تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۲۰۸۹۵۵

چهار سال تمام شد و تدبیر و امید به کهگیلویه مظلوم نرسید

۱۲
۰
کبنا ؛ 
قلندر اسکندری
«کهگیلویه بزرگ» اصطلاحی است که در چند سال اخیر بواسطه گستردگی جغرافیایی این حوزه انتخابیه که شامل شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده می شود و پیشتر در قالب یک شهرستان کهگیلویه واحد بودند اطلاق می شود. اصطلاحی که صرفا یک اصطلاح است اما همین اصطلاح خالی هم بعضی ها را خوش نمی اید و اصطلاحا انگار «زور وشو ایا». شبیه یکی از نمایندگان محترم استان که در جلسه ای که این لفظ توسط عدل هاشمی پور به کار رفته بود با نیش و کنایه معترض استعمال آن شده بود.kebnanews
شاید هم حق با آقای نماینده باشد. کهگیلویه بزرگی را می خواهد چه کند وقتی هیچ وقعی به نیروی انسانی متخصصش داده نمی شود، وقتی جوانانش هیچ کسی و صاحبی را ندارند و در طول چهارسال گذشته و حتی قبل از آن در دولت قبل که در حوزه استخدامی شاهد ولنگاری بودیم باز جوانان این چهار شهرستان نادیده گرفته شدند، وقتی این بزرگی و این عنوان هیچ تاثیری بر بودجه ندارد و سال ها و بلکه سالهاست هیچ کس به یاد ندارد که کوچکترین پروژه ای حتی توسط شهرداری در کهگیلویه به بهره برداری نرسیده است.
شاید واژه مظلوم برای کهگیلویه بزرگ مناسب تر باشد . شهرستانی که از یک طرف از بیرون مورد بی مهری تصمیم گیرندگان قرار می گیرد و از طرفی در خود شهرستان هم اصلاح طلبان آن نه رهبری منسجمی دارند و نه هدف و دغدغه واحدی و بیشترین تخریب ها و انرژی ها میان همین نیروی های اصلاح طلب صرف می شود.
سه سال و سه ماه از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد و هیچ تدبیری در این شهرستان صورت نگرفت و امیدی هم تزریق نشد و حالا امیدها همه به یاس مبدل شده اند . مردم این شهرستان بعد از هفته ها و ماه ها امروز و فردا کردن به این نتیجه رسیده اند که خبری از شمیم تدبیر و امید به دیارشان نیست.
در دوران آقای بزرگواری فشارها و سروصداهای ایشان سبب شده بود مدیریت اجرایی استان و مدیران کل سراغ تغییر مدیران نروند کاری که ابدا قابل پذیرش نبود اما پایان دوران ایشان این امیدواری را بوجود اورد که حداقل یک خانه تکانی در کهگیلویه و سایر شهرستان های این حوزه انتخابیه بیفتد و یک همسویی با دولت ایجاد شود.
ایجاد همسویی مدیران با دولت هم یک ضرورت است مگر می شود در سطح کلان دولت برنامه ها و سیاست هایی ابلاغ شود ولی بعد انتظار داشت که مدیران ناهمسو مجری این سیاست ها باشند.
شروع کار عدل هاشمی پور و چند ماهی که از آن گذشته است نه تنها خیری برای شهرستان ها در پی نداشت که وضعیت را بدتر از سابق هم کرده است و صندلی های مدیریتی شهرستان ها جای بده و بستان های و پس دادن بدهکاری قبلی شده است. و هر کسی مدعی است که صندلی ریاست حق اوست چون یا خودش به حاج عدل رای داده است و یا خانواده اش با حاجی بودند.
کسی منکر نمی شود که نماینده یک شهرستان به عنوان موکل مردم باید طرف مشورت قرار گیرند اما این به آن معنا نیست که ایشان همه کاره ی دستگاه های اجرایی شود و قانون هم در این موارد صراحت دارد و فردا روز هم نماینده در مقابل این اشکالات نه تنها خود را پاسخگو نمی داند که یقینا طلبکار هم خواهد بود و دولت را مقصر جلوه خواهد داد.
این موضوع تعیین مدیران شهرستانی با دخالت مستقیم نمایندگان آنقدر «شورش» در آمد که حتی خود آقای استاندار نیز معترض این مدیران شد. و یقیناً نهیب ایشان از آنجا ناشی می شود که نباید هماهنگی و احترام به نمایندگان به معنای زیر سوال رفتن کامل استقلال مدیران شود بلکه مدیران باید با رعایت اصول تخصی و مدیریتی، همسویی با دولت را در عزل و نصب ها در نظر بگیرند.
تاکنون از چند مورد جابجایی که در شهرستان کهگیلویه بویژه در جهادکشاورزی،بنیاد مسکن،آب و فاضلاب شهری و ... صورت گرفته است نیروهای جدید نه تنها با دولت همسو نیستند که کاملا با دولت مخالفند و قطعا در سال اینده نیز به اقای روحانی رای نخواهند داد و حالا هم خبر می رسد در پشت پرده برخی از مدیران کل بر روی گزینه هایی کار می کنند که سنخیتی با دولت ندارند و دنبال گرفتن سهمیه خود از این سفره پر نعمت هستند.
نیروهای مطرح شده برای بهزیستی، شرکت گاز،و حتی فرمانداری شهرستان کهگیلویه و ... آنگونه که زمزمه هایش شنیده می شود نه تنها همسو با دولت نیستند که نیروهایی ضعیف و فاقد پایگاه اجتماعی هستند . از طرف دیگر برخی از مدیران کل جدید هم هیچ همسویی با دولت ندارند و یا قسم خورده برای اقای هاشمی هستند و یا برای موحد و طبیعی است امروز هم برای حفظ صندلی به هر خواسته ای تن دهند و دنبال معرفی یاران غار هاشمی باشند. این مدیران کل بعضا با بعضی شیطنت ها و گزارش های دروغ به استاندار دنبال دور زدن استاندار و اصلاح طلبان هستند در حالی که همه چیز واضح است اما چه می شود کرد که مرجع رسیدگی کننده ای وجود ندارد.
ضروری است آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بخش به طور جد و عملی ورود نمایند و نیروهای فعال اصلاح طلب شهرستان هم از قایم باشک بازی ها دست بردارند و به جای حذف همدیگر و نشست های پشت پرده با اقای هاشمی پور به داد جریان برسند و فکری به حال جوانان شهرستان کنند که با وضعی که پیش می رود در چند سال اینده ادارات استان خالی از جوانان اصلاح طلب و در ادامه یک مدیر اصلاح طلب خواهد بود.
به هر حال اقای هاشمی پور نماینده هستند و وظیفه نمایندگی هم مشخص است و مدیران کل محترم نباید همه چیز را فدای نماینده کنند و اگر احیانا توصیه ای مبنی بر مشورت و هماهنگی با نماینده شده است نباید به معنای سپردن عنان کار به طور مطلق به نماینده تلقی شود.
دورنمای روشنی از آینده شهرستان کهگیلویه دیده نمی شود که اگر بود در معرفی دو فرماندار قبلی این اتفاق می افتاد و صندلی مهم فرمانداری جایی برای ازمایش کردن افراد نمی شد. ازمایشگاهی که انگار هنوز هم باید جایی برای «تست» نیروهای جدید و کم تجربه و ضعیف باشد.
دولت یازدهم به زودی عمرش به پایان خواهد رسید ولی کهگیلویه مظلوم جز تشدید مظلومیت سهمی دیگر عایدش نشده و نمی شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای اسکندری معلومه باکینه حرف میزنی هنوزنمیدانی باشت جزکهگیلویه نیست
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
صحت خواب متل اینکه تازه از خواب بیدار شدی نمدانی که اقایان به اصطلاح رهبران اصلاحات در کهکلویه جناح را حراج وهرکس با سلیقه خودش ان را بفروش رساند بعضی با ضرر فروختند در هر حال اصلاح واصول را در سطل زباله باید جست چرا که جگمت این انتخابات این بود در کوزه همان طراود که در اوست گه طراوید خوب هم طراوید اما اینجا بحث کار بلد بودن وخدمت کردن برای مردم که باز هم با این مدیران قوم وخویشی نه انتظار کار داشته باش ونه امید به خدمت رسانی به مردم پس بقول حافظ خموش حموش
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
عکس لاهوتی رو چرا زدی؟؟ عامل شکست اصلاح طلبان فقط و فقط ایشون بخاطر حسادت بجاش صدوقی رضا توفیقی رستاد میزدی
کارشناس
Romania
جهت اطلاع چون جناب استاندار علاقمند به کاندید شدن مجلس در آینده نه چندان دور در کهگیلویه است تاکنون بیشترین توجه را به نیروهای کهگیلویه داشته حالا چون نگاهش بیشتر طایفه ای است شاید به طایفه شما آنطور که مورد انتظار تون است توجه نشده باشد.
منتظر
Iran, Islamic Republic of
سلام بهترین انتخاب برای نجات دهدشت فراخوان دهدشتی ها به ولایت خودشان میباشد .مسئولین هم محبت کنند مهاجرت رادرتخصیص بودجه لحاظ کنند .جدیدترین آماررابرای تقسیم بودجه درنظربگیرند. تاجلوی مهاجرت بی رویه هم گرفته شود
iهمشهری
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی با همه دولتهاست راست و چپ نمی شناسند با زمانه است
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات اصلاحات در کهگیلویه بزرگ ( دهدشت-لیکک-چرام-لنده) تجزیه این چهار شهرستان هست. امیدوارم بزرگان اصلاحات به این نتیجه رسیده باشند
با شرایطی که وجود داره هیچ کاندیدای اصلاح طلبی در این حوزه به مجلس راه پیدا نخواهد کرد و این ینی شکست همیشگی جبهه اصلاحات
ولی در صورت تجزیه هر امکانی ممکن است
در فرض جدایی لیکک و پیوستن به خوزستان، با توجه به گرایشی اصلاح طلبی ایل بویر احمدی به طور قطع یک اصلاح طلب از سه شهرستان دیگه به مجلس راه پیدا خواهد کرد
در فرض جدایی دهدشت و چرام با هم و لنده لیکک با هم شانس اصلاح طلبان باز هم بیشتر خواهد بود در هر دو حوزه
در فرض سوم این است که به همین نحو ادامه پیدا بکند
در این صورت انتخابات بعدی دو قطبی و بین آقایان موحد و هاشمی پور خواهد بود و هر کدام از دو نفر که بتواند بیشتر اصلاح طلبان را به سمت خود بکشد پیروز انتخابات است.
در این این میان اصلاح طلبان لیکک نقش بسزایی خواهند داشت
فرهنگیان پاتوق نوشت افزار غلامی
Iran, Islamic Republic of
عامو جون خت جمع کن.بزرگان اصلاحات معامله کردن.گپ چنه ایزنی.په لهوتی چهل روز قبل انتخابات با عدل دبدار داشت و .....منطقیان هم خو روز انتخابات یاسوج بود زنگ زد به همه دوستانش به عدل رای بدین که حسن قبادی جلوش وایساد.....
Iran, Islamic Republic of
اخه اصلاح طلبان کی خیر مردم و نظام رو خواستند.
...
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار کی میخواد این مدیران تغیر کنه. انتخابات نزدیک شده. من به شخصا احترام خاصی برای شما قایلم پس نزارید بنده هم به نقد شما روی بیارم لطفا در عزل مدیران محکم و استوار باشید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
منطقیان با عدل بود.
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید این عکس ل.. را
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1