تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۲۰۷۰۷۵

کشف ۵۱ کیلوگرم مواد مخدر/ ۱۷۰۵ دانشجو زیر پوشش کمیته امداد استان/ رسیدگی به ۱۵۰۰ پرونده

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
کشف ۵۱ کیلوگرم مواد مخدر 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۵۱ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس کهگیلویه و بویراحمد و فارس خبر داد و گفت: گزارشی مبنی بر انتقال محمولهٔ مواد مخدر توسط قاچاقچیان مواد مخدر از جنوب به سمت مرکز کشور به این ستاد ارسال شد.
سعید بالش‌زر افزود: با هماهنگی مراجع قضایی استان فارس و مشارکت پلیس این استان در محور مواصلاتی اقلید-شیراز تور ایست بازرسی دایر شد.
وی با بیان اینکه مامواران خودروی قاچاقچیان را متوقف و پس از بازرسی ۵۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند گفت: راننده خودرو دستگیر و خودرو به پارکینگ منتقل شد.
هزار و ۷۰۵ دانشجو زیر پوشش کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در نشست کارگروه بانوان و خانواده با اشاره به پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: بیش از هزار و ۷۰۵ دانشجوی دختر تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند که تا مقطع دکترا هزینه‌های تحصیلی این دانشجویان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
محمد نظری اهدای جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و افزود: در این زمینه۷۱۶ مورد جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۳۶ خانوار به دلیل فوت سرپرست و یک هزار و ۵۰۲ زن مطلقه تحت پوشش کمیته امداد هستند ادامه داد: در ۳۰۶ خانواده به دلیل زندانی شدن سرپرست، ۱۷۱ مورد به دلیل سربازی، ۵ مورد مفقودالاثر بودن و ۱۱ مورد به دلیل بدسرپرستی، زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.
نظری با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانواده خدماتی مانند اجاره مسکن، پرداخت هزینه دارو و درمان و خدمات آموزشی ارائه می‌دهد گفت: تعداد ۲۰۶ زن سرپرست خانواده و ۸۰ دانشجوی دختر در سال جاری به سفرهای زیارتی کربلای معلی و مشهد مقدس اعزام شدند.
وی با اشاره به بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده توسط کمیته امداد افزود: بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده در شهر ۲۰ مورد، در روستا‌ها ۶۰ مورد بوده و ۲۰۰ مورد هم تعمیرات مسکن زنان سرپرست خانواده انجام شده است.
رسیدگی به ۱۵۰۰ پرونده و افزایش چهار درصدی در دادسراها
رییس کل دادگستری استان گفت: اقدام سریع در صدور رأی بسیار پرونده‌های مهم در کمتر از دو ماه تأثیرگذار است و در پرونده‌هایی همچون تجاوز به عنف حداکثر تا دو ماه می‌بایست رأی صادر، تا جنبه بازدارندگی جرایم آشکار شود.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان با تشریح سخنان ریاست قوه قضاییه کشور در مشهد افزود: کاهش مجازات کیفری شامل حال اشرار، سارقان و مخلان امنیت عمومی نمی‌شود و آرامش مردم را در اولویت کاری دستگاه قضایی می‌دانیم.
رییس شورای قضایی استان با اشاره به اهمیت دیدارهای مردمی نیز ادامه داد: در شش ماه اول سال ۱۵۰۰ نفر از مراجعان در دفتر ریاست دادگستری کل استان حضور پیدا کردند که به درخواست‌های آنان رسیدگی شد.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی تأکید کرد: دادرسی الکترونیک مهم‌ترین برنامه زیرساختی دادگستری کل استان است و امیدواریم با تعامل مسئولان قضایی و همکاری مردمی دستگاه قضایی به سمت فناوری‌های نوین حرکت کند.
وی گفت: از همکاران قضایی و اداری می‌خواهم که کار اداری را دلسوزانه انجام دهند و در عین قاطعیت با مردم مهربانانه رفتار کنند.
در ادامه این جلسه بهزاد صادقی سرپرست آمار و انفورماتیک دادگستری کل با ارائه وضعیت آماری پرونده‌های مرداد و شهریور گفت: میزان نرخ رسیدگی در دادسرا‌ها چهار درصد افزایش یافته است و همچنین در میزان مانده پرونده چهارمین استان بر‌تر کشور بوده‌ایم.
دعوت از استاد دانشگاه یاسوج در نشریه فرانسوی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: نشریه «ASef» از دکتر انتخاب عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در کمیته علمی نشریه فرانسوی علیرضا منفرد دانشیار گروه گیاه پزشکی دانشگاه یاسوج برای عضویت در کمیته علمی و هیأت تحریریه این نشریه دعوت به همکاری کرد.
دکتر هجیر کریمی افزود: نشریه «ASef» که توسط انجمن حشره‌شناسی فرانسه از سال ۱۸۳۲ منتشر می‌شود قدیمی‌ترین نشریه مربوط به علوم حشره‌شناسی در کشور فرانسه است که به صورت سالیانه و به دو زبان انگلیسی و فرانسه منتشر می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج ادامه داد: این نشریه از مراجع علمی معتبر در این شاخه در سطح دنیا است.
دکتر هجیر کریمی افزود: دکتر منفرد که پژوهش‌های خود را عمدتاً در زمینه زنبو‌رهای گرده افشان ایران متمرکز کرده است تاکنون مقالات متعددی را با همکاری متخصصان این رشته منتشر کرده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: دعوت به همکاری عضو هئیت علمی دانشگاه یاسوج در این نشریه معتبر جهانی نشان از توانمندی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در عرصه ملی و بین المللی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اخبارصحیح
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به یک سال ونیم است که نزدیک به ۲۶ دستگاه خودرو در شهرستان بویر احمد به سرقت رفته وسارقین توسط اداره اگاهی دستگیر و توسط دادگستری با قید ضمانت ازاد شده اند ولی متاسفانه صاحب خودروها هنوز به حقوق خو نرسیده اند لطفا رییس کل دادگستری همکاری نمایند تا مال بختگان به حقوق خودشان برسند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1