تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۰۷۷۸۹

برخورد قانونی با مدیران کم کار / درخواست جدی فتاح محمدی از منابع طبیعی

۲
۰
کبنا ؛ 
نشست شورای هماهنگی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار برگزار شد.
سهل انگاری ادارات در بکارگیری فرزندان شاهد
به گزارش کبنا نیوز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کوتاهی و سهل انگاری برخی دستگاه‌های اجرایی این استان در زمینه بکارگیری و جذب فرزندان شاهد و ایثارگر که نارضایتی این خانواده‌ها را به دنبال داشته قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.
فتاح محمدی در نشست شورای هماهنگی ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نحوه جذب و بکارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران نیز به صراحت تاکید شده است.
وی ادامه داد: مطابق ماده ۲ این قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی مکلفند حداقل ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود را از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران تامین کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرزندان شهید، جانبازان ۲۵ درصد به بالا، خواهران و برادران شهید نیز براساس این ماده قانونی در اولویت هستند.
محمدی با بیان اینکه اجرای این ماده قانونی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویر احمد رعایت نشده است، خواستار نظارت دقیق و بیشتر از سوی نهادهای نظارتی از جمله بازرسی استانداری این استان در این راستا شد.
برخورد قانونی با مدیران کم کار
وی اظهار کرد: بدون شک تمکین نکردن و کوتاهی دستگاه‌ها از این ماده قانونی تمرد محسوب شده و با مدیران و نهادهایی که در این زمینه کم کاری کنند برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: دغدغه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تنها یک مطالبه و پاسخ به نیاز چندخانواده نیست بلکه کمک به یک فرهنگ و راهبرد ماندگار محسوب می‌شود که همه افراد جامعه در تحقق آن موظف هستند.
وی تاکید کرد: البته نگاه و رویکرد به موضوع اشتغال و اینکه بکارگیری افراد تنها از طریق دولت و دستگاه‌های دولتی باشد نیز باید تغییر کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: دولت نیز در این راستا خود را موظف می‌داند که زمینه و شرایط لازم را برای فرصت‌های شغلی فراهم کند و افراد جامعه از جمله ایثارگران نیز با استفاده از این فرصت‌ها و دریافت تسهیلات بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.
محمدی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در خصوص اجرایی شدن قانون‌های مربوط به استخدام فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند نظارت کنند.
محمدی، اظهار داشت: موارد قانونی و تبصره‌های ذیل آن در خصوص استخدام و به کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر لازم الاجراست و هیچ مدیری نمی‌تواند از آن تمرد کند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای قوانین مربوطه می‌بایست با مدیران متخلف برخورد شود، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران شاخص‌هایی در خصوص اجرایی شدن این قوانین تعریف و فارغ از مبحث آزمون‌ها که ۲۵ درصد سهمیه استخدامی به ایثارگران تعلق دارد، جهت اجرا به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارایه کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز جامعه ایثارگران در حال حاضر اشتغال بوده که باید با جدیت تمام پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: قوانین و موارد قانونی در خصوص اشتغال جامعه ایثارگران توسط کار‌شناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران تلخیص و برای اجرا به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال شود.
محمدی، بر احداث مرکز توانبخشی و فرهنگی ویژه ایثارگران تاکید کرد و گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی راه اندازی این مرکز امکان پذیر است.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: همچنین با همکاری منابع طبیعی استان راه اندازی مرکز تفریحی و ورزشی یا اردوگاه فرهنگی پیگیری شود.
وی با بیان اینکه توجه به ایثارگران در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: جامعه ما نیازمند ترویج فرهنگ شهادت بوده و بنابراین توجه به ایثارگران در واقع تعمیق فرهنگ جامعه است.
محمدی کم توجهی و همکاری نکردن برخی نهاد‌ها در تامین زمین و بودجه لازم در ساخت مجتمع فرهنگی، تفریحی و رفاهی ایثارگران را یادآور شد و گفت: سازمان امور ایثارگران کشور بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای ساخت این مجتمع را تقبل کرده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که کل میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و ساخت این مجمع حدود۳۰میلیارد ریال است.
وی همچنین از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواست تا در اسرع وقت زمین مورد نیاز برای ساخت یک اردوگاه تفریحی و فرهنگی در یکی از شهرهای یاسوج یا سی سخت را تامین کند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یکی از مطالبات و خواسته‌های جدی جامعه ایثارگران و فرزندان شاهد ایثارگر استان ایجاد اشتغال است.
سید مصطفی مهدی اظهار داشت: هم اینک ۲هزار و ۹۴۸ نفر از فرزندان شاهد و ایثار اعم از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد، خواهر وبرادر شهید و ایثارگران این استان با تحصیلات بالا بیکار هستند.
وی تصریح کرد: ۱۴۵ نفر از این افراد فرزندان شاهد، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و مابقی نیز خواهر و یا بردار شهید هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب آقای حاج فتاح از قدیم بزرگتر ها گفته اند که خود کرده را تدبیر نیست چطور می توان چنیین انتظاری را ....طراحی می کردند نمی توان انتظار بیشتری از آنها داشت پس بیایید به دور از تعصبات سیاسی و روابط خویشاوندی دستی به اصلاح و ویرایش مدیران تحمیلی بزنید و کشیدن خط و نشان فقط فرصت سوزی است و مشکلی از این اقشار عزیز را حل نخواهد کرد( جانباز هشت سال دفاع مقدس)
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب فتاح محمدی: یه دور کوچک از اطراف گچساران بزن، و با چشم خودت کوه خواری رو ببین، پشت طالقانی _ منازل شرکت نفت تا مسیر اب گرمو تا سه راهی و کوی کارکنان ، همه تپه ها را زده اند و تبدیل به زمین شهری کرده اند و مشغول ساخت و ساز هستند، در صورتی که عزیزان .. چشم های خود را بسته اند، هر چند شما هم حتما رسیدگی نخواهی کرد. کوه خواری تبدیل به یه امر روز مره شده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1