تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۰۹۱۸۷

شناسایی ۱۰ منطقه آلوده به مواد مخدر استان /خطر شیوع اعتیاد در بین زنان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛ 
نشست شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی در این نشست با اشاره به اینکه برای جلوگیری از رشد مواد مخدر در بین زنان در این استان طرح‌های پژوهشی توسط دستگاه‌ها ارائه شود، اظهار کرد: عتیاد و گرایش به مواد مخدر مشکلات و آسیب‌های جدی را به دنبال دارد اما گرایش این پدیده در بین زنان نگران‌کننده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای جلوگیری از رشد مواد مخدر در بین زنان استان کهگیلویه و بویراحمد، امور بانوان و خانواده استانداری جلسات و نشست‌هایی با دستگاه‌های پژوهشی برگزار کند و در خصوص جلوگیری از رشد این پدیده شوم برنامه‌های پژوهشی ارائه شود و اگر در موردی خلاء وجود داشت به ما اعلام کنند.
خادمی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارهای تبلیغی لازم و مفید است اما همه تمرکز خود را برای انجام این چند مورد قرار ندهیم و کارهای خاصی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در یکی از استان‌های کشور مسؤولان مبارزه با مواد مخدر اعلام کردند هر کسی معتاد متجاهر پیدا و به ما معرفی کند تشویق می‌شود، بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم کارهای خاصی در این خصوص صورت گیرد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد اعتیاد در بین زنان گفت: اعتیاد در بین زنان در حال رشد است که رشد این پدیده در استان خاصی مانند کهگیلویه و بویراحمد تاثیرات منفی زیادی به همراه خواهد داشت.
خادمی با بیان اینکه مسؤولان مربوطه پروژه جلوگیری از شیوع اعتیاد در بین زنان را در اولویت خود قرار دهند، گفت: زنان معتاد برای بهبود تحت پوشش قرار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی مدارس بیان کرد: این اطلس هر چه سریع‌تر توسط آموزش و پرورش تدوین و در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه تا نقاط ضعف آن شناسایی و رفع شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰ منطقه آلوده استان شناسایی شود تا کارهای غربالگری و درمان آن انجام گیرد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست وضعیت اعتیاد بانوان در استان را حاد ندانست اما خواهان ایجاد بانک اطلاعاتی درباره زنان معتاد شد.
موسی خادمی گفت که در زمینه مصرف مواد مخدر میان بانوان کار پژوهشی دقیق و همه جانبه صورت گیرد تا براساس آن بتوان برای پیشگیری، درمان و حمایت از آنان تصمیم گیری کرد.
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های با فرهنگ سنتی در کشور است که به گفته خادمی «وجود بانوان معتاد درآن خطرهای جانبی بیشتری نسبت به مردان دارد.»
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این نشست تصریح کرد که کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌های کشور بوده که مرکز ویژه ترک اعتیاد بانوان در آن فعال است.
ناصر رضایی گفت: برای مبارزه با مصرف مواد مخدر در حوزه بانوان باید داری راهبرد بود و وظیفه سازمان‌های ذیربط در بخش‌های مختلف مشخص شود.
رضایی گفت: «برای اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه زنان معتاد در استان از نظر مالی مشکلی وجود ندارد».
 
در ادامه سعید بالش زر رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن ۴۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد.
بالش‌زر با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ تن و ۲۶۲ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین زمینه یک هزار و ۱۵۰ نفر دستگیر و ۱۸۵ دستگاه انواع خودرو توقیف شد.
وی با اشاره به اینکه ۴۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شدند، افزود: مبارزه با خرده‌فروشان، جمع‌آوری معتادان، کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی مناطق آلوده در اولویت کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.
بالش‌زر با اشاره به اینکه تریاک بیشترین مواد مخدر کشف شده بود، خاطرنشان کرد: یک تن و ۱۷۰ کیلوگرم تریاک کشف شده است.
پنج درصد از معتادان این استان براساس آمار ارائه شده در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد زن هستند.

آخرین آمار‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که ۱/۰۸ درصد جمعیت این استان معادل حدود هشت هزار نفر مواد مخدر مصرف می‌کنند.
تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی درباره مصرف مواد مخدر بانوان از مصوبات ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اعتیاد رو ول کن.بیکاری رو حل کن.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1