تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۲۰۸۱۲۱

نظر «مرادی»، «راهی» و «الله‌کرم‌پور» در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

۱۳
۰
کبنا ؛پس از برملا شدن فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان و متعاقب آن استعفای وزیر آموزش و پرورش و در ادامه معرفی فخرالدین دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس؛ بسیاری از فرهنگیان در نقاط مختلف کشور و از جمله در کهگیلویه و بویراحمد واکنش منفی نسبت به این خط سیر دولت و رئیس‌جمهور نشان دادند.
بر همین اساس و برای آشنایی با نظرات و پیشنهادات و انتقادات برخی از فرهنگیان صاحب‌نظر در استان کهگیلویه و بویراحمد به سراغ آن‌ها رفتیم و در این خصوص نظرات آن‌ها را جویا شدیم.
در عصر ارتباطات نمی‌توان بر فساد ۸ هزار میلیارد تومانی سرپوش گذاشت
همت‌الله دانش مدیر مسئول روزنامه امید مردم و فرهنگی شاغل در شهر یاسوج با بیان اینکه این حرکت رئیس‌جمهور نوعی فرار به جلو بود اظهار کرد: رئیس‌جمهور وقتی موضوع فساد ۸ هزار میلیارد تومانی پیش آمد باید به ذائقه مردم در این زمینه توجه می‌کرد و اجازه می‌داد که زوایای این موضوع روشن و آشکار شود، چراکه مردم در عصر کنونی که عصر ارتباطات است موضوعات را به جد و به خوبی پیگیری می‌کنند و نمی‌توان سرپوش بر روی کارها گذاشت.
وی با بیان اینکه این فساد در دولت فعلی رقم کوچکی نبود، تصریح کرد: این عزل استعفاگونه فرار به جلو بود و مردم هرگز براساس ذهن پرسشگری که دارند این موضوع را فراموش نخواهند کرد و به خصوص فرهنگیان مطالبه‌گری خود را تا آخر خواهند داشت.
این فرهنگی و روزنامه‌نگار کهگیلویه و بویراحمدی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی نباید کوتاه بیایند، اضافه کرد: همچنین از رئیس‌جمهور باید پرسید وقتی که فتنه خط قرمز نظام، مقام معظم رهبری و مردم است، چرا باید فردی که با فتنه‌گران همراهی داشته برای این جایگاه مهم گمارده شود؟
معرفی دانش‌آشتیانی در راستای دو قطبی کردن فضا
دانش افزود: رئیس‌جمهور نباید در جامعه دو قطبی ایجاد کند و این به مثابه دهن‌کجی به مردم است و انتظار می‌رفت پس از اشتباهی که در وادار کردن فانی به استعفا و فرار از استیضاح رخ داد برای دلجویی از فرهنگیان فردی مطمئن و شناخته شده از جنس خوشان را برای وزارتخانه معرفی می‌کردند.
برای پی بردن به نظرات سایر فرهنگیان در این استان به سراغ یکی دیگر از فرهنگیان صاحب‌نظر در شهرستان گچساران رفتیم.
چنگ‌اندازی بر مؤسسات و صندوق‌های درآمدزا به بهانه مبارزه با فساد دولت قبل
یدالله مرادی از فرهنگیان شناخته شده در گچساران و رئیس سابق آموزش و پرورش این شهرستان که سابقه فعالیت‌های سیاسی و تشکیلاتی را نیز دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: استنباط من این است که عده‌ای خاص در این دولت در طول سه سال گذشته بر بسیاری از جایگاه‌هایی که با درآمدهای کلان سر و کار دارد از جمله بر بعضی از بانک‌ها و صندوق‌ها و بیمه‌ها چنگ انداختند.
این فرهنگی با سابقه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این‌ها به بهانه مبارزه با فساد در دولت احمدی‌نژاد سیطره خود را بر این اماکن پردرآمد بیشتر کردند تا با یک تیر چند نشان زده باشند ابتدا دولت گذشته را تخریب کنند و سپس با چنگ انداختن بر این درآمدها تغییر مسیر داده و وارد فاز انتخاباتی شوند.
دانش‌آشتیانی برنامه‌ای برای مقابله با فساد اخیر ندارد
مرادی بیان کرد: یکی از موضوعات جالبی که در معرفی وزیر پیشنهادی دیده می‌شود این است که دانش‌آشتیانی نگفته که با متخلفان در فساد ۸ هزار میلیارد تومانی برخورد می‌کند و هیچ برنامه‌ای هم برای این موضوع مهم ندارد و به عبارتی به دنبال ماست مالی کردن این فاجعه فساد بزرگ هستند.
رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه این فساد و همچنین فیش‌های نجومی کمر دولت را شکسته است، افزود: به هر طریق به دنبال سرپوش گذاشتن روی این قضیه هستند که معرفی وزیر جدید قبل از توضیح خواستن از وزیر قبلی یکی از شگردهای دولت بوده که البته با واکنش منفی فرهنگیان روبرو شده است.
رئیس‌جمهور با انتخاب دانش‌آشتیانی به سیم آخر زده است
در ادامه به سراغ الله‌کس راهی از باسابقه‌ترین معلمان و فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد و مسؤول اسبق آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اوایل دهه ۶۰ رفتیم و نظر این فرهنگی با سابقه در استان را جویا شدیم.
راهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به نظر من آقای رئیس‌جمهور به سیم آخر زده است و بعد از مشکلاتی که در خصوص فساد ۸ هزار میلیارد تومانی به وجود آمد نباید بی‌گدار به آب می‌زد و فردی را معرفی می‌کرد که در وهله نخست از جنس فتنه بود و در ثانی هیچ اطلاع و شناختی از آموزش و پرورش نداشت.
وی با بیان اینکه تجربه سیاسی ما در کنار تجارب فرهنگی می‌گوید که پشت این قضیه کسانی دیگر به جز آقای روحانی هستند، افزود: فاجعه‌ای بزرگ در آموزش و پرورش با فساد ۸ هزار میلیارد تومانی رخ داد که نباید با معرفی فردی مسأله‌دار نمک بر روی زخم پاشیده می‌شد.
لاریجانی و نمایندگان ملاحظه‌کاری و محافظه‌کاری نکنند
راهی عنوان کرد: امروز از آقای لاریجانی انتظار می‌رود که به عنوان رئیس مجلس به همراه نمایندگان هیچ‌گونه ملاحظه‌کاری و محافظه‌کاری نداشته باشند، چراکه از یک سو بحث فساد و از سوی دیگر موضوع فتنه در میان است و نباید اجازه داد تا آموزش و پرورش آلوده به معجون فساد مالی و فتنه شود.
در ادامه به سراغ پرویز طاهری مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از فعالان در حوزه فرهنگی رفتیم و نظر این صاحب‌نظر فرهنگی را در خصوص فساد ۸ هزار میلیارد تومانی و همچنین موضوع معرفی دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جویا شدیم.
توهین به یک میلیون فرهنگی با معرفی دانش‌آشتیانی
طاهری گفت: قبل از هر چیز اعتقاد دارم که معرفی آقای دانش‌آشتیانی از سوی رئیس‌جمهور توهین به یک میلیون پرسنل آموزش و پرورش است.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: البته در گذشته هم کسانی را داشتیم که از جنس آموزش و پرورش نبودند و موفق عمل نکردند اما آقای دانش‌آشتیانی هم آشنا به این عرصه نیست و از همه مهم‌تر این که منتسب به جریان فتنه است و به همین خاطر معرفی وی از سوی رئیس‌جمهور به هیچ وجه قابل دفاع نیست.
طاهری تصریح کرد: دستگاه قضایی و مجلس باید به جد فساد ۸ هزار میلیارد تومانی را پی‌گیری و بررسی کنند و آن چه را که از صندوق کم شده به حساب صندوق بریزند.
وی افرادی که بر این صندوق سیطره داشته‌اند را بر اساس باندبازی دانست و گفت: در مقطعی وزیر دوره اصلاحات و باندش حاکم بر آن بودند و اکنون نیز برای مطامع انتخاباتی باندی را بر این صندوق حاکم کرده بودند که فساد ۸ هزار میلیارد تومانی از آن خارج شد.
فانی باید جوابگوی فساد ۸۰۰۰ میلیارد تومانی می‌شد
طاهری خاطرنشان کرد: معتقدیم رئیس‌جمهور باید ابتدا اجازه می‌داد که فانی جوابگوی این فساد باشد و در ثانی رئیس‌جمهور فردی شناخته شده و بدون مسأله را برای این وزارت پیشنهاد می‌داد.
علی الله‌کرم‌پور از رؤسای سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم معتقد است به صلاح رئیس‌جمهور نیست که افرادی را با سوء سابقه برای وزارتخانه‌ها معرفی کنند.
وی افزود: مشخص است فردی که در پرونده سیاسی خود مشکل داشته پیگیر فساد هم در آموزش و پرورش نباشد.
الله‌کرم‌پور افزود: در تعجبیم که چرا هنوز نمایندگان مجلس در قبال این فساد بزرگ ۸ هزار میلیارد تومانی واکنش درست و حسابی نشان نداده‌اند و همین موجب شده که رئیس‌جمهور فردی را برای وزارت معرفی کند که سابقه خوبی در زمینه‌های مختلف نداشته باشد.
وی بیان کرد: از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که اجازه ندهند افراد مسأله‌دار در آموزش و پرورش رخنه کنند زیرا فساد اخیر به دلیل همین رخنه و نفوذ افراد مشکل‌دار در آموزش و پرورش بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرگ به ززندگی
Iran, Islamic Republic of
وزیری که امثال راهی براش تعیین تکلیف کنه نوبره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تعجب است که اقایان که همه از طیف سیاسی اصولگراست نظر داده
چرا قبل از اثبات جرم اعدام می کنید اخه صندوق بازنشستگان که در دولت نهم و دهم ان اتفاقات براش افتاده اقایان بفرمایند خودشون که همه از مسئولین اموزش و پرورش استان و شهرستان بوده اند بفرمایند خودشون چکاری اموزش و پرورش انجام داده اند
اینقدر با احساسات پاک معلمان بازی نکنید
ما معلمان دیگه گول شماها را نمی خوریم
Iran, Islamic Republic of
باچه کسانی مصاحبه مینند..مرادی خودبه وضوح درارتباط با..دولت عزیزش احمدی نزادمیگه.. خودمنش.. دراین شهره که خودش معلوم نیست چه میگه
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
آقای .. عزیز از ب..ت چه خبر جناب اله کرم پور از. . در آموزش و پرورش شهر خودمان چه خبر جناب طاهری مدیر کل در دوران خود شما بالات از ۸میلیارد ..ل شد در همین استان خودمان
456
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل این اصول گراها چه نظری میتونن بدن که شما باهاشون مصاحبه کردین آخه شما که ۸سال کشور رو به نابودی کشیدین دیگه حرفتون چیه
ناصر
Iran, Islamic Republic of
اخه، اینا که ازشون پرسیدی خودشون هم دیگ خوودشونو قبول ندارن،فسیل جمع کردیه؟!؟
Iran, Islamic Republic of
اخه، اینا که ازشون پرسیدی خودشون هم دیگ خوودشونو . جمع کردیه؟!؟
جعفری
Iran, Islamic Republic of
یعنی معتم باسابقه اصلاحطلب نداشت گچساران
جعفری
Iran, Islamic Republic of
تاریخ مصرف گذشته های سیاسی گچساران
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی .. رو یه واحد آزشیمی باهاش داشتم اصلا نمیدونم چطور و به چه .. به این آقا اجازه ی تدریس در دانشگاه رو دادن... هم اگر دلسوز بیت المال شده بهتره اول از همه تبری بجویه از آن دولت پاکدستی که هشتصد میلیارد دلار پول رو داد باد هوا
مرادی
Iran, Islamic Republic of
اگر الهام رامعرفی میکرد مرادی هورا میکشید- ول کن با با اینها همه اش مریضند مغرضند-
فرهنگی گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
این وزیران قطعا رای اعتماد می گیرند چون لاریجانی از آنها حمایت می کند
امید
Iran, Islamic Republic of
بابا حنای فتنه دیگه رنگی نداره تا کی میخواین به اسم فتنه رقیبتون رو حذف کنید خداروشکر که دیگه دست همتون پیش مردم رو شده و به این حرفای پوچ شما بهایی نمیدن.میزان رای ملت است که در مجلس خواسته ملت رو نشون دادن که دیگه حنای فتنه رنگی نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1