تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۰۸۱۷۴

تنش و درگیری در جلسه وزیر سابق ارشاد در دانشگاه یاسوج + تصاویر و حاشیه های داغ

۱۶
۰
کبنا ؛برنامه دانشجویی «از تسخیر تا تحقیر» با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز برنامه دانشجویی «از تسخیر تا تحقیر» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج و با حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد در این دانشگاه برگزار شد.
بنا بر این گزارش، این برنامه با حاشیه های زیادی همراه بود.
برخی دچار استحاله شدند
سید محمد حسینی در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج به تشریح روز ۱۳ آبان پرداخت و اظهار کرد: این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و اگر نبود این انقلاب استمرار پیدا نمی‌کرد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه مناسبت‌های بزرگی در این روز داریم که تسخیر لانه جاسوسی یکی از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود، تصریح کرد: امروز هم دانشجویان باید پیشگام باشند و به عنوان طلایه‌دار استکبارستیزی الگو باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا مختص به یک زمان نیست تصریح کرد: برخی در داخل با ساده‌اندیشی می‌گویند نباید شعار مرگ بر آمریکا سر داد در حالی که بعد از مذاکرات نیز آمریکایی‌ها به بدعهدی خود ادامه دادند در حالی که ما به همه تعهدات خود عمل کردیم.
حسینی به حقوق بشر مورد ادعای غرب و آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی رژیم صهیونیستی ۷۰۰ نفر غیرنظامی را در مراسم عروسی بمباران می‌کند کار ضد حقوق بشری صورت نگرفته است اما اگر کشوری مثل ایران چند جاسوس را زندان می‌کند به زعم آنها ما ضد حقوق بشر هستیم.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای همسایه و دوستان آمریکا دموکراسی وجود ندارد، تصریح کرد: در ایران دموکراسی به بهترین نحو وجود دارد و نشانه آن هم چرخش دولت‌ها و مجالس است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه پیروزی‌های محور مقاومت را در این روزها به خوبی شاهد هستیم، عنوان کرد: این پیروزی‌ها در روزهای آینده تکمیل‌تر می‌شود و شاهد شکست هر چه بیشتر دشمن مقاومت در منطقه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ فرهنگی است، تصریح کرد: آنها به دنبال استحاله کردن نظام اسلامی به وسیله فرهنگ غرب هستند و در این بین کاری ندارند که این نظام چه چیزی باشد.
حسینی گفت: آنها به دنبال روی کار آمدن غربی‌ها در ایران هستند و به همین خاطر است که به دنبال حضور فیزیکی در کشور نیستند بلکه می‌خواهند غرب‌زده‌ها را وارد کنند.
وی در ادامه گفت: غربی می خواهند که آیات ایستادگی، مقاومت و ایثار و شهادت را در کتابهای درسی ما حذف کنند و این در حالی است که مقاومت و ایستادگی موجب سربلندی و عزتمان شده است و چون به همین آیات عمل کردیم زیر بار شرق و غرب نجات پیدا کردیم.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت ایران در زمان قبل از انقلاب، افزود: در گذشته وضعیت روستاها و شهرهای ما خیلی بد بودند و پول های زیادی هم وجود داشت اما صرفاً هزینه افراد خاصی می شدند. اگر چه اکنون نمی گوییم در مدینه فاضله قرار داریم و نقد هم داریم و همه و تک تک افراد جامعه همانند دوران دفاع مقدس باید تلاش کنند که به نقطه ایده آلی برسیم و با نشستن و شعار دادن کاری از پیش نمی رود.

به گزارش کبنا، در ادامه وزیر سابق فرهنگ و ارشاد به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.
یکی از دانشجویان این دانشگاه نیز که به صحبت های وزیر سابق انتقاد داشت، اظهار کرد: در انتخابات ما تخلف های زیادی است و در واقع انتصابی است که وزیر احمدی نژاد در پاسخ به او گفت: اگر اینجور بود این همه انتصاب و تغییر دولت ها را در کشور نداشتیم.
آرمین فرهادی نماینده انجمن اسلامی پیرو خط امام  دانشگاه یاسوج خطاب به وزیر سابق ارشاد گفت: شما پدر پلمپ ها هستید و روزنامه های زیادی در زمان شما پلمپ شدند. این دانشجویان به حمایت ایران از سوریه هم انتقاد کرد.
مردان فر از دانشجویان دانشگاه یاسوج پشت میکروفن آمد و اظهار کرد: دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کرد و اما امثال شما و رئیس جمهور سابق این کشور را با عملکردتان و بویژه در سازمان ملل مورد تحقیر قرار دادید.
این دانشجو گفت: وقتی با گوجه در سازمان ملل رئیس جمهور ما را مورد حمله قرار می دهند، این یعنی تحقیر ایران.
مردان فر بیان کرد: سرنوشت دانشجویانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند، چه شده است.
حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پاسخ به حرف های این دانشجو، اظهار کرد: عصبانیت امریکایی ها از ما یعنی اینکه ما خوب عمل کردیم. و قرار نیست که ما با معیارهای امریکایی کنار بیاییم، ما به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم و الان برخی هم در کشور دچار استحاله شدند.
وزیر دولت احمدی نژاد نیز در پاسخ به برخی از دانشجویانی که از انجمن های اسلامی پیرو خط امام و دیگر تشکل های اسلامی صحبت می کردند، گفت: تعجب می کنم دانشجوی پیرو خط امام باشی و علیه امام و انقلاب اسلامی هم صحبت کنید.
نصیریان زاده یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه یاسوج موضوع فرهنگ را مورد سئوال قرار داد و از وزیر سابق فرهنگ و ارشاد خواست که در این رابطه پاسخ دهد و گفت: عملکرد و کارنامه من در زمان تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص است و کنار رفتن وزیر کنونی نیز بی ربط با عملکردش نیست که یکی از دانشجویان واکنش نشان داد و گفت: بله تعطیلی زیاد روزنامه ها از فعالیت های خوبی فرهنگی شما.

*نصیریان زاده از رفتار دانشجویان دانشگاه یاسوج عذرخواهی کرد که همین عذرخواهی با واکنش تندتری روبرو شود و دانشجوی دیگری با لحن «.... خوردی» او را مورد خطاب قرار داد. وی ادامه داد: اینجا دانشگاه است باید قانون حاکم باشد نه هوچی گری.
*وزیر ارشاد در پاسخی به دانشجویی که با موضع تندی مسئله سوریه و حمایت های ایران از او را مورد سئوال قرار داد، گفت: جای تاسف است که برخی به اسم دانشجو و آن هم انجمن اسلامی خواسته و ناخواسته از تکفیری ها و داعش حمایت می‌کنند.
وی با بیان این که در عربستان و امریکا و ترکیه در آدم‌ کشی‌های سوریه دیده می‌شود، تصریح کرد: دولت بشار اسد در کنار مردم سوریه علیه دشمنان مردم اقدام می کند.
وزیر ارشاد دولت دهم در ادامه اظهارات خود با بیان این که جای بسی تاسف است که عده‌ای دولت بشار اسد را هم‌طراز با داعش و تکفیری‌ها تعریف می‌کنند، تصریح کرد: تکفیری ها و داعش را عربستان مورد حمایت قرار داده که همین عربستان بر ضددولت بشار اسد اقدام می‌کند.

حسینی در خصوص افرادی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند و مواضعی که اکنون دارند، تصریح کرد: برخی از آن‌ها مانند شهید علم الهدی در جبهه‌ها حضور یافتند و به شهادت رسیدند و برخی دیگر اکنون در نهادهای انقلابی در حال خدمت هستند و برخی همه که همیشه منافع خود را در نظر می گرفتند مانند اکبر گنجی به دامان آمریکا غلطیدند چرا که امروز منافع خود را در چرخش می‌دانند.
حسینی اظهارات خود در پاسخ به سوالات دانشجویان با اشاره به فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در دوره کنونی اظهار کرد: متاسفانه آقای رئیس جمهور امروز در مجلس این اختلاس و فساد را تعویق بدهی معرفی می‌کند در حالی که پول یک میلیون معلم را به ۳۰ نفر می‌دهند.
وی گفت: این پاسخ رئیس جمهور قانع کننده نیست زیرا عده‌ای ماهانه پولی از فرهنگیان گرفته و آن را به عده‌ای خاص داده‌اند و اختلاس و فسادی صورت گرفته و امروز از آن به عنوان تعویق بدهی یاد می‌کنند.

وزیر ارشاد اسلای دولت دهم در ادامه اظهارات خود در خصوص تحریم برخی از افراد از جمله خودش تصریح کرد: این افتخاری برای ما به شمار می‌رود که مورد خشم و غضب آمریکا و استکبار جهانی باشیم.
حسینی با بیان این که جریان ارزشی در انتخابات کاندیدا معرفی خواهد کرد، اظهار کرد: افراد در مناطق و استان‌های مختلف خود را به مردم معرفی می‌کنند و و همچنین برخی نظرسنجی‌ها وجود دارد که در نهایت جریان ارزشی با در نظر گرفتن اقبال به افراد با یک کاندیدا وارد میدان خواهد شد.

به گزارش کبنا، در ادامه یکی از این دانشجویان که با زور سئوالات خود را از وزیر سابق  فرهنگ و ارشاد سابق کرد، نیز با یکی از افراد حاضر درگیر شد که حراست دانشگاه بین آنها میانجیگری کرد.
حسینی وزیر سابق ارشاد گفت: آن موقع می گویند اصولگرایان تحمل شنیدن انتقاد را ندارند، به نام آزادی هر حرفی و توهینی که می خواهند، می کنند.
وی ادامه داد: احتمالاً ایشان[دانشجوی معترض) مأموریت داشت که نظم جلسه را بهم بزند.

کپی برداری دانشجویان از سخنان اصلاح طلبان کشور و طرح آن در این جلسه موضوع دیگری بود که برخی از دانشجویان آن را با صدای بلند فریاد می زدند.
 
dsc_6435 dsc_6439 dsc_6441 dsc_6443 dsc_6444 dsc_6446 dsc_6433 dsc_6429 dsc_6427 dsc_6426 dsc_6424 dsc_6423 dsc_6421
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کبنا
از این اتفاق ها در دانشگاه ها زیاد می افتد.
لطفا جوگیر نشوید و لفظ حاشیه ی داغ را از یک اتفاق طبیعی بردارید.
اخلاق اصل اول خبرنگاری است.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
در جلسه سخنرانی و یا پاسخ و پرسش حضور نداشتم اما به ذکر نکاتی اشاره می کنم:
۱- آب ب.. که عکس ایشان هویداست آنقدر .. کوتاه است که... شده !! ای برادر تو به چه اعتراض داری ؟ ای برادر فرهنگی که تو در .. از آن طبعیت می کنی، فرهنگ ایرانی -اسلامی نیست کمی به گذشته پاک نیاکانمان برگرد و ظاهری آراسته تر داشته باش.
۲- ... که با اعتراضت مواظب... نیستی الگوی شما کیست؟
یکی از حاضرین
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خورد به حال برخی از افراد،کسانی که دم از زنده باد مخالف من میزنن،امــروز خودشون رو کاملا نشون دادن.
یکی از حاضرین
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خورد به حال برخی از افراد،کسانی که دم از زنده باد مخالف من میزنن،امــروز خودشون رو کاملا نشون دادن.واقعا متاســـــفــم
...
Iran, Islamic Republic of
حیف انسان خوبی مثل اقای حسینی به یاسوج برود وبرای ...بکنه کسایی که اسم خودشونو گذاشتن دانشجو ودانش..اینها فقط کسانی هستند که ..این دولتن تا چهره انقلابیونی مثل اقای حسینی رو خراب کنن اینها اصلاح طلبانی هساند که جمهوری اسلامی چیزی به .. از اونها ندیده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همان حرفهایی ک اصلاح طلبان می زنند دانشجویانی که به قول خودشان

دانشجو هستند و پیرو اصلاح طلبان هستند هم می زنند ...

واقعا متاسفم دانشجوی پیرو خط امام بیاد بالا و علیه خود امام شعار و سخنرانی کنه...
Iran, Islamic Republic of
سران فتنه به زباله دان تاریخ سپرده شدن بس کنید ویگه
deleted
Iran, Islamic Republic of
در دولت گذشته کسی قدرت انتقاد وحرف زدن را نداشت ولی خدایی مردم ودانشجویان در این دولت نفس راحتی کشیدند
Iran, Islamic Republic of
با سلام : کسی که جلوی این همه جمعیت با تک پوش اون هم عکس یه خارجی و کلمه انگلیسی رو ی سینه خود حک کرده دانشجو که نیست آ.. چهار تا دانشجوی با ارزه را هم می برد .
Iran, Islamic Republic of
حیف دانش که به این .. بگن دانشجو
همشهری
Iran, Islamic Republic of
انسان باید انتقاد پذیر باشد واین قدرت را داشته باشد نه اینکه جلسه ای را به هم بزند بگه من هم ادمم
شیما
Iran, Islamic Republic of
این دانشجو گفت: وقتی با گوجه در سازمان ملل رئیس جمهور ما را مورد حمله قرار می دهند، این یعنی تحقیر ایران.!!

این جمله دقیقا دستورالعمل اصلاح طلبان به زیر شاخه های خودشه!!

اون خانمی که پا شده اومده وسط داره صحبت می کنه دقیقا در سایر سخنرانی ها هم میاد همین کار رو می کنه!!


دانشجو جماعت متاسفانه بسیار جوگیره
رضا طلب
Iran, Islamic Republic of
تعصب منهای آگاهی کافی از مسائل مساوی است با عقب ماندن از قافله پیشرفت ! و این اصل چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد...
منتظر
Iran, Islamic Republic of
حیف اسم دانشجو؛خیلی ازاین مثلا دانشجوها فقط نام دانشجورایدک می کشند کو تحول علمی دریاسوج کوایده سازنده کو ادب٬ ادیبان سازنده.انتقادداری مثل یک انسان فرهیخته حرفتو بزن .اگرفکربهترداری با ادب مطرح کن قطعا استقبال میشه
منتظر
Iran, Islamic Republic of
کاش هوای نفس برما غالب نمی شدوفارغ ازاصطلاحات رایج وپوشالی درسایه قرآن وفرامین بزرگان دین می نشستیم وچاره ی مشکلاتمان می کردیم دانشجویی که نقش سوریه لبنان وفلسطین راهنوزدرک نکرده باید کمی بیشتر مطالعه کند
امید
Iran, Islamic Republic of
یعنی این دانشگاه هست؟؟ اخه این چه دانشگاهی است که دانشجو اول ترم موقع انتخاب واحد باید بگردد که ببینه کدوم استاد اشناست برای نمره....کاش می شده یه شب تو هم نشینی ها که تو خوابگاه ها و منازل دانشجویی انجام میشه نشیت و شاهد حرف هایی که بین شون رد بدل میشه شد. که از هر الفاظ زننده وهر چی بگی گفته میشه بجز درس
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1