تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۰۷۱۴۳

بوی مرگ و زوال در استادیوم تختی گچساران

۱۶
۰
کبنا ؛
 
  هنوز سال‌های نوجوانی که به همراه پدر به استادیوم تختی گچساران می‌رفتم و بازی‌ها را از نزدیک به تماشا می‌نشستم در ذهنم ماندگار است.

به یاد داریم کرامت دره‌شوری چنان دروازه هادی طباطبایی را باز کرد که شیر کپنهاگ هر چقدر خود را کشید نتوانست توپ را از سه کنج دروازه در بیاورد.

وقتی متولد سال‌های دهه‌ پنجاه باشی حداقلش این است که بازی‌ فوتبالیست‌هایی همچون احمد خسروی، امیریان، مهران‌ قلمی، ادو احمدزاده، شاهرخ‌ شریعتی و عبدالله جهانگیری را دیده و کار سرمربیانی همچون علی امیریان، مرحوم نیاز مالمیرزاده، بهادر طاهرزاده و غلام اسدی‌ها را دیده‌ای.

و باز می‌توانی در مقابل مربیانی چون محمدحسین ضیایی سربلند باشی و یادش بیاوری که در ورزشگاه تختی گچساران مغلوب هنر و تکنیک گچسارانی‌های خوش استیل شده است.

غفور جهانی و چوکای تالش را به یاد می‌آورم درست مانند دیروز بود که تیمش را بر روی نیمکت استادیوم تختی گچساران کوچ می‌کرد و فکر نمی‌کرد سه کنج دروازه‌اش اینگونه باز شود.

آن روز هم مثل امروزی‌هایی مثل صادق خادمی، محمد فرهمندیان و قدرت که کنار زمین به تشویق تیم نفت می‌پردازند یادم هست که برات‌نژاد و دیگران این کار را می‌کردند.

با گذشت سالها از آن دوران هنوز ورزشگاه نفت نتوانسته آن شور و حال گذشته را برای گچسارانی‌ها تکرار کند، گچسارانی‌ها با استادیوم تختی خاطرات بسیاری دارند.

آلبوم‌های عکس گچسارانی‌های قدیمی را ورق بزنی شور و حال و هیجان را در ورزشگاه تختی گچساران با همه وجود احساس خواهی کرد.

حال و روز این روزهای ورزشگاه تختی گچساران دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد به راستی چه شده که امروز استادیوم بچه قدیمی‌های گچساران به این روز درآمده است.

بازسازی در این پروژه چگونه آغاز شد و چه کسی از سوی اداره کل ناظر این پروژه بوده است.

حتما نیاز نیست که کارشناس باشیم هر عقل سلیمی نمی‌پذیرد که برای بازسازی همزمان از چند نقطه کار را شروع کرد.

ورزشگاهی که قرار بود با اعتبار به میزان ۷۰۰ میلیون تومان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازسازی شود، اما این روزها در خواب به سر می‌برد و آرام آرام به زمستان نزدیک می‌شویم و بار دیگر به خواب زمستانی می‌رود.

این در حالی است که تنها چمن مصنوعی گچساران که هیأت فوتبال بازی‌هایش را در آن برگزار می‌کند فاقد هرگونه امکانات است و این سوال را در ذهن باقی می‌گذارد که چگونه افتتاح شده است و می‌طلبد که مدیرکل ورزش در این‌ باره توضیح دهد.

takhti-3

عبدالکریم قاضی‌فر رئیس هیأت فوتبال گچساران و نایب رئیس هیأت فوتبال استان در این خصوص به خبرنگار فارس در گچساران می‌گوید: لازمه توسعه فوتبال شهرستان گچساران امکانات است.

وی ادامه داد: شهرستان کوچک گچساران فوتبالیست‌های بزرگی را به فوتبال کشور معرفی کرده که همه آنها از چمن استادیوم تختی خاطرات خوبی دارند.

قاضی‌فر افزود: با کمترین امکانات نگذاشته‌ایم ورزش فوتبال در این شهرستان تعطیل شود و تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم که فوتبال را در این شهر زنده نگه‌ داریم.

وی در خصوص وضعیت زمین چمن استادیوم تختی گچساران بیان کرد: متاسفانه پیمانکار این پروژه به صورت مرحله‌ای کار را انجام نداد و در همان ابتدای شروع کار در هر گوشه‌ای اقدامی انجام داد.

رئیس هیأت فوتبال گچساران تصریح کرد: اگر کار به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شد امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم و حداقل این بود که می‌توانستیم بدانیم در کجای پروژه قرار گرفته‌ایم.

قاضی‌فر خاطرنشان ساخت: در این مدت رئیس جدید تربیت بدنی گچساران همکاری‌های خوبی با هیأت فوتبال شهرستان داشته و توانسته‌ایم چندین جام و حتی مسابقات قهرمانی امیدهای استان را در گچساران برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اما انتظار می‌رود که متولی استانی این امر در استان با جدیت پیگیر این امور باشد.

قاضی‌فر گفت: از طرف هیأت فوتبال شهرستان مکاتباتی را با رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران داشته‌ایم و ایشان نیز مکاتباتی را با نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس داشته است که امیدواریم هر چه سریعتر اعتباری به این بخش اختصاص بگیرد.

در ادامه برای گرفتن پاسخ باید به سراغ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گچساران برویم اداره‌ای که پس از بازنشستگی رئیس اسبق آن دو رئیس دیگرش استعفا دادند و این روزها فریدون عبدالخانی مدیریت ورزش و جوانان را بر عهده دارد.

takhti-1

وی در خصوص وضعیت چمن استادیوم تختی گچساران اظهار کرد: من به عنوان کسی که امروز رئیس اداره ورزش و جوانان هستم هنوز خاطراتم با دیدن استادیوم تختی گچساران زنده می‌شود.

عبدالخانی ادامه داد: هنوز به خاطر دارم که چه روزهای پرهیجانی را در این ورزشگاه دیده‌ام و برای من هم ناراحت کننده است که وضعیت ورزشگاه تختی را این گونه می‌بینم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گچساران افزود: کارها و پروژه‌هایی از این قبیل به ادارات شهرستان ارتباطی ندارد و در اختیار مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی در خصوص تعطیلی پروژه استادیوم تختی بیان کرد: اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه از ماده ۱۸۰ بوده که متاسفانه این بودجه لغو شده و تامین اعتبار نشده و باعث شده که پیمانکار کار را تعطیل کند.

عبدالخانی با ابراز نارضایتی از روند کار بیان کرد: متاسفانه پیمانکار همزمان وارد تمام بخش‌ها شده و امروز پروژه ناقص مانده است.

وی گفت: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان بوده که پیمانکار آن را دریافت کرده است.

عبدالخانی خاطرنشان ساخت: یکی از دغدغه‌های اصلی نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت اتمام این پروژه است و طی بازدیدی که داشتند نیز درصدد برطرف ساختن مشکلات اعتباری این پروژه هستند.

 اما مردم و به خصوص هواداران و به ویژه جوانان عاشق فوتبال در شهر گچساران توقع بیشتری از مسؤولان دارند و هرگونه کوتاهی در تکمیل و مرمت این ورزشگاه را نمی‌پذیرند چرا که این مردم با فوتبال زندگی کرده‌اند و گرفتن فوتبال از آن‌ها به مانند گرفتن آب از ماهی در دریاست.

takhti-2

تصاویر نمایی دردآور از زنده‌ترین مکان عمومی شهر گچساران است که اکنون بوی مرگ و زوال می‌دهد./فارس



نام شما

آدرس ايميل شما

شاكر
Iran, Islamic Republic of
مگه خبرنگارت مرده تواین شهر که از جاهای دیگه خبر کپی میکنید یه مشت آدم بی سواد که اسم خودتون رو گذاشتید خبرنگار و متاسفم برای شما که حسادت چشمان شما را کور کرده
خبرنگار فارس خانم نصاری
--------
کبنانیوز؛ منبع در انتهای مطلب ذکر شده است!
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
ببخشید چه کسی متن را نوشته
Iran, Islamic Republic of
یادم میاد دوازده سالم بود که تنها به استادیوم میرفتم.امیر حمزه نازلی اصفهانی دروازه تیم همشهری اصفهانیشو باز کرد.ولی بعدش گفتن دو اخطاره بود.این اسم به همین صورت توی ذهنم مانده.زاگرس گچساران برق شیراز از شبکه یک پخش شد.عدو احمدزاده کرنر میزد.مربی زاگرس میلنگید..بهرام که تکل های خطرناکی میزد.الان اگه ببینمشون نمیشناسمشون.کرامت دره شوری و امیرحمزه میشناسم.
Iran, Islamic Republic of
مکان خوبی شده برای برداشت گیاهان دارویی به جهت صادرات
Iran, Islamic Republic of
منظورت علی امیریان استقلاله عجیبه حداقل میگفتی چنگیزیوسفی قربان شیرانی حمیدتاجگردن برزوزمانی جمشیدبشاگردی و۰۰۰۰
عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
من خودم یه زمانی دروازبان تیم زاگرس بودم چه روزهای تواین استادیوم داشتیم، چمن بعضی وقتا دراختیار دوتیم بودبراتمرین قسمت بالایی العان شده سالن ژیمناستیک وبوکس زمین بسکتبال وهندبال بود،پاینشم سالن کشتی، یه،سالن کوچکی هم اون پایین بودکه اولش سالن تکواندو بود بعدش شدسالن بوکس،یادش بخیر
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
نگفتید مطلب را چه کسی نوشته
رحمت
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده داره که دوستان عزیز در گچساران بخصوص سرمربی محترم تیم نفت گچ،زمین تختی یاسوج را مسخره میکردن و کامنت میزاشتن که تیم رئال هم تو زمین یاسوج با این کیفیت کم میاره ..ولی زمین خودشان شده نیوکمپ،و الان دارن بازیکن ترانسفور میکنن..
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
رحمت جان ! دلبندم زمین استادیوم شهدای نفت که محل بازی های تیم فوتبال نفت و گاز است ، اکنون شرایط مساعدی داره ، این گزارش مربوط به استادیوم تختی ست.
در ضمن ایرادات وارده به استادیوم تختی یاسوج از طرف چند مقام مسول ورزش استان هم بیان شد و اینکه وقتی استادیوم نو ساز وجود داره ، چرا تو زمین قدیمی مسابقه انجام بشه ؟!
منصور
Iran, Islamic Republic of
افسوس
//////////
Iran, Islamic Republic of
نگفتید کی مطلب را نوشته چرا نمی گید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بچه ی گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب رحمت. اقای یزدی ورزشگاه نفت رو گفتن. و همینطوری که گفتن زمین نفت خیلیم خوبه
سلام
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون کجایی
پیشکسوت قدیمی
Iran, Islamic Republic of
این گزارش رو هر کی نوشته مشخصه آدم بی سوادی بوده و خواسته یه چیزی گفته باشه اینقد پیشکسوت بوده تو ای شهر اسم چند تا آدم .................
این اتفاقا بخاطر اینه گچساران شهر فقیریه و پول نداره.........بودجه نیست
معلومه دیگه وقتی یه کسایی میان مسول ورزش میشن توشهر که اصلا نمیدونن ورزش چیه اخروعاقبتش همین میشه دیگه نه فوتبالی هست ون تیم درست وحسابی نتیجه اش این میشه نیاز به زمین هم نیست.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1