تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۲۰۹۰۳۸

آقایان؛ سفسطه و فریب مردم تا به کی؟

۵۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ایمان محمدپورفتح
چند روز اخیر برخی سایت های خبری استان با انتشار مقاله ای  به قلم دوست بزرگواری، به ظاهر سعی در تاریخ نگاری وقایع قبل از انقلاب در شهر دوگنبدان داشته است! اما هر انسان ازاده و مطلعی، با مطالعه مقاله مذکور به نیت نویسنده و مشاوران ایشان پی می برد!eman
نویسنده مذکور به سبک تاریخ نگاران درباری سعی داشته که با تحریف تاریخ، دین خود را به هم مسلکان سیاسی خود ادا کند، غافل از اینکه این عمل نه تنها توهین اشکار به مبارزین و مردم دوگنبدان، بلکه توهین به خوانندگان است که وقت گرانبهای خود را صرف مطالعه مطلب مذکور کرده اند...
حال با توجه به این که ایشان در مقاله مذکور نتوانسته از وقایع تاریخی و اشخاص، بر دایره انصاف بماند و به دلایلی که بعضا بر من معلوم است! متاسفانه قطعاتی از تاریخ را با نظر شخصی خویش رنگ آمیزی و دچار قضاوتهایی نادرست شده است، به عنوان کوچکترین شهروند( از نظر عقلی)شهر مذکور که نزدیک به دو سال است، اندکی از وقت خود را صرف جمع اوری اطلاعات در زمینه پیشینه مبارزات انقلابی مردم دوگنبدان و حوادث پس از انقلاب شهر مذکور کرده ام، ضمن کسب اجازه از بزرگان، به خودم اجازه میدهم ضمن بازگویی خلاصه ای از وقایع قبل از انقلاب دوگنبدان، به نقد مقاله دوست بزرگوارم بپردازم..
البته همانطور که قبل تر هم اشاره کردم، نویسنده مقاله مذکور، بیشتر از ان که به مبارزات مردم دوگنبدان یعنی متن بپردازد، سعی داشته است انقلابی سازی کند و با ردیف کردن اسامی هم مسلکان سیاسی خود به حاشیه پرداخته است و در جاهایی هم که گذرا به متن پرداخته است، با اشتباهات فاحش در ارایه اطلاعات از مبارزات انقلابی مردم دوگنبدان، ذهن خوانندگان را منحرف کرده است.
به چند مورد از اشتباهات نویسنده مقاله مذکور، به صورت خلاصه اشاره می کنم؛
* شروع مبارزه آشکار مردم دوگنبدان با حکومت پهلوی را سال ۵۷ و مراسم چهلم شهید مراحل دانسته است!!!
*در حالی که نویسنده به درستی در قسمت دوم مقاله مذکور، به اعتصاب کارکنان نفت بعد از حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ اشاره کرده است، اما متاسفانه در اقدامی تعجب برانگیز، در قسمت سوم نویسنده صراحتا اعتصاب مذکور را بعد از حادثه ۱۹ ابان ۵۷ دانسته است!!
*شروع مبارزات زیر پوستی در شهر مذکور را به سال ۴۶ همزمان با ورود یکی از مبارزین شاغل در صنعت نفت به گچساران دانسته است!!
* اسم بردن از افرادی که نه تنها در مبارزات انقلاب در دوگنبدان نقشی نداشته اند، بلکه ان روزها در شهرهای دیگر ساکن بوده اند و بعضا بعد از پیروزی انقلاب، سوار بر قطار انقلاب شدند!!
و....
اما به راستی مردم دوگنبدان چه زمان شروع به فعالیت اشکار بر علیه رژیم پهلوی کردند؟
برای بررسی مبارزات مردم دوگنبدان بر علیه رژیم پهلوی، باید به روزهای پرالتهاب بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بر علیه دولت محبوب دکتر محمد مصدق برگردیم.( که با توجه به تاکید بر خلاصه بودن یادداشت، به جزییات ورود نمی کنم.) ان روزها، دوگنبدان جز معدود شهرهایی بود که شعار ( یا مرگ، یا مصدق) از ان بلند شد. که حتی رژیم پهلوی با عده ای هم برخورد کرد.
و البته مبارزات زیر پوستی در قالب برنامه های مذهبی مخصوصا تفسیر قران و نهج البلاغه با حضور عده ای از فرهنگیان،بازاریان و کارکنان نفت هم از همان سال ها شروع و ادامه داشت و ارتباطی به امدن محمدزیدبهبهانی به گچساران در سال ۴۶ ندارد( هر چند که ایشان هم بعد از ورود به دوگنبدان، یکی از فعالین این برنامه ها بوده است). در برنامه های مذکور به ظلم های رژیم پهلوی نیز اشاره می شد.
اما به طور خلاصه سه گروه در شهر دوگنبدان همزمان به مبارزه با رژیم پهلوی می پرداختند؛
* فرهنگیان (دانشجویان دانشسرا و دانش اموزان هم تحت تاثیر همین گروه بوده اند)
رهبران؛ حاج بهرام تاجگردون، علی خواجوی
در طیف مذکور افراد زیادی نقش داشته اند که بعضا توسط نویسنده مقاله مورد اشاره در ابتدای متن به انها اشاره شده است، مثل؛
سید علی اکبر علیزاده؛ یکی از فعالین دانشسرا و از دوستداران دکتر علی شریعتی بوده اند( فعالیت ایشان صرفا معطوف به داخل دانشسرا بود)
حاج الله کس راهی؛ فعالیت ایشان تنها معطوف به این بوده است که دبیرستان کورش کبیر به عنوان تنها دبیرستان شهر که حاج راهی به پیشنهاد مبارزین به معاون مدیرکل وقت اموزش و پرورش که با مبارزین هماهنگ بوده، به عنوان رییس ان خدمت می کرد، محل اعتصابات فرهنگیان به رهبری حاج بهرام تاجگردون بود.( فعالیت دیگری غیر از دراختیار قراردادن دبیرستان کورش کبیر به فرهنگیان مبارز، نداشته اند)
عزیزان دیگری هم نام برده شده اند در مقاله دوست بزرگوارمان، که در سال های پس از انقلاب هم فکر این دو عزیز ( علیزاده، راهی) بوده اند و علارغم اینکه افراد بزرگی بوده و بعضا هستند, اما یا نقشی نداشته اند، یا در شهرهای دیگر ساکن بوده اند و یا سن خیلی پایینی داشته اند!
ضمنا دوگنبدان تنها شهر استان کهگیلویه و بویراحمد بود که مردم به مبارزه با رژیم پهلوی پرداختند و مثلا عزیز بزرگواری که تا بعد از انقلاب در یکی از روستاهی دورافتاده سردسیری استان مشغول به تدریس بوده، طبیعتا نمی تواند نقشی در مبارزات مردم دوگنبدان داشته باشد ( کما این که اسناد، مدارک و خاطرات هم همین رو اثبات می کنند)
یا دیگری که در زمان مبارزات دانشجو بوده و در دوگنبدان ساکن نبوده اصلا..
و....
ضمنا گروه فرهنگیان نقش عمده ای در مبارزات انقلاب در شهر دوگنبدان داشته اند و فعالیت علنی بر علیه محمدرضا پهلوی در شهر دوگنبدان هم با اعتصاب همین گروه در ۱۶ اذر ۵۶ در دانشسرا، شروع شد.
گروه مذکور بارها در دبیرستان کورش کبیر دست به اعتصاب و اعتراض زدند.
مشهورترین فعالیت این گروه هم اعتصاب و تظاهرات فرهنگیان در مرکز شهر ( فلکه ساعت) فعلی است.
از این گروه در ادوار مختلف عده ای دستگیر و زندانی شدند، مثل؛ حاج بهرام تاجگردون، هوشنگ مقام، منصور باغ سرداری و...
* بازاریان
مبارزین فعال: حاج محمدابراهیم شریعتی، شهید نجف بلادیان، حاج عباس مختاری، حاج منصوری، حاج حیدر مختاریان و....
گروه مذکور علاوه بر نقش عمده در تظاهرات و پخش کتب و جزوات مذهبی، پشتیبانی مالی هم از مبارزات می کردند، که می توان به پشتیبانی مالی از اعتصاب کارکنان نفت دوگنبدان اشاره کرد.
زندانیان قبل از انقلاب بازاریان: حاج محمدابراهیم شریعتی، محمدتقی شریعتی، حاج حیدر مختاریان، حاج عباس مختاری
* کارکنان صنعت نفت
رهبران و مبارزین فعال: محمدزید بهبهانی، امیرقلی امیریان، مختارباطولی، منوچهر صالحی و...
عمده فعالیت این گروه در اعتصاب کارکنان نفت دوگنبدان، به فرمان حضرت امام ره بود که منجر به دستگیری عده ای از انها از جمله، محمدزید بهبهانی، مختار باطولی، قنبر الماسی، رمضان عبدویی و...شد.
ضمنا گروه هایی مثل روحانیون ( مرحوم بلادی، مرحوم متقی کاشانی، شهید بشارت، مرحوم جزایری و..) که با هر سه گروه همکاری داشته اند..
اما گروه هایی مثل منصوریون هیچ گونه فعالیتی در شهر دوگنبدان نداشته اند.
اما مشهورترین فعالیت انقلابی مردم دوگنبدان به ۱۹ ابان ماه ۵۷ برمی گردد.
فعالیت مذکور با مشارکت هر سه گروه شکل گرفت، به طوری که از ترکیب شهدای ان حادثه و همینطور سخنرانان اصلی برنامه اعتراضی مذکور که حاج بهرام تاجگردون( از طیف فرهنگیان) و محمد تقی شریعتی ( از طیف بازاریان) بودند، به وضوح روشن است و نیاز به توضیح اضافی نیست.
این یادداشت صرفا جهت تنویر افکار عمومی و به صورت خلاصه به رشته تحریر درامده است..
اما چرا خلاصه؟
به این دلیل که اگر پرودگار متعال یاری کند، قصد بر این است که در اینده نه چندان دور مرقومه ای در شان مبارزین ان روزها با اسناد و تصاویر در دو جلد( جلد ۱، مبارزات قبل از انقلاب)، جلد دوم( حوادث بعد از انقلاب) منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد..
در پایان ضمن دعوت خود و دوستان دست به قلمم به رعایت انصاف در قلم فرسایی ها، یادداشت را با بیت شعری از مولانا به پایان می برم؛
ای دهنده قوت و تمکین و ثبات
خلق را زین بی ثباتی ده نجات
مولانا
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تاحدودزیادی درسته بنده حدود۱۸سال سن داشتم بیشترحاج بهرام تاجگردون شهیدبشارت حتی الله کس راهی که ازایشان نامش امده گاهی ازترس حاج بهرام خودرانشان میدادیادما نامگذاری خیابانهاتوسط حاج بهرام صورت گرفت خداشاهده بعضی انقلابیون امروزی تااذرما شعارجاویدشاه میدادند کچساران تنهاشهری بودکه تظاهرات درانصورت گرفت بافشارتاجگردون مدارس درمهرماه بازنشدندامادرشهرهای دیگرکه خودم دیدم مدارس براحتی بازبودندوحتی به گچسارانی هافحش میدادندکه چرابرعلیه شاه شعارمیدهنداقای محمدپورهرچندسن وسالت اقتضانمیکنه ولی ۹۰درصدواقعیتهاراگفتی اقایانی که مطالبی مینویسندبه فاطمه زهراقسمتان میدم واقعیتارابنویسدافرابالی ۵۰سال درگچساران همه گواه هستندحال یک جوان ۲۰ساله بلندمیشه ازطریق تریبون نمازجمعه حرفهایی میزنه که ادم شرمش میشه که درنمازجمعه شرکت کنه
چکاوک اهورا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
این آقای حسینی نیک هر کی یه پیازی بهش داد و یا یه شامی دعوتش کرد اونو می بره تو صدر تاریخ استان
درود خدا بر ایمان با ایمان
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اینها خیانت کردند نه مبارزه
زیبا
Iran, Islamic Republic of
گویا آقای محمدپور سعی در مصادره انقلاب به نفع برخی افراد خاص دارند.
مقاله آقای حسینی به تمام افراد ذکر شده در این جوابیه نامناسب آقای محمدپور اشاره نموده است، افرادی که شاید به علت کمی اطلاعات آقای محمدپور از آن دوران، برای ایشان ناشناخته اند.
قلعه نو
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز تیتر شما در شان یک شهروند گچسارانی نیست
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اینطوری که شما نوشتید دعوای اصلاح طلبی و اصولکراییست وچیزی که شما نوشتید اکاملا با حب و بغض است و در مقالاتی که مطالعه شد این چیزی که شما گفتید در آن نیست و اتفاقا نسبت به کسانی که الخصوص حضرتعالی قلم نویسنده مورد نظر شما معمولا تا الان منصفانه بوده است.
آرش کنارکوهی
Iran, Islamic Republic of
احسنت ایمان.. کاملا موشکافانه بررسی کردی
فرهنگی گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خودتان هم میخواه انقالابی سازی کنی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا سی ملا ایمان خدایا هزار مرتبه شکر
آشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام.بنده به عنوان کسی که آقای حسینی نیک را نزدیک به ۱۰ سال میشناسم هیچ گونه وابستگی سیاسی به هیچ طیفی ندارند و فقط حق را میگویند.و اکید سفارش میکنم آقای محمودپور حتما مقاله ایشان مطالعه کنند!!!! بعد نقد کنند .چون معلوم فقط یادداشت دیگران به اسم خودش نوشته!!
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز ان زمان که سیاسون با پای پیاده از گچساران به چرام اعلامیه میبردن وتوضیح میکردن من شما کجابودیم شب تاصبح توی خوابگاه به دلیل اینکه اعلامیه زیرتخت مخفی میکردن کجابودیم خدارادرنظربگیرید نه جناح سیاسی همه میگذرد فردای قیامت باید جواب من یک شخص ساسی نیستم ولی ازدروغ خوشم نمیاد
سلام
Iran, Islamic Republic of
یاحسین شهید همه به نوعی خدمت کردنند ورفتن
Iran, Islamic Republic of
هههههههههه
بی وزن
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی خودت یک بار دیگه بخون ببین چه نوشتید فقط خواستی یک چیزی بنویسی که منم هست . وزن هر کسی هم به لحاظ علمی و شخصیتی به اندازه مقاله و متنی که مینوسه
Iran, Islamic Republic of
مقاله جالب وتحلیلی با منطقی مودب و قوی بود. احسنت
قاسمی عبدالکریم
Iran, Islamic Republic of
مقاله ای جالب و تحلیلی با منطقی مودب و قوی بود. احسنت
Iran, Islamic Republic of
برو بابا بیکار
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما مردم اینه که همه ش در گذشته زندگی میکنیم.همون وقتا هم کسی به آینده که الان است فکر نمیکرد.جوانان بیکارن.کاش همه اینا که شما دوعزیز نام بردین یه کارخانه توی گچساران احداث میکردن .
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام عذرمیخوا م کلمه توزیع وسیاسی اصلاح میشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همیشه کسانی که بیشتربرای نظام وانقلاب کارکردندگمنام می مانند چون اجرشان پیش خداوندمتعال محفوظ می ماندولی خدایی باید از همه کسانی که توی انقلاب نقش داشتند به عنوان قهرمانان انقلاب یادبشه بخصوص درمسجدشهیدان گچساران .
شاهد
United States
فرهنگیان آقای باغسرداری و آقای مقام و گروهی دیگر بودند . متاسفانه آقای راهی و آقای علیزاده هیچ نقشی در این جریانات نداشتند . مدیریت آن زمان دبیرستان کورش کبیر به عهده آقای حبیبی بود . \رونده های ساواک موجود است . اگر یک کلمه یا یک حرف از این کسانی نوشتم دیدید ُ حق با شماست . مدارک ساواک نزد حاج بهرام تاجگردون و استاد زید بهبهانی موجود است . برادران بشارت - محمد تقی ُ رحمتُ علی و عباس - هر کدام - یک به یک - در نهضت انقلابی گچساران نقش بسزایی داشتند . متاسفانه بعضی ها شرم و حیا ندارند . برای دانستن خیلی از حقایق آن روزها به سراغ آقای ....بروید . ایشان صندوقچه اسرار نهضت انقلابی گچساران هستند . امتحان کنید !
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
یعنی آقایان نبی زاده -جعفری - سید قدرت و......کشک وفقط حاج بهرام ۲۰
جمشیدی همکلاسی
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر ایمان محمد پور
داریوش ارجمند باهمکاری وهاب محمدیان
Iran, Islamic Republic of
حالا چون ایمان اینو نوشته باید خبر رو هی ببرین تیتر....
محسن فروزان
Iran, Islamic Republic of
من اندیشه دوست عزیزم ایمان محمدپورفتح را میستایم وقلم ایمان را باوردارم
داریوش ارجمند واقعی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر .... اگه بازهم سانسور کنه
ایمان جوان فعال و دلسوز برای مردم بوده و هست و منافع عمومی و عمران وابادانی گچساران براش تنها ملاک فعالیته نه منافع شخصی
بومی شهر
Iran, Islamic Republic of
کو برو انگورتو بفروش..فتحی انگوری این کلمات و جمله ها برای شما سنگینی می کنند.
علی الیاسی
Iran, Islamic Republic of
تاچگردون سال ۵۰به گچساران اومدنددر دبیرستان کوروش کبیر بچه های قدیمی بودن افرادی چون راهی بودند تاجگرون ها کجا بودند اونا توی باشت درخدمت منصور باشتی حالا شدند مبارز ?بچه برو تو همون فتح" گچساران افرا با ارزش و صاحب اصالت و نخبه و تاریخ دان زیاد داره تاجگردو ن هم نوچه زیاد داره روزی ترا جایی خواهد داد
شهروند
Romania
عالی نوشتی جناب محمد پور. همه واقعی بوده اند. متاسفانه عده ای می‌خواهند انقلابی سازی یا همان قهرمان سازی کنند.از قهرمانان و انقلابی های اصلی و واقعی اسمی نمیبرند ولی عده ای را که هیچ نقشی در انقلاب نداشته اند را بزرگ و پررنگ جلوه میدهند. ایمان جان جواب خوبی دادی. راستی نقش آرویی ها در انقلاب بیشتر بوده تا دیلی ها ولی به دلیل هم فکر بودن آقای حسینی نیک با دیلی ها، از آنان بیشتر اسم برده. در صورتی که یک نفر از دیلی ها در جریان انقلاب دستگیر و زندانی و مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار نگرفته اند ولی آرویی ها توسط ساواک دستگیر و تحویل زندان داده شدند و احکام سنگینی برایشان صادر شد. آرویی های مبارز و زندانی رفته قنبر الماسی و مختار باطولی رمضان عبدی نژاد بوده اند که عبدی نژاد بیشتر در بهبهان فعالیت داشته ولی در اهواز هم بند زندانیان گچسارانی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
کامنت ۱۶رواشتباهی مخالف دادم نظرمن✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓
Iran, Islamic Republic of
کامنت ۱۶رواشتباهی مخالف دادم نظرمن✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓
اصلاحیه;ببخشیدکامنت ده منظورم بود.
افسوس
Iran, Islamic Republic of
خبلی خنده اورکسی بخوادازاول انقلاب توگچساران جوری بخوادصحبت کنه که انگارچندقرن ازش میگذره مادانش اموزدبیرستان بودیم وبه خاطر امدورفت بااکثراینایی که اسم بردی وبعضی راهم ازروی تعصب جاانداختی تقریبا اوایل ۵۷ همه مردم انقلابی بودندالبته اقای راهی ویه عده دیگه هم مثل بقیه اکثریت مردم بودندولی خداوکیلی مادانش اموزای دبیرستان شریعتی همه مون ازراهی وبعضی دیگه که اسم بردی السابقون تربودیم البته مرحوم بشارت وتاجگردون وزیدبهبهانی واقای بلادیان یعنی برادرشهیدبلادی مقدم بودند یعنی زودتردرجریان انقلاب بودندنسل بعدش هم مرحوم نبی زاده وصابری خواجوی ویه عده که خیلی بردن یانبردن اسمشون نه ازارزششون کم میکنه نه زیاداگه دنبال حقایق هستی بیاعملکرداینها رانقدوبررسی کن که چه کردندازصحیح وناصحیح عملکردهااگه دنبالحقیقتی بنویس موقعیکه ازمبارزات مثلاراهی وبعضییاش میگی ما که درجریان درگیریها بودیم برامون طنزماننده همینوبگم ۹۰درصدمردم سابقه مبارزاتیشون مثل امثال راهی وبعضی ازاینهابودمنتهی بعضی موقعیت نصیبشون شد باداورده که گیربعضی نیومد همینوبگم اصلااین سوابق ارزشش وقتی است که بررسی بشه که چقدر این افرادمردمی بودندوخدوم وگرنه اگه بخوای صرف مبارزه باشاه وحکومت برات ارزش باشه رجوی ازهمه اینهاالبته باعرض معذرت ازقیاس این مومنین با ان منافق باشاه بیشترجنگیددیدیم عاقبتش ازصدام همپست ترشد همینوبگم که انقلاب مانندقطاری بودکه هرکس دریک ایستگاهی سوارش شدوبعضی درایستگاههای بعدی پیادمیشندویک عده دیگرسوارمیشن ارزش اونیه که درمسیرانقلاب واهدافی که براش انقلاب شدتواین قطاربمونی وهرجاخسته شدی پیادنشی چوب لای چرخش بذاری مردمی مردمی مردمی باش که رضای خالق دراینه وگرنه گرجمله کاینات ضدانقلاب شوند بردامن کبریاش ننشیندگرد
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدپور شما که بیشتر تحریف کردید همه از هم قطاران خودت نوشتی شما کاملا خطی وباندی نوشته ای
Iran, Islamic Republic of
درجواب استاددانشگاه کامنت ۲۲خداوکیلی اگردرگچسارات حضورداشتی سیدقدرت وجعفری رادیدی اگرنبودی حداقل ازدوستانت بپرس که ایاانهارادرمبارزات گچساران دیده اندبه والله همه مردم میدیدندکه درراس این جریانات بیشترحاج بهرام وشهیدبشارت بودند
Iran, Islamic Republic of
درجواب کامنت ۲۸بنام الیاسی چکارداری تاجگردون چه سالی به گچساران امدازهمون الله کس راهی بپرس که تاجگردون چکارمیکردوخودش ازچه طریقی واردکارشد
Iran, Islamic Republic of
آقای محمد پور شما بچه بودید که شهید عبدل خواجه زاده روحانیون را برای تنویر افکار به منطقه می آورد ازجمله می توان به سخنرانی داغ شیخ محمد رضایی در فتح اشاره کرد شماچرا حقایق را پنهان کردید
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت داداش ایمان عزیزم استاد ادب و قلم و مرد شریف نترس و دوست داشتنی.اگه ایمانم امثال بقیه دوستان بخواست دورو بازی دربیاره و خودشو بفروشه الان جایگاش اینجا نبود البته از نظر جایگاه شغلی چون از همه نظر از همه دوستان سرتره.به جرات قسم ۹۰ درصد از سکنه گچساران روستا زاده بودن پس واقعا چقد باید آدم کوچیک و ضعیف باشه که به دوستی که وقت میزاره برای امثال من و شما تا واقع بین باشیم از چنین ادبیات سخیفی به کار میبرید (برو انگورتو بفروش) و زشتر از اینکه دوستان لایکش کنن دین و شرف و خود را به بهای ناچیز دنیوی نفروشید وسلام
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اینهایی که نوشتی کتمان حقایق است دیگران زندان رفتند به نام کسان دیگر ثبت کردی تو بچه هستی به شما می گویند بدون مطالعه می نویسی
منصف
Iran, Islamic Republic of
مردم انقلابی ومذهبی دیل درانقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتندوبیشتراونایی راکه اعلامیه میدادندوتظاهرات میکردند راتحت تعقیب قرارمیدادندواون مبارزین هم ازدست ماموران شاه فرارمیکردندحتی بعضی ازاوناراخواستندترورکنندولی خواست خدابود که نجات پیداکنند.اگه زندان نرفتندولی یک ذره آسایش نداشتند .این همه اعتصاب وتظاهرات وفعالیت کردند .
ای وای به این روزگار
Iran, Islamic Republic of
کی با کی خودش رو دار مقایسه میکنه آن کجا و این کجا.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در مسایل انقلاب باز با نگاه اصلاح طلبی نوشتی مقداری وجدان را بکار بگیرید
در جواب کامنت 4
Iran, Islamic Republic of
آقای محمد پور شما وقایعی را عنوان کردهای که مربوط به زمانیست که احتمالا شما در آن زمان بدنیا نیامده بودید.پس بهتر است قدیمیها خودشان خاطراتشان را عنوان کنند نه جنابعالی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کتابهای زیادی دراین چهل سال بعدازانقلاب دراین زمینه نوشته شده که میتوان به آن ها رجوع کنید.من وامثال من هرچی بگیم کی باورمیکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کتابهای زیادی دراین چهل سال بعدازانقلاب دراین زمینه نوشته شده که میتوان به آن ها رجوع کنید.من وامثال من هرچی بگیم کی باورمیکنه.!!!!
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون انقلابی بود و پیرو ولایت پس چرا در سخنرانی انتخاباتی بر علیه رهبر و جناح راستیها حرف زدن . خدا وکیلی در آن سخنرانی حضور داشتم و گفتم که این آقا بدرد نمایندگی نمیخوره . که رد شد و دیدی چه فاجعه ای به بار آورد . و حالا این برادر عزیز آقا ایمان این حرفها را به کسی بگو که هنوز به مدرسه نرفته . بابا مشخصه از یک باند طرفداری و جانبداری می کنی . واضح و مشخص هستش .
کوه شهرو
Iran, Islamic Republic of
جواب کامنت ۴۵ گچساران؛ جناب مگه هرکسی برعلیه جریان اصولگرا صحبت کرد یا مخالف این جریان بود دیگه ضد انقلاب و کافره؟ یا انقلابی نیست؟
خدا
Iran, Islamic Republic of
نه یاسوج بود نه گچساران-شماها همه شگرد دهدشتی ها بودید و هستید
Iran, Islamic Republic of
درجواب گچساران کامنت۴۵نماینده بایدباشجاعت حرف بزنه تاجگردون انقلابی بوداین رامیتونی ازبزرگانت بپرسی مثل اینکه کسی نبایدانتقادکنه شماکسی رادوست داریدکه حتمابیایدتعریف وتمجیدکنه تاجگردون اگربه مجلس نرفت ولی وجدانش راحته که حرفهایش رازدوتوده مردم به اواحسنت گفتندوازحرفهایش به نیکی یادکردندوان فاجعه ای که بپاشدخودت هم میدانی جرقه اش رادوستان شمازددرضمن معلومه هنوزبمدرسه نرفته ای که چهارکلام سیاسی یادبگیری البته من مثل دبستانی هابرایت توضیح دادم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون ازانقلابیونند وهمه کسانی را که جزء فعالان اصلی انقلاب هستند راخوب میشناسند.
خاکم لیشتر
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای مختار باطولی..و ایل باطولی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کتاب زیدبهبهانی جلداول به همه مبارزین انقلاب اشاره کرده .ولی خداوکیلی هرکس دراین انقلاب نقشی داشته انشااله اجرش رامیگیره وهرکسی هم که اسمش نیست نباید ناراحت باشه حتی اگه کسی به نظر برخی دروغ هم بگه که نقشی داشته بازجای تحسین داره .چون مخالفت خودش راازشاه وطاغوت اعلام میکنه.ازهمه کسانی که درانقلاب به هرنحوی مشارکت داشتندتشکرمینماییم.موفق باشید عزیزان.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای ۴۶ و ۴۸ میخوام بهتون بگم که همین آقا که در حال حاضر نماینده هستش دور اول با واسطه گری تایید شدن . اتفاقا من از همه چیز سر در میارم برو برای خودت این چیزها را تعریف کن . نماینده که عرضه نداره جواب یک پیامک را به همشهری خودش بدهد بدرد چی میخوره . هر کسی میتونه دهان باز کند و بدور از شعور و معرفت زبان بچرخاند شعور یه چیز دیگه هستش که در سخنرانی انتخاباتی در جمع هزاران نفر این چنین سخنرانی کند . حالا برو به اون ابتدایی و دبستانی بنویس که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
Iran, Islamic Republic of
درجواب کامنت۵۲میگم هنوزبچه ای اون تاجگردون که شمادرموردانتخاباتش حرفهایی بگوشت خورده مربوط به سال۱۳۷۸حاج بهرام تاجگردون بوده که خدمتت عرض کردم حرفهایش رازدوهمه مردم راشادکردوای تاجگردون که جنابعالی قاطی کردی غلامرضااست که ۲۰سال ازحاج بهرام کوچکتره دیدی گفتم هنوزبچه ای بروازبزرگانت بپرس
موسوی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه از کسانی که علم واطلاع داشتند وقبلا برای ماها هم روایت میکردند همچنین چیزی را که آقای محمدپور نوشتن گفتن..
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1