تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۲۰۷۷۲۱

هشدار فرماندار بویراحمد در خصوص خطرناک ترین نقطه یاسوج

۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد بیان کرد: در صورت بروز حادثه‌ای برای هر کدام از این پل‌های ارتباطی، ارتباط مرکز شهر با این مناطق نیز به طور کلی قطع خواهد شد.
محمدکاظم نظری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: یاسوج و بسیاری از مناطق این شهرستان در مقابل بروز و وقوع بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و سایر حوادث آسیب پذیر هستند و اصول پدافند غیرعامل در این مناطق رعایت نشده است.
وی بیان کرد: براساس شاخص‌های تحلیلی و اصول شهرنشینی، شهر یاسوج به شدت در معرض خطر بلایای طبیعی است و در صورت وقوع بحران، خسارات سنگینی به شهروندان این شهر وارد خواهد شد.
وی ادامه داد: ساختمان‌های موجود اعم از اداری، تجاری و منازل مسکونی، تاسیسات شامل آب و برق و سایر امور زیربنایی از جمله راه‌ها در شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد بدون در نظر گرفتن شرایط و اصول پدافندی ایجاد شده‌اند.
فرماندار بویر احمد افزود: پل‌های اتصالی شهر یاسوج به ۲ منطقه سر رود شمالی (مهریان، بلهزار و مادوان) و نیز سر رود جنوبی (اکبر آباد و نجف آباد و یا منطقه سروک) دارای شرایط مطلوب و استاندارد لازم از حیث مدیریت بحران و اصول پدافندی نیستند.
نظری بیان کرد: در صورت بروز حادثه‌ای برای هر کدام از این پل‌های ارتباطی، ارتباط مرکز شهر با این مناطق نیز به طور کلی قطع خواهد شد.
وی با اشاره به خطر زا بودن مخازن شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی در مکان کنونی واقع در خیابان شهید مطهری یاسوج به عنوان یک کانون بحران زا و خطر آفرین، خواستار رعایت اصول پدافندی و جابه جایی این مخازن به نقطه‌ای امن شد.
فرماندار بویراحمد بر لزوم توجه به اصل مهم پدافند غیرعامل به عنوان یک عامل بازدارنده دفاعی در مقابل انواع تهدید‌ها و حوادث طبیعی و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بیش از پیش مردم در این زمینه تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم نیازمند عزم راسخ و بسیج همگانی از سوی مسئولان و آحاد مختلف مردم است.
نظری موضوع پدافند غیرعامل را مبتنی بر هفت اصل مهم از جمله اختفاء، استتار، پراکندگی منابع و استحکامات دانست و افزود: مطالعه و آگاهی بخشی در این اصول باید جزو برنامه‌های مهم مردم و مسئولان قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1