تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۲۰۷۸۴۸

عزل وزرا سود یا ضرر

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛شاپور پشتیبان
پس از پایان قریب به سه سال از عمر دولت یازدهم و تلاش‌هایی که برای رفاه مردم و رشد اقتصادی و فرهنگی در این سه سال انجام گرفت و همچنین ضعف‌هایی که در برخی از وزارتخانه‌ها وجود داشت مجموعه دولت را بر آن داشت تا شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و کمتر از یکسال از عمر باقیمانده دولت یازدهم دست به تغییراتی در سه حوزه فرهنگ، ورزش و آموزش که بنیان خانواده‌های ایرانی وامدار این سه حوزه خطیر و ارزشمند است، بزند.
تغییراتی که در نگاه اول شنونده را در معرض سوالی قرار خواهد داد که هدف از این تغییرات اهداف انتخاباتی و سیاسی بوده.؟ یا هدف دولت تغییرات بنیادین و بر طرف نمودن کمبود‌ها و کاستی‌هایی است که در این سه حوزه وجود داشته است.
با نگاه سطحی و جزء نگر این مفهوم به ذهن متبادر خواهد شد که دولت هدفی جز منافع سیاسی و انتخاباتی در شش ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نداشته، اما هرچه عمق و ژرف نگری بیشتر و دقیق تری می‌شود حاکی از ریسک و خطر پذیری دولت در این مدت باقیمانده است. چه اینکه در صورت عدم اجرای برنامه‌های ذکر شده توسط وزرای پیشنهادی و عدم ایجاد تغییرات بنیادین در مدت زمان کوتاه باقیمانده هجمه‌ها و نگاه‌ها به سمت این سه وزارتخانه که مدتی است توجه اصحاب رسانه و مردم را به خود معطوف نموده، بیشتر خواهد شد و چه بسا بخشی از کارنامه دولت را با عملکرد این سه وزارتخانه سنجیده و ابزاری جهت تخریب چهره دولت فراهم آورند و این ریسک پذیری دولت روحانی نشان دهنده عزم دولت جهت ایجاد تغییرات بنیادین و اساسی و عدم توجه به هجمه‌ها و فشار‌های آینده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1