تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۰۶۲۰۹

پاسخ «حاج عدل» به اظهارات نماینده ایذه و باغملک

۱۳
۰
کبنا ؛عدل هاشمی پور-نماینده کهگیلویه بزرگ
چند مدتی است که برخی افراد که متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت جغرافیایی و هیدرولوژیکی کهگیلویه و بویراحمد و حتی خوزستان ندارند با بیان مطالبی ناصواب و غیر کار‌شناسی باعث تشویش اذهان عمومی مردمی که سالهای سال است در کنار هم با آرامش زندگی می‌کنند می‌شوند.
از جمله این اظهار نظرهاغیرکار‌شناسی و تنش زا مربوط به اظهار نظر همکار عزیزم جناب آقای هدایت ا... خادمی نماینده محترم ایذه و باغملک است که بیان داشته‌اند که «نگذارید آب به کهگیلویه و بویراحمد برود».
ابتدا توجه آقای خادمی را به مفاد سوگندی که یاد کردند جلب می‌نمایم که نباید جز به منافع ملی و عدالت فکر کنند و با اظهار نظرهای تحریک آمیز باعث بروز تنش در منطقه شوند.
ایشان حتماً اطلاع ندارند که قرار نیست از استانی یا حوضه دیگری غیر از کهگیلویه و بویراحمد آب به آن استان انتقال داده شود، بلکه اگر کهگیلویه و بویراحمد طرحی بخواهد انجام دهد در قالب سهم خودش و برابر مقررات و ضوابط وزارت نیرو از آب‌های درون استان خودش استفاده می‌کند نه از خوزستان. از طرفی برعکس این خوزستان است که بیش از ۷ میلیارد متر مکعب رواناب خروجی از استان کهگیلویه و بویر احمد را سال‌های سال و قرن‌ها است که بدون اینکه کوچک‌ترین هزینه‌ای در سرشاخه‌ها انجام دهد مصرف می‌کند و هیچ صدایی از مردم نجیب کهگیلویه و بویر احمد براساس حس نوعدوستی تاکنون شنیده نشده است.
به نظر می‌رسد که آقای خادمی و امثال ایشان قصد تحریک احساسات پاک این مردم ولایتمدار را داشته باشند.
در خصوص رودخانه اعلاء خوب است که آقای خادمی بداند که این رودخانه از کوهستان‌های منطقه بهمئی سردسیر (دیشموک، اسفندان و درغک) در کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می‌گیرد و بیش از ۴۹۶ کیلومتر مربع از مساحت حوضه آبریز در کهگیلویه و بویراحمد است و بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب از آورد رودخانه از کهگیلویه و بویراحمد است. اما تاکنون حتی یک لیتر از این همه آب در استان استفاده نشده است و بالغ بر ۶ هزار هکتار اراضی شالی زار در استان خوزستان از همین آب خروجی کهگیلویه و بویراحمد کشت می‌شود؟!
ما تا حالا نخواستیم که مشکلی برای مردم عزیز ایذه و باغملک پیش بیاید و اعتراض هم نکردیم ولی آقای خادمی با این اظهار نظر نه تنها به حوزه انتخابیه‌اش خدمتی نکرد بلکه باعث حساس شدن مردم بالادست، و طرح این سئوال در اذهان عمومی گردید که آیا مردمانی که در کهگیلویه و بویراحمد در کنـار این رودخـانه زندگی می‌کنند حق استفاده از این نعمت خدادادی را نداشته‌اند و ندارند و باید همه آب آن‌ها به منطقه ایذه و باغملک و صیدون برود!؟
کجای عدالت، انصاف، الزاماات مدیریت بهم پیوسته منابع آب و... چنین حکمی می‌کند؟
وزارت محترم نیرو باید بررسی نماید که چرا هیچ طرحی در این استان بر روی این رودخانه تاکنون اجرا نگردیده در حالیکه در پایین دست در منطقه صیدون کشت برنج برخلاف سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با این وسعت توسعه داده شده و تالاب شادگان با این کشت‌های بی‌رویه تهدید شده است؟ و همینطور بایستی از سازمان آب و برق خوزستان بخاطر این بی‌نظمی‌ها بازخواست شود.
در پایان ضمن احترامی که برای آقای خادمی و مردم شریف شهرستان‌های ایذه و باغملک قائل هستیم، فکر می‌کنم تنها با تعامل و رعایت حق و حقوق همدیگر می‌توانیم زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته باشیم در غیر اینصورت بازنده این بازی خطرناکی که آقای خادمی شروع کرده است جز مردم حوزه انتخابی ایشان کسی نخواهد بود.
همچنین از وزارت محترم نیرو و مسئولین محترم استان کهگیلویه و بویر احمد خواستار بررسی حق و حقوق این استان از منابع آب تولیدی در استان و اجرای طرح‌های تامین آب برای مردمی که در کنار این رودخانه‌ها زندگی می‌کنند می‌باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما

...
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس هاشمی
Iran, Islamic Republic of
هر وقت بر روی سر چشمه سد زدیم دیگه از این چیزا نمی گن
Iran, Islamic Republic of
درود خدا برشرفت سردار شجاع از موضع گیری دونماینده دیگر خبری نیست آقای زارعی چرا اعلام موضع نمی کنی نشون بده مدافع حقوق مردم استان هستی
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
این جناب عدل فقط تهدید می کند
محمودنژاد
Iran, Islamic Republic of
بنازم حاج عدل که همه چی طی تاجگردون یاد گرو
جلیل
Iran, Islamic Republic of
قربون نفست سردار
امیر
Iran, Islamic Republic of
سردار شما چرا از قسم حرف میزنید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای خادمی
مواظب کلاه خود باش باد هر لحظه در کمین است. کاری نکن که نمایندگان خوزستان رای به بی کفایتی شما دهند. بیا و در اجتماع زندگی کن . و اما خطاب به نمایندگان محترم استان لطف مکرر شد حق مسلم حق مردم شریف این استان را بگیرید. سردار خاموشی گناه است.
Iran, Islamic Republic of
. انتخاب ایشون از روی ناآگاهی مردم ایذه بود
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج عدل
دهدشت
Europe
درود بسیار.
نصف خوزستان با اب این استان ابیاری میشه.عجب رویی داند.
ما هم باید قدر اب خودمون رو بدونیم مخصوصا مارون.
باید بین کلات دشمن زیاری تا لنده جایی مشخص بشه و سد مارون دو ساخته بشه با اندازه ای تقریبا نصف یا دو سوم سد مارون اصلی! مارون انقد پر ابه که ظرفیتشو داره.
اگر این کار صورت بگیره بیش نیمی از کهگلویه بهشت خواهد شد هم با انتقال اب به دشت مرکزی دهدشت و راک و.... میتوان ثروتی همچون صد چاه نفت ایجاد کرد.
از ان طرف با انتقال اب میتوان دهدشت را ااین رنگ مردگی نجات داد.
چطور کارون دارای چند سد است اما مارون فقط یکی که با منت مقدار ناچیزی به ما اب اختصاص بدهند؟
راه چاره اساسی ما سد مارون ۲ هست .عدل که با سپاه خوبه با سپاه همکاری کنه و این سد رو بسازن.این خوزستانیا فقط به فکر منفعت خودشونن.و همین طور مرکز استان.
Iran, Islamic Republic of
رود علا جان من است جان منم رود من ایست
حاج عدل اگر بنا از سرچشمه باشد ک سخت در اشتباهی
سرچشمه رود علا از کوه منشگت ،گندمکال و جز صیدون هست سرچشمه میگیرد
پس بی خود روز نزین کار دست خودتون میدیم.
رود اعلاء مال من است ..طلاور
Norway
آقای عدل مثل اینکه خود جنابعالی هیچی از وضعیت هیدرولوژیکی رود اعلا نمیدونید وگرنه بایه سرچ کوتاه یا رجوع به نقشه ی گوگل ارث یا حداقل یه تحقیق کوچولو میتوان فهمید که سرچشمه ی اعلاء از کوههای منگشت هست و منگشت هم ارتباطی با کهگیلویه ندارد بعد هم از گندمکار سرازیر میشه به صیدون و میداوود و رامهرمز و درنهایت ب شادگان میرسه ....تحقیق تحقیق تحقیق
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1