تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۰۶۲۳۴

نامه‌ای به استاندار؛ شهر را آب برد

۱۳
۰
کبنا ؛حمیده زعیمی

جناب آقای دکتر خادمی، استاندار محترم کهگیلویه و بویر احمد حال که از نزدیک نمی‌توانم با شما به سخن بنشینم و از دغدغه‌هایم بگویم و نغمه سرایی کنم، می‌نویسم شاید که سلاح قلم کاری‌تر باشد و به مذاق حضرت عالی خوش‌تر آید. چند وقتی است که خبرهای جالب و جذابی از دزدی‌های چند هزار میلیاردی به گوشمان خورد و روحمان را نوازش کرد. روح زخم خورده این همه جوان بدون داشتن تنوع و تفریح را، روح دردمند خیل عظیم بیکاران، روح زخمی تحصیل کردگان بی‌درامد. اما برون گود ایستاده‌ایم و بازیگران نقش آفرینی می‌کنند و جز واگویه کردن درددل‌ها کاری از ما بر نمی‌آید.
هنوز پیراهن عزای اختلاس را درنیاورده بودیم که حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران و مدبران و دلسوزان و متولیان و دل واپسان نظام باز روح زخم خورده‌مان رو سوهان زد و باز‌‌ همان آش و‌‌ همان کاسه و ما را به یاد ضرب المثل زیبای همگی سر و ته یک کرباس‌اند، انداخت.
مگر می‌شود حقوقی از منابع دولتی تامین شود و بالادستی‌ها و صاحبان امضاهای پر قدرت مطلع نشوند. سوال پر مفهومی است برای مردمی که روز‌ها را با مرارت به شب می‌رسانند، زنده‌اند و نفس می‌کشند و اما زندگی نمی‌کنند. حال چند روزی است در فضای مجازی، شنیده‌ها حاکی از واگذاری املاک و منازل دولتی به اشخاص ذی نفود و قریب به صاحبان‌‌ همان امضا‌ها و‌‌ همان قدرت‌ها و‌‌ همان صاحبان منصب است.
املاکی که در بهترین نقاط این شهر واقع شدند و در شعار بیت المال هستند و در عمل کم کم در اختیار اشخاص. مگر می‌شود برای یک جرم دوحکم صادر کرد. بیت المال و استفاده آن برای من جرم محسوب شود و مکروه هست وحرام، اما برای ذی نفوذان بایک امضا مباح می‌شود و یا حلال است. مگر می‌شود به درد مادرانی که از غم و اندوه بی‌کاری و بی‌پولی فرزندشان به ستوه آمده اندو کمر خم کرده‌اند، گوش ندادو بی‌تفاوت از کنارشان رد شد، شواهد می‌گویند می‌شود.
می‌شود کوخ‌ها ریخته شوند تا کاخ‌ها ساخته شوند و چون سیاست نظام بانکداری در سرزمین اسلامی از فقرا بستانیم و به توانمندان بیفزاییم تا توانگر‌تر شوند، اری می‌شود و شده است. مگر می‌شود با قلمی حق را ناحق کنیم، همه چیز گواه این است که می‌شود. جناب آقای دکتر خادمی آنچه تا کنون از شما شنیده‌ام پاکدستی و صبر متانت بوده است. باشیوه مدیریت جناب عالی و نقاط ضعف و قوتش در این نوشته کاری ندارم اما به عنوان یک شهروندنمیتوانم بی‌تفاوت از کنار دیده‌ها و شنیده‌ها بگذرم وضرب المثل به شهر کورهارسیدی را در این شرایط و در این فضا نمی‌پذیرم.
نمی‌توانم سالوس کرده و فقط تمجید کنم و چشمانم را برحقایق ببندم و در مقابل اهمال وکاهلی برخی مدیران سکوت کنم. جناب آقای دکتر خادمی از شما به عنوان شخص اول استان در نظام اداری و بروکراسی و تیم مدیریت تحت نظارت جنابعالی انتظار داریم، جریان واگذاری منازل دولتی به اشخاص را پیگیری نموده و اهتمام بیشتری بورزید تا همه چیز برای مردم که صاحبات اصلی همه داشته‌های این ملت هستند روشن شود، و آتش زیر خاکستر خشم و اعتراض مردم و رسانه و فضای مجازی گر نگیرد و دامان کسی رو نسوزاند و عبای آبروی هیچ کس به ناحق لکه دار نشود. و حلقه مفقوده این زنجیره در روند واگذاری این منازل در دوره شما باشد.
بدون شک دغدغه شما و دیگر انسان‌های پاکدست و مدیران خوش نام احقاق حق و آگاه سازی و شفاف سازی وقایع جاری است.

* ارشد شهرسازی.
نام شما

آدرس ايميل شما

تقی
Iran, Islamic Republic of
انگار برای ... نامه نوشته
مصطفی علیپورنژاد
Iran, Islamic Republic of
ای دریغ از پای بی پاپوش من ...حرف بسیار و لب خاموش من
درود بر خانم زعیمی .
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر حرف حق
مثلا مصداق این متن منازل مسکونی علوم پزشکی می باشد.
Iran, Islamic Republic of
عزیز نوشته زیبا و پر احساسی بو، اما سوراخ دعا گم کردی،این شخص جناب استانداره که با عصبیت قومی استانو به این روز سیاه نشانده،خدایی اگ خدا استاندار ذره ای انصاف داره امارو نگاه کنه وبره تو خونش بشینه، چون ثابت کرده نا کارا واحد عامل رشدمنفی همه چیزه
Iran, Islamic Republic of
خواهرم سر خودتو درد نیار.
آذرپیوند
Iran, Islamic Republic of
ببینید اقای ....م.م. چندتا خونه از طریق همین واگذاری دشت کرده...
Iran, Islamic Republic of
افرین ،مردم بی خبرند ا..
Iran, Islamic Republic of
افرین ،مردم بی خبرند از..
Iran, Islamic Republic of
افرین ،مردم بی خبرند از..
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا منظور ایشون قانون واگذاری منازل سازمانی به اشخاص مقیم اونهاست که تا اونجایی که اطلاع داریم فقط برای خود استانداری مواردی بوده و در هیچ سازمان دیگری منزل مسکونی سازمانی به مالکیت شخص واگذار نشده اما در خصوص واگذاری زمین به شورا و شهرداری بر می گردد.
این نویسنده محترم واضح آمار بدهد که کدوم منزل سازمانی و کجا و به کدوم شخص حقیقی واگذاری مالکیتی شده.
چون اینجوری یک نفر هم برداشت اشتباه می کنه و فکر می کنه هرگونه اسکان افراد در منازل سازمانی که قانونمند هم هست منظورشون بوده.
عضو کمیته مسکن
Iran, Islamic Republic of
باید شفافتر می گفتی خواهر چون یه ناشناس اومده اسم یه دانشگاهی را برده که من یقین دارم در طول تاریخ تاسیسش هم یک واحد و یا زمین به یک نفر هم واگذار نکرده .حالا یکی اومده اینجا توی کامنتها یا مغرضانه یا با بی اطلاعی اومده گفته مثلا فلان.
اروین
Iran, Islamic Republic of
احسن خانم زعیمی
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورتون واگذاری زمین هست که شفاف بگید چون زمین ها که معلومه در اختیار چه سازمان هایی هست.
اما واگذاری مسکن که تابع قانون هست اگر کسی راست می گه که جایی سراغ داره خدا لعنتش کنه اگر به سازمان بازرسی استان گزارش نکنه.
یادداشت و کامنت و بی دلیل تهمت زدن گناه نابخشودنی هست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1