تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۰۷۵۳۷

رتبه دوم استان در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت صنایع دستی

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد پس از اصفهان در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت صنایع دستی در کشور خبر داد.
 
به گزارش  کبنا نیوز  از یاسوج، محمود باقری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق تولید و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: اگر بتوانیم رونق بیشتری به این بخش دهیم در تولید و اشتغال، استان ما شاهد تحولی بزرگ خواهد شد.
img_1214
این مسؤول ادامه داد: به همین جهت در اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه توان به دنبال تحول در این حوزه کاری هستیم تا بتوانیم بار زیادی از اشتغال‌زایی را در استان به دوش کشیم.
باقری با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی در صنایع دستی بیشتر در حوزه روستاها خواهد بود، یادآور شد: یکی از بزرگترین مشکلات ما در سال‌های اخیر این است که بیکاری فزاینده‌ای در روستاها داریم در حالی که باید قبل از هر چیز اشتغال در روستاها را فراهم کنیم زیرا قشری مولد و اثرگذار در حوزه تولید هستند.
وی با بیان فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به مقوله جهاد اقتصادی گفت: به همین خاطر و برای این که در استان قدم بزرگی در راستای تولید برداشته باشیم به دنبال جذب تسهیلات در حوزه صنایع دستی بوده‌ایم تا با تزریق این تسهیلات به هنرمندان بتوانیم شاهد شکوفایی و رونق تولیدات باشیم.
img_1235
 
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان از مرغوبیت تولیدات دست بافته‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهم‌ترین قسمت کار یاد کرد و متذکر شد: اگر تسهیلات به خوبی و در زمان و موعد مقرر به کارگاه‌های کوچک تزریق شود بهترین تنوع تولیدات را با بهترین و بیشترین اشتغال‌زایی خواهیم داشت.
باقری در ادامه به قدم‌های بزرگی که در این راستا برداشته شده اشاره کرد و توضیح داد: رتبه دوم جذب تسهیلات صنایع دستی را تاکنون در سال جاری پس از استان اصفهان در سطح کشور داشته‌ایم.
وی عنوان کرد: ما با جذب ۵۰ میلیارد ریال در رتبه دوم و استان اصفهان با جذب ۷۰ میلیارد ریال در رتبه اول قرار دارد.
این مسؤول افزود: این تسهیلات ارزان‌ قیمت توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود که با تزریق به صنایع دستی استان روح تازه‌ای در کالبد این حوزه از تولید و اشتغال‌زایی دمیده می‌شود.
img_1219
باقری به برخی از صنایع دستی استان که با کیفیت بوده و توان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را دارد اشاره و مطرح کرد: گلیم و جاجیم و چرم دوزی و همچنین معرق و کیف‌دوزی و ده‌ها هنر دیگر از این دسته هنرهایی هستند که اگر به هنرمندان شاغل در آن‌ها کمک مالی صورت گیرد توان تولیدات بسیار زیادی را خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمید قائدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب آقای باقری از مدیران فعال استانی
دنای سربلند
Iran, Islamic Republic of
خواقوت به مدیرکل پرتوان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری جناب باقری
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1