تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۲۰۶۶۰۷

بازدید هئیت تجاری و اقتصادی روسیه از کارخانه های یاسوج

۰
کبنا ؛ وزیر اقتصاد امسک؛ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی برای ارتباطات تجاری

وزیر اقتصاد استان امسک روسیه از ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید، صادرات و فرآوری گیاهان دارویی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای تجارت میان دو کشور خبر داد.
هیأت ۱۷ نفره سیاسی و تجاری و اقتصادی استان امسک روسیه به همراه هیأت عالیرتبه سیاسی و مسؤولان دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد، تنی چند از فعالان اقتصادی این استان از برخی واحدهای تولیدی نمونه کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
در این بازدید که شرکت‌های تولیدی زردبند و سینره تولید کننده گیاهان دارویی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد بازدید قرار گرفت وزیر اقتصاد استان امسک روسیه از این توانمندی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان ظرفیتی برای ارتباطات تجاری میان این دو استان یاد کرد.
ویاچسلاو مامنتوف اضافه کرد: آنچه را که امروز در این دو واحد تولیدی دیدیم از سطح بالای علمی و فناوری برخوردار هستند که می‌تواند به عنوان صادرات از تولیدات آن‌ها استفاد کرد.
وزیر اقتصاد استان امسک روسیه عنوان کرد: دیدن چنین واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ما غیرمنتظره بود و به ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه گیاهان دارویی و همچنین تولید مواد بهداشتی و آرایشی و فرآوری گیاهان دارویی پی بردیم.
این وزیر استان امسک روسیه با بیان اینکه تنوع هزار و ۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در ایران را قبلا شنیده بودیم، تبیین کرد: این گنج بزرگی است که در این استان خوابیده است و باید از آن به بهترین نحو برای تولید محصولات مختلف استفاده کرد.
وی توضیح داد: توانمندی‌هایی را مشاهده کردیم که در جهت توسعه و بحث صادرات این موضوع را به سمع وزیر اقتصاد کشور روسیه برای مبادلات هر چه بیشتر خواهیم رساند.

اعضای هیأت تجاری و اقتصادی روسیه؛ محصولات کارخانه آرد منحصر به فرد است
هیأت تجاری اقتصادی روسیه از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بازدید داشتند.
داریوش دیودیده اظهار کرد: این کارخانه اوایل دهه ۷۰ به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان بخش آرد و نشاسته و در ادامه گلوکز و دکستروز کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج شروع به فعالیت کرد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این کارخانه ظرفیت ورود روزانه ۲۰۰ تن گندم را دارد.
وی با بیان در این کارخانه انواع آرد خبازی و صنعتی تولید می‌شود، تصریح کرد: کارخانه آرد و نشاسته استان ظرفیت تبدیل ۵۰ هزار تن گندم را در سال دارد و انواع آرد در این کارخانه تولید می‌شود.
دیودیده افزود: محصولات این واحد صنعتی تأمین‌کننده آرد استان و کشور و بخش عمده تولید شیرینی‌جات در کشور وابسته به تولیدات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج است.
این مسؤول با اشاره به دیگر ظرفیت‌های این کارخانه عنوان کرد: در این کارخانه روزانه ۷۲ تن گلوکز تولید می‌شود.
وی به صادرات این محصولات به دیگر کشور‌ها اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ و مقدمات صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای عراق و ارمنستان انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه این بازدید یکی از اعضای هیأت تجاری و اقتصادی روسیه محصولات این کارخانه را منحصر به فرد اعلام کردند.
وی کیفیت این محصولات کارخانه را خوب عنوان کرد و گفت: در استان امسک چنین کارخانه‌ای با این ظرفیت راه‌اندازی نشده است.
این مسؤول افزود: صادرات این محصولات در تولید شکلات و شیرینی که از صنایع مهم روسیه است کاربرد خوبی دارد و از محصولات این کارخانه استقبال خوبی می‌شود.
در این بازدید مسؤولان هیأت تجاری و اقتصادی قول دادند که به واسطه توزیع بروشور و تبلیغات کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج بین شرکت‌های شکلات‌ و شیرینی‌سازی روسیه انجام شود و شرایط را برای صادرات محصولات این کارخانه به روسیه فراهم کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در صادرات گیاهان دارویی گفت: محصولات گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد توانایی ورود به بازارهای خارجی را دارد.

مدیر شرکت‌های زنجیره‌ای گیاهان دارویی امسک؛ کهگیلویه و بویراحمد زمینه صادرات محصولات دارویی است
هیأت تجاری اقتصادی امسک روسیه با حضور رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسؤولان از شرکت دارویی آسه در شهرک صنعتی بلکو بازدید کردند.
هیأت روسی و همراهان از نزدیک از خط تولید و محصول این شرکت که پودر و عصاره گیاه شیرین بیان است بازدید داشتند.
در این بازدید داریوش دیودیده با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید گیاهان دارویی اظهار کرد: در این شرکت دارویی محصولات دارویی مرغوبی تولید می‌شود.
وی با بیان این‌که برخی از تولیدات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با ریشه گیاهی همچون پودر و عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی به کشورهای آلمان و انگلیس صادر شده است، عنوان کرد: تولیدات خاص کهگیلویه و بویراحمد توانایی گشایش بازارهای داخلی و خارجی را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محصولات این شرکت در صنعت داروسازی کاربرد زیادی دارد و می‌توان از این ظرفیت در داروسازی استفاده کرد.
وی با اشاره به مرغوبیت این محصول افزود: این محصول با بسته‌بندی خوب قابلیت صادرات به دیگر کشور‌ها را دارا است و امیدواریم این هیأت تجاری از ظرفیت استفاده کنند و زمینه صادرات این محصول به کشور روسیه فراهم شود.
دیودیده تصریح کرد: ‌ انواع محصولات صادراتی استان را پودر و عصاره شیرین بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، موکت و مواد غذایی عنوان کرد که به کشورهای هدف صادرات کالای استان همچون آلمان، انگلیس، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان و پاکستان انجام شده است.
در ادامه مدیر شرکت‌های زنجیره‌ای گیاهان دارویی امسک روسیه اظهار کرد: این استان دارای قابلیت‌های خوبی در زمینه صادرات محصولات دارویی است.
وی گفت: از نزدیک این محصول را دیدم و محصول از کیفیت خوبی برخوردار است و با انعقاد قراردادی با استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط برای صادرات این محصول به روسیه فراهم می‌شود.
مدیر شرکت‌های زنجیره‌ای گیاهان دارویی امسک روسیه عنوان کرد: بازدیدهای را از دیگر شرکت‌های تولید گیاهان این استان خواهیم داشت و از نزدیک با کیفیت و بسته‌بندی آن‌ها که مطابق استاندارهای اروپایی است آشنا خواهیم شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1