تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۲۰۸۵۹۰

فریاد بلند کارگران کارخانه قند یاسوج؛ این مدیر را نمی خواهیم / مدیری که سلطنتی زندگی می کند / کام قندی ها تلخ است

۲۵
۰
کبنا ؛کارگران و مدیران کارخانه قند یاسوج دست به اعتصاب زدند و خواستار تغییر مدیریت این کارخانه شدند.
karkhanh.ghand.ostandar (14)
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، فعال بودن واحدهای تولیدی و صنعتی باعث رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری در جامعه و بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد می شود، اما متأسفانه وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان خوب نیست، کارخانه قند یاسوج که به عنوان مادر صنعت این استان معروف می باشد در سال های اخیر به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوان روبرو  است.
بنا بر این گزارش، روز گذشته کارگران و مدیران بخش های مختلف این کارخانه دست به اعتصاب و اعتراض زدند و اجازه ورود مدیرعامل به کارخانه ندادند. کارگران در این تجمع اعتراضی اظهار کردند: ۴ ماه حقوق نگرفته اند و سال ۹۵ به جزء حقوق پایه هیچ مزایای دریافت نکرده اند.
این کارگران اضافه کردند: حقوق های سال های ۸۳ و ۸۴ را نیز از کارخانه طلب داریم و همچنین مزایای جانبی از جمله حق مأموریت سال های ۹۳ و ۹۴ را پرداخت نکرده اند.
به گزارش کبنا، «ف» یکی از این کارگران در گفت و گو با کبنا نیوز، اظهار کرد: ۲۱ ماه این کارخانه در بلاتکلیفی است و تولید ندارد و حضور مدیریت این کارخانه «آقای حبیبی» برای ماها عذاب روحی است، او رفتارهای دیکتاتوری دارد و حقوق و مزایای چندین میلیونی را برای خود قائل شده است.
این کارگر افزود: در مدت ۱۰ ماه این کارخانه ۱۱ میلیارد تومان زیان دیده است و این در حالی است که مدیرعامل کارخانه حقوق و مزایای ۱۵ میلیون تومانی دریافت و در یک خانه سلطنتی متعلق به کارخانه زندگی می کند.
هجیر کریمی مدیر بخش کشاورزی کارخانه قند یاسوج در گفت و گو با کبنا نیوز در رابطه با علل این تجمع، اظهار کرد: سوء مدیریت آقای «حبیبی» در سه دهه گذشته این کارخانه را به نابودی کشانده است و می توان در قالب اقتصادی مقاومتی و توجه دولت و بخش خصوصی از این کارخانه حدود ۷۵۰ نفر نان بخورند.
کریمی ادامه داد: اگر من مدیر این کارخانه باشم، می توان در عرض سه سال کارخانه قند را به شکوفایی و نقطه ایده آل رساند و با پویایی کارخانه سایر بخش های مکمل کارخانه قند از جمله کشاورزان، کامیون داران، تراکتورداران و صاحبان ادوات کشاورزی نیز فعال باشند.
وی تاکید کرد: هر وقت آقای «حبیبی» در این کارخانه مدیر بوده، کارخانه رو به نابودی رفته چرا که وی توان مدیریتی ندارد و آدم ضعیفی است.
مدیر بخش کشاورزی کارخانه قند یاسوج تاکید کرد: اگر این کارخانه بچرخد، صنعت های مکمل دیگر نیز در این استان به چرخش در می آید و ۷۵۰ نفر مشغول به کار می شوند.
به گزارش کبنا،«ه» یکی دیگر از کارگران کارخانه قند یاسوج بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان به این کارخانه تزریق شد که ظرفیت کارخانه بالا برده شود، اما متأسفانه ظرفیت کارخانه که بالا نرفت بلکه زیان ده هم شد و این به سوء مدیریت ربط دارد.
وی افزود: مسئولان فعلی این کارخانه در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری و تلفنی حاضر به پاسخگویی در خصوص وضعیت کارخانه قند نیستند.
حسین روحانی یکی دیگر از مدیران کارخانه قند یاسوج نیز در این خصوص با اشاره به ضعف مدیریت سال های اخیر که بر این کارخانه حاکم شده است، اظهار کرد: در زمان مدیریت قبل این کارخانه نیز سوء مدیریت وجود داشت و در زمانی که پول های هنگفتی به کارخانه تزریق شد و قیمت شکر هم مناسب بود و به وفور پیدا می شد، هیچ کار خاصی نیز صورت نگرفت.
«م» یکی دیگر از کارگران بیان کرد: من به لحاظ مالی بسیار با مشکل مواجه هستم و مجبور شدم برای درمان فرزندم ماشین خود را بفروشم و اگر این کار با همین رویه باشد، خودکشی می کنم.
karkhanh.ghand.ostandar (5)
به گزارش کبنا، در این اعتراض کارگران خواستار تعیین تکلیف وضعیت کارخانه و پرداخت حقوق و مزایای خود شدند.
برخی از کارگران بیان می کردند، چرا کارخانه ای که یک ریال درآمد ندارد، و ۲۱ ماه تعطیل است، مدیرعامل آن باید ۱۵ میلیون تومان دریافت کند و از طرفی هر ماه بابت تردد با خودروی شخصی خود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرد و این در حالی است که فاصله منزلش با کارخانه حدود ۳۰۰ متر فاصله وجود دارد.
یکی از کارگران گفت: در جایی که کارگران با بحران مالی و حقوقی روبرو هستند، مدیرعامل ۱۵ میلیون تومان دریافت می کند و ۸۰ میلیون تومان از پول کارخانه را برای خانه ویلایی و سلطنتی خود که در بام شهر یاسوج واقع شده، هزینه کرده است. او در خانه اش سه نگهبان و خدمتکار با هزینه کارخانه دارد و همانند سلطنتی ها زندگی می کند.
«ن» یکی از کارگران با انتقاد شدید از سوء مدیریت مدیرعامل فعلی کارخانه گفت: او طی حکمی برای خودش هر ماه ۱۵ روز حق مأموریت در نظر گرفته [ چه مأموریت برود و چه نرود] که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. او حتی قراردادش را به امور کارگزینی نداده است. آیا دستگاه های نظارتی نباید در این زمینه تحقیق و بررسی کنند.
karkhanh.ghand.ostandar (15)
برخی از کارگران با فریادهای بلند اعلام کردند که ما دیگر نمی خواهیم «آقای حبیبی» در این کارخانه مدیرعامل باشند، چرا که او باعث این همه بدبختی و فلاکت کارخانه شده است. این کارگران به شدت از دست نماینده بویراحمد و دنا گلایه مند بودند و اعتقاد داشتند وقتی فردی که سال ها با سوء مدیریت باعث رکود کارخانه شده چرا باید بار دیگر با رایزنی نماینده به این جایگاه برگردد.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ دی ۹۴ از این کارخانه طی هئیت بلند پایه بازدید کرد و قول داد که به کمک کارخانه قند جهت رونق و تولید می آید، اما اکنون جز غبار تعطیلی بر چهره این کارخانه چیز دیگری نمی بینیم. اگر چه این کارخانه توسط کارآفرین برتر و توانمند بومی استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده، اما تاکنون به این سرمایه گذار تحویل نگردیده است.
...این روزها کام کارخانه قندی ها تلخ تلخ است.
karkhanh.ghand.ostandar (9)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدي
Iran, Islamic Republic of
حبیبی ترا به خدا کارخانه رانابودکردی دست ازسرش بردار
جاويد
Iran, Islamic Republic of
خداوند نه دراین دنیا ونه دران دنیا زارعی نماینده رانمی بخشد با اوردن حبیبی
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
این شیوه حبیبی هست که بیاد کارخانه رو از رونق در بیاره و تعطیل کنه تا به قیمت مفت با رفقاش بکشن بالا
این کارو یکبار دیگه هم کرده بود و کارخانه یاسوج رو با قیمت ۵۰۰ ملیون خریده بودن
خدا وکیلی مگه صاحبی توی این استان وجود نداره که همچین ادمی با این سابقه خراب طی یک دوره زمانی مشخص دوبار این کارخانه رو فلج کردو به نابودی کشوند
بازرسی
Iran, Islamic Republic of
منوچهر محمدی خودت را آماده کن
کارگر قند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مهندس حبیبی همیشه سعی کرده برای ضعف های موجود در کارخانه که اکثرا ناشی از ضعف مدیریت هستند بهانه جویی کند مثلا چند وقت پیش تحریم ها را مقصر میکرد و یا از فرسودگی ماشین آلات می نالد .همه اینها توجیه است ، فرسودگی ماشین الات و عدم داشتن نقدینگی جهت تعمیر یا تعویض به طور واضح یعنی ضعف مدیریت و لاغیر
کارگر قند
Iran, Islamic Republic of
تنهاراه سر و سامان دادن به مشکلات این کارخانه واگذاری آن به کسی است که با سرمایه خود مرهم بخشی از دردهای این کارخانه شود
کارگر قند
Iran, Islamic Republic of
کارخانه قند یاسوج بیشتر از آنچه به تعمیر نیاز داشته باشد به تغییر نیاز دارد یک تغیر عمده و کارساز در مدیریت و روشهای مدیریتی
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار جهت استحضار جنابعالی ، مدیر این با تعطیل کردن کارخانه میخواهد بگوید کارخانه ضرر ده است و آن را به قیمت نازلی با شرکایش خریداری کند بگوش باش .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
حبیبی که از افتخارات زارع بود ،در زمان مهندس نوذری استاندار وقت یه مدت جناب حاج دهرابپور عضو هیئت مدیره این شرکت بود کلا زیر رو شد،همه راضی بودند ،جنب جوش بود کار بود ،تولید بود ،حقوقا مرتب پرداخت میشدند ،با اومدن زارع و حبیبی کارخونه نابود شد ،همه چیز رفت
کاش دوباره اون روزا تکرار میشد
تیر تاجی
Iran, Islamic Republic of
اینا همه /زارع میباشد راست میگن ،حبیبی اصلا صلاحیت مدیر عاملی رو نداشت ،جناب زارع با مدیران خانوادگی بویراحمد را نابود کرده
جاويد
Iran, Islamic Republic of
..بسته سیستم ..رو نان خوردن به چه قیمتی ارزش داره
Romania
..و با ضعف مدیریت و بی تدبیری که داشتی کارخونه رو . کردی و حقوق ن.. نکرده دست بردار
ناشناس
Romania
.. اگر از حقوق نجومی و خونه..شدی دست بردار بذار این کارخونه بدتر از این نابود نشه
Iran, Islamic Republic of
سمایی که با اسم تیرتاجی کامنت گذاشتی غلط میکنی که با اسم یک ایل بازی میکنی و کامنت میذاری اگه اصالت داری بگو کی هستی و با ایم خودت کامنت بذار نه با اسم یک ایل بزرگ
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
بعضی از کارخونه ها هیچ وقت توجیه اقتصادی نداشته و ندارند اما به دلیل اشتغال افرینی نمیشه آنها را به از رده خارج کرد شاید در بهترین حالت در نقطه سر به سر درامد هزینه باشند اما حیاتشان تاثیر مثبت زیادی دارد
کارخانه قند به استان ما خدمت زیادی کرده حال همت دولت و سرنایه داران استان را میطلبد که این صنعت از رده خارج نشود
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای باقری تمایل به راه اندازی این کارخانه وسرمایه گذاری در یک صنعت فرسوده را دارند اگر استاندار ما خیر خواه باشند و به مشکلات موجود در کارخانه آگاه باشند باید خیلی زود کار واگذاری را انجام بدن چون غیر از این راهی نیست
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آزموده را دوباره آزمودن خطاست حبیبی چند بار ازموده شده و موفق نبوده
م.ج
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم آه وناله این کارگران و زن و بچه هاشون این از خدا بیخبرو نمیگیره.
احمدوند
Iran, Islamic Republic of
.. هیا کن کارخانه را رها کن
وخشونم
Iran, Islamic Republic of
یعنی حبیبی دیگه رفت
وخشونم
Iran, Islamic Republic of
شک دارم کسی به فکرمو نیسه
وخشونم
Iran, Islamic Republic of
فکرنکنم ادم ..ه من کارخونه بو
وخشونم
Iran, Islamic Republic of
اخ سی نیروهای قدیم باغیرتشون ترس ازهیچی ازجمله پست مقامشون نداشتن
جمال پور
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است که با وجودی که حبیبی در گذشته هم امتحان خود را پس داده و عملکرد ضعیفی داشت مجددا رییس کارخانه شد
وخشونم
Iran, Islamic Republic of
کسی نمیتونه جلوشوبگیره همایتش میکنین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1