تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۰۶۲۴۳

بازی زیرپوستی و برد - برد «زارعی» با دور زدن رقبا

۴۵
۰
کبنا ؛سعادت اندیشمند 
اخیر مطلبی با عنوان «فروپاشی کابینه زارعی» در رسانه‌ها منتشر شد که هدف تخریب نماینده مردم بویراحمد و دنا را دنبال می‌کرد و لازم بود برای تنویر افکار عمومی و جهت اطلاع نگارنده محترم توضیحاتی ارائه شود.
فارغ از اینکه عملکرد زارعی در مجلس دهم چگونه بوده است و مجال مفصلی را می‌طلبد اما باید عنوان کرد وی در انتصابات در دوره قبل نقش اصلی را بازی کرد و اتفاقا همین موضوع توقعات و انتقاداتی را برای وی به دنبال داشت. در این دوره با شیوه جدید سیاست تغییرات زیرپوستی را دنبال کرد و با این روش بخوبی توانست بدور از انتقادات و توقع سازی‌های بی‌مورد گذشته بازهم نقش اول را در پشت پرده انتصابات ایفا کند.
تغییر مدیرکل محیط زیست و جابجایی هوشمندانه و مدبرانه رئیس کتابخانه‌های عمومی و در گام بعد تغییر قابل ستایش رئیس هلال احمر و حتی تغییر رئیس بیمه ایران بیانگر موفقیت شیوه حرکت چراغ خاموش زارعی در بحث انتصابات بود و در واقع زارعی بدور از چشم سایر نمایندگان بخوبی توانست نیروهای نزدیک به خود را در اینجایگاه‌ها بگمارد.
زارعی در این چهار انتصاب دو مدیر همشهری و غیر همسو (هلال احمر و کتابخانه‌ها) و دو مدیر غیرهمشهری و غیرهمسو (محیط زیست و بیمه ایرن) را با حمایت چهار گزینه نزدیک به خود جایگزین کرد و نشان داد بی‌سر و صدا و فارغ از بوق‌ها و تبلیغات رسانه‌ای چگونه می‌تواند مدبرانه عمل کند و کسی هم صدایش در نیاید و به تعبیری سیاسی‌تر زارعی رقبای خود را دور زد و اجازه سهم خواهی هم به آن‌ها نداد.
در بحث تغییر مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت گاز و رئیس آب منطقه‌ای اتفاقا همه نمایندگان و چهره‌های سیاسی هم متضرر شدند و هم سود بردند و فقط زارعی بود که از هر سه انتصاب بی‌ضرر به خواسته‌هایش رسید.
نگارنده مطلب مذکور که از ادبیات و نگاشته‌اش بی‌اطلاعی خود را آشکار کرده است و از عناوین درست برای مدیران هم استفاده نکرده گویی خبر نداشت فدایی مدیرکل راه و شهرسازی وابسته کدام نماینده بود و هر روز در کدام شهرستان به سر می‌برد و صیدالی مدیرعامل گاز علیرغم خدمات خوبی که به حوزه بویراحمد و دنا رساند در انتخابات چگونه عمل کرد و مدیر آب منطقه‌ای هم اصلا به بویراحمدی‌ها توجهی نداشت که همین عوامل باعث شد تا آرام کنار بروند و علیمردانی گزینه وزارت راه و شهرسازی و با تائید زارعی، خادم در قبال حمایت‌های پیش از انتخابات و جلساتی که برای زارعی برگزار کرد و داوودی هم بواسطه وابستگی‌های سیاسی و تعامل بسیار خوب با جریان زارعی به اینجایگاه‌ها رسیدند و لااقل اگر نتوان گفت این افراد نیروهای درجه ۱ زارعی هستند می‌توان مدعی شد ۳ نیروی مخالف زارعی کنار رفتند و ۳ نیروی نزدیک و حامی وی به اینجایگاه‌ها رسیدند.
با این تفاسیر بخوبی پی می‌بریم زارعی در ۷ انتصاب اخیر بازی برد - برد را رقم زده است و بهترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و مطالبی تخریبی بدور از آگاهی درست هم به لطف افزایش سطح آگاهی مردم کارساز نخواهد بود.
از سویی می‌توان گفت هدف از مطلب تخریبی مذکور برهم زدن هماهنگی سردار هاشمی با زارعی بوده که برخی تفرقه اندازان و با سیاست انگلیسی «تفرقه بیانداز و حکومت کن» این راه را دنبال می‌کنند و برهم زدن این اتحاد را در گرو رسیدن بهخواسته‌های خود می‌پندارند فارغ از اینکه هنوز اول راه مجلس دهم است و در آینده و با نغییر وزار برخی دیگر از مدیران دستمال به دست که خلاف جریان زارعی گام برداشته‌اند بزودی از صندلی خود خداحافظی می‌کنند.
اگرچه به برخی رفتار‌ها و حرکات زارعی قابل نقد است و باید رسانه‌ها و مردم به وکلای خود گوشزد کنند اما سهم ویژه زارعی در انتصابات اخیر و قبلی و همچنین افزایش روزانه مراجعه کنندگان مردمی به وی نشان از توانمندی‌های نماینده بویراحمد و دنا است.
سه نکته‌ای که تخریب گران در دستور کار قرار دارند غیرموثر نشان دادن قدرت زارعی در انتصابات و پیگیری‌های مردمی وی است که همین مطلب پاسخی به بخش اول این موضوع و افزایش روزمره مراجعات مردم به زارعی برای حل مشکلاتشان دلیل روشن دیگری برای پاسخ به این ادعاهای واهی است چرا که اگر مردم مشکلاتشان حل نمی‌شد دیگر مراجعه نمی‌کردند و اگر مدیران همکاری نمی‌کردند نیز بازهم مشکلات مردم حل نمی‌شد.
از سویی وجهه سوم تخریب زارعی که در بحث زیرساخت هاست هم پاسخ روشنی دارد و آنهم اینکه مردم بویراحمد و دنا سطح توقعاتشان بواسطه خدمات صورت گرفته بالا رفته است چرا که در شهرستان‌های بویراحمد و دنا راه آهن به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ استان در حال اجراست، فرودگاه یاسوج در حال تکمیل برای رسیدن به فرودگاهی بالا‌تر از نیاز استان، چهارخطه چهار مسیر منتهی به شهر یاسوج بخشی تکمیل و بخشی دیگر در حال اجرا، کارخانه‌های سیمان، فولاد و... و همچنین سایر پروژه‌های بزرگی که مجال مفصلی برای پرداختن به آن‌ها می‌طلبد در این شهرستان‌ها در حال اجراست و علیرغم شرایط بد اعتباری در کشور روند این پروژه‌ها مطلوب است اما متاسفانه در سایر شهرستان‌ها به دلیل برخی سهل انگاری‌ها درگذشته و رفتارهای پوپولیستی برخی مسئولان سطح توقعات در حد جاده‌های روستایی و زیرساخت‌هایی که بالطبع در همه جا وجود دارد اما بواسطه محرومیت تاریخی استان در این شهرستان‌ها ایجاد نشده است، مانده است که بنظر می‌رسد وظیفه نقادان و رسانه‌های پرسشگر باید بالا بردن سطح آگاهی و مطالبه‌گری مردم سایر شهرستان‌ها باشد نه اینکه قطار در حال حرکت در شهرستان‌های بویراحمد و دنا را سنگ بزنند.
هر چند برخی مخالفان سیاسی از هیچ نکته‌ای برای تخریب ناجوانمردانه زارعی کوتاهی نمی‌کنند و بعضا با شکست خوردن نقشه‌هایشان و نقش برآب شدن سناریو‌هایشان از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌پرند و هر بار از دری دیگری برای تخریب زارعی در می‌آیند اما همین آمار‌ها در مسائل سیاسی و نقش ویژه زارعی در ابعاد اجتماعی در کنار خدمات بیشمار زیرساختی در بویراحمد و دنا نشان از قدرت و اقتدار نماینده بویراحمد و دنا دارد اما نگارنده معتقد است نباید فرصت نقد سازنده از عملکرد زارعی و هیچ مسئول دیگری را پشت گوش انداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

جعفررر
Iran, Islamic Republic of
احسنت. واقعا زیبا پاسخ دادی دمت گرم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اندیشمند این چهار اداره که نام بردین از حلال اهمر تا کتابخانه تا بیمه ایران و محیط زیست سر جمع نصف آموزش پرورش نیستن .....
برادر گرامی نمیخاد .. دفاع کنید از امیر کبیر .
حتمأ دفعه بعد هم اسم کانون فکری کودکان رو میارید که امیر کبیر. نیروی خودش رو گمارده ...
دوست عزیز آموزش و پرورش شرکت گاز آب و فاضلاب علوم پزشکی اقتصاد و دارایی کمیته امداد بهزیستی اداره کار وووو امیر کبیر باید تو این ادارات حرفی برا گفتن داشته باشه ،
در ضمن امیر کبیر برا تبریک به نماینده مجلس همی دور دوبار رفت سمیرم و تبریک گفت فکر میکنی علیمردانی که رقیب انتخاباتی نماینده کنونی مجلس سمیرم هستش با امیر کبیر همسو میشه .
زهیییییی خیال باطل
قسم میخورم روح امیر کبیر خبر نداشت که علی مردانی سرپرست شد ....
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد این متن رو بخونه تا ببینه مشکلات استان ما از کجا آب می خوره. حالا نویسنده مثلا به قول خودش از نماینده یاسوج دفاع کرده که میگه به صورت زیر پوستی طایفه خودش رو به پست و مقام رسونده. یعنی ملاک عمل برای نماینده یاسوج تیر و طایفه خودشه نه شایسته سالاری؟ به به به همین صورت کار کردین که این وضع مردم بدبخته و باید اون دنیا جواب پس بدین، و جالبه نویسنده در اخر کار هم فرار به جلوی خوبی کرده و گفته وضعیت بد شهرستانهای دیگه به خاطر سطح توقعات پایین این شهرستانها است در حالی که در یاسوج سطح توقع در حد احداث پروژه های بزرگی چون راه اهن هست. نه خیر عزیز من سطح توقع مردم ما خیلی بالاتر از این حرفاست الان راه اهن از هر ده کوره ای توی ایران هم رد شده اینکه هنوز در استان ما نیومده به خاطر مدیریت غلط در مرکز استان و همین زد و بند بازیاست که می خواید راه اهن رو از روی کوه ها هم شده عبور بدین در حالی که توی دشت های صاف استان جاده درست و حسابی ندارن. من نمیدونم وختی وضعیت به این منوال هست چه لزومی داره شهرستانهای دیگه بخشی از این استان باشن. حالا که هر کی هر کی شده و قراره هر شهرستان به فکر خودش باشه خب مستقل میشیم شما هم راحت زیر پوستی و رو پوستی هر کاری می خواین بکنین البته اگه توانش رو اون موقع داشته باشین.
Iran, Islamic Republic of
والا ما نفهمیدیم علیمردانی رو تاجگردون اورد یا زارعی
اگاه
Iran, Islamic Republic of
دوستان علیمردانی رو دکتر تاج گردون اورد.الکی به زارعی نچسبونید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم سلیس و رسا شما.تا کور شود افراطیان عوام فریب و مهره های سوخته شده توسط مردم که سعی در ایجاد جنجال خبری دارند و کارهای بزرگ مرد جبهه اعتدال رو زیر سوال میبرند.
Iran, Islamic Republic of
ها جون ختو.سرپرست اداره کل کتابخانه ها را خود نهاد کتابخانه های تهران منصوب کرده با حفظ سمت قبلی که حراست فعلی اداره کل کتابخانه هست و موقتا گذاشته و هیچ ربطی به زارع نداره
آگاه
Iran, Islamic Republic of
... بیش از اندازه زارعی زورش نرسید
Iran, Islamic Republic of
.. مملکتی که افراد.. میخوام تفسیرش کنند
بویراحمد و دنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام ابتدا لازم هست که به مقاله قبلی که به گونه ای نویسنده ان را تخریب زارعی میداند توجه شود. که به نظر اینجانب جوابیه . تیم ستادی .را نشان میدهد که به سادگی میشه به چالش کشیده بشن و با کوچیک ترین حرکتی و سخنی خود را مجبور و ملزم به حواب دادن و عکس العمل میبینن که این خود حاکی از بحث. کاری و رقابت و اختلاف عمیق . هس...اما در بحث محتوای مقالات شکی نیست که تیم زارعی بسیار ضعیف تر از اون چیزی که میپندارن عمل کردن و به شکل ..ت بسر میبرن.چنین اطلاعاتی را فقط تیم اصلی زارعی مطلع هستن که نویسنده با نامی.. اقدام به نگارش چنین مقاله ای کرده...و از نظری میتوان گفت زارعی و همراهان وظیفه ی اصلی خود را فرموش کرده و درگیر ب..ی سیاسی اند که این مورد خود اختلافاتی در بین یاران زارعی رو به وجود میاره که روز به روز شاهید کاسته شدن از هم قطاران زارعی هستیم...اما در یک سال اینده شاهد تنها شدن زارعی در فضای سیاسی استان و به بخصوص بویراحمد خواهد بود به گونه ای ک تنها برادران و ایل خود را در کنار خویش خواهد دید که ان هم خود جای بحث دارد....و من الله توفیق
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
.. چی گفتی، همشهری غیره همسو؟ اگه خانم قربانی و مثنوی غیره همسو بودن، اولاً چه کسانی همسوش بودن؟ ثانیاً چطور این غیره همسوها!!!!!!! این چند سال مسئولیت داشتن؟ در ضمن این حضرات که وجود همین مدیران رو از افتخارات و انتصابات مورد حمایت خودشون معرفی می کردن و آمار می دادن که ما چندتا مدیر بویراحمدی داریم، حالا چی شد که شدن غیره همسو؟ برادر عزیز، با این مقالات نمیتونید .. رو سیاست مدار و وزنه ی مهم در معادلات، جا بزنید و جا بندازید.
مسعود نژاد
Iran, Islamic Republic of
ارحرفات مشخصه .. هستی ولی رسانه ها و سایت جای مناسبی نیست که این حرفای .. گفته بشه مثلا کدوم قطار کدوم راه آهن وقت کردی یه سر به این پروژه ها بزن یا برو ببین به چند تا از نامه هاش تو ادارات پاسخ میدن یا عملی میشه حتی مدیرانی که خودش منصوب کرده نامه هاش رو به .. میگیرن
س.ح
Iran, Islamic Republic of
ایا ... نیست ؟؟همان کسی که ازاقوام درجه یک ..و مقاله نویس این افراده ونه این جریان. انانی که خون مردم رو کثیف کرده کردند با اقوام گرایی و پارتی درچندین اداره خاص همانن.. و...
بایدهم همچنین دفاعیاتی بکنند وقتی که درعمل هیچ کدام ازپروژه های نامبرده به جایی نرسیده .سوالی که مطرح می شود آن است که آیا ..ه غیرازنامه های بی فایده و سرکشی های بدون دستاورد اقدام مفیددیگری هم انجام می دهد؟حضور ایشان درمجلس ودفاع ازمطالبات مردمی تاچه حدبوده وآیا زارعی درقانون تصویب کردن برای مشکل ومعضل بیکاری جوانان قدمی برداشته است؟دستاورد سفرریاست جمهوری که مشاهده می شود جز پیگیری برای پرداخت تسهیلات آن هم باسود بالا اقدام دیگری برداشته نشده واستان ما هم چنان هم ازقبل روندی نزولی در پیشرفت وتوسعه داشته است.ودرپایان باید به سوال خبرنگاری اشاره کرد که وقتی ازآقای لاریجانی سوال کردند که چرا استان ما باید اینگونه شاهد بی مهری باشد وچرا پروژه خاصی درمدت چهارساله تعریف نگردیده برای رفع بیکاری ایشان جواب دادند که نمایندگان استان هیچ گونه پیگیری و طرح جدیدی را دردستورکارخودنداشته وارائه نداده اند.
علی
Iran, Islamic Republic of
چرت نوشته ای
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
زارع و طرفدارانش میخوان با این کاراشون فقط سرگرمی ایجاد کنن و مطالبات و قولهایی که بواسطه آنها خرده رایی جمع کردن را پشت گوش بیاندازند
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر این متن زیبا
سهام
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی که اینچنین خار چشم عده ای هست
حمید لوداب
Iran, Islamic Republic of
جناب اندیشمند بسیار زیبا نوشتین و تحلیل کردین .
حرکت اقای زارعی برا تغییر مدیران ضعیف ، بسیارپیوسته و با ارامش هست و با دقت زیاد عمل میکند
محمد پور
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا و دقیق
سحرناز
Iran, Islamic Republic of
ماشالا اقای زارع عزیز که تخریب ها هیچ اثری بر خدمت بی منت ایشون ندارن .

مطمئنم با این همه تلاش اقای زارعی حتما حتما حوزه بیراحمد و دنا در دوربعد ایشون رو انتخاباب میکنن
مهندس عمران
Iran, Islamic Republic of
تحلیل درستی بود .
زارعی بصورت چراغ خاموش داره حرکت میکنه و تمام مدیران همسو با جریان خودش رو میزاره بر مسند قدرت
ایل سترگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود و دقیق. اقای ... فقط در بوق و کرنا میکنه کارای خودش رو .
موفق ترین نماینده استان ما زارعی هست .
امیرکبیر
Iran, Islamic Republic of
درود برحاج زارع، عده ای ناجوانمردی علیه تخریب می کنند، که این تخریب ها به هیچ جا نمیرسه
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما گچسارانی ها که امیدی نداریم . تمام مدیران توسط اقای حاج زارعی گماشته شدن . تحلیل دقیقی بود جناب اندیشمند
کیارش
Iran, Islamic Republic of
شما که فقط دنبال تفرقه هستید زارعی بسیار مرد دانا و هوشمندیهه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
تخریب‌زارع آب در ه‍اون کوبیدنه، عالی نوشتی
اشکان
Iran, Islamic Republic of
بنده سااکن پشت کوه باشت هستم حسودیمون میشه که اینقد زارعی مردمی هست و سایررین
جعفر قلی
Iran, Islamic Republic of
زارعی تا تونست سی مردمش کار که ایشا کم فتنه بنیت
جانمحمد رضایی
Iran, Islamic Republic of
این مطلب بسیار عالی نوشته شده زارعی اکثر مدیران را در اختیار داره درود بر زارعی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جون خودت .را کسی تو مجلس نمی شناسه این مدیر کل های جزئی را هم در استان بهش دادن اخه مدیر هلال احمر کتابخانه بیمه یه معاون اموزش و پرورش می ارزه
غزالی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا ضمن عرض سلام خدمت همه دوستان .
از ا جایی که بنده اطلاع دارم سردار یکی از تلاشگر ترین نماینده در حوزه خودش هستش و رابطه صمیمی با جناب زارعی دارد.
همچنین اقای زارعی عملکرد خوبی داشته نسبت به نماینده های گذشته حوزه بویراحمد و دنا و بیشتر دنبال تفرقه بین این دو نماینده هستند
Iran, Islamic Republic of
الکی دلت رو خوش کرده ای
زارع بویراحمد رو نابود کرد که این در تاریخ خواهد ماند
س ح
Iran, Islamic Republic of
.. شعر نوشتی
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
یازهرااااااا دروووووود
op;lk
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای این سایتها
op;lk
Iran, Islamic Republic of
اخه برادر من تغییر مدیر بیمه و گذاشت نیرو از چرام - گذاشتن مدیر گاز از دهدشت - برداشتن قربانی نجف اباد - برداشتن فدایی فغال در پروژهای بویراحمد ووووو این کجاش برد - برد ه - تو مردم را دستکم گرفتی
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
کومه زارع هم نماینده جون خوت
بویراحمد شجاع
Iran, Islamic Republic of
..دو شاخ کلون هم ویک واز نیکنه
. سانسورچی
Iran, Islamic Republic of
.. نوشتی خدا پیغومبریش
پرندوار
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
یاحق
Iran, Islamic Republic of
سلام خدایی دلت وچه خشه ..وجود ندارد که بخواد حمایت شود ودرد ..ه نیخره .خاک بر سر من که یک بار فکر کنم . دادم بزگترین اشتباه زندگیم بود
مهمان
Iran, Islamic Republic of
اینهمه جوان بیکار .انهمه وعده ودفترجه توجیبی حاج زارع که نام اغلب جوانان بیکاردران نوشته وقول کارگرفتند .الان یادرشهریک خیابانی یاسوج پرسه میزنند یا برتنه درختان بلوط خود رااویزان می کنند .بویراحمد رانکبت گرفته
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه مدیرکل گذاشتی امثال ه .. بنده خدابوببین .. چه خبره .اگرمردید۶ماه دیگه بافتخاربگید. راما گذاشتیم
مایوس
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کندپدرهدایت خواه رااگه اشتغال ایجادنمی کردحداقل قول نمی دادووهنرسخنرانی وگفتن چهارتا ایه وروایت راداشت که ازلحاظ عقیدتی وفرهنگی تعدادی ازجوانان را تحت تاثیرقراردهد وشاهد اینهمه ئخودکشی وفساددرشهرنباشیم هنربقیه چیه نه حرزف بلن بزنن نه عمل
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
خاک بر س اوتامرادی که وقتی دارو دسه زارع قوم وقبیله ایش کردنه وزارغ حمایت ایکنن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1