تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۰۷۷۶۷

تنگ سولک بهمئی ثبت جهانی می‌شود

۳
۰
کبنا ؛ مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از ثبت جهانی تنگ سولک بهمئی خبرداد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از پیگیری برای ثبت جهانی تنگ سولک بهمئی خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست امسال نیز توانستیم ۴ اثر تاریخی قلعه دیشموک، کوشک کی ابول و گلزار شهید طیب در شهرستان کهگیلویه و قلعه عزیزی در شهرستان بویراحمد را در فهرست آثار ملی کشور ثبت کنیم.

وی اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار، در ۶ ماهه دوم سال بازبینی طرح حریم تل‌خسرو، مرمت اضطراری و ادامه مرمت پل تاریخی پاتاوه، ادامه مرمت پل بریم، تعیین حریم تنگ سولک بهمئی و آماده سازی این اثر تاریخی برای ثبت جهانی در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین به مرمت و ساماندهی دو بنای تاریخی استان در ۶ ماه نخست اشاره داشت و تصریح کرد: پل بریم و بنای امامزاده جابر(ع) با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت شدند.

باقری با اشاره به دیگر اقدامات این اداره‌کل در شش ماه نخست امسال، برگزاری همایش روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان، برگزاری همایش انجمن‌های میراث فرهنگی در همه شهرستان‌ها و انجام فصل دوم کاوش باستان شناسی گورستان ده پایین سادات محمودی را از مهم‌ترین این اقدامات عنوان کرد.



وی همچنین آماده‌سازی ۷ مورد پرونده آثار تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، ساماندهی و بازبینی اشیاء موزه یاسوج بر اساس قدمت و تاریخ برای نخستین بار بعد از چند سال، سرمایه‌گذاری در غار ده‌شیخ و تشکیل پرونده برای ثبت دو غار ده‌شیخ و نزل را از دیگر اقدامات این اداره‌کل نام برد.

نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
بنده برای امری به معاونت میراث فرهنگی استان مراجعه کردم ...بسیار با خوشرویی ، متانت ودلسوزانه با ارباب رجوع برخورد دارن ...کاش در تمام ادارات استان اینچنین افرادی داشتیم..آرزوی سلامتی وموفقیت براشون دارم.
بیکار
Iran, Islamic Republic of
درودنام این تنگه به گویش بهمءی ساولک می باشد
احمد
Iran, Islamic Republic of
میراث فرهنگی خدماتی به مردم ندارد که عصبانی شوند یا تحویل نگیرند اگر یک اداره خدماتی بود آنوقت می دیدی جور دیگر رفتار می کردند . ضمنا" فکر کنم این بنده خداها هرسال دو سه ارباب رجوع هم ندارند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1