تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۲۰۷۷۲۸

تخصیص بودجه مناسب راهگشای مشکلات شورا‌ها است

۱
۰
کبنا ؛حاتم پیام با اشاره به برگزاری همایش معاونین اجرایی و اداری شورای اسلامی استان‌ها کشور در شیراز گفت: اساس این مشکلات عدم حمایت دولت از شورا‌ها است. زمانی که دولت از شورا‌ها حمایت نمی‌کند و بودجه در خور توجهی را به این نهاد اختصاص نمی‌دهد مشخص است که این مشکلات پیش می‌آید.
payam
حاتم پیام معاون اجرایی اداری شورای اسلامی استان کهکیلویه و بویر احمد در گفتگو با پایگاه شورای عالی استان‌ها، ضمن تشکر از برگزاری همایش معاونان اجرایی اداری شورای عالی استان‌ها در شیراز گفت: این همایش پیرامون بررسی مسائل و مشکلات ساختار اداری شوراهای فرادست و پایه برگزار شد. یکی از کمبود‌های این همایش فرصت ناکافی برای اظهار نظر شرکت کنندگان بود، به دلیل کمبود وقت شرکت کنندگان نتوانستند به طور کامل نظرات خود را بیان کنند که به نظر من باید در اجلاس‌های آتی این مشکلات برطرف شود.
پیام ایجاد کارگروه در همایش با موضوعات مختلف را لازمه رونق همایش دانست و گفت: به دلیل اینکه معاونین اجرایی اداری شورای اسلامی استان‌ها از یک تخصص نیستند می‌بایست روز اول همایش به صورت کارگروه‌های تخصصی برگزار می‌شد تا نتیجه‌های تخصصی این کارگروه‌ها در نشست روز دوم مطرح و برای آن تصمیم گیری شود.
این کارگروه‌ها می‌توانست در حوزه‌های گوناگونی مانند روابط عمومی، برنامه ریزی و عملکرد، فناوری تشکیل شود.
معاون اجرایی اداری شورای اسلامی استان کهکیلویه و بویر احمد با برشمردن مشکلات دبیرخانه‌های شوراهای فرادست گفت: دبیرخانه شوراهای استان‌ها در نیروی انانی و کادر اداری، تجهیزات امکانات، بودجه و قانون کامل و جامع ضعف دارند که باید برطرف شود.
وی اساس این مشکلات را عدم حمایت دولت از شورا‌ها دانست و گفت: زمانی که دولت از شورا‌ها حمایت نمی‌کند و بودجه در خور توجهی را به این نهاد اختصاص نمی‌دهد مشخص است که این مشکلات پیش می‌آید.
پیام ادامه با رضایت از کلیات برگزاری همایش گفت: در مجموع می‌توان برگزاری این همایش را مثبت ارزیابی کرد و گامی در جهت برطرف کردن مشکلات شورا‌ها دانست. هرچند که هر همایش و نشستی می‌تواند ضعف‌های داشته باشد که به مرور زمان می‌توان ان‌ها را برطرف کرد.
معاون اجرایی اداری شورای اسلامی استان کهکیلویه و بویر احمد در ادامه با اشاره به خلع‌های قانونی موجود در مقررات مربوط به شورا‌ها توضیح داد: در قوانین شورا‌ها به طور کلی خلع‌ها و ایراداتی وجود دارد که لازم است این مشکلات برطرف شود. انتظار می‌رود شورای عالی استان‌ها به عنوان عالیترین نهاد شورایی کشور مانند گذشته با ارائه طرح و لایحه‌ها و تعامل بیشتر با مجلس این مسائل و مشکلات را حل نماید.
وی در رابطه با مشکلات ساختار دبیر خانه‌ها نیز گفت: دبیر خانه‌ها از نظر کمیت، کیفیت و تعداد کارکنان و شیوه انجام وظایف متفاوت است. بنابراین نیاز است یک طرح جامع و یکپارچه برای تمام دبیرخانه‌ها تنظیم شود تا یک هماهنگی در کل دبیرخانه‌های کشور به وجود آید تا شورا‌ها بتوانند راه تعالی و رشد خود را دنبال کنند.
پیام تقویت و تثبیت جایگاه اداری دبیرخانه‌های شورا‌ها به صورت سطح بندی را ضروری دانست و تصریح کرد: این سطح بندی می‌تواند به صورت شهر، بخش، شهرستان و استان صورت پذیرد و همچنین تنظیم شرح وظایف واحد و یکسان برای پرسنل دبیرخانه‌ها می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد.
معاون اجرایی اداری شورای اسلامی استان کهکیلویه و بویر احمد عدم اختصاص ساختمان به شوراهای استان را یکی از مکلات عمده این نهاد قلمداد کرد و افزود: بسیاری از شوراهای استان از نداشتن ساختمان اختصاصی رنج می‌برند و گا‌ها کل مجموعه مجبورند در یک اتاق مستقر شوند و یا ساختمان را با هزینه شخصی اجاره کنند که مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس پیام انشااله در شورای شهر ببینمت
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1