تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۲۰۷۱۶۸

اکبری: کارخانه متعلق به من نیست / احمق نیستم / فروغی: آنهایی که فرار کردند، شفاف سازی کنند/ اردشیری: خرید کارخانه قانونی نیست / پایدار: فاصله ۷۰ کیلومتری توجیه اقتصادی ندارد

۱۷
۰
کبنا ؛جلسه شورای شهر یاسوج به ریاست هدایت اکبری و اعضای شورای این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این جلسه که «خرید کارخانه سنگ شکن و آسفالت» توسط شهرداری یاسوج دستور کار آن بود، بحث و جدل‌های زیادی صورت گرفت.
اکبری: کارخانه متعلق به من نیست
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره، اظهار کرد: شهرداری یاسوج سال ۹۴ خرید یک کارخانه تولیدی شن و ماسه و آسفالت را در روزنامه استانی آگهی کرد که شهرداری کارخانه‌ای را با تمام ضوابط و مشخصات فنی و مورد تائید سازمان صنعت، معدن و تجارت خریداری کند که خرید این کارخانه برای شهرداری یاسوج که در حال کارهای زیربنایی و آسفالت است ضروری می‌باشد.
اکبری ادامه داد: خرید کارخانه شن و ماسه در جلسات قبلی شورای شهر یاسوج مطرح شده بود که اعضای این شورا نیز در مورد آن بحث و بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و هیچ‌گاه در صحن علنی شورا رد نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به سخنان سعید پایدار که گفته بود دستور کار خرید کارخانه قبلاً در صحن علنی شورا رد شده است، گفت: هیچ وقت این مصوبه در صحن علنی شورا رد نشده است، اما مورد بررسی قرار گرفت.
اکبری افزود: بعد از درخواست شهرداری یاسوج مبنی بر خرید یک کارخانه شن و ماسه و آسفالت تنها کارخانه‌ای که مشخصات لازم و فنی را داشت، کارخانه آقای رمضانی بوده که اکنون برای خرید آن باید اقدام شود.
shorakb-2
احمق نیستم که بر خلاف قانون با فامیل درجه یک معامله کنم / همه مرا می شناسند
وی در پاسخ به برخی شائبه‌ها که گفته می‌شود این کارخانه متعلق به بنده است، اظهار کرد: این کارخانه متعلق به من نیست و اگر نامی یا مدرکی از من در این رابطه است، باید تحویل اعضای شورای شهر و مسئولان نظارتی می‌گرفت و آیا بنده اینقدر احمق هستم که با توجه به اینکه «فروش و معامله با فامیل درجه یک اعضای شورای شهر طبق قانون ممنوع است»، باز این کار را انجام بدهم.
رئیس شورای شهر یاسوج گفت: نزدیک به انتخابات هستیم و عده ای دارند، تخریب شخصیت می‌کنند و خودشان را نشان بدهند و همه مردم مرا می‌شناسند.
اکبری اضافه کرد: هیچ نقش و مالکیتی در این کارخانه ندارم و زمان ریاست آقای امیری همه مدارک کارخانه شن و ماسه و آسفالت مورد نظر محرمانه برای سازمان صنعت و معدن ارسال شده و آقای پایدار یادش نیست که این نامه را به کمیسیون فنی و عمران ارجاع داده‌اند و موافقت‌های اولیه در مورد آن صورت گرفته است.
باید مسائل خرید کارخانه از ابتدا شفاف سازی می شد
مرتضی فروغی فرد عضو شورای شهر یاسوج در ادامه این جلسه بیان کرد: موضوع خرید کارخانه شن و ماسه و سنگ شکن در صحن علنی شورا بر اساس نامه شهردار مطرح شد و در بودجه شهرداری هم آمد، برخی از اعضای شورای شهر یاسوج بر اساس شنیده‌های خود اعلام کردند که آقای «هدایت اکبری» شریک کارخانه هستند و ایشان در صحن شورا سوگند خوردند که ابتدای کار شریک بودی و بعد از آن انصراف داده است.
وی افزود: در‌‌‌ همان ابتدا بازدید می‌دانی از این کارخانه صورت گرفت و باید اسناد و مدارک کارخانه در اختیار همه اعضای شورا می‌داد تا در این خصوص با استعلام از دستگاه‌های اجرائی مربوطه شفاف سازی می‌شد و سئوال بنده این است که چرا از آن تاریخ تا کنون در جلسه کمیسیون عمران و جلسات قبلی این مسئله مطرح نشد.
فروغی فرد با بیان اینکه در چند جلسه که می‌خواستیم این موضوع را تعیین تکلیف کنیم، جلسه به دلیل عدم حضور اعضا از رسمیت افتاد، گفت: دلیل این فرار‌ها و عدم حضور چه بوده است، متاسفانه دیگر نمی‌توانیم با مردم شفاف نباشیم و همه سوگند خورده‌ایم که توانایی داریم، کسانی که از جلسه فرار کردند و اکنون حضور ندارند، بیایند شفاف سازی کنند.
عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به مخالفت‌های سعید پایدار با خرید این کارخانه، بیان کرد: آقای پایدار اگر کارخانه‌ای با همین کیفیت و مشخصات فنی و قیمت پایین‌تر سراغ دارند، مدارک آن را در اختیار هئیت رئیسه قرار دهند، تا در باره آن تصمیم گیری شود.
به گزارش کبنا، در این جلسه سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفته بود که قیمت پیشنهادی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید این کارخانه واقعی نیست و می‌توان با یک میلیارد تومان کارخانه‌ای با همین مشخصات راه اندازی کرد.
خرید این کارخانه طرح توجیهی اقتصادی ندارد
پایدار در ادامه صحبت‌های خود، با بیان اینکه شهرداری یاسوج باید برای برون رفت از وضعیت مالی کنونی به سمت سرمایه گذاری برود، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم مطابق قانون سوگند خوردیم و باید به آن پایبند باشیم، موضوع کارخانه برای بار ششمین در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و کارخانه شن و ماسه و آسفالت در بودجه شهرداری یاسوج هم آمده، اما این کارخانه در حریم شهر نیست و مسیر دوری دارد و به هیچ وجه سودآور نیست.
وی با بیان این کارخانه ۷۰ کیلومتر با شهر یاسوج فاصله دارد، تاکید کرد: موضوع کارخانه در صحن علنی شورا نیز بار‌ها مطرح شد و اظهار نظر همه دوستان نیز در کمیسیون فنی موجود است و می‌توانیم آن را ارائه دهیم و این دستور کار قبلاً رأی نیاورده و تصویب هم نشد.
پایدار گفت: آقای اکبری قسم خورده که این کارخانه متعلق به او نیست و ما هم ابهام نداریم، اما به لحاظ مسائل فنی و توجیهی اقتصادی حرف داریم و این طرح هیچ توجیه اقتصادی ندارد.
وی افزود: شهرداری یاسوج می‌تواند از کارخانه‌های نزدیک‌تر آسفالت بگیرد و یا کارخانه‌ای را خریداری کنند و لازم نیست در فاصله ۷۰ کیلومتری اقدام به این کار کند و با هزینه یک میلیارد تومانی می‌تواند کارخانه احداث کرد.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در پاسخ به اظهارات «پایدار» با بیان اینکه این طرح رأی آورد و این نظر حضرتعالی است، گفت: شهرداری یاسوج سیکل کار را برای خرید این کارخانه طی کرده و پنج کار‌شناس فنی شهرداری یاسوج و کار‌شناسان رسمی دادگستری قیمت روی کارخانه آفای رمضانی گذاشته‌اند و آن هم پایین‌تر از قیمت اصلی کارخانه.
وی افزود: آقای پایدار این فرضیات شما است که می‌توان با یک میلیارد تومان کارخانه احداث کرد، اعلام می‌کنیم اگر آقای پایدار کارخانه‌ای با همین کیفیت و مشخصات و با نظر و تائید کار‌شناسان فنی شهرداری و دادگستری پیدا کردند و قیمت آن هم مناسب‌تر بود، ما هم به آن رای می‌دهیم.
shorakb-1
خرید این کارخانه قانونی نیست
سرافراز اردشیری عضو شورای شهر یاسوج نیز در این خصوص گفت: آگهی خرید کارخانه شن و ماسه و آسفالت فقط در یک روزنامه منتشر شد که بر خلاف قانون است و باید در سه روزنامه آگهی می‌شد.
وی ادامه داد: پس خرید این کارخانه قانونی نیست و وقتی از یک آگهی یک سال می‌گذرد دیگر جنبه قانونی ندارد و باید در بازه زمانی شش ماهه این کار صورت می‌گرفت.
اردشیری با بیان اینکه همه کارخانه‌ها اعلام کرده‌اند که ما از این موضوع خبر نداشته‌ایم، اضافه کرد: اگر یک نفر فقط پیشنهاد داده، چرا شهرداری یاسوج در نامه‌ای قید کرده که با طرح تشریفات این کارخانه خریداری شد.
به گزارش در ‌‌نهایت خرید کارخانه شن و ماسه و آسفالت با پنج رأی تصویب شد. ۹ نفر از اعضای شورای شهر یاسوج در این جلسه حضور داشتند.
shorakb-3
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچکدام تخصص لازم برای شورای شهر را تدارند
Iran, Islamic Republic of
اقای اکبری درست میگویی همه تورا میشناسند
میخای تو شورای شهر هم معامله کنی؟
Iran, Islamic Republic of
وظیفه شناس چرا وظیفه نشناس شده واظهار نظری نمیکنه
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقای فروغ فر د بیچاره خیلی سادلو است دلم براش میسوزد می فرماید من می دانستم ولی نگفتم که کارخانه مال آقای اکبری است پس شما مگر چکاره بودیت مثل اینکه می گفتید کاندیدم قبول می شود آخ وبخت ایل تامرا ی که شما شوراهستید و روشنفکر کاندید مجلس
مختار
Iran, Islamic Republic of
به نظرم دیگه بار اخرشان است که روی این صندلی ها می نشینند وخودشو می برند ومی بافند ومروم را مضحکه قرار دادنه
ريسي
Romania
اخه کارخونه سنگ شکن دلی بجک کجا جهارمیلیارد میرزه بنده یه کارخانه شن وماسه کوهی که یک ماه دیگه شروع به تولید میکنه در ١٢کیلومتری شهره بیان مال خودمو بهشون بدم اگه راست میگن
l
Iran, Islamic Republic of
آقای وظیفه شناس متاسفانه در بستر بیماری هستند.هر چند ایشون هم خیلی قابل تعریف نیستند ولی حداقل خیلی خوب این بچه بازیها و حاشیه ها رو جمع می کردند
بهرام بیگی مقیم شهر
Iran, Islamic Republic of
آقای فروغ فرد چرا دو پهلو صحبت میکنید من که ی فرد عادی هستم و شهروند این شهر اگه جزئیات اینان که دوستان میفرمایند خب راست میگن دیگه من متوجه شدم چخبر شما نشدید.
آقای اکبری اگه راست میگید حاشیه برا خودتون درست نکنید و کارخانه صالح پور رو بگیرید برا شهرداری .یچیزی هست به پیغمبر
ممدو
Iran, Islamic Republic of
هدایت اکبری در خواب چنین جایگاهی را نمیدید حالاهم که فرصت به دستش اومده باید بخور ه چون در استان دستگاههای نظارتی به نظر میرسد که به خواب زمستانی تشریف برده اتد
Iran, Islamic Republic of
اکبری با داد و فریاد فقط دنبال رای جم کردن و منافع فامیلی خودش هست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری شما با آقای رمضانی پسر دایی عزیزت شرکیک هستید وکل این سرمایه متعلق به خودشماست حداقل دستت را پایین می گرفتی با این پول که می توان دو کارخانه آسفالت احداث کرد
صابري
Iran, Islamic Republic of
مهندس اکبری نیازی به این مسایل نداره و از نظر مالی غنی هست و این بقیه هستن که دنبال حاشیه میگردن و هدفشون تخریب ایشون هست مطمین باشید خودتونه خوار میکنید
انصاف
Iran, Islamic Republic of
ضمن طلب شفائ عاجل برای اقای وظیفه شناس لطفادرصورت امکان تلفنی که شده اعضائ شوراراهدایت نموده تابه ابرووحیثیت شهربیشترازاین لطمه واردنشود
دشت گز دریلا و گچ عوض سفارت بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را جناب اکبری.... الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
اقای رمضانی از کدوم طایفه میباشد مگه باجناق و هدایت اکبری از کدوم طایفه میباشن کلک به مردم نزنید مردم آگاهن جناب هدایت خان اکبری این حرفها قدیمی شده
حسن
Iran, Islamic Republic of
این گونه معاملات درشهرداریها وشورای شهر وجود دارد رانت خواری حرف اوله در هیچ جای دنیا اول کار خانه نمخیخرند بعد دنبال بوجه اش میروند حرف اردشیری منطقی حالا که بودجه مصوب شده مناقصه عمومی بر گزار شود نیازی به این همه بحث وجدل نیست اقای پایدار ومفتح چطور نمیتوانند باج ناق را قانع کنند که تشریفات قانونی بر گزار کند جناب اقای اکبری اگر نشود با حرف ۷۰۰تومانی پایدار کارخانه ساخت با دو میلیارد میتوان این کار را انجام داد این قیمت با قیمت کار خانه شما دو میلیارد اختلاف دارد با دو میلیارد حد اقل ۲۰ کیلومتر خیابان زیر سازی واسفالت میشود
ص م
Iran, Islamic Republic of
بنده حاظرم بالای اقای اکبری سوگند یاد بکنم که انسان پاکی هست و دیدش باز هست ص م
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1