تاریخ انتشار
جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۲۰۷۶۶۹

آبروی اختلاس گر را باید برد / واکنش تند به سخنان وزیر بهداشت در سی سخت / جلوگیری از استیضاح وزیر فرار به جلو بود

۶
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
عده‌ای بدون در نظر گرفتن خوی استکباری غرب دائم از تعامل با دنیا سخن می‌گویند
امام جمعه گچساران گفت: برخی بدون در نظر گرفتن خوی استکباری غرب و آمریکا دائم از تعامل با دنیا سخن می‌گویند.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار کرد: یک انسان مومن باید تقوا را در تمام امور زندگانی رعایت کند.
حجازی افزود: مومنین باید بدانند به دنبال رزق و روزی حلال رفتن و لقمه حلال و کسب روزی حلال در پیشگاه خداوند با عظمت است چرا که در این صورت محبت الهی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: وقتی محبت اهل بیت (ع) به انسان داده می‌شود زاهد خواهد شد و چنین انسانی مغلوب دنیا نمی‌شود.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه چنین انسان‌هایی به جای جمع‌آوری و حرص خوردن برای مال و ثروت در این دنیا کار دیگری انجام می‌دهند تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا گره‌ای از کار مومنین باز کنند.
حجازی در تشریح خصوصیت چنین انسان‌هایی گفت: این انسان‌ها تمامی رفتار و گفتمان خود را با مبانی دینی تطبیق می‌دهند و تشنه عدالت می‌شوند.
امام جمعه گچساران بیان کرد: اگر انسانی دنبال مال و رزق حلال باشد بی‌شک ملائکه او را دعا خواهند کرد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران در خطبه دوم این هفته به وضعیت بسیار تاسف‌بار جهان پرداخت و اظهار داشت: وقتی انسان جملاتی را از این آقایان سازمان ملل می‌شنود تعجب می‌کند.
وی گفت: محکوم نکردن آل‌سعود توسط سازمان ملل تنها به دلیل این است که بخشی از پول‌های سازمان ملل را آل‌سعود پرداخت می‌کند.
حجازی خاطرنشان ساخت: آیا قرار است دنیا اینگونه و به دست چنین انسان‌هایی مدیریت شود که می‌گویند ما می‌دانیم که آل سعود محکوم است اما نگران قطع شدن پول از سوی سعودی‌ها هستند.
وی تصریح کرد: سازمان ملل ظلم و کشتار کودکان یمنی، مردم سوریه را می‌بینند اما متاسفانه در خدمت کشورهای ابر قدرتی هستند که در مقابل دلارهای نفتی آل سعود سر خم کرده‌اند و در مقابل جنایات آنها فقط سکوت اختیار می‌کنند.
حجازی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی که جهان امروز ما اینگونه و به دست چنین افرادی که به شکل عامدانه فریاد دادرسی مردمان مظلوم جهان را نادیده می‌گیرند مدیریت می‌شود اظهار کرد: آن وقت عده‌ای می‌گویند باید خودمان را با دنیا وفق دهیم.
حجازی افزود: با وجود چنین سازمان مللی که دست‌پرورده ابرقدرت‌هاست این چه حرفی است که برخی می‌گویند ما باید خودمان را با دنیا وفق دهیم.
وی ادامه داد: باید مراقب باشیم چرا که ما مسؤول هستیم و هم در درون کشور و هم در تعاملاتمان با کشورهای دیگر سنجیده تصمیم‌گیری کنیم.
امام جمعه گچساران با اشاره به مناظرات این روزهای کاندیداهای آمریکا گفت: امروز همین خانم کلینتون اعتراف می‌کند و می‌گوید داعش را ما به وجود آورده‌ایم لذا به عنوان یک انسان مومن باید ببینیم حول حول محور اسلام و مسلمین چه تصمیماتی گرفته می‌شود و هوشیار باشیم.
حجازی تصریح کرد: امروز حاکمان جهانی و استکبار حامیان صهیونیست‌ها هستند که کودک‌کشی آنها را مردم می‌بینند و آنهایی که خیال می‌کنند اهل مطالعه هستند و آگاهی دارند می‌گویند ما باید با جهان باشیم و تعامل داشته باشیم.
امام جمعه گچساران در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده در جنگ تحمیلی گفت: شهادت این نوجوان ۱۳ ساله و دانش‌آموز نقطه عطفی در تاریخ سراسر عزتمند ۸ سال دفاع مقدس بود که امام راحل ما فرمودند رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله است.
حجازی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نسل جوان و نوجوان ما با الگوگیری از همان جوانانی که در روز تسخیر لانه جاسوسی هیبت آمریکا شکستند الگو پذیری کنند چرا که امام راحل آن روز را انقلاب دوم نامیدند و باید بدانیم اصل سرمایه ما همین نوجوانان و جوانان هستند.
امام جمعه گچساران با دعوت از آحاد مردم این شهرستان برای حضور در راهپیمایی استکبارستیزی ۱۳ آبان گفت: مردم و مسؤولان شهرستان گچساران بویژه جوانان و نوجوانان ما باید باحضور خود سیلی محکمی را دوباره به صورت آمریکا بزنیم و باید بتوانیم قدرتمان را یک‌بار دیگر به رخ دشمنان بکشیم و از این رو انتظار می‌رود شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان با کمک دیگر دستگاه‌ها این روز را نسبت به سال‌های گذشته قدرتمندانه برگزار کنند.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به هفته پدافند غیرعامل و ضرورت تبیین سیاست‌های این حوزه در برابر تهدیدات تصریح کرد: باید بدانیم پدافند غیرعامل صرفا در مورد زلزله و سیل نیست بلکه پدافند غیرعامل یک دفاع غیرنظامی است.
وی با تاکید بر اینکه باید در پدافند غیرعامل در میدان فرهنگی نیز به طور جد وارد عمل شویم اظهار کرد: باید با شناسایی راه‌های نفوذ، نفوذ فکری و سیاسی مراقب سایر راه‌های نفوذ دشمن باشیم.
وی در ادامه به سالگرد رحلت آیت‌الله ملک حسینی اشاره کرد و گفت: آن مجاهد خستگی ناپذیر انسانی فقیه، عالم و مومن و ولایت‌مدار بود که افتخاری برای مردمان این منطقه به شمار می‌رفت.


نسل جوان مراقب توطئه‌های نرم فضای مجازی باشند
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه دشمن برای به انحراف کشاندن نسل جوان برنامه‌ریزی کرده است، گفت: جوانان باید مراقب توطئه‌های نرم دشمن در جنگ نرم باشند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز افراد با تقوا این است که فریب دنیای مذموم را نمی‌خورند.
امام جمعه موقت دهدشت دنیا را یک بازیچه دانست و افزود: خداوند متعال هم در آیاتی از قرآن فرموده دنیا برای انسان‌ها به عنوان لهو و لعب است.
وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی تصریح کرد: در چنین روزی در سال ۵۷ تعدادی از دانش آموزان به همراه دانشجویان برای پیاده کردن نظام مقدس اسلام وارد دانشگاه تهران شدند و تعدادی از آن‌ها به شهادت رسیدند.
تقوی افزود: شاه به دستور استکبار برای اینکه امام خمینی(ره) مبلغ دین اسلام بود و اسلام مانع از پیشرفت استکبار بود آن حضرت را تبعید کرد.
وی با بیان اینکه دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند یادآور شد: انقلاب دومی پدید آوردند و ابهت آمریکا را در دنیا شکستند.
تقوی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این مناسبت مهم را بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی تصویب و نامگذاری کرده است.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت افزود: استکبار جهانی کارش سلطه بر جهان است، از نسل ۵۷ و شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله درس آموخته است و برای اینکه نسل جوان را منحرف کند دارد هزینه می‌کند.
تقوی با اشاره به جنگ نرم دشمن تأکید کرد: می‌خواهند با ناتوی فرهنگی نسل جوان ما را به انحراف کشانند.
وی با بیان اینکه نسل جوان باید مراقب توطئه‌های نرم دشمن باشند افزود: تاریخ نشان داده هر کشوری که نسل جوانش بیدارتر باشد استکبار جهانی برای او برنامه‌ریزی کرده است.
تقوی بیان کرد: باید از ایمان شهید فهمیده‌ها درس بیاموزیم و خود را در برابر دشمن بیمه کنیم.
امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: همه ما موظفیم و در برابر خون شهدا مسؤولیت داریم که نگذاریم نسل جوان از بین برود.

مهم‌ترین رسالت بسیج تقویت ایمان و جهاد است
امام جمعه موقت دیشموک گفت: مهم‌ترین رسالت بسیج افزایش بصیرت، تقویت ایمان و جهاد است.
حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور با بیان اینکه شنبه ۸ آبانماه شهادت محمدحسین فهمیده است اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) این نوجوان به عنوان رهبر یاد شده و همان طفل ۱۲ ساله‌ای است که نارنجک به کمر بسته و به شهادت رسیده است.
وی در ادامه گفت: پنج‌شنبه ۱۳ آبانماه تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روزی است که جمع کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان به شهادت رسیدند.
امام جمعه موقت دیشموک تشریح کرد: از آنجائیکه سفارت‌خانه آمریکا در تهران به لانه جاسوسی و توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده، دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ این لانه جاسوسی را تسخیر کردند.
وی اذعان کرد: این حرکت انقلابی، ابهت و عظمت نظام سلطه و استکباری آمریکا را در میان ملل‌ها در هم شکست و کوبید و ما مدعی هستیم که این لانه جاسوسی و سفارتخانه به این عنوان بنا نشده بلکه از همان روز اول با قصد توطئه و جاسوسی این کار را شروع کردند.
عبدالپور گفت: به فرموده امام(ره) ما هم شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و مسلمان در جهت تسخیر لانه فسادانگیز جاسوسی آمریکا تماشا کردیم و ما هم در عمل شعارهایمان را مشاهده و عمل کردیم.
وی ابراز داشت: روز ۱۳ آبانماه جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان با تجمع در مقابل دانشگاه تهران با گلوله‌های مزدوران شاه به خاک و خون کشیده شدند و بیش از ۶۰ تن از دانشجویان و دانش‌آموزان به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: ۱۳ آبانماه روز تبعید حضرت امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه بود که چند روز پس از نطق تاریخی امام راجع به کاپیتولاسیون کماندوها با دستور از مزدوران شاه از بام خانه وارد بیت و حریم امام شدند و شبانه آن حضرت را به تهران و به ترکیه منتقل کردند.
خطیب موقت شهر دیشموک با اشاره به ۱۰ آبانماه شهادت آیت‌الله قاضی طباطبائی اولین شهید محراب به دست منافقان در سال ۱۳۵۸، گفت: این مهم‌ترین شاخصه ائمه جمعه خواهد بود.
عبدالپور با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: مهم‌ترین رسالت بسیج افزایش بصیرت، سیاست‌های صادق، تقویت ایمان و جهاد و درایت است.
وی متذکر شد: روز ۱۳ آبانماه همه باید با حضور پررنگ و ولایت‌مدارانه خود، دانش‌آموزان عزیز و مردم با حضور معرفتی خودشان مشت محکمی را دوباره به دهان یاوه‌گویان و نظام استکباری بزنند و شعار مرگ بر آمریکا را که یک شعار قرآنی و شعار اصیل انقلابی و شعاری است که از اندیشه‌های سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و آرمان‌های امام برگرفته شده است نگهداری کنیم چراکه حفظ این شعار وظیفه عمومی ما است.


حضور ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد
امام جمعه لنده گفت: حضور ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا بزرگترین سرمایه انسان است که اگر حفاظت و حراست شود، هیچ حق‌الناسی پایمال نخواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات جوامع افزود: اگر امروز جوامع اسلامی و جهان پیرامون مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند همه به واسطه کم‌رنگ شدن تقوا و یا بهتر بگوییم بی‌تقوایی است.
امام جمعه لنده به ابعاد مختلف نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه تلنگری برای دوری از غفلت و دعوت به تقوا و پرهیزگاری است.
محمودی‌اصل در ادامه به ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و یادآور شد: ایران اسلامی فهمیده‌های بسیاری دارد که در عرصه‌های مختلف با ایثار و از خودگذشتگی موجب اعتلا و سرافرازی نظام و انقلاب شده‌اند.
وی تبیین کرد: تعبیر امام خمینی(ره) از اقدام، شجاعت و بصیرت شهید فهمیده و معرفی این شهید دانش‌آموز به عنوان «رهبر جامعه» همه را بر عمق و ماهیت حرکت شهید فهمیده روشن می‌سازد.
امام جمعه لنده بر ضرورت تبیین رشادت‌ها و شجاعت شهید فهمیده برای نسل جوان و آینده‌سازان جامعه تأکید کرد و ادامه داد: راه و اندیشه‌ شهدا برگرفته از راه و آرمان امام (ره) بوده و امروز باید پدران و مادران و معلمان و دبیران آن را برای دانش‌آموزان و نسل جوان و آینده‌سازان جامعه تبیین و تشریح کنند.
محمودی‌اصل در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله قاضی تبریزی اشاره و تشریح کرد: آیت‌الله تبریزی فردی شجاع، مبارز و مجاهد بود که به تبیین اصول اصلی انقلاب اسلامی از طریق نماز جمعه می‌پرداخت.
وی افزود: دشمنان وقتی صراحت بیان و ایستادگی شهید طباطبایی را بر اصول انقلاب دیدند تاب نیاوردند و وی را به شهادت رساندند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: برخی از خواص جامعه امروز به بیان مطالب در خطبه‌های نماز جمعه خرده می‌گیرند، این هجمه نادرست است، چراکه تریبون نماز جمعه قرارگاه تبیین مسائل جامعه و بیان واقعیت‌هاست.
محمودی‌اصل به هزینه‌ها و عملکرد دشمن برای ایجاد شبهات در جامعه و هالی کردن دل مردم اشاره و بیان کرد: اگر در خصوص برجام، FATF و یا سایر مسائل جامعه در خطبه‌های نماز جمعه مطالبی ایراد می‌شود، همه در جهت روشنگری و جلوگیری از انحراف در مسیر کشور است.
وی افزود: نامحرم قلمداد کردن مردم و بی‌خبر ماندن آنها از اخبار و وقایع کشور کار صحیحی نیست، خطبه‌های نماز جمعه به روشنگری مردم خواهد پرداخت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده توضیح داد: امروز مردم از وضعیت سخت اقتصادی و عدم برخورد صریح، قاطع و به موقع با مفسدین اقتصادی و وعده‌های محقق نشده فرهنگی و احتماعی گلایه‌مند هستند، حرف مردم را باید شنید و مطالبات به حق آنها باید پیگیری شود.
محمودی‌اصل به ۱۳ آبان و دستاوردهای آن اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ آبان سه مناسبت را در خود جای داده که مهم‌ترین‌ آنها روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
وی افزود: دشمنان به دنبال نفوذ در افراد تأثیرگذار جامعه هستند که در این روز باید روشنگری لازم در خصوص اهداف و برنامه‌های دشمنان و فلسفه «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» روشن و تبیین شود.
امام جمعه لنده ضمن دعوت از مردم ولایتمدار این شهرستان برای شرکت در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: حضور باشکوه ملت ایران در ۱۳ آبان امسال لرزه بر اندام دشمنان خواهد انداخت.
محمودی‌اصل در ادامه به چهارمین سالگرد آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره و تبیین کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی عالمی مجاهد و خستگی‌ناپذیر بود که در راه تعالی انقلاب و دین مبین اسلام تلاش زیادی کرده است.
وی در پایان به مشکل افت فشار آب در شهرستان لنده اشاره کرد و متذکر شد: با وجود تلاش مسؤولان برای رفع مشکل آب در شهرستان، برخی محله‌ها در شهر لنده هنوز با مشکل افت فشار آب رو‌به‌رو است که نیاز است با صرفه‌جویی به حل این مشکل کمک کنیم.

آمریکا با ناامیدی از کودتا در ایران پروژه نفوذ را دنبال می‌کند
امام جمعه موقت یاسوج با بیان این‌که استکبار جهانی هرگز از نفوذ دست‌بردار نیست، گفت: آمریکا با ناامیدی از کودتا در ایران به شدت پروژه نفوذ را دنبال می‌کند.
امروز خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در مصلای امام خمینی شهر یاسوج برگزار شد.
امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های این هفته با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در خطبه نخست به ثواب وام دادن به مسلمانان اشاره کرد و گفت: وقتی مسلمانی شرح حال خود را برای برادر مومنی توضیح دهد و مشکل برادر مسلمان را مورد توجه قرار ندهیم بهشت برای این گونه افراد در نظر گرفته نمی‌شود.
حسینی‌صدر با بیان این که در هنگام وام گرفتن و قرض گرفتن باید به فکر پرداخت آن باشیم تصریح کرد: اگر چنین قصدی را نداشته باشد پرداخت آن از همان ابتدا حرام است.
امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: باید در هنگام وام و قرض گرفتن به وفای عهد توجه داشته باشیم و اگر به عهد خود وفا کنیم نیکی در جامعه ترویج پیدا می‌کند.
حسینی صدر به حدیثی از امام صادق اشاره کرد و گفت: کسانی که دیون و قرض خود را پرداخت نکند دزد است و به همین دلیل ائمه و پیامبر(ص) نسبت به این موضوع حساس هستند.
امام جمعه وقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد این ایام مصادف با سالگرد رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی است که مردم در چهارمین سالگرد رحلت آن عالم بزرگ دین خود را ادا می‌کنند.
وی به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: روز دانش‌آموز را هم در پیش رو داریم که در دفاع مقدس این قشر هم ایفای نقش مهمی کرد.
حسینی‌صدر  به روز ۱۳ آبان و حوادث آن از جمله دستگیری امام در سال ۴۳ اشاره کرد و گفت: رژیم ستم‌شاهی نتوانست ندای حق طلبی امام را تحمل کند.
وی از انقلاب دوم و تسخیر لانه جاسوسی در این روز به عنوان یکی از کارهای ماندگار در تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: مخالفت استکبار با نظام اسلامی به خاطر مسلمان بودن ما نیست بلکه به دلیل عدم تبعیت از آنها است.
حسینی‌صدر به جهاد کبیر مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: استکبار به دنبال محو و نابودی تفکر اصیل اسلامی و بیداری اسلامی است و آن‌ها به شدت به دنبال وانمود کردن توقف بیداری اسلامی هستند.
امام جمعه موقت یاسوج انحراف در بیداری اسلامی را خواست دشمن دانست و افزود: به قول مقام معظم رهبری راه از پای درآوردن انقلاب توسط دشمن موضوع نفوذ است.
حسینی‌صدر با بیان این که دشمن هیچ توانی برای کودتا در این نظام ندارد گفت: به فرموده معظم‌له آن‌ها تنها با نفوذ به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند که در دو سطح مسؤولان و در بین آحاد مردم این کار صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: استکبار جهانی هرگز از نفوذ دست‌بردار نیستند و به همین دلیل وقتی از موضوع کودتا و برخورد نظامی مایوس شده‌اند این راه را برگزیده‌اند.
حسینی‌صدر به نیت استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: همان گونه که یزید بن معاویه در صحرای کربلا به کسی رحم نکرد اکنون نیز استکبار جهانی به همان روش به جنگ مسلمانان آمده‌اند.

آبروی دزد و اختلاس‌گر را باید برد/ در اختلاس ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان دستگاه‌های نظارتی چه می‌کنند؟/ بعضی از دانشگاه‌های ما به تجارتخانه تبدیل شده‌اند
امام جمعه باشت گفت: از زمانی که این اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی لو رفته تا الان چه برخوردی شده است؟ اعتماد مردم را برگردانید و مسؤولان و دستگاه قضایی باید برخورد کنند، دزد را باید آبرویش را برد.
امروز حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت در نماز جمعه عبادی و سیاسی این شهرستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان علمی افزود: وجود این جوانان با استعداد و نخبه یک لطف و نعمت الهی هم برای خود نخبگان به جهت استعدادی که خداوند به آنها عنایت کرده و باید قدرش را بدانند و شکرگذاری کنند و هم یک نعمت برای مسوولان و نظام است که باید از ظرفیت این نخبگان علمی استفاده شود.
وی ادامه داد: معاونتی در بحث نخبگان علمی کشور سالیان سال است که تشکیل شده و کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و پیشرفت خیلی خوبی هم داشتند.
امام جمعه باشت با اشاره به رشد علمی کشور بیان داشت: چند سال قبل رشد علمی ما به ۱۳ برابر متوسط جهانی رسید که دنیا را متحیر کرد و جای شکرگذاری دارد.
وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد نگرانی از کاهش سرعت علمی کشور اظهار کرد: نگرانی نه به این معناست که الان کار علمی نمی‌شود، بلکه دانشگاه‌ها، دانشمندان و نخبگان ما تلاش می‌کنند اما نباید آن رشد متوقف شود و باید سریعتر حرکت کند.
این خطیب جمعه افزود: علم یکی از ابزارهای قدرت در دنیا است، الان اگر غرب را می‌بینید که پیشرفت‌های علمی دارد بروید سابقه علمی آن ها را بخوانید واقعا سابقه علمی آن‌ها مدت زیادی نیست و بعضی از آن‌ها سابقه علمی ۴۰ ساله دارند اما تلاش کردند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذی‌ها در مراودات علمی و پژوهشی بیان داشت: برنامه‌ریزی دشمن بر این اساس است که بتواند در همه دستگاه‌ها خصوصا مباحث علمی نفوذ کند که اخیرا چند اتفاق در بحث نفوذ در مراکز آموزشی و مباحث علمی ما اتفاق افتاد که خیلی خطرناک است.
عبودی ادامه داد: کسانی که جاسوس بودند با عنوان و موضوع پژوهشی و علمی وارد شدند و در بعضی از مراکز ما خیلی از اطلاعات و برنامه‌هایی که ما داشتیم را برای دشمن فرستادند که این خطر بزرگی است و مسؤولان و دستگاه‌های امنیتی باید در این زمینه دقت کنند.
امام جمعه باشت با اشاره به سخنان دیروز خود در جمع دانشجویان بسیجی اظهار کرد: بعضی از دانشگاه‌های ما به تجارتخانه تبدیل شده‌اند و این نگران کننده است، دانشگاه پولی و مدرک پولی نمی‌توانند به کشور کمک کنند.
وی با اشاره به تبعات مدرک پولی و دانشگاه پولی بیان داشت: اولا جمهوری اسلامی را بدنام می‌کنند، ثانیا ضعف علمی برای ما می‌آورند، ثالثا مدیران بی‌سواد برای ما تربیت می‌کنند و رابعا جوانان مدرک‌دار را به فضای جامعه می‌فرستند که برای او توقع ایجاد می‌شود.
عبودی گفت: مسؤولان باید چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند دانشگاه‌ها برای عده‌ای انسان‌های منفعت طلب و سودجو تجارتخانه شود.
وی با بیان اینکه آنچه برای بعضی از دانشگاه‌های ما مهم است فقط جذب دانشجو است، ادامه داد: در بعضی از دانشگاه‌های ما اساتیدی مورد احترامند که هر طور شده دانشجو را جذب کنند و فله‌ای نمره دهند، این استاد استاد نمونه می‌شود که خطرناک است.
عبودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در مورد جمع میان علم و معنویت اظهار کرد: از نخبگان علمی کشور تا رده‌های پایین‌تر یعنی دانش‌آموزان و پیش دبستانی‌های ما باید علمشان با معنویت همراه باشد.
امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاس ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: واقعا باید غصه خورد، دستگاه‌های نظارتی چه می‌کنند؟ دستگاه‌های نظارتی کارشان در این مملکت چیست؟ خوابند یا خودشان را به خواب زده‌اند؟
وی ادامه داد: وقتی فرهنگیان عزیز ما بازنشسته می‌شوند بعد از یک سال سرمایه بازنشستگی او را می‌دهند، چرا تاخیر؟ برای اینکه می‌گویند هزینه نیست، راست می‌گویند هزینه نیست وقتی آقای مدیرعامل، همسر و فرزندش این همه بدزدند نباید هم باشد که به بازنشسته‌ها بدهند.
امام جمعه باشت ادامه داد: چرا آقای وزیر برخورد نکردی تا نهایت گوش خودت را گرفتند و زودتر استعفا دادی و نگذاشتی به مجلس برسی، جوابگوی مردم چه کسی باید باشد؟
عبودی افزود: از زمانی که این اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی لو رفته تا الان کدام برخورد شده است؟ اعتماد مردم را برگردانید و مسؤولان و دستگاه قضایی ما برخورد کنید، دزد را باید آبرویش را برد.

اختلاس ۸ هزار میلیاردی فاجعه است/ جلوگیری از استیضاح وزیر فرار به جلو بود
امام جمعه کبگیان گفت: اختلاس ۸ هزار میلیاردی فاجعه است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر اظهار کرد: پایبند نبودن به تعهدات در قبال ملت‌ها همه‌ از ویژگی‌های آمریکا این شیطان پلید و کثیف است، متأسفانه عده‌ای دنبال این تفکر هستند که با بزک کردن استکبار جهانی در رأس آنها آمریکا خیانت‌های متمادی و فی‌الحال آنها را در قبال مسلمین و انقلاب اسلامی ایران توجیه کنند.
وحدانی‌فر گفت: آیا قدرت‌هایی که حیاتشان ربط بر حیات دیگران و دخالت در امور دیگران دارد قابل اعتماد هستند.
امام جمعه کبگیان‌ گفت: اینکه عده‌ای پشت تریبون‌های دولتی برخی حرف‌ها می‌زنند صلاح نیست و اینکه بیایند خط و مشی برای تریبون ائمه جمعه و نماز جمعه ترسیم‌ کنند درست نیست.
وی گفت: اگر دنبال این هستید که ما دست از مبارزه و روشنگری برداریم و حقایق را به ملت نگوییم کور خوانده‌اید مگر غیر از حقایق و روشنگری به مردم چیز دیگری در این‌ تریبون‌ باید گفته شود.
وحدانی‌فر افزود: برخی به خاطر اینکه انحرافات‌ و مشکلات‌ گفته نشود درباره این تریبون صحبت می‌کنند، بنابراین اگر نگرانید پیگیر حقوق‌های نجومی بلاتکلیفی باشید که سرانجامش برای ملت روشن نشده است و آنچه فکر و ذکر مردم را مشوش کرده جوانان بیکارند نه تریبون‌های نماز جمعه که وظیفه روشنگری دارند.
امام جمعه کبگیان درباره موضوع صندوق فرهنگیان‌ گفت: ۸ هزار میلیارد تومان رقم بالایی بوده و فرهنگیانی که همیشه درد معیشت دارند چنین اختلاسی اگر صحت داشته باشد یک‌ فاجعه است.
وی گفت: رئیس‌جمهور باید شخصاً با دادستان کل کشور و رئیس مجلس وارد این مسئله شود هر چند حق استیضاح وزیر از نمایندگان مجلس سلب شد و اجازه دادند فرار به جلو انجام شود آن هم ‌در فضایی که دم‌ از صادق بودن می‌زنند.

حضور ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد
امام جمعه لنده گفت: حضور ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا بزرگترین سرمایه انسان است که اگر حفاظت و حراست شود، هیچ حق‌الناسی پایمال نخواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات جوامع افزود: اگر امروز جوامع اسلامی و جهان پیرامون مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند همه به واسطه کم‌رنگ شدن تقوا و یا بهتر بگوییم بی‌تقوایی است.
امام جمعه لنده به ابعاد مختلف نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه تلنگری برای دوری از غفلت و دعوت به تقوا و پرهیزگاری است.
محمودی‌اصل در ادامه به ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و یادآور شد: ایران اسلامی فهمیده‌های بسیاری دارد که در عرصه‌های مختلف با ایثار و از خودگذشتگی موجب اعتلا و سرافرازی نظام و انقلاب شده‌اند.
وی تبیین کرد: تعبیر امام خمینی(ره) از اقدام، شجاعت و بصیرت شهید فهمیده و معرفی این شهید دانش‌آموز به عنوان «رهبر جامعه» همه را بر عمق و ماهیت حرکت شهید فهمیده روشن می‌سازد.
امام جمعه لنده بر ضرورت تبیین رشادت‌ها و شجاعت شهید فهمیده برای نسل جوان و آینده‌سازان جامعه تأکید کرد و ادامه داد: راه و اندیشه‌ شهدا برگرفته از راه و آرمان امام (ره) بوده و امروز باید پدران و مادران و معلمان و دبیران آن را برای دانش‌آموزان و نسل جوان و آینده‌سازان جامعه تبیین و تشریح کنند.
محمودی‌اصل در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله قاضی تبریزی اشاره و تشریح کرد: آیت‌الله تبریزی فردی شجاع، مبارز و مجاهد بود که به تبیین اصول اصلی انقلاب اسلامی از طریق نماز جمعه می‌پرداخت.
وی افزود: دشمنان وقتی صراحت بیان و ایستادگی شهید طباطبایی را بر اصول انقلاب دیدند تاب نیاوردند و وی را به شهادت رساندند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: برخی از خواص جامعه امروز به بیان مطالب در خطبه‌های نماز جمعه خرده می‌گیرند، این هجمه نادرست است، چراکه تریبون نماز جمعه قرارگاه تبیین مسائل جامعه و بیان واقعیت‌هاست.
محمودی‌اصل به هزینه‌ها و عملکرد دشمن برای ایجاد شبهات در جامعه و هالی کردن دل مردم اشاره و بیان کرد: اگر در خصوص برجام، FATF و یا سایر مسائل جامعه در خطبه‌های نماز جمعه مطالبی ایراد می‌شود، همه در جهت روشنگری و جلوگیری از انحراف در مسیر کشور است.
وی افزود: نامحرم قلمداد کردن مردم و بی‌خبر ماندن آنها از اخبار و وقایع کشور کار صحیحی نیست، خطبه‌های نماز جمعه به روشنگری مردم خواهد پرداخت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده توضیح داد: امروز مردم از وضعیت سخت اقتصادی و عدم برخورد صریح، قاطع و به موقع با مفسدین اقتصادی و وعده‌های محقق نشده فرهنگی و احتماعی گلایه‌مند هستند، حرف مردم را باید شنید و مطالبات به حق آنها باید پیگیری شود.
محمودی‌اصل به ۱۳ آبان و دستاوردهای آن اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ آبان سه مناسبت را در خود جای داده که مهم‌ترین‌ آنها روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
وی افزود: دشمنان به دنبال نفوذ در افراد تأثیرگذار جامعه هستند که در این روز باید روشنگری لازم در خصوص اهداف و برنامه‌های دشمنان و فلسفه «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» روشن و تبیین شود.
امام جمعه لنده ضمن دعوت از مردم ولایتمدار این شهرستان برای شرکت در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: حضور باشکوه ملت ایران در ۱۳ آبان امسال لرزه بر اندام دشمنان خواهد انداخت.
محمودی‌اصل در ادامه به چهارمین سالگرد آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره و تبیین کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی عالمی مجاهد و خستگی‌ناپذیر بود که در راه تعالی انقلاب و دین مبین اسلام تلاش زیادی کرده است.
وی در پایان به مشکل افت فشار آب در شهرستان لنده اشاره کرد و متذکر شد: با وجود تلاش مسؤولان برای رفع مشکل آب در شهرستان، برخی محله‌ها در شهر لنده هنوز با مشکل افت فشار آب رو‌به‌رو است که نیاز است با صرفه‌جویی به حل این مشکل کمک کنیم.

آنچه سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند بیکاری و رکود تورمی است نه سرداران علم و حرم
مصباح‌نژاد ضمن خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه که زحمت روانپزشکان را زیاد می‌کند تورم و رکود و بیکاری، غارت بیت المال و حقوقهای نجومی است.
حجه الاسلام ناصر مصباح‌نژاد امام جمعه شهر سی سخت در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سی سخت به موضوع مبارزه با فساد در سبک مدیریت علوی اشاره کرد و گفت: در خطبه ۹۲ نهج البلاغه آماده که بعد از قتل عثمان مردم برای بیعت با مولی علی (ع) جلو منزل وی تجمع کردند که با مخالفت مولی علی ع مواجه شدند.
مصباح‌نژاد با بیان اینکه این مخالفت به علت عدم شایستگی حضرت در اینجایگاه نبود افزود: علت این واکنش حضرت آشفتگی حاکم بر جامعه بعد از پیغمبر بود چرا که در اینجامعه ارزش‌ها به ضد ارزش و ضد ارزش به ارزش تبدیل شده بود و اینجامعه افقی روشن نداشت.
وی تصریح کرد: در آنجامعه ارزشهای الهی رنگ باخته و بعد از پیامبر اکرم ارزشهای از بین رفته بود و آن بنیانهای بنا شده توسط پیغمبر به فنا رسیده بود. خطیب نماز جمعه سی سخت به بخشی از سخنان حضرت علی ع در مواجهه با افرادی که از وی درخواست حکومت داری کرده بودند اشاره کرد و افزود: مولی علی از‌‌ همان بدو کار گفته بود زیر بار غاصبین به بیت المال نمی‌رود و بعد از آن با عدالت و بدون مماشات با فساد حکومتی برخورد کرد.
امام جمعه سی سخت در دیگر خطبه نماز جمعه این هفته شهر سی سخت به اظهارات وزیر بهداشت در جمع روانپزشکان اشاره و خاطر نشان کرد: این سخنان نشان از بی‌تدبیری دارد چرا که امنیت و ثبات ما مدیون سرداران حرم و علم است که اگر نبودند اکنون معلوم نبود چه بر سر کشور می‌آید. وی با بیان اینکه این سخنان درشان کسی که خودش رزمنده بوده نیست گفت: این گونه دفاع بد از دولت خود به نوعی تخریب است.
مصباح‌نژاد ضمن خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه که زحمت روانپزشکان را زیاد می‌کند تورم و رکود و بیکاری، غارت بیت المال و حقوقهای نجومی است، آنچه زحمت روانپزشکان را زیاد می‌کند سخنان ائمه جمعه نیست بلکه تناقض گویی برخی از مسوولان است. وی ادامه داد: آنچه دارد جامعه را به سمت استرس و اضطراب می‌برد مشکلات معیشتی جامعه، بیکاری و رکود است که زحمت رانپزشکان را زیاد کرده و جامعه را فلج کرده، مصباح خطاب به وزیر بهداشت گفت: چرا به سرداران حرم و علم نیش می‌زنید، شما باید بدانید هر جریانی با ارزش‌ها و مقدسات درگیر شد نشان دهنده زوال او است.
امام جمعه سی سخت گفت: اقای هاشمی شما به شهرستان ما آمدید، چه شد قول بیمارستانی که حتی مجوز دارد، وی ادامه داد: امیدواریم مسوولان حاشیه سازی نکنند و به فکر خدمت به مردم باشند، چرا که مردم خوب می‌دانند و حواسشان جمع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کریمی
درود بر امام جمعه انقلابی شهرستان باشت
یونس
احسنت و درود بر امام جمعه انقلابی و فهیم شهرستان باشت که مثل همیشه حرف دل مردم را بیان کردند.خدا خیرتون بده حاجی عزیز
فرهنگی گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
از این حرفها در مملکت زیاد زده می شود ولی جه فایده
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج آقا مصباح
چرام
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا، شخصی(وزیر محترم)که در اسانسور انسانیت رو زیر سوال برد چطور ؟
حاج اقا بابک خان زنجانی چطور ؟
حاج اقا کسانی که حیثیت جامعه قرانی را لکه دار کرده،چطوز؟
و ..........
سادات
Iran, Islamic Republic of
درودبرحجت الاسلام والمسلمین دکترعبودی امام روشنفکرشهرودیارمان که همیشه روشنگری میکنن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1