تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۰۷۲۲۵

باج خواهی در لوای بررسی ترکیب مدیریت در استانداری

۴۲
۰
کبنا ؛ امین کشاورز
با انتشار مطلب «ترکیب مدیران استاندار کهگیلویه و بویراحمد چگونه است + (اسامی و حوزه)» یکی از مخاطبان کبنا نیوز به آن واکنش تند نشان داد که از منظر خوانندگان می گذرد؛
javab
باید قبول کرد منطقه گرایی و ایل محوری بخشی از هویت ما شده است. قطعا در شکل گیری این وضعیت فعالان سیاسی و حریصان پست و مقام بیش از سایر گروه‌ها حتی باج گیران سر کوچه در این موضوع مقصر هستند.
چند سالی هست که معضل قوم گرایی در حال نضج گرفتن است ولی با این وجود بیشتر در پشت پرده این اتفاق می‌افتاد اما حالا دیگر کسی از بیان علنی آن ابایی ندارد و به آن هم به شکل عصر جاهلیت تفخ‌تر می‌کنند.
کسی منکر هویت و گذشته نمی‌شود و اتفاقا در این عصر یکی از نیازهای نسل جدید هست که با تاکید بر نکات مثبت گذشته در مقابل تکثر گرایی هویتی که از محصولات غربی است از بسیاری از پیامدهای بحران زای این پدیده جلوگیری شود ولی بازپروری نکات منفی تاریخ گذشتگان و تعصب برآن به همراه در آمیختن آن با مقتضیات سیاست بدعت خطرناکی است که هر روز فربهتر می‌شود.
در سال‌های گذشته موضوعاتی همچون سردسیری و گرمسیری، بالا و دومن، عزت بویراحمد و... مستمک خوبی برای برخی ذی نفعان در عالم سیاست بود تا با بزرگ نمایی آن‌ها به مطامع خود برسند.
در جدید‌ترین مورد نیز سایت کبنا نیوز که دست بر قضا مسئولانش نیز بر گرفته از همین تعصبات منطقه‌ای است و با نگرش قومی بر سهم خواهی منطقه‌ای تاکید دارد به ارایه‌ی گزارشی در مورد ترکیب مدیریتی در استانداری استان پرداخته است که بوی تعفن از آن هر فرد تحصیل کرده و اهل شعوری را اذیت می‌کند.
کاملا روشن است پشت این تحرکات چه کس و یا کسانی قرار دارند و این بار اول نیست و اخر هم نخواهد بود که این جماعت با بزک کردن این موضوعات دنبال سهم خواهی باشند یک روز قوم گرایی را وارد حریم هنر و فرهنگ می‌کنند و دیگر روز مطلب در اعلام ندامت از حمایت گذشته‌شان از استاندار می‌نویسند و امروز هم در یک گزارش ناقص و مغرضانه از نگاه خودشان ترکیب مدیریتی استان را مشخص کرده‌اند.
مطابق تفکر آشکار در این گزارش در تقسیم مدیریت‌ها نه شایستگی ملاک هست و نه نگرش سیاسی و یا همراهی و یا عدم همراهی با دولت بلکه نکته مهم تنها این است که تعداد صندلی‌های مدیریتی استان مشخص شود و بعد این تعداد تقسیم بر ۳ شده و به اندازه مساوی صندلی‌ها تقسیم شود تا مبادا کسی دلخور شود.
این در حالی است که در سطح کلان کشور نیز نگاه هرگز نگاه منطقه‌ای نیست و مدیران بر اساس پارامترهای مشخصی تعیین می‌شود و این گونه نیست که یک سهم خاصی به استان‌ها داده شود.
عنوانی را که می‌توان بر تفکر بالا اطلاق کرد یک نگرش ملوک الطوایفی است که تنها ملاک تقسیم بندی در آن طایفه و قبیله بوده است و حتما باید برای هر طایفه و قبیله‌ای سهمی قائل شد.
شکی نیست که هم نویسندگان مطلب و هم اقایان پشت پرده خود نیز از زشتی و ناپسندی این نوع نگاه مطلعند ولی برای گرفتن پست به هر رفتاری متوسل می‌شوند و گمان می‌برند با غوغا سالاری و حرف‌های بچه گانه می‌توانند صندلی مدیریت را به راحتی تصاحب کنند در حالی که ان صندلی حتی خالی باشد بهتر از ان است که یک نیروی ضعیف، مسئله دار، قوم گرا و سهم خواه بر روی آن قرار گیرد.
ایراد گیری بر این گزارش را دونشان نوشته می‌دانم و اگر بخواهم ایرادات و دروغ‌های آنرا بیان کنم از حد خارج است که در آن صورت افتادن در دامی است که آقایان در جلوی مسیر توسعه استان پهن کرده‌اند و این‌‌ همان سیاست زدگی است که بار‌ها حضرت آیت الله ملک حسینی بر آن لعنت فرستاده‌اند.
معلوم نیست در این تقسیم بندی ۵ شهرستان دیگر استان چرا نادیده گرفته شده‌اند و در حالی که برخی بزرگواران متعلق به آن شهرستان‌ها هستند بیان نشده است و یا چرا هیچ توجهی به جمعیت شهرستان بویراحمد و یا گستردگی کهگیلویه بزرگ نشده است.
اگر قرار بر مچ گیری باشد آن وقت صاحب این نوشته می‌تواند این سوال را مطرح کند که چرا فقط مدیران ستادی استانداری بررسی شده‌اند چرا به سایر ادارات کل و اهمیت آن‌ها که بعضا یک مورد از ان‌ها از همه و یا بسیاری از این مسئولیت‌های ستادی در استانداری و مشاوران جایگاه مهمتری دارد و قدرت اجرایی و بودجه بیشتری در اختیارش هست و به نیروهای آن منطقه داده شده است هیچ اشاره‌ای نشده است. مدیریت بسیاری از ادارات مهم کل استان از یک منطقه خاص هستند و حتی معاونان پشتیبانیشان نیز اهل‌‌ همان جا هستند و در این مطلب زیرکانه نادیده گرفته شده است. جالب انکه مبنای تعیین سرزمین مادری مدیران نیز مشخص نیست و یک جا صرف تقسیم بندی شهرستانی ملاک است و در جای دیگر تنها طایفه مهم است و مهم نیست فرد از چه زمانی نقل مکان کرده است و یا خود را متعلق به کجا می‌داند.
اما نمی دانم چرا این سایت بر بکارگیری نیرو در دستگاه‌هایی همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی که اکثر و یا بهتر است بگوییم همه‌ی نیروهای بکار گرفته شده از یک منطقه هستند اشاره نشده است. آیا شایسته است مردم نجیب استان نیز فردا معترض شوند که قطعا هر اعتراضی حق آنهاست که چرا اینهمه تضییع حق اتفاق افتاده است؟
در مقاله‌ی مفصلی به این نوع بکارگیری نیرو‌ها و عوامل پشت پرده آن پرداخته خواهد شد. در این بکارگیری‌ها بچه‌های فعال جریان نادیده گرفته شده است و این جوانان علی رغم شایستگی باید کماکان بیکار باشند و نورچشمی‌ها سهمیه بگیرند.
سالهاست و بلکه دهه هاست مردم استان با مسالمت و همزیستی در کنار هم و گاهی در یک آپارتمان با هم زندگی می‌کنند و و پیوند‌های وثیقی از گذشته میان آن‌ها برقرار است هرگز به این نوع تقسیم بندی‌ها توجه نمی‌کنند و جای تاسف است که ساحت رسانه الوده به این حرف‌های زشت و ناپسند می‌شود و باید بر چنین نوشته‌ای و چنین تفکری تاسف خورد.
در پایان بد نیست یاداوری کرد که حتی اگر‌‌ همان تقسیم بندی مساوی و سهم خواهی ملوک الطوایفی مد نظر اقایان اعمال شود باز بی‌شک برخی از مدعیان و پشت پرده‌های این نوع ادبیات هیچ چیزی عایدشان نمی‌شود چون هیچ کس آن‌ها را قبول ندارد و بی‌عرضه‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در تقسیم مدیریت‌ها نه شایستگی ملاک هست و نه نگرش سیاسی ...فقط برای پیشبر اهداف خود وقوم ی طایفه ای که تماما به ضرر مردم همیشه در صحنه است.امروزه به جای استاندار دیگران تصمیم سازند
خامی
Iran, Islamic Republic of
همین یاداشت جنابعالی هم بوی تعفن قومی میدهد
این در شرایطی است که زمانی ۹۷ درصد از مدیران کل از طایفه یا بستگان شما بود
این را بدان استانداری نباید قومیتی بشه تا دیگرا این روال را بگذرونن
انصاف
Iran, Islamic Republic of
تو خودت هم.ساداتی هستی که اینچنین آتش گرفته ای
۱۷ مدیر کل ساداتی گذاشتید آب از آب تکان نخورده
ولی دفاع شما ناشی از تعصب کور است
موحد پور
Iran, Islamic Republic of
برادر خیلی بد دفاع کردی آبرومون را بردی
بالاخره دفاع بد شما موجب بدبینی بیشتر به دکتر خادمی میشه
چرا ترکیب طایفه ای مطرح کردی
فردا هم میزنن تعداد مدیران کل ساداتی را به مردم
وفادار
Iran, Islamic Republic of
در همه ادارات همینجور است متاسفانه گچساران بدنام دو امتیاز خاص ش شده است یکی شرکت نفت و دیگری تاجگردون

در تمامی ادارات حتی اونهایی که ریس شان گچسارانی است قدرت و معاونین و کارشناسان همه غیره گچسارانی اند
حتی در بیشتر ادرات یک کارشناس هم نداریم
دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
برادر چرا دانشگاه یاسوج را نمیگی که از ۱۷۰ پست کلیدی از ریس دانشگاه تا معاونین ش از ریس دانشکده ها تا ریس گروها و مدیر واحد ها حتی یک گچسارانی هم نیست
حتی مجید رضوانی را هم برداشتند

چرا بی انصافی می کنید
در برخی ادارات مثل منابع طبیعی .امور عشایر کمیته امداد و ... گچساران حتی یک کارشناس هم ندارد.
آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
شما میگید برخی ادارات گچسارانی اند؟!
مثلا در آموزش و پرورش به جز زارعپور و یاری پور تمامی معاونین از ۷ معاون و ۶۵ پست ریس اداره و واحد همه یا دهدشتی اند یا گچسارانی
در جهاد کشاورزی بجز سه نفر از ۵۳ پست معاون ریی اداره و مدیریت فقط ریس و دو نفر دیگه گچسارانی اند بقیه همه یاسوجی اند و چند نفر هم دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز که می گفتیدد گچسارانی ها و باشتی ها همه مناصب مدیریتی را اشغال کرده اند. حالا روی تان سیاه شد که شما فقط یک مشت حسود هستید که دشمن گچساران و باشت هستید
وفادار نژاد
Iran, Islamic Republic of
چرا ۸۰ نیروهای بکار گرفته در دانشگاه یاسوج که همگی از یک طایفه و یا حریان خاص اند و به نماینده بویراحمد وصل اند مطرح نمیکنید؟؟
چرا در شرکت برق و گاز که تکیه گاه اصلی قبولی ناپلئونی نماینده محترمتان است که اتفاقا طرفدار ولایتی و قبلا هم احمدی نژاد بودند اشاره نمی کنید؟؟
چرا اینقد عصبانی هستید حداقل با اسم مستعار می نوشتی که مردم نفهمند به دستور موحد پور هم طایفه ای عزیزت این متن را نوشته ای.....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در روابط عمومی استانداری قلم///// بصورت روزمزد توسط دفتر استاندار بکار گرفته شده است //// و در لوای اسم های مستعار دستمال کش مجموعه استانداری و ساداتی ها ست
دوست
Iran, Islamic Republic of
درود بر/// که این مطلب را نوشتند


ولی بگو //// گولت نزنه حتما استخدامت کنه
منطق
Iran, Islamic Republic of
درود بر /// که سریعا واکنش نشون میده

ولی موحد پور جان بار کج به منزل نمی رسه
خدا رو در نظر بگیرید
United States
چرا سهم مردم گچساران در ادارات کل استان باید کمتر از یک درصد باشد ؟؟

چرا ۵۰ اداره کل و یا مدیریت بانک ها در استان فاقد حتی یک نفر پرسنل گچسارانی

میباشد ؟؟؟؟؟

ایا این ظلم و بیعدالتی اشکار به مردم شریف گچساران نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا گزارش نوشته شده واقعیات رو نوشته پس شما هم معلومه که در حمایت از کی داری مطلب می زنی ضمنا من توصیه می کنم نویسنده بقیه ادارات رو نیز به نوبت بنویسه ، برمودا جنابعالی نیروی شایسته در گچساران وزارت نیست؟
فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
//
دو تا پیمان تو این مقاله کاسب شد
نیبت
Iran, Islamic Republic of
خدایی معلومه چه نوشتییه
احسان
Iran, Islamic Republic of
.کشاورز اول معلومه خودت از جانب کی مطلب می زنی ونماینده کی هستی در ثانی با گفته حضرتعالی نیروی شایسته در گچساران نیست که این یک توهینه، ثالثا من توصیه می کنم نویسنده گزارش تک تک ادارات دیگر رو نیز بررسی کنه تا ببینیم سهم گچساران چقدر است
Iran, Islamic Republic of
امین کشاورز این قلم زده شده بنام شما کار یه ادم دیدگاه تنگ نظری هست درست گفته استانداری باید از همه اقشار وشهرستانها در وجود داشته باشد
رامین
Iran, Islamic Republic of
شما که دم از شایسته سالاری می زنی جوابیه ات را به چه خاطر نوشتی آیا به این خاطر نیست که غالب پستها یی که در استانداری است متعلق به بستگانت یا ایل وتبارت می باشد تابلوست
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
این دو جمله نویسنده رو با هم مقایسه کنید که چطور با هم در تضاده:
چرا هیچ توجهی به جمعیت شهرستان بویراحمد و یا گستردگی کهگیلویه بزرگ نشده است.

مطابق تفکر آشکار در این گزارش در تقسیم مدیریت‌ها نه شایستگی ملاک هست و نه نگرش سیاسی و یا همراهی و یا عدم همراهی با دولت بلکه نکته مهم تنها این است که تعداد صندلی‌های مدیریتی استان مشخص شود و بعد این تعداد تقسیم بر ۳ شده و به اندازه مساوی صندلی‌ها تقسیم شود تا مبادا کسی دلخور شود.
شما یک بار از گستردگی کهگیلویه و یاسوج می گید و اینو ملاک قرار میدید برای اینکه سهم این دو بخش باید بیشتر از گچساران باشه و بار بعدی میگید ملاک شایسته سالاریه نه اینکه مدیریت رو به نسبت بین سه بخش تقسیم کنیم. از اون گذشته چطوره که گچساران که نزدیک به ۸۰ درصد جمعیتش شهرنشین هست توش مدیر شایسته پیدا نمیشه و دربویراحمد و کهگیلویه که چهل پنجاه درصدش شهر نشین هستن اینقدر مدیر پیدا شده. اینکه میگید ملاک شایسته سالاریه حتما منظورتون این بوده که در گچساران شایسته کمتر پیدا میشه. پس چطور مدیرهای ما میرن در سطح ملی و کلانشهرها مدیریت میکنن ولی نمیتون مدیر خوبی واسه استان خودشون باشن؟
در ضمن اون موقع که گچساران یک دست به روحانی رای داد که شماها همراه دولت نبودین و به رضایی حالا شدین کاسه داغتر از آش و میگید ملاک همراهی کردن با دولته طوری حرف میزنید انگار این مدیرهای گچسارانی هستن که مخالف دولتن. فقط واسه دولت متاسفم که رایش رو از جای دیگه میگیره و مدیریتش رو به کسای دیگه میسپره. همین مدیرای شایسته رو استان داشته که الان وضعش اینه.
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات ریاست جمهوری تنها در گچساران و باشت حسن روحانی اول شد و بالای ۶۵ درصد آرا را آوردتد
در بویراحمد ۳۵ درصد و در کهگیلیویه ۳۷ درصد روحانی رای آورد
اینم مزد گچسارانی ها
Iran, Islamic Republic of
می گویند فرزند چهره مظلوم اصلاحات (رضاتوفی) در این سازمان بدون هیج آزمونی جذب شده
احسانی
Iran, Islamic Republic of
اولا برید تو دانشگاه یاسوج و دانشگاه آزاد و علمی کاربردی و پیام نور که استانی اند ببیند یه دونه گچسارانی پیدا می کنید
دوما تو شرکت برق و شرکت گاز و مخابرات و امور عشایر و منابع طبعی هم نگاه کنید ببینید چند تا نیروی جدید خارج از ضوابط بکار گرفته اند و همه از مرکز استان اند
یوسف
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم خصوصا بعد از سفر دولت زیادی خودسرانه عمل می کنه وانتصابات رو از طایفه خودش انجام می دهد مانند رییس جهاد کشاورزی دهدشت و هلال احمر استان
روزبه
Iran, Islamic Republic of
آقایان گوهر گانی...مظاهری ادارهکار...نوروزی برنامه‌ بودجه ک از نیروهای تاجگردون در مرکز استان هستند هر سه نیروهایی هستند ک امتحانشون پس دادن ..باید نیروهای تازه نفس و با انگیزه جای اینها گذاشته بشه.خصوصا گوهر گانی ک میزان نارضایتی‌ها از ایشون و عملکرد شون در سازمان جهاد کشاورزی استان بالاست لطفا ب کامنت های مردم توجه کنید اقای نماینده. .
احسانی
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت های این جوابیه را منتشر نکردین بعد ۲۴ ساعت؟؟؟
چرا جانبدارانه عمل می کنید؟؟؟
احسانی
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت های این جوابیه را منتشر نکردین بعد ۲۴ ساعت؟؟؟
چرا جانبدارانه عمل می کنید؟؟؟
اصاصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
معلومه از چی دفاع میکنی چرا این همه سوختی از بیان حقیقت واقعا گفتن حقیقت تلخه
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکنید!باور کنید اگه پست استاندار یاسوج را هم به گچسارانیها بدن قبول نمیکنن،خود من تهران بکار مشغولم و خدا وکیلی اگه ١٠پست مدیر کلی را در یاسوج پیشنهاد بدن نخواهم آمد،حالا دهدشتیها به یاسوج علاقه مندند ومیتونن با اون محیط کار کنن ،آخه خیلی سخته!؟
مدیر کل انتظامی هم که گچسارانیه چون نظامیه فکر کنم مجبوره اونجا خدمت کنه وگرنه آش دهن سوزی نیست که حالا پاشیم بیایم یاسوج دعوا کنیم پست میخوایم! والسلام
موحد
Iran, Islamic Republic of
مدیران ساداتی که ۹۰ درصدش در دولت قبل پست داشتند را نمیگید
بویراحمد و تاجگردون را گول زده اند ساداتی
مثلا حاج فتاح معاون سیاسی حتی اختیار // نداره
و همه انتصابات قبیله ای توسط موحد پور انجام میشه
استانداری
Iran, Islamic Republic of
انشالله استاندار بعد گچسارانی است و انتقام این قبیله گرایی را خواهد گرفت
عاقل
Iran, Islamic Republic of
در شرایط کنونی
برد با خادمی است به راحتی تاجگردون را قانع کرد تا پست استانداری را بگیرد و بعد هم سال اول در نقش منشی ایشان عمل کرد و بعد کم کم در دام ساداتی ها افتادند.
و در انتخابات با اتحاد منطقیان و عدل هاشمی و موسی خادمی .. موحد را حذف کردند و از عدل حمایت کردند و در بویراحمد نیز کل امکانات و مدیران دولتی و استخدامهای یواشکی در برق و گاز و دانشگاه را در اختیار زارع قرار دادند تا هدایت خواه نرود و با این حساب زارع و عدل هاشمی شدند متحدین جدید موسی خادمی برا شکستن تاجگردون..

و زهی خیال باطل
شتر در خواب بیند پنبه دانه
خادمی بعد از انتخابات کلا جریان فکری و دولت و حتی جریان زارع را رها کرد و به شراکت منطقیان کمر به انتصاب ساداتی ها گذاشت و نیروهای زارع را قلع قم کرد
کرامت کریمی و جهانبین را انتصاب و صیدالی و قربانی را برداشت


حالا شرایط به نفع ایشان است تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری چون دولت عملا نگاهی برای تغییر استانداران ندارد
اما یادتان باشد آنکه باید می کارد ... طوفان درو خواهد کرد....
چکاوک
Iran, Islamic Republic of
ر شرایط کنونی
برد با خادمی است به راحتی تاجگردون را قانع کرد تا پست استانداری را بگیرد و بعد هم سال اول در نقش منشی ایشان عمل کرد و بعد کم کم در دام ساداتی ها افتادند.
و در انتخابات با اتحاد منطقیان و عدل هاشمی و موسی خادمی .. موحد را حذف کردند و از عدل حمایت کردند و در بویراحمد نیز کل امکانات و مدیران دولتی و استخدامهای یواشکی در برق و گاز و دانشگاه را در اختیار زارع قرار دادند تا هدایت خواه نرود و با این حساب زارع و عدل هاشمی شدند متحدین جدید موسی خادمی برا شکستن تاجگردون..

و زهی خیال باطل
شتر در خواب بیند پنبه دانه
خادمی بعد از انتخابات کلا جریان فکری و دولت و حتی جریان زارع را رها کرد و به شراکت منطقیان کمر به انتصاب ساداتی ها گذاشت و نیروهای زارع را قلع قم کرد
کرامت کریمی و جهانبین را انتصاب و صیدالی و قربانی را برداشت


حالا شرایط به نفع ایشان است تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری چون دولت عملا نگاهی برای تغییر استانداران ندارد
اما یادتان باشد آنکه باید می کارد ... طوفان درو خواهد کرد....
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی مواقع کامنت ها رو نگه میدارین و یه دفه منتشر میکنین، نکنه به خاطر اینه که اکثر چون اکثرا یه حرف رو بیان کردن؟
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
`اصلاح طلبان واقعی پاسخ استاندار و ایادی و .............. را در انتخابات ۹۶ به روحانی خواهند داد !!!!!!!! شب دراز است و قلندر بیدار!!!!!!!!!!!!!!
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
اونی که نوشتید باج می خواد از استاندار وغالب مسولین منصوب شده اصلاح طلب تر و مستحق تره
قائم
Iran, Islamic Republic of
نوروزی برجسته ترین مدیر استانه و سازمان مدیریت براش کوچیکه
Iran, Islamic Republic of
إن شاءالله من به ریاست برسم همشونو میریزم تو هم از اول گروه جدید تشکیل میدم.اینها دیگه خوردند باید برند کنار
زیبا
Iran, Islamic Republic of
درتمام . ادارات استان را بگردی ۱۰گچسارانی در پست کارشناسی وجود ندارد ۴۰درصد کهگیلویه ای و۵۸درصد بویر احمدی این چهارتا مدیر باشتی هم تا پایان دوره تاج هستن همه اش برا خودتون داداش.
زیبا
Iran, Islamic Republic of
شما خیلی اطلاعاتتون کمه داداش درتهران همه قوم وخیشن
زیبا
Iran, Islamic Republic of
این جهاد کشاورزی که نام بردی ۶۵درصد بویر احمد و۳۰درصدش کهگیلویه ای هستن
بیکار
Iran, Islamic Republic of
به دلیل طایفه گرایی استاندار به روحانی رای نمیدیم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1