تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۲۰۸۶۲۳

دور باطل و خلاف گویی در شورای شهر دهدشت

۱۶
۰
کبنا ؛
شورای شهر دهدشت در حالی طرح سئوال از شهردار را در دستور کار داشت که با تغییر تصمیم دو عضو خواهان استیضاح برکناری شهردار منتفی شده است.
shora-dehdasht

شورای شهر پس از آنکه روال قانونی را در طرح استیضاح هفته گذشته رعایت نکرده و طرح استیضاح را مسکوت گذاشته بود بعد از کش و قوس‌های فراوان امروز را برای سؤوال از شهردار تدارک دیده و به طرح سؤوال‌های خود پرداختند.

حسین جهادگر رئیس شورا بخش زیادی از وقت را صرف تبیین تاریخچه و شرح وظایف شورا و نیز تعریف از شورای دوره چهارم دهدشت کرد؛ شورایی که در افکار عمومی مردم هیچ جایگاهی نداشته و عملکرد زیر صفر این شورا بخصوص در سال منتهی به پایان عمر این دوره جنجال‌های بسیاری را پدید آورده و وضعیت بحرانی شهرداری متأثر از عملکرد شورا بود در نگاه رئیس شورا اما به علت عضویت افراد متخصص و تحصیل کرده خوب تلقی می‌شود.

جهادگر با اشاره به دو دستگی شورا بحث و جدل را جای خوشحالی خواند و گفت: شورایی که در آن جدل نباشد خنثی است.

* کمتر از ۱۰ درصد مصوبه‌های شورای شهر دهدشت اجرا شده است

وی در ادامه به طرح سؤوال‌هایی درباره وضعیت تنظیف شهر، فضای سبز، دکه‌ها و بکارگیری نیروهای غیر مرتبط در واحدهای شهرداری پرداخت و گفت: پیمانکاری که نظافت شهر را در دست گرفته کمتر از ۲۰ درصد به وظیفه خود عمل کرده است.

جهادگر با بیان اینکه دغدغه و ناراحتی اعضای شورا از این مسایل نشأت گرفته است، افزود: در برخی از واحدهای شهرداری نیروهایی بکار گماشته شده که رسمی و واجد شرایط نیستند و به رغم مکاتبات و نیز دستور استاندار برای برکناری این نیروها اما حتی جابجا نشدند.

*راه‌اندازی اتوماسیون شهرداری مصوبه اتمی شورای شهر

رئیس شورای شهر دهدشت با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر راه‌اندازی اتوماسیون شهرداری تصریح کرد:اتوماسیون اداری شهرداری پرونده اتمی شده است، از اولین مصوبه‌های شورای چهارم بود با گذشت سه سال و نیم هنوز اقدامی در جهت اجرای این مصوبه انجام نشده است.

وی در ادامه، عدم پاسخگویی شهردار به مکاتبات شورا را از دیگر دغدغه‌های اعضا برشمرد و گفت: کمتر از ۱۰ درصد مصوبه‌های شورا اجرایی شدند.

امیررضا خوش آیین از اعضای طیف اقلیت شورا به وعده شهردار در اجرای مصوبه اتوماسیون اداری اشاره و بیان کرد: شهردار چندین بار در حضور اصحاب رسانه روز شنبه را برای راه‌اندازی تعیین کرده بود؛ شنبه‌ای که با گذشت سه سال هنوز نرسیده است!

خوش آیین با بیان اینکه بیش از ۱۱ میلیارد تومان از مجموع ۱۳ میلیارد و ۵۳۷ میلیون و یکصد هزار تومان در تفریغ بودجه شهرداری محقق شده است،افزود: چطور برای کار کردن می‌گویید بودجه نداریم؟این پول کجا رفته است؟

*بیداد بدعت و خلاف واقع‌گویی در شورای دهدشت

عضو شورای شهر دهدشت با بیان اینکه از شورا خوش بین نیستم گفت: بدعت و خلاف‌گویی در این شورا بیداد می‌کند.

وی یادآور شد: دو تن از اعضای شورای شهر پیشنهاد استیضاح شهردار دادند ما هم با آغوش باز پذیرفتیم کسی که اولین امضا کننده استیضاح بوده با لشکرکشی عقب نشینی کرده است! تا زمانی که این مسایل قومی و قبیله‌ای وجود دارد و لشکرکشی می‌شود اگر شهرداری بالای ۳ هزار تخلف هم داشته باشد و همه اموالش حراج شوند شهردار استیضاح نخواهد شد.

وی با اشاره به تغییر موضع اعضای خواهان استیضاح با بیان اینکه با لشکرکشی قومی و فامیلی عضو شورا را در منگنه قرار دادند با اینکه طرح استیضاح را امضا کرده بود افزود: خیلی از مسایل از شورای شهر نشأت می‌گیرد یکی از معضلات شورای شهر همسر شهردار است.

*انحلال شورا؛ راهکار اساسی برای خدمت به مردم

سهراب حجت‌خواه نیز با دادن نمره مردودی به شورای چهارم گفت: در اینکه موافق استیضاح شهردار بوده و هستم شکی نیست بهتر بود به خاطر مردم آقای شهردار استعفا می‌داد.

وی با بیان اینکه حرفهایم برآمده از درد و بدبختی سه ساله است، افزود: حالا که این اواخر و چند ماه مانده به پایان دوره شورا دو تن از دوستان که تا دیروز حامی بی‌چون و چرای شهردار بودند تقاضای استیضاح دادند از همان اول با دید مثبت به این قضیه نگاه نمی‌کردم.

حجت‌خواه افزود: بر سر پاساژِی که ‌می‌توانست برای شهرداری ۴۰۰ میلیون تومان عوارض داشته باشد بلایی آمد که همه می‌دانند!

وی با بیان اینکه طی سه سال از عمر شورا مصوبه‌ مهم و حیاتی در جهت منافع مردم صورت نگرفته است گفت: چند بار بر حساب‌های شهرداری نظارت کردیم؟ما هیچ گاه نظارت نکردیم.

*امضای چشم بسته تفریغ بودجه و حمایت بی‌چون و چرای شورا از شهرداری

عضو منتقد عملکرد شورا و شهرداری گفت: تفریغ بودجه شهرداری بدون مطالعه و به طور چشم بسته در کمتر از پنج ثانیه تأئید شد این‌ها بخشی از عملکرد ناموفق شورا است پس آنچه باید استیضاح می‌شد شورا بود چون نه تنها مشکلی از مردم حل نکرد بلکه خود مسبب همه مشکلات شد.

حمیدرضا داورپناه نیز این نشست را بیش از آنچه طرح سؤوال از شهردار باشد برای تخلیه اعضای شورا دانست و گفت: مشکلاتی وجود داشته و نارضایتی‌هایی پیش آمده است شورا و شهرداری هر دو مقصرند.

داورپناه تصریح کرد: در مدت زمان باقیمانده از عمر شورا با صلح و دوستی ادامه راه را طی کنیم مردم هم آگاه هستند و انتخاب خود را برای دور بعدی به درستی انجام دهند.

رجبعلی حقانی طیف اقلیت را در برابر مردم سربلند خواند و با بیان اینکه همیشه مشکلات را داد زدیم و راهی را که باید طی کردیم گفت: بیش از این در توان ما نبوده است.

حقانی طرح استیضاح شهردار را منتفی دانست و با اشاره به عهدشکنی اعضای خواهان استیضاح گفت: عهدی که این‌ها با شهردار بستند هرگز شکستنی نیست.

وی با بیان اینکه یک دور باطل بر شهردار و شورا حاکم است،افزود: شهردار، حفظ اکثریت و اکثریت حمایت از شهردار  را سر لوحه کار دارند.

حقانی بیان کرد: دو نفر از اعضا تقاضا دادند مبنی بر اینکه شهردار را استیضاح کنیم به همین خاطر و به تقاضای خودشان نشستی برگزار کردیم اما متأسفانه از تصمیم برگشتند و گرنه ما طیف اقلیت می‌دانستیم استیضاح آب در هاون کوبیدن است.

عضو اقلیت شورای دهدشت با بیان اینکه معلوم نیست چه سناریویی باعث پس گرفتن رأی استیضاح این اعضا شده است، اضافه کرد: شورای چهارم  ویرانه‌ و بیمار فلج نخاعی تحویل شورای آینده می‌دهد شهرداری بعدی هم باید یک صندلی با خود بیاورد!

هم‌چنین احسان رستگار عضو طیف اکثریت و حامی شهردار که از درخواست‌کنندگان طرح استیضاح بود، گفت: هر جا نیاز به برخورد باشد بدون تعارف برخورد داریم و قرار نیست همیشه در یک طیف باشیم.

نایب رئیس شورای دهدشت گفت: اگر سئوالی برای بنده پیش بیاید و قانع نشوم خواهان استیضاح می‌شوم.

رستگار افزود: در صورتی که استیضاح رأی بیاورد انتظار داریم شهردار به مردم خدمت کند اگر رأی نیاورد با گزینه جدیدی که وارد عرصه می‌شود هم تعارف نداریم و هر جا نیاز شد استیضاح خواهیم کرد.

ایراندخت اکبرنژاد دیگر عضو شورای شهر در واکنش به نام بردن از او به عنوان همسر شهردار گفت: من ایراندخت اکبرنژاد دارای هویت هستم و نماینده بانوان در این شورا هستم.

وی با بیان اینکه هر زنی خودش هویت دارد افزود: عضو شورا و نماینده منتخب بانوان هستم هویت شوهرم را یدک نمی‌کشم.

اکبرنژاد با اشاره به نشست هفته گذشته شورا از آن به کودتای بدون خونریزی یاد کرد و گفت: در آن نشست می‌خواستند قانون را دور بزنند و بدون روال قانونی شهردار را استیضاح کنند من مخالفت کردم.

به گفته اکبرنژاد برخی از اعضای شورا کارگران شهرداری رابرای خرابکاری و شکستن شیشه‌های شهرداری تحریک می‌کردند.

اکبرنژاد گفت: برخی اعضای شورا تنها هدفشان رفتن جواد تخشا و جایگزینی هر نیروی غیر متخصص حتی آوردن گزینه از فلکه است.

علی موسوی‌امجد عضو موافق استیضاح شهردار نیز با تشریح معضلات شهر و بی‌توجهی مدیریت شهری به مصوبه‌های شورا گفت: در حالی که فریاد نیروی مازاد در شهرداری سر داده می‌شود اما در فضای سبز کارگر وجود ندارد و در تنظیف جداول مردم بیل به دست شده‌اند.

موسوی‌امجد تصریح کرد: بودجه میلیاردی شهرداری کجا رفته است؟بی‌توجهی و بی‌مسؤولیتی و تبعیض حاکم در فضای شهرداری باعث شده شهر به این حال و روز درآید.

وی با بیان اینکه نفرت عمومی علیه شورا و شهرداری را کسی انکار نمی‌کند تأکید کرد: موج نارضایتی از شورا و مدیریت شهری در تاریخ شورای دهدشت بی‌سابقه است.

عضو شورای دهدشت افزود: سه سال مبارزه کردیم طرح استیضاح به خاطر اینکه ما اقلیت بودیم رأی نیاورد به وظیفه خود عمل کردیم و تا آخر هم نسبت به سوگندی که یاد کردیم پایبند حقوق مردم هستیم.

جواد تخشا که برای پاسخگویی به سئوالات دعوت شده بود جوابگویی به تعدادی از سئوالات طرح شده را بنا به نظر رئیس شورا که آن‌ها را خارج از موضوع عنوان کرده بود بی‌پاسخ گذاشت.

شهردار دهدشت با بیان اینکه لازم بود به همه مباحث مطروحه در همین نشست پاسخ می‌دادم گفت: همه جواب‌ها را در فرصت مناسب در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌دهم.

تخشا افزایش سرانه فضای سبز را از عملکرد خود برشمرد و گفت: سرانه فضای سبز در دوره قبل ۳/۹ بود در حالی که الان به ۴/۷ متر رسیده است و این نشان می‌دهد تغییراتی ایجاد شده است.

وی بکارگیری نیروهای فاقد وجاهت قانونی در واحدهای شهرداری را این گونه پاسخ داد که از سال ۸۶ تا ۹۲ که سکان مدیریت شهری را بر عهده گرفتم ۸۶ کارگر بدون استخدام قانونی وارد بدنه شهرداری شد و ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از عوارض مردم برای پرداخت حقوق این نیروها هزینه شد اما صدای کسی در نیامد.

جهادگر با بی‌ربط خواندن جواب شهردار درباره سؤوال طرح شده تصریح کرد: ما نگفتیم چرا نیروی جدید استخدام کردید بلکه منظور استفاده خلاف قانون از نیروهایی که واجد شرایط بکارگیری در واحدهایی از شهرداری نبوده است و پاسخ شما قانع کننده نیست.

 پارلمان محلی دهدشت که از زمان آغاز بکار در این دوره در بازی بی‌پایان طیف اقلیت و اکثریت غرق شده و مطالبات مردم را به حاشیه برده است در واپسین لحظات عمر این شورا موضوع استیضاح شهردار را در دستور کار قرار داده و به زعم خود طی ۶ ماه آینده مدینه فاضله‌ای از شهر دلمرده و بی‌روح دهدشت خواهند ساخت!

هر چند انصراف دو عضو پیوسته به اقلیت و عدم همراهی در طرح استیضاح نتیجه را بر همگان روشن و این طرح را به کلی منتفی کرده است افکار عمومی به خوبی در جریان سهم خواهی منتخبان قرار گرفته و منتظر استضیاح شهردار نیستند چرا که با وجود شرایط بحرانی و اوضاع وخیم شهرداری، این استیضاح حتی در صورت کسب رأی عدم اعتماد نسخه شفابخشی برای معضلات شهری نیست؛ آنچه تسلای دل شهروندان می‌شود انحلال شورا است اقدامی که باید پیش‌تر از این مسؤولان ارشد استانی فکری به حال آن می‌کردند.

بر اساس ماده ۷۳ قانون شوراها، پس از طرح سؤوال از شهردار در صورتی که اعضای شورا از دفاعیات شهردار قانع نشوند در نشست آتی شورای شهر استیضاح شهردار به رأی گذاشته می‌شود؛ شورای دهدشت این تصمیم را به دو هفته آینده موکول کرد.

----------------------------------------

گزارش از: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک

نام شما

آدرس ايميل شما

حمید
Iran, Islamic Republic of
دونفرازاعضای اکثریت برای عزل شهردار دست روی قرآن گذاشتندولی منصرف شدند.
مردم دهدشت
Iran, Islamic Republic of
لعنت به همتون
میر رضا
Iran, Islamic Republic of
تو این شورا فقط یه موسوی امجد به مردم خدمت کرده..
وای بر اون افرادی که به جهادگر و رستگار و خوش آیین و اکبر نژاد رای دادند
سلمان
Iran, Islamic Republic of
خانم/// شما که با ماشین شهرداری یاسوج تو جلسات اموزش و پرورش در یاسوج شرکت می کنید. شما دیگه چرا
شهر وند
Iran, Islamic Republic of
انچه برای مردم به خوبی روشن شده این است که اعضای شورای شهر صلاحیت نماینده مردم را ندارند . و به تبع ان شهردار تحت هیچ شرایطی خدمت به شر و شهروندان در برنامه ی اجراییش وجود نداشت فقط هدف حفظ مقام خودش بوده!
بنی آدم اعضای یک دیگرند
Iran, Islamic Republic of
این همه آدم و رسانه و... افتادن دنبال شهرداری که متخصص ترین شهردار تاریخ این شهرستانه اما با تمام کارشکنی ها شهردار ب کارش ادامه داده و خدمات ارزنده ای رو ب مردم هدیه کرده آقایانی ک این همه دم از عدالت و حق مردم میزنند و شعار اناالحق سر میدهند اگر راست میگویند کمک کنند شهرداری به اهداف و برنامه هاش یرسه.
مردم! مطمئن باشید تنها دلیل این گروه برای برای استیضاح شهردار فقط و فقط سهم خواهی از شهردار بعدی است لطفا گول این نوع شعارهای به ظاهر قشنگ را نخورید
علی ویس
Iran, Islamic Republic of
عضو نابغه شورای شهر نمیتونه فارسی صحبت کنه خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
خا ک بر سر آن شهری که شما شوراو شهر دارش هستین
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط موسوی امجد بقیه پشیزی ارزش ندارن
ناسناس
Iran, Islamic Republic of
کاش شهر دهدشت چند نیروی کارامد مثل دکتر حجت خواه داشت
کارمند
Iran, Islamic Republic of
درودبرحقانی وحجت خواه .هردو پاک وشجاع
احمدی
Iran, Islamic Republic of
بده وبستان میان اعضای اکثریت وشهردار.قرآن دروغ ومعامله گری برشوراوشهرداری حاکم است. ماهیت افراددروغ گو ومعامله گرمعلوم شد
...
Iran, Islamic Republic of
خل من سر بچیل ایما. اعضای شورای شهر این چند ماه رو هم بخورید و بیاشامید و انشالا بعدش همتون رو با پشت گردنی میندازیم بیرون
کارمندشهرداری
Iran, Islamic Republic of
..سه سال است که این شهررا.. وبرآنهاحکومت می کنم. یک کانکس بهداشتی دربازارروز گذاشتم وبعدازمدتی سه مغازه برای خودم جایگزین کردم.
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار محترم و همه اعضا شورا کارنامه این شورا و شهردار خیلی درخشان تر از قبل هست
یه خانم محترم
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظر و قضاوت هاتون منطقی باشه ن بی ادبانه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1