تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۲۰۷۴۶۳

تجلیل از برگزارکنندگان کنگره ملی شهدا / پایان نخستین نمایشگاه هنرهای قرآنی در کهگیلویه وبویراحمد / راه‌اندازی دهکده سالمندان در یاسوج / برگزاری بزرگترین مسابقه نقاشی «فرهنگ عاشورایی» در یاسوج/ افزایش ۴۰درصدی سقط جنین قانونی

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
تجلیل از کارگروه‌های تخصصی کنگره ملی
با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگبلویه و بویراحمد از کارگروه‌های تخصصی کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان تجلیل شد.
در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، استاندار استان از دبیران کارگروه‌های تخصصی کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان تجلیل شد.
محمد نصیرزاده ضمن قدردانی از تلاش تمامی عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی کنگره ملی سرداران و شهدای استان اظهار کرد: در برگزاری این رویداد فرهنگی در استان به یقین رسیدم که شهدا خود در برگزاری کنگره کمک کردند که چنین برنامه‌ای با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.
رئیس کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به یقین رسیدیم که شهدا در برگزاری کنگره یاریمان کردند و حضور تک تک ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد را در برگزاری کنگره لمس کردیم.
وی ضمن قدردانی از حضور آحاد مردم، خانواده شهدا و هم‌افزایی و همراهی مسئولان در برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان بیان کرد: حضور مردم در رخداد بزرگ فرهنگی استان ستودنی و قابل تقدیر است.
نصیرزاده با بیان اینکه از ۱۸ استان مه‌مان ویژه داشتیم و در هر روز سخنرانان کشوری حضور داشتند، گفت: کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان به نحو مطلوب و. شایسته برگزار شد.
رئیس کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهیدان خود کمک کردند و اجازه دادند این کار بزرگ شروع شود و به خوبی به اتمام برسد.
این مسؤول با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی بسیج شدند تا برنامه‌های کنگره ملی شهدا به نحو مطلوب و شایسته اجرا شود، گفت: پخش شش هزار و ۵۰۰ دقیقه از سوی صدا و سیمای استانی در استقبال مردمی بسیار تاثیرگذار بود.
وی با تاکید بر اینکه کار به اتمام نرسیده و ادامه دارد، گفت: باید تا یک سال آینده خروجی از منویات رهبری در خصوص کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد را به معظم‌له ارائه دهیم.
نصیرزاده تصریح کرد: جمع‌آوری مصاحبه با برخی از خانواده شهدا و رزمندگان اتمام نشده لذا انتظار می‌رود ادارات همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.
پایان نمایشگاه هنرهای قرآنی
با حضور مسئولان استانی نخستین نمایشگاه هنرهای قرآنی عصر امروز بعد از ۱۰ روز در یاسوج به کار خود پایان داد.
نخستین نمایشگاه هنری قرآن وعترت با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی که ۲۶ مهرماه تا ۵ آبان ماه به مدت ۱۰ روز در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برپا بود امروز به کار خود پایان داد.
علاقه‌مندان به آثار قرآنی روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا اذان ظهر و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید می‌کردند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر وتشکر از موسس اموزشگاه نقش هستی و فعالان عرصه قرآنی، اظهار داشت: حرکت در مسیر قرآنی موهبتی الهی است که انسان را در مسیر کمال قرار می‌دهد.
رضا خرمند افزود: ترویج فرهنگ غنی قرآنی در جامعه اسلامی رسالتی است که بردوش همه متولیان فرهنگی ومردم قرار دارد که باید بستر و زمینه برای مانوس شدن با قرآن در همه سنین در نظام اسلامی فراهم شود.
وی از تجلیل ویژه از فعالان اثرهای قرآنی این نمایشگاه با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی بیشتر در زمینه ترویج مسائل دینی قرآنی در جامعه بود.
خردمند با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، بیان کرد: نیاز امروز جامعه ما ترویج فرهنگ قرآنی است و برپایی این چنین نمایشگاهی گامی در جهت این هدف والا است تا نسل جوان ما بیش از پیش با کلام وحی آشنایی پیدا کند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه همه افراد جامعه اسلامی وظیفه دارند تا تمام سعی و تلاش خود را نسبت به فراگیری و آموزش علوم قرآنی برای نسل جوان به کار گیرند، عنوان کرد: صداوسیما و رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس این خدمات در توسعه فرهنگ قرآنی نقش داشته باشند.
وی تصریح کرد: نقشه‌های شوم استکبار جهانی خارج کردن جامعه از محتوی فرهنگ اصیل اسلامی است و باید برای مقابله با چنین سیاست شوم و پلید به ترویج علوم قرآنی و فرهنگ و مفاهیم آن در جامعه تلاش کرد.
در این نمایشگاه ۸۰ اثر هنری فاخر با موضوعات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)، حجاب، عفاف، داستان‌های قرآنی و ائمه به تصویر کشیده شده بود که ۲۰ اثر مربوط به کودکان و ۶۰ اثر متعلق به گروه سنی بزرگسالان بود.
افزایش ۴۰ درصدی سقط جنین قانونی
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان سقط جنین قانونی در این استان در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد میزان شکایت مردم و بیماران از کادر درمانی به ویژه در بیمارستان‌ها را بالا دانست و افزود: ۲۱ پرونده در ۶ ماهه نخست سال جاری در این راستا در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که رشد بیش از ۹۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
امینی با اشاره به تعداد پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی در کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۱۳۳ پرونده در ۶ ماه نخست سال جاری در این راستا در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.
وی کاهش ۲۲ درصدی نزاع‌های فردی و جمعی در استان را در ۶ ماه نخست سال جاری یادآور شد و گفت: سه هزار و ۱۰۳ پرونده مربوط به نزاع در این مدت تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته کهگیلویه و بویر احمد در زمینه غرق شدگی رتبه پنجم کشور را داشت، افزود: ۱۱ مورد فوت ناشی از غرق شدگی در این استان در بهار و تابستان سال جاری به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فوت ناشی از مصرف مواد مخدر جزو استان‌های آخر کشور است، گفت: ۱۲ مورد فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در سال گذشته در استان به ثبت رسید.
راه‌اندازی دهکده سالمندان در یاسوج
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از راه‌اندازی دهکده سالمندان در این شهر خبر داد.
دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه آسیه با حضور زهرا زمانی عضو شورای شهر یاسوج از سرای رحمت این شهر بازدید کردند.
زهرا زمانی در این بازدید با تأکید بر اینکه سالمندی باید به معنی سالم پیر شدن و خوب زندگی کردن تا پایان حیات فرد باشد، گفت: تکریم از سالمندان باید به ارزش در جامعه تبدیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه جامعه شهری یاسوج به سمت سالمندی در حال افزایش است و باید برای پاسخگویی به این نیاز‌ها چاره‌اندیشی کرد، گفت: باید شرایط لازم برای زندگی سالمندان را فراهم کنیم تا در آرامش کامل باشند.
زمانی در ادامه از راه‌اندازی دهکده سالمندان در شهر یاسوج خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دهکده در مرکز کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود، بنابراین به دلیل خوش آب و هوا بودن یاسوج دیگر استان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از حمایت اعضای شورا و شهرداری در راه‌اندازی دهکده سالمندان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
زمانی تأکید کرد: در دهکده سالمندان تمامی نیاز سالمندان در زمینه پزشکی، بهداشتی، ورزشی و تندرستی فراهم می‌شود.
قابلیت بالای دشت امام‌زاده جعفر در کشت کلزا و چغندر قند
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران از قابلیت بالای دشت امام‌زاده جعفر این شهرستان در کشت کلزا و چغندر قند خبر داد.
علی مرادی اظهار کرد: امسال تغییرات الگوی کشت پاییزه در اراضی امام‌زاده جعفر (ع) صورت می‌گیرید.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران افزود: به دلیل کمبود آب و کاهش بارندگی امسال در شهرستان گچساران الگوی کشت در دشت امام‌زاده جعفر (ع) تغییر پیدا خواهد کرد.
مرادی در ادامه سخنانش اضافه کرد: دشت امام‌زاده جعفر (ع) برای جوانان این منطقه کار فراهم کرده ولی استفاده بی‌رویه از آب زیرزمینی این منطقه را به مخاطره انداخته است.
وی تصریح کرد: در الگوی کشت پاییزه کشت‌هایی مانند سبزیجات و یونجه که به آب فراوانی نیاز دارد حذف می‌شود و به جای آن کشت چغندر قند و کلزا را می‌توان در این اراضی جایگزین کرد.
مرادی عنوان کرد: درست است که با حذف این موارد خسارات زیادی به جهاد کشاورزی شهرستان گچساران وارد می‌شود ولی از هدر روی آب جلوگیری می‌شود.
این مسؤول با بیان اینکه در دشت امام‌زاده جعفر می‌توان محصولاتی مانند عدس که جزء خانواده حبوبات است کشت کرد، اذعان داشت: دولت از محصولاتی که آب کمتری استفاده می‌کنند و تضمینی هستند حمایت می‌کند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان ساخت: امسال ۲۶ هکتار از اراضی شهرستان گچساران به گیاهان دارویی اختصاص یافته که این روند رو به گسترش است.
وی در پایان با بیان اینکه کشت کلزا و چغندر قند می‌تواند در دشت امام‌زاده جعفر (ع) تاثیرگذار باشد، اضافه کرد: بهترین زمان کشت در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۵ آبان‌ماه است.
ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی اولویت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد گچساران گفت: ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد گچساران است.
چهارمین نشست تشکیلاتی مسؤولان بسیج دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام حسینی صدر نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح، مهدوی‌مطلق مسؤول بسیج دانشجویی استان، فرماندار و فرمانده سپاه گچساران به میزبانی شهرستان گچساران برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد گچساران در این نشست اظهار کرد: برای دومین بار است که در دومین دور مسؤولیت دانشگاه آزاد گچساران افتخار میزبانی دانشجویان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد را داریم.
اسدالله ملک‌زاده افزود: دانشگاه آزاد گچساران افتخار می‌کند که هر ساله میزبان خوبی برای دانشجویان بسیجی باشد.
ملک‌زاده تصریح کرد: دانشگاه آزاد گچساران با داشتن ۲ هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا و با بیش از ۵۰ رشته تحصیلی افتخار این را دارد که سیاست‌های خود را بر اساس معیار‌ها و منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کند.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر سیاست ما در دانشگاه آزاد گچساران تغییر از آموزش عمومی به پژوهش محوری بوده و بر این اساس بعد از ۲۰ سال موفق شده‌ایم این کار را در دانشگاه آزاد گچساران انجام دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد گچساران خاطرنشان کرد: تغییر از آموزش عمومی به پژوهش محوری در راستای سیاست‌های نظام است که ما سعی کرده‌ایم در این راستا حرکت کنیم.
وی ادامه داد: اگر لیاقت این را نداشته‌ایم که در جبهه‌ها باشیم و عنوان با افتخار رزمندگی را داشته باشیم اما امروز به خود افتخار می‌کنیم که برای بسیج و ترویج فرهنگ بسیجی قدمی هر چند کوچک برمی‌دارم.
ملک‌زاده تأکید کرد: از مسؤولان بسیج دانشجویی استان درخواست داریم که همواره افتخار میزبانی نشست بسیجیان استان را به دانشگاه آزاد گچساران بدهید.
مشکل دفع زباله‌های عفونی خطرساز در گچساران رفع می‌شود
فرماندار گچساران گفت: دستگاه بی‌خطرساز زباله در این شهرستان با همکاری بخش خصوصی راه اندازی می‌شود و این دستگاه قادر به بی‌خطرسازی یکهزار کیلوگرم زباله عفونی در روز است.
عبدالرحیم رحیمی در نشست بررسی مشکلات پسماندهای پزشکی گچساران اظهار داشت: دفن بهداشتی و اصولی زباله‌های پرخطر شامل زباله‌های دارویی و شیمیایی و همچنین زباله‌های عفونی و نوک تیز یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان اجرایی شهرستان بود که به زودی این مشکل با همکاری بخش خصوصی رفع خواهد شد.
وی گفت: این دستگاه در ابتدا زباله‌ها را خرد کرده تا جایی که حجم زباله‌ها به یک سوم حجم واقعی برسد و سپس در‌‌ همان محل به صورت خودکار بسته بندی می‌کند.
فرماندار گچساران بیان کرد: راه اندازی این دستگاه علاوه بر بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی سبب اشتغال‌زایی هفت نفر می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز گفت: روزانه ۸۱۴ کیلوگرم پسماند عفونی توسط مراکز درمانی، مطب‌ها و ۲ بیمارستان این شهرستان تولید می‌شود.
هایده حافظ قران اظهار داشت: از این میزان ۴۵۰ کیلوگرم در ۲ بیمارستان شهرستان گچساران تولید می‌شود.
وی افزود: این میزان پسماند عفونی از ۱۸۲ واحد بهداشتی و ۲ بیمارستان شهرستان گچساران تولید می‌شود.
حافظ قرآن بیان کرد: با راه اندازی دستگاه بی‌خطرسازی زباله عفونی پسماندهای بیمارستانی و واحدهای بهداشتی شهرستان گچساران به زباله‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند.
رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد پس از اصفهان در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت صنایع دستی در کشور خبر داد.
محمود باقری در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق تولید و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: اگر بتوانیم رونق بیشتری به این بخش دهیم در تولید و اشتغال، استان ما شاهد تحولی بزرگ خواهد شد.
این مسؤول ادامه داد: به همین جهت در اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه توان به دنبال تحول در این حوزه کاری هستیم تا بتوانیم بار زیادی از اشتغال‌زایی را در استان به دوش کشیم.
باقری با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی در صنایع دستی بیشتر در حوزه روستا‌ها خواهد بود، یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در سال‌های اخیر این است که بیکاری فزاینده‌ای در روستا‌ها داریم در حالی که باید قبل از هر چیز اشتغال در روستا‌ها را فراهم کنیم زیرا قشری مولد و اثرگذار در حوزه تولید هستند.
وی با بیان فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به مقوله جهاد اقتصادی گفت: به همین خاطر و برای اینکه در استان قدم بزرگی در راستای تولید برداشته باشیم به دنبال جذب تسهیلات در حوزه صنایع دستی بوده‌ایم تا با تزریق این تسهیلات به هنرمندان بتوانیم شاهد شکوفایی و رونق تولیدات باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان از مرغوبیت تولیدات دست بافته‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهم‌ترین قسمت کار یاد کرد و متذکر شد: اگر تسهیلات به خوبی و در زمان و موعد مقرر به کارگاه‌های کوچک تزریق شود بهترین تنوع تولیدات را با بهترین و بیشترین اشتغال‌زایی خواهیم داشت.
باقری در ادامه به قدم‌های بزرگی که در این راستا برداشته شده اشاره کرد و توضیح داد: رتبه دوم جذب تسهیلات صنایع دستی را تاکنون در سال جاری پس از استان اصفهان در سطح کشور داشته‌ایم.
وی عنوان کرد: ما با جذب ۵۰ میلیارد ریال در رتبه دوم و استان اصفهان با جذب ۷۰ میلیارد ریال در رتبه اول قرار دارد.
این مسؤول افزود: این تسهیلات ارزان‌ قیمت توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود که با تزریق به صنایع دستی استان روح تازه‌ای در کالبد این حوزه از تولید و اشتغال‌زایی دمیده می‌شود.
باقری به برخی از صنایع دستی استان که با کیفیت بوده و توان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را دارد اشاره و مطرح کرد: گلیم و جاجیم و چرم دوزی و همچنین معرق و کیف‌دوزی و ده‌ها هنر دیگر از این دسته هنرهایی هستند که اگر به هنرمندان شاغل در آن‌ها کمک مالی صورت گیرد توان تولیدات بسیار زیادی را خواهند داشت.
نخستین نمایشگاه قرآنی در حوزه هنری
رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری نخستین نمایشگاه قرآنی از سوی حوزه هنری استان در آینده نزدیک خبر داد.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد از نمایشگاه هنرهای تجمسی قرآن و عترت در نگارخانه باران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید کرد.
شریف اسلامی در این بازدید سرزده از حمایت حوزه هنری از فعالیت‌های هنری در زمینه قرآن وعترت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا بستر و زمینه را برای حرکت هنرمندان عرصه فعالیت‌های قرآنی در حوزه هنری فراهم کنیم.
وی از برپایی نمایشگاه قرآنی در حوزه هنری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تلاش هنرمندان برای ترویج فرهنگ غنی و قرآنی امروز یک ضرورت است و زیبایی‌های قرآن باید از طریق هنرمندان و در آثار آن‌ها متجلی شود.
اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری در زمینه فروش آثار هنری این نمایشگاه به صورت مادی و معنوی آن‌ها را حمایت می‌کند، عنوان کرد: حوزه هنری استان از هیچ تلاشی در راستای ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه فروگذاری نمی‌کند.
وی با بیان اینکه جهانى بودن زبان هنر در میان راه‌‏هاى مختلف پیام‌‏رسانى و برخوردارى از سرعت و پذیرش بیشتر آن در انتقال پیام، همگى حکایت از قدرت هنر دارد، تصریح کرد: می‌توان با زبان هنر به بیان مفاهیم و تبیین قرآن برای نسل نوجوان و هنر دوست پرداخت.
اسلامی با اشاره به نقش نمایشگاه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به مصونیت‌سازی نسل جوان در برابر ناتوی فرهنگی دشمن کمک کند و این گونه برنامه‌ها خود نوعی بیمه کردن در برابر نقشه‌های شوم دشمنان است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ایده‌های خلاقانه برای برپایی نمایشگاه قرآنی در حوزه هنری استان استقبال می‌کنیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره به سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید دارند و همه باید در این مهم تلاش و برای پیشبرد اهداف جامعه حرکت کنیم و جامعه‌ای داشته باشیم که قرآن و سیره عملی اهل بیت (ع) را سرمشق و الگوی خود قرار دهد.
لزوم برگزاری همایش بررسی مشکلات نظام بانکی در کهگیلویه و بویراحمد
مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم برگزاری همایش بررسی مشکلات بانکی در استان تأکید کرد.
محمدامین منوچهری در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بانک‌های استان در بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخه تولید اظهار کرد: بخش مهمی از رفع موانع و بازگشت واحدهای مشکل‌دار به چرخه تولید در گِروی همکاری بانک‌ها است که برخی از واحدهای بانکی استان این همکاری و مشارکت را به نحو احسن انجام می‌دهند.
مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌ها می‌توانند با پرداخت به موقع تسهیلات نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال داشته باشند.
وی بیان کرد: متأسفانه اکثر بانک‌های استان اراده لازم برای رفع مشکلات را ندارند که به منظور بررسی مشکلات نظام بانکی در کهگیلویه و بویراحمد همایشی در این خصوص و با حضور مدیران بانک‌ها و فعالان اقتصادی این استان برگزار شود.
منوچهری با بیان اینکه مشکلات زیادی بر سر راه بانک‌های استان قرار دارد که برای رفع آن نیازمند کار کار‌شناسی هستیم، گفت: با برگزاری همایش، مشکلات نظام بانکی در استان بررسی و راهکارهای لازم برای بهبود آن ارائه شود.
مسابقه نقاشی «فرهنگ عاشورایی» در یاسوج برگزار شد
مسابقه نقاشی «فرهنگ عاشورایی» به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
بزرگ‌ترین مسابقه نقاشی به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «فرهنگ عاشورایی» در محل دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
اسماعیل مدبر در حاشیه برگزاری این مسابقه، اظهار کرد: این مسابقه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، تبیین پیام عاشورا، بیان اتفاقات پس از عاشورا و اربعین در قالب هنر نقاشی برگزار شده است.
دبیر اجرایی این مسابقه با بیان اینکه قبل از آغاز مسابقه فراخوانی جهت حضور هنرمندان در این برنامه انتشار داده شد، افزود: در همین خصوص تعدادی از هنرمندان استان رزومه خود را به دبیرخانه ارسال کردند.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم حدود ۱۸ نفر از این هنرمندان جهت حضور در این مسابقه بزرگ که به صورت ورک‌شاپ برگزار شد، انتخاب و به آن‌ها اطلاع داده شد.
این مسؤول با عنوان اینکه این مسابقه با عنوان «فرهنگ عاشورایی» برگزار شده است، گفت: توسعه، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا، انتقال پیام و تبیین این واقعه عظیم برای مردم به ویژه نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقه است.
مدبر با بیان اینکه سه تن از داوران برجسته استان کار داوری این مسابقه را بر عهده دارند، گفت: عبدالرسول شریفی، ابوالفضل افشین و فریبا رحمانی داوران این مسابقه بزرگ هستند.
وی با اشاره به اینکه در پایان این مسابقه سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی خواهند شد، یادآور شد: اختتامیه این برنامه روز چهارشنبه، پنجم آبان ماه ساعت ۱۶ عصر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار خواهد شد.
مدبر ضمن تقدیر از همکاری بسیج هنرمندان استان در برگزاری این برنامه، گفت: سازمان بسیج هنرمندان همواره در برنامه‌های فرهنگی و هنری همکاری خوب و چشمگیری دارد.
دبیر اجرایی این مسابقه، یادآور شد: روز اربعین نمایشگاهی از آثار بر‌تر در دانشگاه و دیگر مراکز شهر برگزار خواهیم کرد.
وجود ۳۱۳ حلقه چاه آب در دشت امام‌زاده جعفر
رئیس اداره منابع آب شهرستان گچساران گفت: در سال‌های اخیر سطح آب‌های زیرزمینی دشت امام‌زاده جعفر (ع) افت داشته است.
عارف بهگام در نشست شورای هماهنگی دشت امام‌زاده جعفر (ع) که با حضور مسؤولان استان در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: این دشت به عنوان دشت پایلوت در کشور شناخته شده است.
رئیس اداره منابع آب شهرستان گچساران در ادامه افزود: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش بارندگی در پاییز امسال نیازمند انجام برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای کاهش مشکل کمبود آب هستیم تا در فصل پاییز با مشکلی مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه معاون وزیر نیرو نظارت مستقیمی بر دشت امامزاده جعفر (ع) دارد، گفت: در چند سال اخیر سطح آب دشت امام‌زاده جعفر (ع) پایین آمده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شود تا کشاورزان منطقه دچار مشکل نشوند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: به همین منظور الگوی کشت پاییزه در دشت امام‌زاده جعفر (ع) تغییر می‌کند که نمونه‌های کشت از طریق اداره جهاد کشاورزی به کشاورزان این منطقه ارائه می‌شود، تغییر الگوی کشت برای کشاورزان راهکار مناسبی برای جلوگیری از هدر رفت آب و منابع آن است.
بهگام با اشاره به نصب کنتور هوشمند گفت: ۳۱۳ حلقه چاه آب در دشت امام‌زاده جعفر (ع) وجود دارد که به طور متوسط سالانه ۲۲ میلیون‌مترمکعب آب از این چاه‌ها برداشت می‌شود.
رئیس اداره منابع آب شهرستان گچساران اذعان کرد: این در حالی است که باید سالانه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب از این چاه‌ها برداشت شود.
بهگام در ادامه افزود: در سال‌های اخیر سطح آب‌های سفره‌های زیرزمینی دشت ‌امام‌زاده جعفر (ع) ۱۸/۵ متر افت پیدا کرده است که دلیل آن استفاده بی‌رویه آب و حفر چاه‌های غیرمجاز در این منطقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته و با کمک مردم تعداد سه حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد، گفت: تعداد ۲۳۵ کنتور هوشمند برای چاه‌های آب شهرستان گچساران صادر شده است.
مشارکت و کار جمعی از نرم‌افزارهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نرم‌افزارهای توسعه استان را مشارکت و کار جمعی عنوان کرد و گفت: کار جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال شکل‌گیری و باور شدن است.
سید موسی در مراسم تجلیل از مسؤولان کارگروه‌های تخصصی کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش اصلی کنگره ناشی از نظارتی بود که روح شهدا در برگزاری این کنگره داشتند، اظهار کرد: در مرحله بعد استقبال و حضور مردمی بود که نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بعد دیگر برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان تکامل یافتن استان بوده، گفت: زمانی در استان مشکل ما این بود که نیروی مجرب و تحصیل کرده نداریم ولی در چندین سال گذشته وضعیت استان تغییر یافت و جمعیت زیادی از استان تحصیل کرده هستند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.
خادمی از دیگر مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را عدم اجرای کارهای دسته جمعی عنوان کرد و گفت: کار جمعی در استان را یاد نگرفته بودیم که در این حوزه مشکل اساسی داشتیم و این موضوع در حال برطرف شدن است.
این مسؤول در ادامه تاکید کرد: هم‌افزایی و همکاری در سطح کهگیلویه و بویراحمد در حال شکل‌گیری است و نمونه‌های بارز آن را در برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان، انتخابات سال گذشته و سفر هیأت دولت دیدیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کار جمعی با مشارکت بالا در کهگیلویه و بویراحمد در حال نهادینه شدن است.
خادمی ضمن قدردانی از همراهی و تلاش تمامی مدیران، مسؤولان، رسانه‌ها، دست‌اندرکاران اجرایی، خدماتی و... اذعان کرد: برای برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان در قالب ۱۰۰ برنامه کار‌ها به خوبی اجرا شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هم‌افزایی و مشارکت خوبی بین مسؤولان ایجاد شده است، گفت: نگاهی که امروز در کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته فرا حوزه‌ای است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نرم‌افزارهای توسعه استان را مشارکت و کار جمعی عنوان کرد و گفت: کار جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال شکل‌گیری و باور شدن است.
خادمی خاطرنشان کرد: با مشارکت و هم‌افزایی در کار‌ها نتیجه آن را در آینده خواهیم دید.
هماهنگی بین‌بخشی رمز توسعه کهگیلویه و بویراحمد است
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هماهنگی بین‌بخشی رمز توسعه این استان است.
آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در مراسم تجلیل از مسؤولان اجرایی کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به حول قوه الهی کنگره ملی شهدای استان به نحو زیبا و شایسته برگزار شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان اظهار کرد: صدا و سیمای استان تجلی حضور را به خوبی به نمایش گذاشتند و رسانه‌های مکتوب و مجازی بیش از سه هزار خبر از کنگره منتشر کردند که نمود جهانی داشت.
آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه شهدا بی‌نیاز از ما هستند و ما نیازمند آن‌ها هستیم، گفت: همه مسؤولان در برگزاری کنگره شهدا به خوبی تلاش کردند و ویژه از سردار بوعلی به دلیل تلاش‌های فوق‌العاده تشکر می‌کنم چرا که در برگزاری کنگره شهدا نقش‌آفرینی بالایی داشتند.
وی بیان کرد: هماهنگی‌های موجود نشان داد که می‌توان با هماهنگی به اهدافمان برسیم و باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که در برهه‌ای هماهنگ نبودیم و به تاریخ، مردم و استان بدهکار هستیم و باید عذرخواهی کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان در برگزاری کنگره شهدا اذعان کرد: برای موفقیت باید از ظرفیت‌های بیرونی با حفظ عزت استفاده کنیم.
آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: اتفاق بزرگی که در برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد افتاد تجمیع ظرفیت‌های داخلی و بیرونی بود که به نحو مطلوب از همه آن‌ها استفاده شد و برنامه‌ای در خورشان شهدا برگزار کردیم.
ضرورت حمایت خیرین برای احداث بیمارستان تخصصی کودکان
عضو شورای شهر یاسوج بر ضرورت حمایت خیرین جهت احداث بیمارستان تخصصی کودکان در استان تاکید کرد.
زهرا زمانی اظهار کرد: بیمارستان و آموزش و پرورش دو سازمانی است که تقریبا همه مردم با آن‌ها سر و کار داشته و به آن‌ها نیاز دارند.
عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه، گفت: به نظر می‌رسد در حوزه سلامت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کافی انجام نشده است.
وی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی را لازمه فراگیر شدن هر فرهنگی بیان کرد و گفت: فرهنگ کمک به دیگران به خصوص بیماران و اقدام در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای است.
این مسوول با عنوان اینکه باید اهمیت و اهداف سلامت به درستی برای مردم تبیین شود، اضافه کرد: باید اهمیت مواد غذایی جدی گرفته شده و جلوی ورود مواد مضر به سبد غذایی مردم گرفته شود.
زمانی به بیمارستان‌های موجود و در دست ساخت در استان اشاره کرد و یادآور شد: هیچ کدام از این پروژه‌ها بیمارستان تخصصی زنان، مادر و کودک یا کودکان نیست.
عضو شورای شهر یاسوج با عنوان اینکه بیمارستان تخصصی روانپزشکی و سوختگی نیز در استان نداریم، گفت: درست است مثلا قسمتی از ساختمان بیمارستان‌ها مخصوص زنان است اما زایشگاه‌های استان از نظر تخصصی واقعا ضعیف هستند ضمن اینکه بیمارستان کودکان نیز وجود ندارد.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت و توجه خیرین به حوزه سلامت، بیان داشت: خیرین می‌توانند در ساخت و تجهیز مراکز درمانی مانند بیمارستان زنان و به خصوص کودکان موثر باشند.
این مسوول، سلامت آینده جامعه را در گرو سلامت زنان و کودکان دانست و افزود: کم توجهی به حوزه سلامت یکی از آسیب‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
زمانی با اشاره به تعداد بالای بیماران خاص در استان، یادآور شد: این بیماران جهت تامین هزینه درمان خود نیازمند توجه ویژه مسوولان، مردم و به خصوص خیرین هستند.
لزوم تبیین اهداف و برنامه‌های کاربردی پدافند غیرعامل
معاون فرماندار لنده گفت: در ادارات باید بیش از برگزاری جلسات اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل پیگیری و رصد شود تا به موقع بتوانیم بازخورد لازم را دریافت کنیم.
حسنعلی حسن‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه و نشست راهکارهای عملیاتی پدافند غیرعامل در لنده به نگاه غلط برخی افراد از پدافند غیرعامل اظهار کرد: وقتی سخن از پدافند غیرعامل به میان می‌آید اذهان عمومی به مسائل نظامی و راهکارهای دفاعی و جنگ سخت سوق داده می‌شود.
وی افزود: پدافند غیرعامل اقداماتی را شامل می‌شود که بدون جنگ‌افزار نظامی و با هدف کاهش آسیب‌ها و خطرات احتمالی باید اتخاذ شود.
معاون فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: جلوگیری از تخریب اکوسیستم، بحران‌ها و آسیب‌های احتمالی مهم‌ترین دستاورد و برنامه پدافند غیرعامل در شرایط مختلف است.
حسن‌پور یادآور شد: باید دید نظامی را با فرهنگ‌سازی از پدافند غیرعامل کنار بزنیم و آمادگی کامل خود را برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی بیش از گذشته حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهای شهرستان پدافند غیرعامل را تنها در برگزاری جلسات خلاصه نکنند و برنامه‌ریزی مناسبی برای بالابردن کیفیت اقدامات پدافند غیرعامل در ادارات خود داشته باشند.
معاون فرماندار لنده ادامه داد: پدافند غیرعامل به عنوان یک پارادایم سازمان‌یافته می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها مؤثر باشد و بستر مناسبی برای توسعه خدمات و پیشرفت همه‌جانبه فراهم کند.
حسن‌پور به اهمیت پدافند غیرعامل در بحث فضای شهری و امنیت آن اشاره و گفت: ما باید بسترهای مناسب برای فضاسازی و سازه‌های مناسب شهری مقاوم در برابر بحران‌هایی همچون سیلاب و زلزله و... راه فراهم سازیم.
وی افزود: غفلت از پدافند غیرعامل خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت؛ فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در خصوص پدافند غیرعامل باید با جدیت در ادارات و سطح جامعه پیگیری شود.
ظرفیت فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان ستودنی است
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بالای فرزندان استان در حوزه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های برگزاری باشکوه کنگره شهدا بود که به شایستگی از این توان و ظرفیت استفاده شد.
سردار یدالله بوعلی در مراسم تجلیل از مسؤولان و کارگروه‌های کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بنا به تدبیر آیت‌الله ملک‌حسینی این جلسه را تشکیل و از کارگروه‌های تخصصی کنگره تجلیل به عمل خواهد آمد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولین چیزی که در مدت برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان درک کردیم حضور شهدا بودند، گفت: شهدا بر اساس وعده الهی عزیز هستند.
بوعلی ادامه داد: آنچه موجب سربلندی تمامی عوامل و دست‌اندرکاران کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان شد حضور پرشور مردم کهگیلویه و بویراحمد در کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان بود چرا که این مردم قدر‌شناسی و بزرگواری خود را نشان دادند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: ظرفیت بالای فرزندان استان در حوزه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های برگزاری باشکوه کنگره شهدا بود که به شایستگی از این توان و ظرفیت استفاده شد.
وی از دیگر دستاوردهای کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را همدلی، همراهی و صمیمیت مسئولان در برگزاری کنگره ملی شهدا بود و به عنوان یک مسئول کم‌کاری از سوی مسئولان ندیدم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان اذعان کرد: قریب به ۱۰۰ برنامه در کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان اجرایی شد که ظرفیت و توان فرزندان استان در این خصوص ستودنی بود.
بوعلی تصریح کرد: کار کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد بودن هیچ مشکل، معضل و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش رفت.
استکبارستیزی اصلی قرآنی است/ سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» وظیفه همگانی
امام جمعه لنده گفت: اصل قرآنی استکبارستیزی، عزت و سربلندی ملت ایران را در برابر استکبار جهانی به همراه دارد و همه وظیفه داریم در راستای این اصل شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را در روز ۱۳ آبان فریاد بزنیم.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در جلسه هماهنگی برنامه‌های ۱۳ آبان در لنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مبارزه با استکبار و عدم تبعیت از آن‌ها یک اصل قرآنی بوده که ملت ایران با انسجام و وحدت کلمه خود آن را به جهانیان معرفی کرده‌اند.
وی افزود: بر اساس آیات و روایات دنباله‌روی و حمایت از استکبار کاری مذموم بوده و ملت و نخبگان و سیاست‌مداران کشور باید بصیرت و هوشیاری خود را نسبت به این موضوع مهم افزایش دهند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) بر پایه استکبارستیزی بنا نهاده شده و تا به امروز نیز این نهضت ادامه داشته و این روال به یاری امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.
محمودی‌اصل یادآور شد: دفاع از مظلوم و فریاد برائت از ظالم و مستکبران هدفی قیام امام خمینی (ره) بوده که برگرفته از قیام عاشورای حسینی و آیات و روایات الهی بوده و مصداق واقعی مستکبران و یا شمر و ابوسفیان زمان آمریکا و صهیونیسم در شرایط کنونی است.
وی خاطرنشان کرد: امروز طیف‌های مختلفی در سطح جامعه وجود دارد که خود روزگاری به عنوان پرچم‌دار استکبارستیزی در کشور بودند اما امروز علم پشیمانی از راه و هدف گذشته را بر دوش دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده که عده‌ای امروز تز روشنفکری به خود گرفته و از حضور و عملکرد خود در این اقدام سرنوشت‌ساز ملت نادم و پشیمان هستند.
محمودی‌اصل گفت: اندیشه امام و رهبری، اندیشه ناب اسلام و قرآن بوده که توانسته ملت منسجم و متحد ایران اسلامی را در مقابل استکبار و در عرصه‌های مختلف سربلند و پیروز گرداند.
وی افزود: برخی به دنبال حذف شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» هستند؛ در زیارت عاشورا که یک حدیث قدسی بوده ۳۵ مرتبه لعن و نفرین بر آل سفیان، شمر و... آمده و امروز ملت ایران با تأسی از همین حدیث قدسی شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر می‌دهد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: نه تنها ملت ایران بلکه ملت‌های مسلمان دنیا امروز به این نتیجه رسیده‌اند که شمر و ابوسفیان زمان‌‌ همان آمریکا و صهیونیسم هستند.
محمودی‌اصل به موضوع برجام اشاره و گفت: چهره خبیث و بدعهدی‌های آمریکا و استکبار جهانی در قضیه برجام به خوبی برای دلواپسان و موافقان برجام روشن شده است.
وی ادامه داد: اصل قرآنی استکبارستیزی، عزت و سربلندی ملت ایران را در برابر استکبار جهانی به همراه داشته و همه وظیفه داریم در راستای این اصل شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را در روز ۱۳ آبان فریاد زنیم.
شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» رگ حیاتی ملت ایران است/ استکبارستیزی جهاد کبیر ملت ایران
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده با اشاره به جهاد کبیر مد نظر رهبر معظم انقلاب، گفت: استکبارستیزی، جهاد کبیر مد نظر مقام معظم رهبری و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» رگ حیاتی ملت ایران است و حذف آن را دشمنان به گور خواهند برد.
علی محمدی در جلسه هماهنگی برنامه‌های ۱۳ آبان در این شهرستان با اشاره به ولایتمداری ملت ایران در طول تاریخ گفت: مقام معظم رهبری در روز پاسدار جهاد کبیر را مطرح و تبیین فرمودند.
وی افزود: نه گفتن به دشمنان و عدم تبعیت از آن‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و... معنای واقعی جهاد کبیر از دیدگاه مقام معظم رهبری بوده که در عرصه‌های مختلف باید تبیین و تشریح شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده اضافه کرد: دشمنان نظام روز به روز توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف خود را بر ملت ایران تحمیل می‌کنند تا شاید بتوانند ذره‌ای از ایستادگی و عزم ملت ایران در راستای مقابله با ظلم، استکبارستیزی آن‌ها بکاهند.
محمدی با بیان اینکه دشمنان هیچ‌گاه همراهی ملت ایران با ظلم و استکبار را نخواهند دید، یادآور شد: ملت استکبارستیز ایران اسلامی بصیر‌تر و هوشیار‌تر از آن است که دشمنان ما بخواهند با چیزهای واهی آن‌ها را با خود همراه سازند.
وی تشریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که دشمنان و دوستداران آن‌ها در داخل نظام دنبال می‌کنند حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از برنامه‌های استکبارستیز ۱۳ آبان و ۹ دی بوده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده توضیح داد: استکبارستیزی‌‌ همان جهاد کبیر مد نظر مقام معظم رهبری بوده که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» آن رگ حیاتی ملت ایران است و حذف آن را دشمنان به گور خواهند برد.
محمدی تشریح کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته بسیج دانش‌آموزی که از ۷ آبان تا ۱۳ آبان ادامه دارد، اجرایی خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها «غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، اجرای برنامه‌های بصیرتی در مدارس، دیدار با امام جمعه و از همه مهم‌تر حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان» خواهد بود.
وی بیان کرد: حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان مهم بوده، اما از کیفیت برنامه و سخنران آن نباید غافل شویم، بلکه باید بتوانیم در این مراسم، نمادین استکبارستیزی ملت ایران را به خوبی به نمایش درآوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکراز نماینده محترم ولی فقیه وفرمانده سپاه واستاندار وهمه کسانی که نقض داشتند .پیشنهاد می شود با عنایت به سخنان ولی فقیه وتبرک به خون شهدا دو تا سه کار مهم را بدون جناخ بازی ونام ونشان برای خودمان با همان هم افزایی ووحدت با اولویت شروع نماییم.ونقاط قوت وضعف خود را شناسایی واقدام نماییم .اما یک کار که بسیار به چشم می خورد حضور قوی ان سه عزیز در پای کار وصحنه بود.
نازنین
Iran, Islamic Republic of
زهرا زمانی انتخاب دایم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1