تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۲۱۰۲۸۵

عضوگیری رایگان در کتابخانه های عمومی استان

۱
۰
کبنا ؛سرپرست کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از عضوگیری رایگان کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
رحیمیان با بیان اینکه از ۲۴ آبان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، عضویت در کتابخانه های عمومی استان رایگان است، بیان کرد: ۶۸ باب کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۳۷ باب شهری، ۲۵ باب روستایی و ۶ باب نیز مشارکتی است.rahimian
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته برنامه های متنوعی از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه یاسوج،مراسم تجلیل از کتابداران برتر و دیدار با مسئولان ارشد استانی، تجلیل از خانواده اولین شهید مدافع حرم استان، شهید ستار اورنگ، مسابقه کتابخوانی تدارک دیده شده است.
رحیمیان در ادامه افزود: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، عضوگیری رایگان، تقدیر از کتابخانه‌های عمومی برتر، تقدیر از اهداء کننده برتر کتاب و افتتاح یک باب کتابخانه در استان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان است.
وی ویزیت رایگان کتابداران و خانوادهای آنان، رژه تاکسی‌ها در سطح شهرهای استان و راه اندازی کتابخانه سیار در حاشیه شهر یاسوج و روستاهای بدون کتابخانه عمومی در راستای مقابله با تهدیدهای آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتابخوانی در استان ذکر کرد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه شاخص فضای کتابخانه‌ای در این استان با ۲٫۸ مترمربع به ازای هر ۱۰۰ نفر، بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: کل فضای کتابخانه‌ای در این استان افزون بر ۱۸ هزارو ۲۳۵ مترمربع است.
وی بیان کرد: ۱۱ باب کتابخانه عمومی در مناطق شهری و روستایی این استان در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.
رحیمیان با بیان اینکه ۵۶۴ هزار و ۱۷۵ نسخه کتاب در کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: سرانه کتاب در این استان بر اساس جمعیت بیش از ۶۰۸ هزار نفری سال ۹۰ استان نیز ۸۷ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر است.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان بیان کرد: در طول این هفته بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی در راستای تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در سطح استان اجرا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابخوان
Iran, Islamic Republic of
دل خوش در کتابخانه ها سیری چند؟
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1