تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۲۰۷۰۸۰

معرفی برگزیدگان سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع) در یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛دومین سوگواره ملی شعر سجده های امام سجاد (ع) روز یکشنبه با معرفی برگزیدگان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد پایان یافت.
براساس اعلام داوران این سوگواره ملی در یاسوج از مجموع ۲۸۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۶۰ اثر از استان های مختلف کشور در مرحله نخست انتخاب شدند.
به گفته دبیر این سوگواره ملی، در مرحله دوم و با پایش نهایی از سوی داوران ۱۲ اثر از استانهای سراسر کشور به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.
حجت الاسلام رضا قاسمی گفت: این ۱۲ اثر برگزیده از استان های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، کهگیلویه وبویراحمد، رشت ، تهران و گلستان بودند.
به این ترتیب خدابخش حق دل و نازنین عمارلو هر ۲ نفر از استان خراسان رضوی، رسول سینایی از کهگیلویه و بویراحمد، مطهره عباسیان استان اصفهان، نیره کاشی از رشت، علی سلیمانی از تهران، دانیال بهادران و فاطمه قاضی از فارس و مجتبی صفدری از استان گلستان ۱۲ نفر برگزیده دومین سوگواره ملی سجایای امام الساجدین حضرت سجاد (ع) در یاسوج شدند.
به گفته قاسمی آثار رسیده به این سوگواره ملی که از ۲۳ استان کشور و در حدود سه ماه به طول انجامید به صورت کتاب و با عنوان شعر سوگواره سجایای سجاد (ع) نیز به چاپ خواهد رسید.
وی آثار ارسالی به دبیرخانه این سوگواره ملی را با موضوع های گوناگون کربلا، نقش تعیین کننده حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) به عنوان پیام آوران نهضت عاشورا و رسوایی یزیدیان و همچنین برخی مظلومیت ها و رنج هایی که بر خانواده اهل بیت (ع) بعد از نهضت کربلا تحمیل شد، ذکر کرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، بر تبیین اهمیت و ارزش صحیفه سجادیه توسط علما، مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنرمندان و شاعران برای مردم تأکید کرد.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی در افتتاحیه دومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع)، اظهار کرد: سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع) در راستای کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) و در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
وی با بیان اینکه کنگره ملی امام سجاد (ع) با حضور برگزیدگان مختلف بخش‌های متعدد از سراسر کشور در هرمزگان برگزار خواهد شد، گفت: استان ما افتخار دارد که امسال برای بار دوم میزبان سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع) باشد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بنا بود سوگواره به صورت استانی برگزار شود، یادآور شد: اما به دلیل استقبال چشمگیر شاعران از این برنامه و با تایید ستاد عالی این برنامه به برنامه‌ای ملی تبدیل شد.
این مسئول به زندگی پر از تلاطم و فراز و نشیب امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه فرصتی مناسب جهت معرفی و تبیین شخصیت این امام همام است.
قاسمی، آشنایی با زندگی و نقش موثر امام سجاد (ع) در انتقال و ماندگاری نهضت عاشورا را از دیگر موارد مهم و مورد توجه برای برگزاری این سوگواره عنوان کرد و بیان داشت: تبیین مدیریت مطلوب و عظیم امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا از دیگر ضروریات برگزاری این برنامه‌ها است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحیفه سجادیه این امام بزرگوار، اذعان کرد: امام سجاد (ع) توانست تمامی معارف دینی، الهی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد نیاز در قالب کتابی به نام صحیفه سجادیه نوشته و برای شیعیان به ارث بگذارد.
وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه این امام همام به نام «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» نیز مشهور است، گفت: تمام علوم قرآنی، دینی، اقتصادی و اجتماعی در دعاها و مطالب این کتاب نهفته شده است.
این مسئول با عنوان اینکه بسیاری از علمای اهل تسنن و حتی مسحیان در کلیساها از علوم و معارف این کتاب جهت آموزش استفاده می‌کنند، گفت: باید اهمیت و ارزش این کتاب بزرگ به کمک همه علما، مساجد، کانون‌های فرهنگی، شاعران و هنرمندان به درستی برای مردم تبیین شود.
قاسمی با بیان اینکه نهایت تلاش خود را جهت برگزاری برنامه‌ای در خور شان و مقام والای امام سجاد (ع) به کار گرفته‌ایم، گفت: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی بتوانیم قدمی اندک در راستای خدمت به اهل بیت و ترویج و تبلیغ فرهنگ آنها در جامعه برداریم.
 
jashnvareh-1 jashnvareh-2 jashnvareh-3 jashnvareh-4 jashnvareh-5 jashnvareh-6 jashnvareh-7 jashnvareh-8 jashnvareh-9 jashnvareh-10 jashnvareh-11 jashnvareh-12 jashnvareh-13 jashnvareh-14 jashnvareh-15 jashnvareh-16 jashnvareh-17 jashnvareh-18 jashnvareh-19 jashnvareh-20 jashnvareh-21 jashnvareh-22
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سید علی صفدر حسین زاده ..
baran
Iran, Islamic Republic of
مسول امور مساجد استان باید تغییر کنه هیچ فعالیتی ندلره تا حالا ۱۷ سال مونده چیکار کرده۰مدیر کل ارشاد چون گرمسیریه عوضش نمیکنه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1