تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۲۰۶۲۴۷

چرایی تغییر در کابینه تدبیر و امید

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سیداحمدرضا اسدی*
کمتر از هشت ماه تا پایان عمر دولت یازدهم و آغازانتخابات ریاست جمهوری وقت باقیست، دکتر روحانی در این سه سالی که از عمر دولتش گذشته است ترجیح داده که همچنان که همچنان به وزرایش اعتماد کند و هیچ یک از آنان را تغییر ندهد و شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت تدبیر و امید ثبات آن باشد ک لقب دولت باثبات را به خود اختصاص داده است.
اما زمزمه‌های اولیه ترمیم دولت دکتر روحانی از سوی سعید حجاریان نظریه‌پرداز اصلاح طلب مطرح شد؛ او در ابتدای دولت تدبیر و امید از لزوم تغییر و ترمیم کابینه سخن گفت. پیام حجاریان برای دولتمردان مهم تلقی نشد تا اینکع نوبت به حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور رسید، وی سال گذشته از تغییر در کابینه خبر داده و گفته بود: برخی از سفرهای استانی برای رییس جمهور روشن کرد که بر خلاف تصورات اولیه برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند. لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا هم در سطح استانداران.
در این میان عبدالله رمضان‌زاده عضو جبهه اصلاحات هم تعیین تکلیف روحانی با کابینه‌اش و ترمیم آن شده بود. وی محافظه کاری و سن بالای کابینه را دو عامل پای کارنیامدن کابینه دولت در راستای سیاست‌های کابینه دانسته که در این شرایط روحانی به تنهایی نصف وظایف کابینه‌اش را به دوش می‌کشد.
به هر روی هرچند منتقدان دوات معتقدند که تغییرات و ترمیم کابینه نه لزوما برای تحقق وعده‌های دولت و پیشبرد امور که امری انتخاباتی و صرفا تبلیغاتی است اما دلسوزان دولت بر این اعتقاد هستند که حضور افکار جدید برای تنوع بخشی و ارایه پیشنهادات جدید منافاتی با متخصص و کاردان بودن افرادی نیست که در ابتدا از سوی دکتر روحانی معرفی شدند و در این میان وزرا، معاونین و حتی مشاورین رییس جمهور هریک دارای سوابق درخشانی طی سال‌های پس از انقلاب هستند اما به هر حال تغییر و جابجا کردن نیروهای با سابقه همانند خود آن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای تحقق وعده‌ها باشد. تغییراتی که در آن تاکنون تغییر سه وزیر ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش مسجل شده است و زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر و تحولات در صنعت و اقتصاد هم به گوش می‌رسد.
لذا در شرایط موجود تغییرات در کابینه می‌تواند نویدبخش تغییراتی در سطح کلان کشور و اتخاذ تصمیماتی جدید جهت برون رفت از شرایط نامناسب کشور شود ولی برای قضاوت چگونگی تغییرات و تاثیر آن بر توسعه کشور باید منتظر تصمیمات ریاست دولت تدبیر و امید در انتخاب افراد جدید باشیم.

*دانش آموخته علوم سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

امیرعباس چهرازی
Iran, Islamic Republic of
مشکل این مملکت میدونید چی از بچه ۷ ساله تا ۷۰ ساله شده سیاسی!!!!!!!!!!!!
رحمان رحیمی
Iran, Islamic Republic of
هم ها..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1