تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۲۰۸۹۲۱

نشست‌های بی‎حاصل در حوزه فرهنگی/ مشکل برق روستاهای دلی مهتاب کهگیلویه / خروجی اجلاسیه نماز دوگنبدان چه بود؟

۲
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
تشبیه غلط برجام به باغ میوه/ مناظرات آمریکا نمونه‌ فاصله گرفتن از خوی انسانی است
امام جمعه کبگیان گفت: مناظرات آمریکا نمونه‌ روشن فاصله گرفتن از خوی انسانی است.
، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: تعامل زوجین در تمامی مراحل زندگی باعث تقویت بنیه خانواده و پرورش فرزندان صالح می‌شود که مرسوم شدن این اصل مهم در خانواده‌ها باعث ترمیم بنیه فرهنگی ساختاری یک‌ جامعه می‌شود.
وی گفت: اگر زن‌ و مرد در هنجارهای روزمره از هم پیشی گرفتند با رشد ناهمخوانی از هم گسیختگی ایجاد می‌شود.
امام جمعه کبگیان با بیان برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان گفت: مسأله سازش با آمریکا و اینکه برخی‌ها معتقدند حل مشکلات کشور در سازش با آمریکا بوده کاملا غلط و پوچ است.
وحدانی‌فر افزود: همه دیدند در برجام مذاکره صورت گرفت اما الان رئیس‌جمهوری آمریکا تمدید تحریم‌ها را امضا می‌کند، لذا باید پرسید آیا این خیانت نیست.
وی عنوان کرد: نمی‌دانیم یا ما را ساده و بدبخت گیر آورده‌اند یا اینکه می‌خواهند مانند عربستان و ترکیه آلت دستشان باشیم.
وحدانی‌فر تصریح کرد: اگر نگاه این است که ما بردگی آمریکا را بپذیریم و مذاکره همین اندازه باشد، بدانند شعار ملت ما «هیهات منا الذله» است.
خطیب جمعه کبگیان بیان کرد: چرا برخی این قدر نسبت به خوی استکباری خوشبین هستند و چرا از خود خواب‌زدگی بیدار نمی‌شوند، مگر نمی‌بینید در مناظره کاندیداهای آمریکا خودشان اقرار به فاصله گرفتن از ارزش‌های انسانی می‌کنند.
وی تشریح کرد: اینکه دوستان، مذاکرات و برجام را به باغ، گلابی و میوه تشبیه می‌کنند برداشت غلط و با آبروی ملت بازی کردن است.
وحدانی متذکر شد: خروجی گوش فرا ندادن به رهنمون‌ها و نصایح ولایت فقیه در کشوری که مردمش خون دادند و جوانانشان تکه‌تکه شدند و انقلاب کردند تا ولایت و عدالت بماند، همین بی‌اعتمادی غرب و سبک شماردن ملت است.
وی گفت: دو عنصر اعتماد به جوانان و نیروی داخلی که دشمن را فلج می‌کند کمرنگ‌ شده است.
این مسؤول بیان کرد: شعار استکبارستیزی شعاری قرآنی است و تا جان در بدن داریم به آن پایبند هستیم.
وحدانی درباره پرداخت نکردن آب بهای کشاورزی کبگیان گفت: نباید برداشتمان خوشمزه اما پرداختمان تلخ باشد.
وی با بیان اینکه برخی در این زمینه حفظ حرمت کنند، گفت: شرعاً و قانوناً متعهد به پرداخت آب‌بها هستیم.

انتخاب وزرای جدید تعامل مجلس با دولت بود
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: رای نسبتا ضعیف مجلس به وزرا نشان از تعامل مجلس با دولت بود.
حجت‌الاسلام سیدمهدی افراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: یکی از راه‌های مهم رسیدن به تقوی که مهمترین خواسته بشر از اول پیدایش است این است که انسان به دستورات قرآن عمل کند هر چه بیشتر به فرامین قرآن عمل کند.
افراز در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی در ادامه با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرد: از حضور حماسی و دشمن شکن مردم انقلابی که در راهپیمایی روز ۱۳آبان حضور یافتند تقدیر و از ادارات و نهادهایی که در برگزاری این مراسم همکاری کردند تشکر می کنیم.
خطیب موقت قلعه رئیسی در ادامه به روز دوشنبه سالروز شورای فرهنگ عمومی اشاره و یادآور شد: در سال ۱۳۸۷شورای فرهنگ عمومی ۱۴ آبان را در تقویم به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری کرد و فرهنگ عمومی شامل تمام فعالیت‌های که در جهت برآوردن نیازهای بشری بسته به انواع جوامع از نظر تاریخی، سیاسی، اقتصادی و رفتاری عموم مردم شکل می دهد.
افراز در ادامه به رای اعتماد مجلس به سه وزیر دولت اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت در مجلس قصد مته به خشخاش گذاشتن را ندارند و نشان دادند که قصد متوقف کردن چرخه این سه وزارتخانه نداشتند و به وزرایی که شاید از حداقل شایستگی‌ها برخوردار بودند رای اعتماد دادند.
وی تصریح کرد: این رای نسبتا ضعیف مجلس به وزراء نشان از اعتماد و تعامل مجلس با دولت دارد هر چند دولت نتوانست قبل از معرفی این سه وزیر تعامل مناسبی با مجلس داشته باشد و مهم‌ترین درس این جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نشان دادن مهد مردم‌سالاری دینی بود که از چه سعه صدر و ظرفیتی در نقدپذیری برخوردار است.
 ۱۳ آبان تجلی استکبار ستیزی است
امام جمعه شهر دوگنبدان گفت: ۱۳ آبان تجلی استکبار ستیزی و غیرت انقلابی ملت ایران اسلامی است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دو گنبدان مرکز شهرستان گچساران با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، در واقع واکنش طبیعی به دشمنی های ابر قدرت های زیاده خواه بود که سالها ثروت های ایران را غارت کرده بودند.
وی گفت: روحیه انقلابی، خودباوری، شجاعت، بصیرت، عمل به توصیه های امام راحل، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او از مهمترین عوامل موفقیت جوانان ایرانی در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که می تواند راهکار رفع مشکلات کنونی کشور باشد.
امام جمعه شهر دوگنبدان افزود: زیاد خواهی و افزون طلبی سیاست اصلی استکبار در تمام دوران هاست که جوانان ایرانی همواره در برابر این راهبرد مقاومت کرده اند.
حجت الاسلام حجازی بیان کرد: حماسه یوم الله ۱۳ آبان تجلی پایداری و ولایت مداری ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی موکب برای پذیرایی از زائران روز اربعین در این شهر برتلاش برای خدمات رسانی بهینه در این برنامه تاکید کرد.
وی گفت: برپایی این موکب های خدمات رسانی به کاروان های آیین اربعین حسینی یک حرکت خوب فرهنگی برای نظامند شدن آیین روز اربعین است.
روز استکبار ستیزی فقط مختص آمریکای جنایتکار نیست
امام جمعه موقت باشت گفت: ۱۳ آبان یا انقلاب دوم که به روز استکبار ستیزی معروف شده است منظور فقط آمریکای جنایتکار نیست.
امروز حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی در نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند هر کسی که خداوند خیرش را بخواهد حب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و زیارتش را در قلب او قرار می‌دهد و هر کسی را که خدای متعال خیرش را نخواهد بغض نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و زیارتش را در قلب او قرار می‌دهد.
امام جمعه موقت باشت با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های متقین ایمان به غیب است افزود: امروز می‌بینیم به روایت امام صادق(ع) متقین به غیب عمل می‌کنند و به عشق اباعبدالله الحسین(ع) پیاده به زیارت آن حضرت رفته که هم در این دنیا و هم در آخرت مورد عنایت آن حضرت قرار بگیرند.
بلادی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در استان توسط استانداری و ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: مساجد ما بدون امام جماعت و نمازگزا است، اجلاسیه نماز به چه معنی است؟ مدارس ما خالی از امام جماعت هستند، اگر جمعیت را جمع کنیم به تناسب جمعیت نه نمازی، نه نماز جماعتی و نه امام جماعتی حالا اجلاسیه دیگر برای چیست؟
وی ادامه داد: در ادارات ما چند نماز جماعت داریم؟ مساجد ما خالی از امام جماعت و نمازگزار است، چه کرده‌ایم برای نماز و نماز جماعت که اجلاسیه‌اش را باید بگیریم؟
این خطیب جمعه در رابطه با خروجی این اجلاسیه یعنی برای مهدهای کودکی‌ها باید اقامه نماز شود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند برای تربیت فرزندان چه پسر یا دختر در سن ۴ یا ۵ سالگی که همان سن کودکی است فقط به آن‌ها بگویید دست راست یا چپتان کدام و در سن ۷ یا ۸ سالگی وضو گرفتن را یادشان دهید.
امام جمعه موقت باشت خطاب به مسؤولان بیان داشت: بچه‌های بزرگتر ما نماز خواندن بلد نیستند، ۴ یا ۵ ساله‌ها باید یاد بگیرند؟ در دانشگاه‌های ما نماز برگزار نمی‌شود، در مهد کودک‌هایمان نماز برگزار کنیم؟
بلادی با تشکر از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان افزود: ۱۳ آبان یا انقلاب دوم که به روز استکبار ستیزی معروف شده است منظور فقط آمریکای جنایتکار نیست بلکه همه مستکبران عالم بدانند در روز ۱۳ آبان ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ به دست شاگردان سیدالشهدا(ع) جرقه زده شده و هنوز تکمیل نشده است.
این خطیب جمعه خطاب به کسانی که در دل خود در پی ارتباط با امریکا هستند بیان داشت: اگر پیاده‌روی قبر سیدالشهدا(ع) تعطیل شود، محبت سیدالشهدا(ع) از دل‌ها بیرون رود، محبت خدای متعال و دین را از وجودمان بیرون کنیم به آسایش نمی‌رسیم و بنا هم نیست به آسایش برسیم.
سوء استفاده‌های ۸ هزار میلیاردی مخالف اقتصاد مقاومتی است/ اقتصاد مقاومتی دغدغه رهبری و مردم
امام جمعه موقت لنده با بیان اینکه ساماندهی اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه‌های مهم رهبری و مردم است، گفت: سوءاستفاده‌های ۸ هزار میلیارد تومانی مخالف اقتصاد مقاومتی است و مسؤولان نباید به جای برخورد به حمایت از عوامل فساد اقتصادی برآیند.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا رمز سعادت حقیقی و رسیدن به قرب الهی بوده که با پرهیزگاری و دوری از گناه و معصیت میسر خواهد شد.
وی در ادامه به حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره و افزود: واضح و روشن است که در طول سه دهه گذشته آمریکا برای تغییر سرنوشت نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام راهبردهای خود بهره‌برداری لازم را داشته است.
امام جمعه موقت لنده به ناکامی آمریکا در دست‌یابی به اهداف شوم خود در ایران اشاره و تصریح کرد: ملت ایران توانسته با اتکای به قدرت لایزال الهی و پیشه کردن وحدت و انسجام ملی و اسلامی در جهت استقلال و اقتدار نظام سیاسی خود گام بردارند.
الهی‌نیا یادآور شد: شیطنت‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه این کشور اسلامی یکی پس از دیگری خنثی و به جهانیان اثبات شده است.
وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز به عنوان ضلع مهمی از هندسه قدرت در جهان به شمار می‌رود و شعله‌های بیداری اسلامی در منطقه نیز مرهون استکبارستیزی و روشنگری ملت ایران می‌باشد.
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران یک دشمنی گفتمانی و ایدئولوژیک است.
الهی‌نیا به وضعیت منطقه و نسل‌کسی‌های صورت گرفته توسط استکبار اشاره و گفت: جنایات امروز در یمن، سوریه، عراق و دیگر بلاد همه نشان از حضور آمریکا و دست  تا مفرغ به خون استکبار دارد که این خود به دشمنی‌های امت اسلامی و ملت‌های مسلمان با حکومت‌های استکباری بیش از پیش افزوده است.
وی ضمن تقدیر از حضور حماسی و پر شور و شعور ملت در راهپیمایی ۱۳ آبان افزود: این حضور پر شور نشان از بصیرت و هوشیاری ملت ایران و اوج نفرت و انزجار آنها از بدعهدی‌ها و بی اعتماد بودن استکبار دارد.
امام جمعه موقت لنده در ادامه با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اذعان داشت: آن‌چه باعت رشد و ترقی جامعه و مبدأ همه خوبی‌ها و یا بدبختی‌های جامعه می‌شود نوع فرهنگ و فرهنگ‌سازی‌هایی بوده که در جامعه صورت گرفته است.
الهی‌نیا فرهنگ ناسالم را عامل فساد و تباهی در جامعه ذکر کرد و افزود: فرهنگی که با فکر اجانب به جامعه تزریق شود یک فرهنگ استعماری و انگلی و خانمان‌برانداز خواهد بود.
وی ادامه داد: فرهنگ به عنوان بالاترین عنصری که در موجودیت یک جامعه اثرگذار بوده راه ساختن و اصلاح یک مملکت بوده که انحراف در آن پوکی و بی هویتی را به جامعه تزریق می‌کند و باید بدانیم که تنها راه نجات اتکای به فرهنگ ناب اسلامی و سبک زندگی اسلامی می‌باشد.
الهی‌نیا به روز علم در خدمت صلح و توسعه اشاره و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب «شتاب علمی کشور نباید به هیچ بهانه‌ای حتی اندکی کاهش یابد».
وی افزود: علم به عنوان زیرساخت اصلی توسعه در همه عرصه‌ها از جمله صنعت، کشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان و ... بوده که باید به صورت تخصصی و به دور از حاشیه در جهت توسعه آن گام برداریم.
امام جمعه موقت لنده به دغدغه‌های مردم و رهبری در جامعه اشاره و گفت: مسأله اقتصاد چند سالی است که به کرات توسط رهبر معظم انقلاب در شعار سال نمایان و تذکر داده شده، اما در مقابل آن متأسفانه شاهد رشد حقوق‌های نجومی، سواستفاده ۸هزار میلیاردی و ... بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در این میان برخی از مسؤولان رده بالای مملکت با حرف‌های نسنجیده خود باعث تشویق آنها می‌شوند که می‌طلبد در اعمال نظرهای خود بیش از گذشته دقت نظر داشته باشند.
الهی‌نیا به اربعین حسینی اشاره و گفت: اربعین نماد افشاگری و بصیرت‌افزایی و مبارزه با استکبار و جبهه کفر و الحاد و نفاق بوده که وحدت و انسجام موحدان علیه استکبار رمز جاودانگی و ماندگاری این تفکر عاشورایی گشته است.
وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی باید به گونه‌ای باشد که به دور از اختلاف و با بصیرت انجام شود و اجازه ندهیم نفاق و فتنه به آرزوهای خود که جدایی میان ملت‌های مسلمان بوده دست یابند.
امام جمعه موقت شهرستان لنده در ادامه به سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اشاره و اظهار داشت: حادثه کربلا و مصیبت‌های اهل‌بیت(ع) هیچگاه از اذهان ملت‌های مسلمان به خصوص شیعیان فراموش نخواهد شد.
محرومیت روستاهای کهگیلویه شایسته نیست
امام جمعه دهدشت با اشاره به سرکشی از روستاهای دورافتاده دلی مهتاب در شهرستان کهگیلویه گفت: محرومیت‌هایی در این مناطق وجود دارد که شایسته نیست.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر شهرستان در روستاهای محروم اظهار داشت: از هلال احمر به خاطر این اقدام انسان دوستانه تقدیر و تشکر می‌کنم.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: در سفری که همراه با این کاروان به روستاهای دورافتاده بخش چاروسا از جمله دلی مهتاب با ۴۰ خانوار داشتیم محرومیت‌هایی در این منطقه به چشم دیدم که شایسته نیست با گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب مناطق محروم به این شکل داشته باشیم.
حسینی با بیان اینکه تعدادی از روستاها خانوار کمی دارند،افزود: دولت باید این چنین روستاهای پراکنده‌ای که ساماندهی آنها هزینه سنگین می‌خواهد و هدررفت بیت المال است را تجمیع کند.
وی تصریح کرد: با تجمیع روستاها خدمات رسانی در حوزه آموزش،بهداشت،برق آبرسانی تسهیل پیدا می‌کند.
حسینی بیان کرد: در نظام اسلامی و انقلابی که متعلق به مستضعفان است باید تلاش کرد یک خانوار محروم نباشد در حالی که این‌ها محرومند و در شرایط سخت زندگی می‌کنند.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه دانش آموزان این روستاها به علت فراهم نبودن زمینه ادامه تحصیل ترک تحصل کردند، افزود: آدم بیسواد برای جامعه عیب است.
وی در ادامه اظهار داشت: هر کدام از ساکنان روستا بیش از ۲۰۰ رأس گوسفند دارند و این بستر خوبی برای اشتغال در حوزه دامپروری است.
حسینی مشکل برق روستاهای دلی مهتاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: منابع طبیعی با اداره برق تلاش کنند وضعیت روشنایی این روستاها را حل کنند.
امام جمعه دهدشت افزود: هزینه‌هایی برای تأمین سیم و تیرهای برق شده اما به علت اختلاف بین دستگاه‌های شرکت برق و منابع طبیعی برق‌رسانی اجرا نشده است.
حسینی در ادامه سخنانش از حضور گسترده همه مردم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار و خلق حماسه باشکوه تشکر کرد و افزود: مردم بار دیگر با شکوه و گسترده در میدان مبارزه با استکبار وارد شدند حضور پرشور بود.
امام جمعه دهدشت گفت: از همه مدارس،مسؤولان و آحاد مردم،دستگاه‌هایی که برای برگزاری و مدیریت باشکوه این مراسم تلاش داشتند به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی تشکر می‌کنم.
آمریکا به برجام پایبند نبوده است/این اولین بار نیست که آمریکا بدعهدی می‌کند
امام جمعه چرام گفت: آمریکا به برجام پایبند نبوده است.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تذکر به بد عهدی آمریکا در برجام، اظهار کرد: این بد عهدی نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست و با این توافقی که قرار بود تحریم‌ها لغو شود و نشد، رونق اقتصادی شکل بگیرد و چنین اتفاقی نیفتاد، بار دیگر چهره کریه آمریکا نشان داده شد.
امام جمعه چرام، عنوان کرد: برجام باغی نیست که به ما میوه دهد یا آفتابی نیست که روشنی بخش برای ما باشد بلکه بهترین تعریف برجام قراردادی است که آمریکا به آن پایبند نیست.
وی اضافه کرد: دولتمردان نظام اسلامی باید با تدبیر و موشکافی، نقشه راه جمهوری اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است را دنبال کنند.
افشار با بیان اینکه این مذاکرات برجام، اولین بار نیست که آمریکا بدعهدی کرد، گفت: در ماجرای مک فارلین و مذاکره او با آقای هاشمی در سال ۶۵، آمریکا، پول محموله بزرگی از سلاح را گرفت و چیزی تحویل نداد.
خطیب جمعه چرام یادآور شد: در ماجرای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در لبنان در سال ۱۳۷۰ آمریکا هیچ حسن نیتی از خود نشان نداد و طی نام رئیس‌جمهور وقت ایران در لیست تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفت.
وی با متذکر شدن اینکه پس از تنش‌زدایی‌های درون اصلاحات، ایران محور شرارت لقب گرفت، متذکر شد: با کدام سابقه خوب آمریکا، ام‌الفساد قرن را خوشبین باشیم که آمریکا تاکنون ۸۰ کودتا و مداخله نظامی در جهان انجام داده است.
افشار از جمله این کودتاها را کودتای ۲۸ مرداد دانست و اضافه کرد: آقای مصدق برای مقابله با دو قدرت روس و انگلیس به آمریکا پناه برد و خوشبینانه نامه‌ای به سی و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا نوشت و درخواست کمک اقتصادی کرد اما آمریکا به مصدق خیانت کرد.
امام جمعه چرام با بیان این فرمایش مقام معظم رهبری که « هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد»، مطرح کرد: با این سابقه بد آمریکا که بخش کوچکی از آن بیان شد، کسی که به آمریکا اعتماد کند باید در عقل سیاسی و دوراندیشی خود شک داشته باشد.
وی تصریح کرد: امروزه بی‌اعتمادی به آمریکا و شعار «مرگ بر آمریکا» نقشه راه مبارزه با نظام سلطه است.
فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت جامعه است
امام جمعه سوق گفت: فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت جامعه است.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.
امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.
وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.
کیانی در ادامه با تقدیر از حضور مردم در یوم الله ۱۳آبان تاکید کرد: بار دیگر مردم با حضور پرشور و گسترده در ۱۳ آبان هیمنه پوشالی استکبار جهانی مثل ۱۳ ابان ۵۷ در‌هم شکست و فروریخت و مردم نشان‌‌ دادند علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی باز هم پای انقلاب و آرمانهای انقلاب ایستادند و مسئولان باید قدردان چنین مردمی باشند.
امام جمعه سوق به روز فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت یک جامعه را تشکیل می‌دهد فرهنگ یک ملت اساس استقلال یک ملت است فرهنگ می‌تواند باعث و مبدا خوشبختی‌ها یک ملت شود و راه اصلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ است اگر فرهنگ درست شود مملکت درست می‌شود.
وی به روز کیفیت هم اشاره و یادآور شد: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل که می شود گفت یک مثلث سه ضلعی است که یک سوی آن مسئولین و تولید کنندگان و سوی دیگر آن مصرف کنندگان هستند مسئولین باید از تولیدات داخلی حمایت کنند و زمینه را برای تولید‌کنندگان داخلی فراهم کند و تولیدکنندگان داخلی هم باید کیفیت کار خودشان را بالا ببرند و مردم رغبت به خرید اجناس تولید داخل داشته باشند.
کیانی در پایان از مسئولین خواست تا از تولیدات داخلی حمایت کنند.
برگزاری بسیاری از نشست‌های بی‎حاصل در حوزه فرهنگی/ خروجی برخی جلسات کارساز نیست
امام جمعه موقت یاسوج گفت: در صحنه عمل کمتر خروجی از مسائل فرهنگی دیده می‌شود و جلسات بی‌خود و بی‌جهت روی هم جمع می‌شوند.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج در مصلای امام خمینی این شهر و در خطبه اول با دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که به آن در قرآن اشاره شده نماز جمعه است.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: در سوره جمعه به این موضوع مهم و محور اساسی اشاره شده است که همه انسان‌های معاداندیش به این موضوع توجه دارند.
وی به قرائت سوره جمعه و ثواب آن از زبان پیامبر اشاره کرد و گفت: کسانی که توفیق حضور در نماز جمعه را پیدا نمی‌کنند با خواندن این سوره از ثواب آن برخوردار می‌شوند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر یاسوج تصریح کرد: خواندن سوره جمعه ثواب و فضیلت بسیار زیادی دارد که مومنین با خواند این سوره در نماز جمعه به ثواب بسیار زیاد آن خواهند رسید.
موسوی‌اعظم در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان برخی از مناسبت‌های هفته اظهار کرد: برخی مسایل فرهنگی در استان و کشور وجود دارد که دشمنان برای از بین بردن باورهای مردم بسیج شده‌اند.
وی به برگزاری جلسات فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در صحنه عمل کمتر خروجی از مسائل فرهنگی دیده می‌شود و جلسات بی‌خود و بی‌جهت روی هم جمع می‌شوند.
موسوی‌اعظم با تاکید بر این که دو صد گفته چون نیم کردار نیست افزود: باید برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در عمل اجرایی شوند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج همچنین به خصوصیات سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: سلمان فارسی از صحابه بزرگ پیامبر بود که باید بر وی نام سلمان محمدی گذاشت چرا که از همه جهت در خدمت پیامبر بود و برای ترویج اسلام مجاهدات زیادی کرد.
موسوی‌اعظم به شهادت عمار یاسر اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمود هر گاه تشخیص حق و باطل برای شما سخت بود به منش و روش عمار توجه کنید لذا می‌توان از زندگی و اعمال آن صحابی بزرگ درس‌های زیادی گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تنها دستگاهی که به روستانشینان دلی مهناب خدمت کرد شرکت برق در دوران مهندس راهزادی بود. امید است حاج آقا قبل از این فرمایشات و درخواست ها، از تنها شرکت و دستگاه خدمات رسان در دلی مهتاب هم تشکر می کرد
Iran, Islamic Republic of
طرح و اعتبار این مصوبه مربوط به سال ۹۲ و زمان مدیر عاملی مهندس کریمی بوده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1