تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۲۰۷۴۴۹

پارک بانوان یاسوج؛ خیال یا واقعیت

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سعید محمد حسینی
yasuj-zamani-parkbanvan (15)
قبل از هر چیز بر خود لازم می‌دانم از ایده ایجاد پارک و زحمت کارکنان محترم شهرداری یاسوج تشکر نمایم.
مسحضرید زن در خانواده نقش اساسی و کلیدی درتربیت فرزندان داشته ونوع تربیت نیزنقش بسزایی درشکل گیری فرهنگ جامعه دارد و چنانچه زن یا مادردرخانواده دچارمشکل جسمی یا روحی شود همه خانواده تحت تاثیر آن مشکل قرار خواهند گرفت. در این راستا ایجاد پارک بانوان برای توسعه سلامت بانوان امری حائز اهمیت بوده و به یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری تبدیل شده است.
پارکهای ویژه زنان مکانهایی‌اند که بسیاری از زنان و دختران جوان می‌توانند بدون استفاده از حجاب کامل در آن به ورزش و تفریح بپردازند رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمانهای اطراف به پارک زنان از ویژگی‌های اصلی این مراکز است
ایجاد امنیت و فضایی مناسب برای زنان که بتوانند در آرامش ورزش تفریح و یا اوقاتی را در آن بگذرانند ایده اولیه تشکیل پارک بانوان بوده همچنین نبود امکانات اولیه رفاهی، ورزشی، و تفریحی برای زنان ایجاد و احداث پارکهای ویژه زنان در سالهای اخیر را به بحثی جدی تبدیل کرده است، همچنین آفتاب‌گیر بودن، وجود سرویس بهداشتی، مهدکودک، زمین بازی کودکان، سالن ورزشی، استخر، پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، بوفه و رستوران، کتابخانه، نمازخانه و سالن اجتماعات و وجود آلاچیق برای برگزاری نشست‌های دوستانه و نیمکت ثابت و سیار از دیگر امکانات رفاهی قابل پیش بینی شده در این مراکز است.
موقعیت پیش بینی شده برای پارک بانوان یاسوج بدون مطالعه و صرفاً در جهت رضایت موقتی بانوان بوده که قطع یقین هر یک از بانوان محترم فقط یکبار و برای آخرین بار به این پارک مراجعه خواهند کرد چرا که آیتمهای فوق الاشاره هیچکدام در احداث پارک یاد شده رعایت نگردیده و علاوه بر آنکه محیط منظور شده محیط قابل احترامی نیست. کانال اصلی فاضلاب شهر از وسط این پارک عبور می‌نماید با توجه به اینکه تمهیدات مناسب اندیشیده نشده مضاف بر آن خطرات زیست محیطی، مشکل سقوط فرزندان همراه بانوان به درون کانال فاضلاب، همچنین درختان موجود در پارک کهنسال می‌باشند که در هنگام وزش باد و بارندگی نیز خطرات خاص خود را خواهند داشت، حصار اجرا شده اطراف پارک با اولین وزش شدید باد در زمان بارندگی‌ها بویژه در فصل بهار کاملاً فرو خواهد ریخت. لذا لازم است پیش از افتتاح پارک بدست مقام عالی وزارت کشور اصلاحات لازم انجام و پارکی درشان وجایگاه بانوان محترم، که بتوانند در آرامش ورزش تفریح و یا اوقاتی را در آن بگذرانند باشد.
yasuj-zamani-parkbanvan (16)
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس محمد حسینی، ایشان از ناظرین بسیار خوبی در حوزه عمران هستند
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
ها فقط کلنگ بزنی سی عکس گروتن خوبه
حمید قائدی
Iran, Islamic Republic of
به شرطی که امنیتش برا خانما تضمین باشه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1