تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۲۰۸۵۶۶

انتقادی بر اجلاسیه نماز دوگنبدان / حذف روحانیت حرکت خطرناکی که در استان شروع کرده اند

۹
۰
کبنا ؛امام جمعه دهدشت با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان گچساران بدون حضور ائمه جمعه و با انتقاد از این اقدام مسؤولان آن را هم ردیف با موضوع اسلام بدون روحانیت دانست.IMG_0508
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نماز یکی از عوامل بازدارنده از خطا و معصیت است، اظهار کرد: اگر می خواهیم جلوی آسیب های اجتماعی را که امروز جامعه آلوده آن ها است را بگیریم، باید فرهنگ نماز را گسترش دهیم و باید در همه طبقات، عرصه های عمومی، ادارات، دانشگاه ها و مدارس باید این فرهنگ نهادینه و گسترش داده شود.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کارهای انجام گرفته است، بیان کرد: امروز در سطح ادارات موضوع اقامه نماز جماعت که عوامل مهمی جهت گسترش فرهنگ نماز بشمار می رود، کم رنگ است و تلاش خوبی در ادارات در این زمینه نشده و کارهای که باید انجام می گرفت، انجام نگرفت و همچنین در برخی مدارس اقامه نماز جماعت دچار ضعف است.
حسینی با اشاره به مکان های نامناسب اقامه نماز جماعت در ادارات و مدارس اشاره کرد و گفت: کسانی که در این خصوص دخالت دارند، باید کارهای را انجام دهند که فرهنگ نماز به طور گسترده گسترش داده شود و تلاش های که در این زمینه در بسترهای عمومی و سطح آموزش و پرورش انجام گرفته، کافی نبوده است.
وی با بیان اینکه با نماز انحراف ها از بین می روند، افزود: مشکلات، آسیب های اجتماعی و انحراف های فکری حاکی از آن است که تلاش های خوبی صورت نگرفته است و ما باید متناسب با هجمه های علیه فرهنگ اسلامی، کار و فعالیت کنیم و اکنون کارهای فرهنگی متناسب با هجمه های علیه ارزش های اسلام نیست.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری اجلاسیه استانی نماز در شهر دوگنبدان، اظهار داشت: ائمه جمعه جزء ارکان تصمیم گیرنده ستاد اقامه نماز هستند و در واقع امام جمعه هر شهر به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز شناخته می شوند که متأسفانه ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد در این اجلاسیه از ائمه جمعه دعوت نکردند.
حسینی با بیان اینکه هیچ کدام از ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه امام جمعه گچساران در این اجلاسیه شرکت نکردند، افزود: دلیل عدم دعوت از ائمه جمعه در این اجلاسیه مشخص نیست و این در حالی است که باید با هماهنگی و دعوت از ائمه جمعه این کار را انجام می دادند.
وی با بیان اینکه برداشتی که از این مسئله داریم، حرکت نادرست و غلطی است که بعضی ها این حرکت خطرناک را شروع کرده اند.
حسینی اضافه کرد: حکومت منهای آخوند، همانند سیاست بدون دیانت است، عبادت منهای روحانیت، عبادتی است که در کنار آن ولی فقیه، روحانیت و بصیرت نیست و این همان حرکت نادرست و خطرناک است. نظام ما وابسته به اسلام، ولی فقیه و روحانیت است و این نظام تا زمانی که در اختیار ولی فقیه باشد، اسلامی است.
وی تاکید کرد: امام راحل همواره خطر اسلام بدون روحانیت را گوشزد می‌کردند و امروز هم چنین خطری وجود دارد که برخی به دنبال حذف روحانیت از برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های فرهنگی باشند.
امام جمعه دهدشت عدم دعوت از ائمه جمعه را به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز جمعه برای شرکت در جلسات برنامه‌ریزی اجلاسیه نماز را حرکتی از همین دست در استان دانست و گفت: ابهام‌انگیز است که از روسای ستاد اقامه نماز در جلسات دعوت نمی‌کنند که در جای خود جای سئوال و واکاوی دارد.
حسینی با انتقاد از بروز چنین اقدامی از سوی مسئولان دولتی گفت: آقایان به فکر دولتی کردن نماز هستند و این کار را در حالی انجام می‌دهند که در جاهای لازم و ضروری حضور ندارند، لذا سهوا و یا تعمدا این کار را خطرناک و در راستای حذف روحانیت می‌دانیم.
امام جمعه دهدشت افزود: این کار در نهایت به سکولاریست و حذف روحانیت از برنامه‌ها منجر می‌شود و به مسئولان استان تذکر می‌دهیم.
به گزارش کبنا، اجلاسیه استانی نماز روز چهارشنبه ۱۲ آبان در گچساران بدون حضور ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت برامام جمعه محترم دهدشت که بسیارصریح صحبت کردند واقعا چرااین استان این مدل شده چرا نباید روحانیت حضورداشته باشند یک روحانی سرشناس دراین اجلاس حضور نذاشت
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
اگه یجا نباشید باید اینقد سرو صدا کنید؟
دوست
Iran, Islamic Republic of
با سلام . بنظر من روحانیت جهت بدست آوردن وجهه و محبوبیت خود باید به حوزه برگردند . الان هر خرابکاری بحساب روحانیت نوشته میشه و مردم از چشم اونا میبینند .
رضا مومنی جهان ابادی
Iran, Islamic Republic of
مردی از دنیا رفت وصیت کرده بود که برای سی سال نماز صبح و مغرب وعشاء برایش بخوانند و گفته بود نمازهای ظهر وعصرش را درمحل مدرسه خوانده است و نیازی نیست ظهر وعصربخوانند
Iran, Islamic Republic of
این حرکت خطرناک بایددرخطبه های نمازجمعه تبیین ومحکوم گردد مرد شریف استان هم بایدواکنش نشان دهند
اهل نماز
Iran, Islamic Republic of
اعتراض وارد نبود. امامان جمعه که کارشون و شغلشون نماز است.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر امام جمعه دهدشت.آقای..ید برکنار شود.خیلی یرسع باید ائمه جمعه برای برکناریش اقدام کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
چه ایابو یه جلسه ..برگزار وابو ؟هوی هوی
واقعیت تلخ
Iran, Islamic Republic of
دست گل فرماندار بود.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1