تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۲۰۹۶۲۱

طرح سلامت چه سودی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد داشت؟

۱۰
۰
کبنا ؛مراسم استقبال از پزشکان جدیدالورود حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
طلب ۸۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی از بیمه ها
رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ورود پزشکان جدید، اجرای طرح تحول سلامت را یکی از چالش‌های بزرگ کشور دانست و گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت مشکلات فراوانی دامن‌گیر نظام سلامت شده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بالا بودن پرداخت‌های درمانی و غیرواقعی بودن تعرفه‌ها سبب نارضایتی در بین ارائه‌ کننده و گیرنده خدمات پزشکی شده بود، از سوی دیگر پایین بودن خدمات در بخش دولتی و استاندارد نبودن امکانات از دیگر مشکلات بود.
وی با اشاره به ارتقا و توسعه خدمات درمانی در سال‌های اخیر تصریح کرد: اجرای طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم اجرا شد موجب کاهش پرداختی از جیب مردم، ارتقای وضعیت هتلینگ، تجهیز بخش‌های مختلف درمانی، جذب پزشکان جدید و ... شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود از ساخت کلینیک‌های تخصصی در شهرهای دهدشت و گچساران خبر داد و اظهار کرد: کلینیک دهدشت ۷۵ درصد و کلینیک گچساران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طرح سلامت چه سودی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد داشت؟
چمن با اشاره به کاهش پرداختی مردم از ۴۰ درصد به ۵ درصد گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت و به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی لازم و کمبود پزشک متخصص از هر هزار بیمار بستری شده در بخش درمان ۳۰ نفر به خارج از استان ارجاع داده می‌شدند اما در حال حاضر این مورد به ۷ مورد در هر هزار نفر کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت به خوبی در استان و حتی سطح کشور در حال اجرا بود، گفت: کمبود منابع و عدم اطمینان از پایداری منابع مهمترین چالش اصلی طرح تحول سلامت است.
این مسؤول بیان کرد: شاهد تأخیر بیش از ۱۰ ماه در پرداخت کارانه پزشکان هستیم که با این وضعیت برگشت به شرایط سابق قبل از طرح تحول سلامت امکان پذیر نیست و ادامه طرح هم مشکل و دشوار شده است.
وی بیان کرد: عدم پرداخت مطالبات حوزه بهداشت و درمان از بیمه‌ها و تأخیر در پرداخت‌ها از سوی دولت موجب ایجاد مشکلات در راه ادامه طرح تحول سلامت شده است.
چمن عنوان کرد: مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد از بیمه‌ها تا پایان مهر ماه ۸۰ میلیارد تومان است.
تجهیز بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اجرای طرح تحول سلامت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۱۵۰ پزشک متخصص در مراکز بهداشتی و درمانی استان جذب شدند.
پرویز یزدان‌پناه در این مراسم با اشاره به کاهش فرانشیز بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان گفت: حدود ۲۰۰ هزار بیمار بستری شده در بیمارستان‌ها از منابع طرح تحول سلامت استفاده کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت بیش از ۳۱ میلیارد تومان برای کاهش فرانشیز مردم پرداخت کرد و بار پرداخت هزینه‌های درمانی که بر دوش مردم بود را کاهش داد.
وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت تجهیزات مناسبی در بیمارستان‌های استان وجود نداشت، گفت: با اجرای طرح تحول بیمارستان‌ها مجهز شدند و حدود ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات وارد بیمارستان‌ها استان شد.
این مسؤول بیان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات بخش‌های سی.تی.اسکن و ام.آر.ای تأمین شد.
یزدان‌پناه عنوان کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کلینیک‌های استان ویزیت شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کلینیک‌های دهدشت و گچساران با مشکلاتی و کمبود تجهیزاتی مواجه هستند که امیدواریم ظرف ۱۵ روز آینده این تجهیزات خریداری و به کلینک‌ها اضافه شود.
وی با اشاره به کاهش سزارین از ۴۶ به ۴۱ درصد گفت: طی این مدت ۱۹ هزار زایمان طبیعی در استان صورت گرفته است.
این مسؤول ماندگاری پزشکان را از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با اصلاح تعرفه‌ها و کتاب ارزش نسبی مطلوب بوده و درصد ماندگاری پزشکان به ۷۰ درصد رسیده است.
یزدان‌پناه بیان کرد: در دو سال گذشته ۱۰۰ پزشک و امسال ۵۰ پزشک متخصص جدید در رشته‌های زنان و زایمان، طب اورژانس، متخصص کودکان، متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی سر و گردن و دندانپزشک جذب و در مناطق مختلف استان مشغول خواهند شد.
وی با اشاره به ارتقاء وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های استان گفت: قبل از اجرای طرح هتلینگ و بخش‌های بیمارستان‌ها فرسوده بودند که با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بیش از ۸۵ درصد بخش‌های استان بازسازی و در حال ارائه خدمات هستند.
این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه اورژانس طی یکسال گذشته ۳۹ دستگاه آمبولانس وارد استان شده و تمامی مراکز اورژانس ۱۱۵ آمبولانس دریافت کرده‌اند و در این زمینه با مشکلی مواجه نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاسمی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر عزم و اراده شما مسولین علوم پزشکی که باز هم در همه این شرایط سخت یار و یاور مردم هستید.
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت گزارش خوبی تهیه شده باعث بیشترشدن ااطلاعاتمان میشود
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر بابت این همه نیروی متخصص جوان تحصیلکرده.
مدیران علوم پزشکی استان خداوند اجرتون بده.
کارشناس مدیریت
Iran, Islamic Republic of
آسیب طرح تحول سلامت و یارانه ها که بدون مطالعه انجام گرفت چالش های زیادی را برای جامعه و مردم در آینده ایجاد خواهد کرد. تمام صاحبنظر این واقعیت را می دانند فعلا بانیان و مجریان ظاهرا از آن دفاع می کنند . لطفا این تاریخ را یادداشت کنید تا ببینید در آینده نظر آقای دکتر جمن و همکارانشان همین است یا منتقدند
همکار
Iran, Islamic Republic of
انصافا گزارش قابل قبولی بود و نیاز بود که اینگونه موارد به اظلاع مردم و همکاران رسانیده شود که بیمه ها به تعهداتشان عمل نکردند و مطالبات پزشکان و کارکنان بیش از هشت ماه است که پرداخت نشده از ریاست محترم دانشگاه که واقعیتها را گفتند صمیمانه سپاسگزاریم .
Iran, Islamic Republic of
شعار ..
Iran, Islamic Republic of
حضور.. ار هر لحاظ در سمت معاونت .موجب پسرفت دانشگاه علوم پزشکی شده است و اگر دکتر چمن به فکر ابروی خود و پیشرفت استان هست بهتره هر چه سریعتر نسبت به تعویض و به کار گماردن فردی لایق و با اخلاق و با سواد در این سمت اقدام فرمایند،دکتر چمن فردی دلسوز هستن ولی متاسفانه ریش و قیچی را در دست بعضی معاونان قرار داده اند که موجب نارضایتی پرسنل و مردم میباشد
جانباز
Iran, Islamic Republic of
کمتر.ر بدین ! از اجرای این طرح فقط معاون .. دسته اش حسابی سود بردن !!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خدمات بهداشت و درمان قابل تقدیر است از متولیان سلامت استان سپاسگزاریم.
دکتر م
United Kingdom
اتفاقا از ابتدا هم آقای دکتر چمن پیشنهادات و انتقاداتی خوبی داشت اونروز هم در جمع ما همه آسیب ها را گفت.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1