تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۲۰۶۴۶۰

مدیران همه چیز را لو دادند؛ خادمی در گوش رئیس جمهور چه گفت؟

۳
۰
کبنا ؛روح اله اخلاقی
استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره به دلایل متعدد از فقر و محرومیت رنج می‌برد نه تنها در بسیاری از شاخص رشد منفی داشته است بلکه روند آسیب‌ها و معضلات اجتماعی روز به روز در این استان فزونی می‌یابد.
در سفر ۲۴ مرداد ۹۵ رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل واقع شدن در ردیف آخرین استان‌های بازدیدی با واکنش‌هایی مواجه شد انتظار می‌رفت که استاندار و مسئولان درد‌ها و رنج‌های مردمimage_800_558 این استان را به شخص حسن روحانی گوشزد می‌کردند یا فرصتی فراهم می‌شد تا خود آن‌ها بتوانند عقده دل بگشایند.
از آنجا که با سفر حسن روحانی امید‌ها برای تغییر و تحولات در حوزه‌های مختلف این استان به منظور رفع بیکاری، بهبود وضعیت معیشتی مردم و کمک به رفع آسیب هاس اجتماعی رنگ اجرایی به خود بگیرد نه تنها اینگونه نشد بلکه در روزهای گذشته نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز به اجرایی نشدن مصوبات هیات دولت به این استان انتقاد کرد.
**استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بار‌ها با انتقاد از برخی رسانه‌ها ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در جامعه را خیانت به مردم و کشور عنوان کرد و بر ترویج روحیه نشاط و شادی تاکید داشت.
اما در پاسخ به این انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید گفت آیا کارگری که از کار بیکار شده و ماه‌ها حقوق دریافت نکرده می‌تواند شاد باشد؟. آیا جوانی که تمام عمر خود را صرف تحصیل علم و دانشگاه کرده تا هم اینک بتواند زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشد می‌تواند با خیال آسوده سر بر بالین بگذارد؟. آیا جوانی که از بیکاری و علافی دچار افسردگی شدید شده است را می‌توان با حلوا حلوا دهانش را شیرین کرد؟ و هزاران سوال بی‌جواب دیگر.
با نگاهی به مشکلات و معضلات کهگیلویه و بویراحمدکه از زبان مسئولان این استان بیان شده است دقت کنید تا حقیقت تلخ کهگیلویه و بویراحمد را دریابید.
**به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در بحث نزاع و تشکیل پرونده در راستای این موضوع استان کهگیلویه وبویراحمد بعد از اردبیل با سه هزار ۱۰۳ مراجعه کننده در رده دوم قرار دارد.
استان در بحث خودکشی یکی از استان‌های رده اول کشور بر حسب جمعیت است و بیشتر افراد که اقدام به خودکشی کرده‌اند میزان سنی آن‌ها ۱۸سال بوده که دو برابر میزان کشوری است.
استان در بحث مصدومین حوادث رانندگی جایگاه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.
در زمینه سقط جنین که با دستور مراجع قضایی صورتی می‌گیرد با ۵۵مورد رتبه اول را بر حسب جمعیت در کشور داریم که نشان از افزایش ۳۹درصدی این موضوع در استان است.
در شش ماهه سال جاری ۱۱ مورد غرق شدگی در استان ثبت شده که رتبه پنجم غرق شدگی استان در کشور است.
افزایش ۹۰درصدی شکایت مردم از پزشکان و قصور پزشکی در استان.
افزایش ۴۰درصدی تشکیل پرونده در موضوع همسر آزاری و کودک آزاری.
**معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد جمعیت استان در سال گذشته را ۷۰۳ هزار نفر برآورد کرد و گفت: جمعیت بیکار این استان ۳۳ هزار و ۲۸۶ نفر است که ۱۰ هزار و ۴۲۶ نفر از این افراد را زنان بیکار تشکیل می‌دهند.
**رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به آمار فعالیت واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره داشت و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط اتاق بازرگانی استان از مجموع ۴۵۷ طرح صنعتی استان حدود ۲۵٫ ۳ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال، ۱۲٫ ۲ درصد نیمه‌فعال و۶۲٫ ۵ درصد غیرفعال هستند.
**مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد طبق آمار موجود تا پایان خرداد جاری این استان به لحاظ آمار کاربران اینترنت پرسرعت و ضریب نفوذ در بین مردم با آمار ۳۵. ۵۴ رتبه هفدهم کشور را دارد.
**مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه شاخص بزرگراه رتبه آخر کشور را دارد.
شاخص راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲/۸ درصد و در کشور ۷۶ درصد است که کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه هم فاصله فاحشی با شاخص کشوری دارد.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که پارک علم و فناوری ندارد
**مسؤول راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد و بیش از ۲ هزار میلیارد به این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود این در حالی است که تنها سه شرکت دانش‌بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سهم این شرکت‌ها از اختصاص اعتبارات به شرکت‌های دانش‌بنیان ۰. ۵ درصد است.
**سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که از نعمت و زیرساخت فرهنگی سینما محروم است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی عامل ۴۰ درصد مرگ و می‌ر‌ها در استان کهگیلویه و بویر احمد است.
**این تنها بخشی از مشکلات این دیار غنی و از یاد رفته است و ماجرای فقر و محرومیت کهگیلویه و بویراحمد همچنان باقی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بختباررضوانی
Iran, Islamic Republic of
اونوقت این حرفها که درصد کمی از مشکلات استان هست می شود سیاهنمایی و تشویش اذهان عمومی و دلیلش می شود امریکا واسرائیل ونه مدیریت ضعیف در ادوار گذشته ،بابا بخدا خاک هست ،اب هست وهوا هم چهارفصله فقط در زمینه ی کشاورزی ودامپروری به مردم کمک کنید صنعت پیشکشتان
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
زارع که مدعیست رییس جمهور رو به استان اورده باید پاسخگوی این سوالات باشد
Netherlands
این مدیران.. قادر به مدیریت یک مدرسه ۲کلاسه هم نیستند بدبخت به ما که منتظر فرجی ازطرف اینا هستیم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1