تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۰۷۲۶۹

کاهش نرخ بیکاری در استان/ استان رتبه ۲۸ در رفع موانع تولید

۰
کبنا ؛نوزدهمین نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مشترک با کارگروه اقتصادی در سالن شماره یک استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نوزدهمین کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید صبح امروز، به ریاست مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار این استان برگزار شد.
مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایجاد ۳هزار شغل در استان گفت: نرخ بیکاری استان در فصل بهار و پاییز سال جاری حدود ۱. ۳ درصد کاهش یافته که این آمار با همکاری دستگاه‌ها به دست آمده و در ادامه به بهبود بیشتر وضعیت بیکاری همکاری کنند.
وی در ادامه افزود: رتبه استان در حوزه رفع موانع تولید از ۳۱ به ۲۸ رسیده است که تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بهبود رتبه استان نقش داشته است.
محنایی خطاب به بانک‌ها گفت: استان در رتبه‌های آخر رفع موانع تولید است که تا پایان سال بانک‌ها با جذب تسهیلات اعتبارات رفع موانع تولید از این فرصت به خوبی استفاده کنند. و برخی از بانک‌ها که قادر به پرداخت تسهیلات به واحد‌ها نیست دلایل کافی را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند. تا روز پنج‌شنبه جاری نامه‌ای به امضای استاندار ارسال کنند و عملکرد خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.
بنا بر این گزارش جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: وضعیت نامطلوب استان در جذب تسهیلات رونق تولید، بانک‌ها این موضوع را با جدیت پیگیری کرده تا از فرصت پیش آمده برای بهبود بخش تولید استان استفاده کرد.
گوهرگانی با اشاره به اینکه بانک‌ها از ابتدای بهمن ماه دیگر تسهیلات پرداخت نمی‌کنند و تاکنون کمتر از ۳۰ درصد این اعتبارات جذب شده جای نگرانی دارد، افزود: بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی واجد شرایط دریافت تسهیلات رونق مربوط به بخش کشاورزی استان به بانک‌های عامل معرفی‌، که از این تعداد تاکنون تنها ۳۵ واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی به این واحد‌ها حدود ۲۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان و در این زمینه بانک کشاورزی بیشترین همکاری را داشته که ۲۷ واحد تولیدی تسهیلات پرداخت کرده است و بانک‌های ملی و سپه به ترتیب با پرداخت تسهیلات به ۶ و ۲ واحد تولیدی کشاورزی در رده‌های بعدی میزان پرداختی‌ها قرار دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۲ واحد تولیدی کشاورزی نیز با بانک‌های عامل عقد قرارداد کرده‌اند، که میزان تسهیلات موردنیاز این واحد‌ها حدود ۱۱ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان است.
گوهرگانی با اشاره به اینکه در طرح رونق تولید حدود ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: تاکنون کمتر از ۳۰ درصد این اعتبارات جذب شده که جای نگرانی دارد.
بنا بر این گزارش دارا فرامرزی رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات ۹۵ واحد مورد بررسی شد و ۲۴۰ مصوبه داشت که ۱۵۴ مصوبه اجرا و ۸۶ واحد در دست اجراست.
وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام ۵۷۶ واحد صنعتی و تولیدی مشکل‌دار در سامانه بهین‌یاب افزود: از این تعداد واحد ثبت‌نام شده ۵۵۴ واحد به بانک معرفی شده است که کهگیلویه و بویراحمد از این حیث رتبه ۲۸ کشور را در اختیار دارد، ضمن اینکه از این تعداد ۱۶۰ مورد به شعب ارجاع داده شده است. مبلغ مورد نیاز برای واحدهای معرفی شده به بانک ۳۸۶ میلیارد تومان است و رتبه استان در زمینه تسهیلات مورد نیاز واحد‌ها ۲۵ کشور است.
رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مبلغ پرداختی بانک‌ها برای رونق تولید گفت: مبلغ پرداختی به واحدهای مشکل‌دار ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و استان رتبه ۲۹ کشور را در اختیار دارد.
فرامرزی با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی مستقیم و تعداد تسهیلات پرداختی مستقیم بانک‌ها جمعا ۷۲ میلیارد تومان است، عنوان کرد: سرانه پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مشکل دار استان ۶۵۱ میلیارد تومان است.
وی در ادامه اظهار خود به عملکردهای بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مشکل‌دار خبر داد و گفت: پرداختی تسهیلات بانک صنعت و معدن ۱۵ مورد، بانک رفاه کارگران ۳مورد، صادرات یک مورد و ملی ۸ مورد بوده است.
وی افزود: پرداختی بانک کشاورزی ۷۳ مورد بوده، ضمن اینکه پرداختی بانک‌های ملت، توسعه تعاون و پست بانک صفر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1