تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۰۷۰۵۶

جریمه ۱۵۰ نانوایی متخلف استان / قاچاق سهمیه آرد / جمع آوری ۴۰ واحد کشتار غیرمجاز/ توصیه های زمستانی رضا چمن

۰
کبنا ؛نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار این استان برگزار شد.
جمع آوری کشتارگاه های غیرمجاز
به گزارش کبنا در این نشست رشید غفاری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم انتقال سامانه فاضلاب بیمارستان امام سجاد و پردیس آموزشی دانشگاه در جنوب رودخانه بشار تأکید کرد و گفت: قرار بود این کار توسط آب و فاضلاب شهری صورت گیرد که تاکنون در این خصوص اقدامی نشده است.
غفاری ادامه داد: ایجاد زیرساختهای کنترل و اندازه‌گیری سموم و‌ کودهای شیمیایی در آب،خاک و محصولات باغی و کشاورزی از دیگر مصوبات نشست گذشته شورای سلامت بود که به دلیل مشکلات اعتباری انجام نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جمع‌آوری کشتارگاه‌های غیرمجاز دام در مناطق مختلف استان گفت: اقدامات خوبی با همکاری دامپزشکی استان برای جمع‌آوری کشتارهای غیرمجاز صورت گرفته است.
در ادامه عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمامی واحدهای مرغ زنده در سطح استان جمع‌آوری شده افزود: در منطقه دشتروم بویراحمد حدود ۴۰ واحد کشتار غیرمجاز دام داشت که هم اکنون این واحدها به کمتر از ۵ واحد رسیده است.
وی بیان کرد: در اطراف شهرهای استان مانند کهگیلویه واحدهای کشتار زنده دام و طیور وجود دارد و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.
کارگران غیرماهر در نانوایی ها
در ادامه وضعیت نان در استان مورد بررسی قرار گرفت که سید علی صادق فروزنده مدیرکل غله استان با اشاره به تولید گندم مطلوب در استان گفت: ۶۷ هزار تن گندم خوب و با کیفیت از کشاورزان خریدار‌‌‌ی شده و تحویل کارخانجات تولید آرد استان شده است.
وی بیان کرد: برای تولید نان با کیفیت در استان ۵۶ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.
وی افزود: تعداد نانوایی‌های استان خصوصا شهرستان بویراحمد نسبت به جمعیت اضافه است که باید تعداد نانوایی‌ها ساماندهی شود، ضمن اینکه استفاده از کارگران غیرماهر مهم‌ترین عامل پایین بودند کیفیت نان است.
قاچاق آرد در کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه بهرام باقری مدیرعامل کارخانه کوبودنای یاسوج گفت: همه بر اینکه کیفیت نان در استان پایین است واقف هستند که باید نظارت بیشتری بر واحدهای نانوایی صورت گیرد.
باقری اضافه کرد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم، سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت قاچاق توزیع می‌شود.
سوزن خیاطی در نان
سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری در این خصوص گفت: اکثر مردم از وضعیت نانوایی‌ها رضایت ندارند.
وی با بیان اینکه مصرف نان با سلامت مردم رابطه مستقیمی دارد، افزود: هفته گذشته نانی از یکی از نانوایی‌ها خریداری کردم که یک سوزن خیاطی در نان وجود داشت.
مهدی متقیان مدیرکل استاندارد استان گفت: با همکاری تعزیرات حکومتی با واحدهای نانوایی‌های متخلف برخورد شد که در طی این مدت ۱۵۰واحد نانوایی متخلف احضار شدند و جریمه شدند.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای متخلف موظف به دستگاه‌های حرارت غیر مستقیم نان شدند.
توصیه های زمستانی رضا چمن
به گزارش کبنا، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه‌ساله با شروع فصل سرما و بیماری آنفلوآنزای شاهد تلفات این بیماری در سطح جهان هستیم و در کشور ما این بیماری در سال گذشته تلفاتی به همراه داشت.
چمن با اشاره به مراقبت مردم و گروه‌های پرخطر برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا گفت: گروه‌های پرخطر و افرادی که بیماری زمینه‌ای سرطان، بیماری قلبی و عروقی، بیماری‌های تنفسی، زنان باردار و سالمندان و گروه‌های خاص بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند که مراقبت از این گروه‌ها صورت گیرد.
وی با اشاره به همکاری مطلوب رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان در اطلاع‌رسانی مراقبت بیماری آنفلوآنزا گفت: اطلاع‌رسانی بیماری آنفلوآنزا در شورای سلامت جز مصوبات شود.
این مسؤول افزود: هرساله از مهر تا اسفند یک تا سه موج بیماری آنفلوآنزا در کشور مشاهده می‌شود که واکسن آنفلوآنزای در داروخانه‌های بخش خصوصی توزیع شده است که مردم و گروه‌های پرخطر در معرض این بیماری واکسینه شوند.
چمن تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری نکات بهداشتی رعایت شود و از دست دادن و روبوسی خودداری شود و دستگاه‌ها در طول روز چند بار شست‌وشو شوند.
وی تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که میان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت منعقدشده در کمتر از دو سال آینده ۵۵ پروژه جدید بهداشتی در استان احداث می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1