تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۰۷۲۷۰

بلغارستان ها با یاسوجی ها رابطه اقتصادی برقرار می کند (+تصاویر)

۵
۱
کبنا ؛اشاره: حضور سرمایه گذاران خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد و آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری این استان یکی از راه رونق سرمایه گذاری و اقتصاد در استان محروم اما زرخیز کهگیلویه و بویراحمد است، کاری که جبار کیانی و تیمش این روزها سخت در حال تلاش برای حضور سرمایه گذاران کشورهای خارجی در این استان هستند، بعد از سفر هئیت اقتصادی روسیه به یاسوج اکنون رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به منظور همکاری های اقتصادی با سفیر بلغارستان دیدار کرد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست رئیس اتاق یاسوج و معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سفیر بلغارستان با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی این استان با کشور بلغارستان برگزار شد.


 
در نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سفیر بلغارستان و رایزن اقتصادی این کشور در ایران که با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری صورت گرفت، روابط تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان در ابعاد مختلف اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست افزایش ارتباط و بررسی راه کارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین تجار کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان مورد مذاکره قرار گرفت.
کیانی‌پور: شورای بازرگانان ایران و بلغارستان ایجاد می‌شود
جبار کیانی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران  در نشست با سفیر بلغارستان در ایران اظهار داشت: بازار ایران و بازار ۳۰۰ میلیونی اطراف آن می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای تجارت با مردم دنیا باشد، دولت ما و اتاق بازرگانی همزیستی مسالمت آمیز و مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور‌های دنیا در اولویت اولشان است.
وی بیان کرد: در سفری که یک ماه پیش به بلغارستان داشتم، ملاقات‌هایی با اتاق بازرگانی، اتاق صنایع و انجمن ایران و بلغارستان در این کشور انجام دادم که پس از این نشست‌ها این باور در من ایجاد شده که استان کهگیلویه و بویرتاحمد می‌تواند به عنوان یک استان معین تجارت با بلغارستان مطرح شود. چراکه آمار واردات محصولات بلغارستان از ایران را که نگاه بیاندازیم عمده این محصولات می‌تواند از این استان انجام شود.
کیانی‌پور ادامه داد: وجود تاکستان‌های فراوان و همچنین محصولات باغی مثل گردو و محصولات گل رز و همچنین محصولات پایین دستی نفت و گاز مثل پلیمر‌ها که تجار بلغارستان علاقه‌مند به آن‌ها هستند در استان کهگیلویه و بویراحمد به وفور وجود دارند، به همین خاطر است که ما علاقه‌مند هستیم این ارتباط دوجانبه را سریع‌تر برقرار کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: همچنین میل به صنایع پایین دستی و کوچک تجار بلغار این باور را در ما ایجاد کرده که فعالان اقتصادی بلغارستان علاقه‌مند به سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسطی هستند که شرایط آن در استان کهگیلویه و بویراحمد مهیا است.
کیانی‌پور ابراز کرد: همچنین در این سفر با بررسی‌های که صورت گرفت دریافتم که مردم بلغارستان بسیار علاقه‌مند به مصرف داروهای گیاهی هستند تا داروهای شیمیایی و کهگیلویه و بویراحمد نیز که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان داروهای گیاهی در کشور است، می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاران بلغار در این زمینه باشد.
وی افزود: بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی که بالا‌تر از ۵۰۰ گونه آن دارویی است، می‌تواند فرصتت بسیار خوبی برای تجارت بین دو کشور در خصوص داروهای گیاهان باشد.
کیانی‌پور تصریح کرد: از طرفی علاقه‌مندی سفیر بلغارستان و ارتباطات خوبش با استان‌های زنجان و مرکزی در ماه‌های اخیر، انگیزه ارتباط بیشتر ما را نیز با سفارت بلغارستان بوجود آورده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: برای آشنایی بیشتر شما با توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد پکیج‌هایی به زبان انگلیسی از معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و همچنین طرح‌های اقتصادی استان در اختیار شما قرار داده‌ایم.
کیانی‌پور بیان کرد: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک به استان کهگیلویه و بویراحمدسفر کنید و از نزدیک این توانمندی‌ها را بررسی و مطالعه کنید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک اما قدرتمند و غنی است، چرا که ۲۰ درصد نفت کشور، ۱۰ درصد آب کشور و ۹ درصد جنگل‌های کشور در استان ما قرار دارند. و کهگیلویه و بویراحمد به پایتخت طبیعت ایران مشهور است.
کیانی‌پور ادامه داد: در راستای حضور شما در استان کهگیلویه و بویراحمد علاقه‌مند هستیم که شرایطی ایجاد شود که به زودی شاهد حضور هیئت‌های اقتصادی و تجاری از بلغارستان در استان ما باشیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: ما و همکارانمان در اتاق ایران تلاش خواهیم کرد که شورای بازرگانان ایران و بلغارستان را هرچه سریع‌تر ایجاد کنیم و پس از تشکیل آن این شورا ارتباط‌های تجاری و اقتصادی را ادامه خواهند داد.
وی افزود: برای توسعه صادرات و حمایت از تجار ایران و بلغاری و نیز گسترش روابط اقتصادی دو کشور در تلاش هستیم تا با رفع موانع موجود، زمینه فعالیت تجار ایرانی در بلغارستان را فراهم آوریم.
کیانی‌پور افزود: با توجه به تجربیات شما می‌توانیم در مدیریت منابع آب و مسائل زیست محیطی، بازیافت و همچنین مشارکت در امر سرمایه گذاری تصفیه خانه‌های فاضلاب نیز با هم همکاری دوجانبه خوبی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بزرگی در بخش اقتصادی و تجاری در صنایع کوچک تجاری و اقتصادی را ادامه خواهند داد.
وی افزود: برای توسعه صادرات و حمایت از تجار ایران و بلغاری و نیز گسترش روابط اقتصادی دو کشور در تلاش هستیم تا با رفع موانع موجود، زمینه فعالیت تجار ایرانی در بلغارستان را فراهم آوریم.
کیانی‌پور گفت: با توجه به تجربیات شما می‌توانیم در مدیریت منابع آب و مسائل زیست محیطی، بازیافت و همچنین مشارکت در امر سرمایه گذاری تصفیه خانه‌های فاضلاب نیز با هم همکاری دوجانبه خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بزرگی در بخش اقتصادی و تجاری در صنایع کوچک و به خصوص صنایع تبدیلی برخوردارند که بازرگانان دو طرف می‌توانند از این ظرفیت‌ها به نحوه مطلوب استفاده کنند.
کیانی‌پور تصریح کرد: از هرگونه فعالیت و راهکارهایی که موجب ارتقای روابط اقتصادی با کشور بلغارستان باشد، استقبال می‌کنیم و معتقدیم هر چقدر فرصت‌های اقتصادی بیشتر شود روابط دو طرف برای توسعه همکاری‌های مشترک نیز پایدار‌تر می‌شود.
رئیس اتاق یاسوج افزود: بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان می‌توانند با همکاری یکدیگر نقش بسیار مهمی در ارتقای روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی داشته باشند.
کیانی‌پور این دیدار را مبنای آغاز ارتباطات بلندمدت فعالان اقتصادی دو طرف ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و مزیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، مشتاق حضور بیش از پیش فعالان اقتصادی دو طرف در این استان و کشور بلغارستان هستیم.
روابط تجاری بلغارستان و کهگیلویه و بویراحمدتوسعه می‌یابد
هریستو پولنداکف در نشست با رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که از استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم شرایط اقتصادی این استان را خوب ارزیابی می‌کنیم.
وی با اشاره به سفر اخیر هیئت اقتصادی استان امسک روسیه به کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش از این دیدار فعالیت‌های اقتصادی شما را پیگیری کرده‌ایم و از اقدامات شما برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا آگاهیم، به همین خاطر خواهان همکاری‌های مشترک این استان هستیم.
سفیر بلغارستان در ایران افزود: برنامه ما ارتباط ویژه با استان‌ها است و در همین راستا نیز پیش از این با استان‌های مرکزی و زنجان همکاری‌های خوبی داشته‌ایم.
وی افزود: در چارچوب استراتژی‌ها در جهت همکاری‌های مشترک با استان‌ها، اطلاعات خوبی در خصوص صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در دست داریم، اطلاعات مکتوبی که همراه خود آورده‌اید نیز سبب افزایش این اطلاعات می‌شود.
پولنداکف بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این کتاب‌ها آورده‌اید بسیار قابل ملاحظه است و این اطلاعات یک پایگاه بسیار خوب برای بازرگانان بلغارستان است و تمام اطلاعاتی که به ما دادید را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و از طریق ارتباطات رسمی با شما نیز اطلاعات مورد نیازمان را از شما می‌گیریم.
وی افزود: در تمام مسائلی که مطرح کرده‌اید از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی ما نیز امکانات و تجربیاتی داریم که می‌توانیم به استان شما انتقال دهیم، در همین راستا ما می‌توانیم به همدیگر بسیار کمک کنیم.
سفیر بلغارستان گفت: کشور ما در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی توانمند بوده و همچنین در تولید ماشین آلات کشاورزی و تولید کنسرو نیز توانایی خوبی داریم که می‌توانیم در این خصوص همکاری‌های خوبی با تولیدکنندگان شما داشته باشیم.
پولنداکف افزود: سطح تولید و کیفیت محصولات در بلغارستان، از زمانی عضو اتحادیه اروپا شده است بسیاربالا رفته است و این ارتباط و در اختیار گذاشتن تجربیات می‌تواند به تولید کنندگان شما کمک کند تا محصولات با کیفیت بالا و در حد استاندارهایی بین المللی نیز تولید کنید.
وی ادامه داد: ما تمایل داریم کالاهایی را که فقدان و یا کمبود آن را در کشورمان داریم از استان شما وارد کنیم. در همین راستا سفارت بلغارستان در ایران برای توسعه همکاری‌ها و روابط تجار کهگیلویه و بویرحمد و بلغار تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد.
پولنداکف اظهار داشت: همانطور که اشاره کردید استان شما خیلی دارای منایع آب فراوانی می‌باشد و این اولویت منحصر به فرد شماست، بلغارستان نیز مانند استان کهگیلویه و بویراحمد آب فراوانی دارد و تجربیات خوبی در مدیریت منابع دارد که می‌توانیم همکاری‌هایی نیز در این خصوص با استان شما داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه این منابع آبی باید به طور موثر و با کارایی بالا مدیریت شوند و به خوب از آن‌ها استفاده شود تصریح کرد: از طرف ما نمایندگان تجاری مناسبی انتخاب خواهیم کرد تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
سفیر بلغارستان با مناسب دانستن ظرفیت‌های گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حالا ایران دیگر در تمامی دنیا در زمینه تولید گیاهان دارویی به رسمیت شناخته می‌شود و این فرصت بسیار خوبی برای استان شما نیز است.
پولنداکف بیان کرد: در حال حاضر ما فقط باید وارد یک روند عملی شویم تا شرکت‌های دو کشور بتواند به طور مستقیم با یکدیگر تماس برقرار کنند و به تبادل تجربیات و تجارت مبادلت کنند.
وی ادامه داد: بلغارستان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده عطر گل در دنیا بوده و ۶۰ درصد از محصولات جهانی را در این زمینه تولید می‌کنیم. و این امر به ما این امکان را خواهد داد تا ارتباط‌های خوبی داشته باشیم.
سفیر بلغارستان با اشاره ضرورت تشکیل شورای مشترک بلغارستان افزود: برای ما این یک ابزاری است در جهت توسعه روابط تجاری بین دو طرف، و امیدواریم با همکاری رئیس اتاق یاسوج در پیگیری‌هایشان در اتاق ایران در اسرع وقت این امر عملی شود.
وی ادامه داد این شورا می‌تواند در جهت تسهیل هیئت‌های تجاری بین دو کشورکمک‌های شایانی کند.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت م
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
من افتخار میکنم که همشهری بنده اقای محنایی به سه زبان زنده دنیا مسلط هستند.
به زبانهای روسی و اسپانیولی و مالایی.
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
سنگ مفت گنجشک مفت
کدوم منابع اب
کدوم منابع طبیعی
این کارا ربطی به اتاق ورشکسته بازرگانی استان نداره
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
بدبخت و محنایی که انگار کر و لال جبار کیانی هم دسش ایکشه
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
کامنتا را نمیزاری گه میخوری سایت داری میکنی.
اگه هم پول میخوای شماره کارتتو بفرست بیشرف
شرف خریدنی نیست
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1