تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۲۰۶۷۲۰

انتظارات از وزارت فرهنگ و ارشاد باید در حد وظایف باشد

۰
کبنا ؛۲۳ برگزیده استانی یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسؤولان استانی تجلیل شدند.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، کانون‌های فرهنگی را یکی از ظرفیت‌ها برای رصد فعالیت‌های دینی و مذهبی دانست و افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون وظایفی تعریف شده و باید انتظارات نیز در حد این وظایف باشد.
dsc09356
آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی قرآنی نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مُدْهامَّتانِ» امروز (۳۰ مهر) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد، فرماندار و مسئولان شهرستان بهمئی و فعالان قرآنی استان در مجتمع فرهنگی و هنری شهر لیکک برگزار شد.
رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از دست اندکاران برگزاری این جشنواره، به کلیپی از سخنان مقام معظم که در زمینه قرآن و تدبر در آن پخش شد اشاره و اظهار داشت: آنچه که مقام معظم رهبری همواره در زمینه‌های قرآنی بر آن تاکید داشته و دارند، تدبر و عمل به فرامین کلام الهی؛ یعنی قرآن است.
وی با بیان اینکه هرچند قرآن برای تمسک، توسل و استفاده در محافل در منازل نگهداری می‌شود، عنوان کرد: نباید تنها به ظاهر قرآن نگاه کرد، بلکه طبق فرمایشات رهبری باید توسل، تدبر و عمل به قرآن سرلوحه کار همگان باشد.
دهبانی‌پور، قرآن را عامل نجات بخش در همه ابعاد جامعه دانست و افزود: یا توجه به آسیب‌های موجود جامعه، شاید بتوان گفت یکی از راه‌های علاج آن‌ها توسل به قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام) است.
دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: اگر تاثیرگذاری قرآن را در عمل ببینیم، از بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه نجات پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید خود عامل به قرآن باشیم، افزود: فعالان قرآنی و همه ما علاوه بر تلاوت قرآن باید به سیرت این کلام الهی و دستورات آن در عمل کوشا باشیم.

دهبانی‌پور، در ادامه، یادآور شد: ما به عنوان مدیران نظام جمهوری اسلامی رسالت و وظیفه‌ای در قبال مردم برعهده داریم و برای انسان نیازهایی تعیین شده که این نیاز‌ها در ساختارهای دولتی به گونه‌ای است که به هر دستگاه بر اساس مسئولیت و امکانات، وظایفی طبق قانون محول شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در جامعه دینی و اسلامی ایران باید نتایج همه کار‌ها به یک نقطه که‌‌ همان قرب الهی است منتهی شود، خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قانون وظایفی تعریف شده و باید انتظارات نیز در حد این وظایف باشد.
وی وظایف این وزارتخانه و اداره کل را در هشت حوزه مهم برشمرد و عنوان کرد: اگر به غیر از این وظایف کاری صورت گیرد، قطعا در انجام وظیفه دینی و اعتقادی خود غفلت کرده‌ایم.
دهبانی‌پور، با اشاره به اینکه در وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیازهای اولیه و ثانویه توجه شده، ادامه داد: بر این باورم که برای شادابی و امید باید به وظایف شرعی و قانونی عمل کرد.
این مسئول فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه این اداره کل علاوه بر برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، برگزاری جشنواره‌های قرآن و نهج البلاغه را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری هشت جشنواره رضوی به صورت شهرستانی و یک جشنواره رضوی به صورت ملی نیز جزء وظایف بوده و هرساله در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: هر چند برگزاری این برنامه‌های دینی شاید نتواند دغدغه بزرگان را کمتر کند، ولی برگزاری آن‌ها نشانه پرداختن به مسائل دینی و مذهبی در جامعه است.

دهبانی‌پور، فعالیت در حوزه قرآنی را از دیگر وظایف این اداره کل عنوان و افزود: هر چند موسسات قرآنی و جامعه القرآن‌ها شاید در دوسال گذشته به دلیل مشکلاتی مالی کشور حمایت‌های کمی از آن‌ها صورت گرفته، ولی فعالیت در این حوزه نیز از افتخارات ماست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری سوگواره‌های مشک تشنه و تئاترهای مذهبی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل و ادارات شهرستانی دانست و یادآور شد: ضرورت و اهمیت برگزاری این برنامه‌ها قابل بحث و دفاع است.
وی به اهمیت و ارزش تئا‌تر دینی در انتقال ارزش‌ها اشاره و تصریح کرد: زبان هنر بهترین راه انتقال ارزش‌ها و رفتارهای دینی بوده و تاکنون در این راستا، برنامه‌ها و جشنواره‌هایی در سطح استان و کشور انجام گرفته است.
دهبانی‌پور، از کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد به عنوان یکی از ظرفیت‌های این وزارتخانه یاد کرد و اظهار داشت: این کانون‌ها یکی از ظرفیت‌های با ارزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و رصد فعالیت‌های دینی و مذهبی مردم در این مکان‌ها صورت می‌گیرد.
این مسئول فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، تبیین ارزش‌های دینی و تبلیغ مبانی اعتقادی را از وظایف این وزارتخانه و اداره کل خواند و گفت: این اداره کل علاوه بر این وطایف، رسالت‌های دیگری نیز داشته و نمی‌توان به آن‌ها نگاه تک بعدی داشته باشیم.
به گزارش کبنا، آیین اختتامیه و پایانی این جشنواره قرآنی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرستان بهمئی، شهر لیکک برگزار و برگزیدگان آن تجلیل شدند.
در رشته اذان، محمد جشان‌نژادیان از بهمئی، محمد فتحی از گچساران و حسین عظیمی مطلق از لنده به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رشته را کسب کردند.
محمود باقریان از چرام، سید بهنام ادیبی از بهمئی و میلاد شفیعی از لنده در رشته قرائت قرآن به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
مجتبی معینی از بویراحمد، ناصر جعفر‌زاده از چرام رتبه دوم و رضا فتحی از گچساران رتبه سوم رشته ترتیل قرآن را از آن خود کردند.
صدیقه نیازی از لنده، الهه میرسالاری از لنده و سعیده حمیدی از دنا به عنوان نفرات برگزیده اول تا سوم قرائت قرآن بخش خواهران معرفی و تجلیل شدند.
نرگس حسینی نژاد از کهگیلویه رتبه اول، فاطمه هرمزی از چرام رتبه دوم و سیده فاطمه تقوی از کهگیلویه رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم را از آن خود کردند.
قرائت صحیح سوره حمد، توحید و اذکار نماز نیز از دیگر رشته‌های این جشنواره بود که در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.
شهاب نعمتی از لنده و فرشید علی‌جانی از چرام به صورت مشترک رتبه اول، امیررضا خسروی و حمیدرضا بشارت به صورت مشترک رتبه دوم، و سید علی دست‌افکن از باشت رتبه سوم این رشته در بخش برادران را کسب کردند.
زینب حقانی از بهمئی، سحر پرندوار از بهمئی و لادن راه‌خداپور از دنا نیز به ترتیب رتبه اول تا سوم رشته حمد، سوره و اذکار نماز استان را کسب و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.
جشنواره قرآنی نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی مساجد هر ساله با نام «مدهامتان»، یکی از کوچکترین آیه‌های قرآن (آیه ۶۴ سوره الرحمن) با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی، تقویت و پرورش آنها در سراسر استان‌های کشور برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1