تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۲۰۷۴۶۶

عدم همکاری شهرداری دهدشت در مقابله با اعتیاد / محافظه کاری کمکی به بهبود وضعیت نمی کند

۱
۰
کبنا ؛همایش آسیب های اجتماعی با رویکرد مواد مخدر در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
افزایش نرخ شیوع اعتیاد بین دانش‌آموزانpozsh-kohgiloe-(48)
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با مواد مخدر وقتی مؤثر است که از ورود افراد جدید به چرخه مصرف جلوگیری شود.
ناصر رضایی در همایش آسیب‌های اجتماعی که با رویکرد مواد مخدر در دهدشت برگزار شده بود، اظهار داشت: مقابله و مبارزه با آسیب‌ها از کارکردهای اجتماعی عاشوراست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: آسیب‌های اجتماعی منکر اجتماعی هستند که باید با تاکتیک امر به معروف و نهی از منکر با آن‌ها مقابله کرد.
رضایی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی به این دلیل منکر اجتماعی محسوب می‌شوند که بر اندیشه و تفکر انسان تأثیر می‌گذارند و اراده آدمی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.
وی اجتماعی کردن مبارزه با منکرات را دومین رویکرد اجتماعی عاشورا عنوان و تصریح کرد: امام حسین (ع) در قیام عاشورا این موضوع را به منصه ظهور رساند.
رضایی افزود: حضرت اباعبدالله (ع) برای اینکه آحاد مردم درگیر رهایی و آزادی شوند خود، اصحاب و خانواده را به قربانگاه آورد.
وی با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم همگانی می‌طلبد گفت: مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر باید هدفمند شود.
این مسؤول با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: تا ما باور نداشته باشیم که آسیبی وجود دارد به سوی رفع آن معضل گام بر نمی‌داریم.
رضایی محافظه‌کاری در ارائه اطلاعات و تشریح آسیب‌های اجتماعی را کمک به بهبود وضعیت ندانست و تأکید کرد: هر چه آگاهی و دانش مردم پیرامون آسیب‌ها بیشتر باشد حساستر خواهند شد و مشارکت در مقابله با آن آسیب هم بیشتر می‌شود.
وی افزود: باید به مردم بگوییم از دهه ۸۰ تا الان نرخ شیوع اعتیاد بین دانش‌آموزان دو برابر شده است.
رضایی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین شیوع اعتیاد جزء استان‌های پاک است، افزود: با وجود مشکلات نمی‌توانیم خیالمان راحت باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خزنده بودن، ساختارشکنی و پیش‌رونده بودن را از ویژگی‌های مواد مخدر برشمرد و گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی نقش و جایگاه مهمی در راستای مبارزه با مواد مخدر دارند.
رضایی تصریح کرد: تا زمانی که تقاضا برای مصرف مواد مخدر هست عرضه هم وجود دارد، بنابراین حتی اگر همه خرده‌فروشان دستگیر شوند بحث مواد مخدر جمع نمی‌شود.
وی با بیان اینکه سیاست کاهش تقاضا باید در جامعه اجرا شود گفت: اگر بخواهیم کارایی و اثربخشی را ارتقاء دهیم راهی جز کاهش تقاضا نداریم، باید از ورود افراد جدید به چرخه مصرف مواد جلوگیری شود.
رضایی از طراحی نقشه خطر در استان با هدف شناسایی و مشخص شدن آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: با توجه به محدود بودن منابع اعتباری مجبوریم بر اساس این اولویت‌بندی حرکت کنیم.
وی حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های متناسب با موضوع اعتیاد را از برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: هیچ محدودیتی برای حمایت از پژوهش نداریم.
مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است
فرماندار کهگیلویه گفت: همه باید نسبت به پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی حساسیت داشته باشیم.
علی پوزش در همایش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد را ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم این آسیب را در جامعه کاهش دهیم.
پوزش با بیان اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری دولت است گفت: محدودیت‌ها و کمبودهای در جامعه باعث گسترش این آسیب‌ها شده است.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در شهرستان کهگیلویه هم به تبع سایر نقاط کشور معضل‌های اجتماعی پیش آمده و متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات در راستای مبارزه با آن‌ها اقداماتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه جوانان به راحتی در دام اعتیاد می‌افتند، افزود: نسل پرسشگر در جامعه دچار یک بحران شده و به جای اینکه اهل مطالعه باشند خود را درگیر معضل و آسیب می‌کنند.
پوزش تصریح کرد: اعتیاد از دیرباز در جامعه ما رواج داشته و برای مقابله با این معضل مبارزه هم شده اما کارساز نبوده است.
فرماندار کهگیلویه مبارزه با اعتیاد را نیازمند مشارکت همگانی دانست و گفت: دستگاه‌هایی از قبیل آموزش و پرورش و مراکز آموزش علمی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به مردم دارند.
پوزش افزود: مردم، دهیاران، شوراهای اسلامی و مسؤولان در این زمینه مسؤولیت دارند و باید نسبت به سرنوشت جامعه حساسیت داشته باشند.
عدم همکاری شهرداری دهدشت در مقابله با اعتیاد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به پیشگیری از اعیتاد با بهره‌گیری از هنر گفت: با وجود درخواست و پیگیری مکرر، تلویزیون شهری برای استفاده در این زمینه در اختیار ما قرار داده نمی‌شود.
سید ایرج کاظمی‌جو در همایش مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شده بود با اشاره به نشست‌های متعدد با موضوع اعتیاد در شهرستان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی ارائه آموزش مهارت‌های زندگی برای مقابله با اعتیاد شده است.
کاظمی‌جو افزود: با توجه به اینکه امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی مجزا در ادارات وجود نداشت مقرر شده است ورک شاپ‌های تخصصی در این زمینه به طور ماهیانه در فرهنگسرای ارشاد برگزار شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: در این ورک شاپ‌ها که با شرکت مدیران ادارات و نهاد‌ها و با استفاده از ظرفیت کار‌شناسان و مشاوران تشکیل می‌شود آموزش‌های لازم در بحث مقابله با اعتیاد ارائه خواهد شد.
کاظمی‌جو با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی صرفاً پاسخگوی نیاز‌ها در مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیست، افزود: باید ظرفیت هنر در این زمینه بکار گرفته شود.
وی افزود: طرحی با موضوع اجرای تئا‌تر خیابانی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد دادیم که به علت نبود اعتبار مورد موافقت قرار نگرفت.
کاظمی‌جو با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر ظرفیت هنر می‌تواند مؤثر واقع شود گفت: امروز هشدار در قالب سخنرانی‌ها نمی‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد در حالی که می‌توان پیام و آموزش را از طریق هنر به مخاطب انتقال داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: بار‌ها پیشنهاد دادیم تلویزیون شهری در اختیار این اداره قرار گیرد تا نسبت به پخش فیلم‌، کاریکاتور متناسب با موضوع، برپایی نمایشگاه در این زمینه اقدام شود اما متأسفانه همکاری لازم از سوی شهرداری انجام نشده است.
کاظمی‌جو تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی تلویزیون شهری اگر هر روز یک نفر که درگیر معضل اعتیاد هستند با صحنه یا سکانسی از فیلمی که وضعیت اعتیاد را گوشزد می‌کند ببیند قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.
 اعتماد مردم سرمایه اجتماعی است/حاشیه‌نشینان در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتماد مردم را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: هر وقت بر عکس کار کردیم و خود ارباب مردم شدیم، آسیب می‌بینیم.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح می‌رمحمدی در ستاد صیانت از حقوق شهروندی در دهدشت اظهار داشت: تا زمانی که ما مسؤولان مردم را ارباب خود بدانیم انقلاب حفظ می‌شود و می‌توانیم مردم را راضی نگه داریم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتماد مردم را سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر وقت بر عکس کار کردیم و خود ارباب مردم شدیم، آسیب می‌بینیم.
وی با بیان اینکه اعتماد عمومی نسبت به گذشته در جامعه کمرنگ شده است، افزود: امروزه کار به جایی رسیده است که مردم کمتر به وعده‌های مسؤولان امیدوار می‌شوند و آن‌ها را باور ندارند.
می‌رمحمدی تصریح کرد: وقتی کار مردم را آنطور که باید انجام نمی‌دهیم و جریان سیاسی، قومی و قبیله‌ای را در کار لحاظ می‌کنیم نتیجه‌اش این می‌شود که اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی از بین می‌رود.
این مسؤول افزود: بررسی کنیم چقدر برای کسی که واسطه برای انجام کار ندارد وقت می‌گذاریم؟ و برای کسی که همسوی جریان سیاسی، دوست و آشنا یا... نیست نیز همین‌طور.
می‌رمحمدی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: حاشیه‌نشینان در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه استان ما در خودکشی، طلاق و حاشیه نشینی وضعیت خوبی ندارد، افزود: در مهاجرت و حاشیه نشینی هم روند نگران کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مارشال
Iran, Islamic Republic of
وای برشما که از اسم حسین (ع)مایه می گذارید واعتقادی به . حالا فهمیدید که اعتیاد در استان وشهرستانها بیداد می کنهان هم در مدارس چرا به فکر راهکار وچاره نیستید .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1