تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۰۷۴۰۸

وقتی ماشین دولتی در لنده «ملک شخصی» می شود

۹
۰
کبنا ؛ 
یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مدیریتی در شهرستان‌ها حضور مداوم و در دسترس بودن مدیران به خصوص مدیران پروازی در شهرستان‌ها است به خصوص در زمان بحران و حوادث نقش مهمی می‌تواند ایفا کند که متاسفانه یا مدیران در دسترس نیستند و یا زمانی که باید صرف شود تا در شهرستان حضور بهم رسانند کار از کار خواهد گذشت.
امروزه یکی از چالش‌های فراروی شهرستان‌های به خصوص شهرستان‌های نوپا بحث مدیران پروازی و عدم حضور آنان در شهرستان است که اکثراً نیز با خودرو‌های دولتی یا‌‌ همان پلاک قرمز تردد می‌کنند و روزانه بار مالی بسیاری به لحاظ مصرف سوخت و استهلاک روی دست بیت المال می‌گذارند و اصلاً هم به این موضوع مهم کوچک‌ترین توجهی ندارد. شهرستان لنده یکی از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است که هنوز برخی از ادارات آن مستقل نیستند و برخی دیگر هم که مستقل هستند نیز مدیرانی پروازی دارند.
بار‌ها مشاهده شده است که برخی از مدیران چه شهرستانی و چه پروازی به جز روزهای ماموریتی، ساعت ۸صبح سرکار حاضر می‌شوند و گاهاً نیز ساعت یک و نیم نیز با خودرویی که حتی روی آن نوشته شده است «استفاده شخصی ممنوع» رهسپار منزل خویش می‌شوند و اصلاً به وقت و هزینه‌های که روزانه از مردم این شهرستان پایمال می‌شود کوچک‌ترین توجهی نمی‌کند. براساس گزارشات رسیده برخی از این خودرو‌ها در مراسمات فاتحه خوانی و عروسی‌ها و برخی نیز در حال جابجایی اثاثیه منازل برخی از مدیران نیز مشاهده شده‌اند. مقام معظم رهبری نیز در خصوص استفاده از خودروهای دولتی نیز چنین حکم کردند: جایز نیست مدیران و مسئولین و سایر کارمندان در هیچ‌یک از اموال دولتی تصرّفات شخصی کنند مگر آنکه با اجازه قانونی نهاد مربوطه باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): این کار جایز نیست، مگر در مواردى که مقرّرات اجازه مى دهد، یا اینکه با اجازه مسئولیتى که در این حیطه اختیارات قانونى دارند، بوده باشد.
به هرحال اگر مدیران پروازی در شهرستان لنده ساکن باشند علاوه بر کاهش هزینه سوخت، استهلاک خودرو‌ها و مخاطرات جاده‌ای تمرکز و وقت بیشتری برای حل بیشتر معضلات و چالش‌های فراروی شهرستان خواهند داشت. محمد مرادی رئیس شورای اداری شهرستان لنده نیز خطاب به مدیران پروازی گفت: مدیران مکلف هستند به همراه خانواده در محل خدمت خود ساکن باشند تا در کنار مردم بوده و بهتر از مشکلات شهرستان باخبر شوند و اگر مدیری در این زمینه مشکل دارد به محل خدمت قبلی خود برگردد.
وی بر استفاده نکردن از خودروی دولتی برای موارد شخصی توسط مدیران دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و از نیروی انتظامی خواست تا جلوی این خودرو‌ها را در اسرع وقت گرفته شود.
به هرحال امیدواریم ممنوعیت استفاده از خودروهای دولتی در همه ادارات و نهاد‌ها به عنوان یک شاکله اساسی رقم بخورد نه اینکه برخی‌ها از این قائده مستثنی باشند و خود را تافته‌ای جدا بافته بخوانند چرا که قانون برای همه باید به صورت یکسان اجرا شود.













-----------------------------

سیداسماعیل میری

----------------------------







نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
بیت المال یا بیت الحال؟
همین دیروز ی آقایی با خانمش با ماشین شرکت نفت گچساران برا خرید مرغ از مرغ فروشی واقع در سه راهی جنب بانک مسکن اومده بودن
Iran, Islamic Republic of
یاسوج هم وجوددارد
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسیولین این چنینن واویلا........
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
ممنون از لطف مدیر کبنا
Iran, Islamic Republic of
پلاک مربوط به ایتان چهارمحال بختیاری میباشد
Iran, Islamic Republic of
پلاک مربوط به استان چهارمحال میباشد
مسعودیان
Iran, Islamic Republic of
مدیران گچساران. هم زیاد استفاده میکنند.ملک باباشون ذو ایقد استفاده نمی کنند.خصوصا.اداره ...
حمید قائدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درتمام ادارات استان از ماشینهای اداری استفاده شخصی میشود
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر هوطنان همشهریان همزبانان و صبح شما بخیر
این مسئله استفاده شخصی از اموال دولت در همه جای آستانمان یک امر عادی شده است و افتخاری برای آن آقایی که از آن استفاده می کند. ما که حضرت علی نمی شویم و قطعا هرگز خرنق داغ بر دستان پینه بسته برادرمان نمی گذاریم. هر کسی از خودش باید شروع کند با تذکر و تنبیه راه به جایی نخواهیم برد. آتش دوزخ را به جان می خریم تا بر اموال دولتی جولان دهیم. البته شاید تعداد اندکی از همشهریانم فقر مادی داشته باشند و این وسیله، کمک حال زندگی شون باشه از قبیل مسافر کشی و از این قبیل....
قطعا تا رئیس آن اداره اصلاح نشود کارمندش رعایت نخواهد کرد.
انشاالله همه ما به راه راست هدایت شویم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1