تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : ۲۰۷۵۰۳

بوی تعفن فاضلاب ساکنین سی سخت را کلافه کرد

۰
کبنا ؛در حالی که شهر سی سخت طی سالیان اخیر به عنوان شهر «پاک» از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شده است بوی تعفن در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر این شهر عرصه را بر ساکنین این شهر تنگ کرده است.

این در حالی است که گردشگران فصلی که به سی سخت سفر می‌کنند نیز بعضا به اجبار هم که شده در پیاده رو‌ها به استراحت می‌پردازند که این موضوع نیز اهمیت تعیین تکلیف و بهبود این شرایط را دو چندان می‌کند.
این ایراد اساسی یعنی بوی فاضلاب و تعفن در کوچه پس کوچه‌ها و حتی خیابانهای مرکزی شهر که طی سالیان اخیر بیشترین مشکلات و نگرانی‌ها را برای ساکنین این شهر فراهم آورده به علل مختلف تا کنون لاینحل مانده و دستگاههایی همچون شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و آب و فاضلاب از تعیین تکلیف این وضعیت مستاصل مانده‌اند و این شرایط تا جایی پیش رفته که در برخی نقاط این شهر کوچک حتی امکان توقف چند دقیقه‌ای ممکن نیست.

حکایت بوی تعفن در کوچه پس کوچه‌های سی سخت که حکایتی بس طولانی است به عدم رعایت برخی خانوار‌ها در روان سازی فاضلاب منازل به جوبهای شهر بر می‌گردد که باید از طریق متولی بهداشت محیط، شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیگیری و با افراد خاطی برخورد صورت بگیرد.

موضوعی که به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا در یک مورد بیست پرونده برای افراد خاطی تشکیل شد ولی گویا تا کنون اراده قوی برای مقابله و برخورد کامل با این دست از تخلفات که بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازند وجود نداشته و قرار است همانند سال گذشته که این وضعیت با بارش برف و باران خاتمه یافت خاتمه یابد.
در شرایطی که متاسفانه تا کنون همانند سال گذشته خبری از بارش باران نشده تا بوی غیر قابل تحمل در خیابانهای شهر را از بین ببرد! و از طرفی با ادامه بلاتکلیفی احداث کارخانه و مسکوت ماندن شبکه فاضلاب سی سخت به نظر می‌رسد دیگر زمان آن فرا رسیده که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدام عاجلی برای پایان بخشی به این معضل صورت دهد تا نام شهر پاک انگونه که شایسه و باسته سی سخت است تحقق یابد و از احتمال مخاطرات بهداشتی آن جلوگیری کند.

--------------------------------
مهران کرمی
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1