تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۲۰۶۱۵۵

سیاست تاجگردون در انتصابات استانی

۲۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حمزه موسوی
taj-36
اسفندماه ۱۳۹۰ بود که دکتر غلامرضا تاجگردون موفق شد برای اولین بار به عنوان نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی انتخاب شود. شاید در آن برهه زمانی و همزمانی با دولت اصوالگرایان بسیاری فقط وی را نیروی اقتصادی قوی‌ای می‌دانستند اما بعد از آغاز دولت یازدهم همه معادلات به یکباره تغییر کرد. وی به یکباره به عنوان یکی از چهره‌های شاخص اثرگذار تبدیل شد و به گونه‌ای بود که در اواسط کار مجلس نهم به عنوان رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست کمیسیون تلفیق نیز انتخاب شد. در‌‌ همان سالهای آغازین دولت زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب وی بعنوان معاون رئیس جمهور نیز بود اما از سوی خودش تکذیب شد و اعلام کرد می‌خواهد کارش را با وکالت مردم زادگاهش در مجلس شورای اسلامی ادامه دهد. عملکرد دکتر تاجگردون به گونه‌ای پیش رفت که نیروهای منتصب به وی سکان مدیریت‌های حساس و کلیدی استان را از آن خود نمودند و حساسیت‌های منطقه‌ای نیز در انتصابات بالا گرفت. هرچند زارعی نماینده بویراحمد و دنا نیز موفق شد از لحاظ کمی مدیران زیادی را حمایت و منصوب نماید اما دیدگاه جامعه کهگیلویه و بویراحمد بر این باور است که تاجگردون از موقعیت ملی خود برای کسب مدیریت‌های حساس استان استفاده کرد و مباحث عزت بویراحمد نیز مبحثی بود که در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ ابزاری برای رقیبان غلام محمد زارعی در بویراحمد و دنا مطرح می‌شد. دکتر تاجگردون زمانی که دید چنین حساسیت‌های منطقه‌ای در حال شکل گرفتن است و با این دیدگاه که احتمال دهد شاید روزی انتخابات استانی شود سعی کرد در انتصابات استانی با سیاستهایی پیش رود که آینده نگری نیز در کار باشد. وی وقتی سازمان‌های مهم استان را به فرزندان گچساران و باشت داد برای سازمان‌های دیگر با سیاست حمایت از نیروهای غیربومی پیش رفت به چند دلیل؛
ابتدا اگر بخواهد همچنان فرزندان گچساران و باشت را حمایت بکند حساسیت‌های منطقه‌ای برای دو حوزه بویراحمد و کهگیلویه شکل خواهد گرفت و پس خود گزینه‌ای معرفی نمی‌کند.
در گام دوم وقتی می‌بیند گزینه‌هایی از سوی استاندار و سایر نماینده گان استان معرفی می‌شوند و گزینه‌های غیربومی هم از وزارت خانه‌ها معرفی می‌شوند از گزینه‌های غیربومی حمایت می‌کند تا در عوض با یک تیر چند نشانه را بزند. یک مدیر غیر بومی حمایتی از استاندار و دو نماینده دیگر نداشته است و می‌داند اگر تایید تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون وی را تایید کند با حمایت وزارتخانه هم حکمش زده خواهد شد و وامدار تاجگردون می‌ماند و نتیجه‌اش می‌شود مدیری که پشتش از وزارتخانه گرم است و وامدار استاندار و دو نماینده دیگر نیست و فقط خود را خادم دکتر تاجگردون می‌داند پس سیاست‌های تاجگردون بهتر اجرا می‌شود. متاسفانه در چندسال اخیر نیز ما شاهد بودیم هر مدیر غیربومی در این استان منصوب می‌شد حمایتی از سوی تاجگردون را داشته و در روز آخر مدیریتش نیز خود را مدیون نماینده گچساران و باشت می‌داند و در تودیعشان نیز از سیاست تاجگردون تقدیر می‌کنند.
پس می‌شود نتیجه گرفت دکتر غلامرضا تاجگردون با دید آینده نگری و حساسیت‌های منطقه‌ای، خود نیرویی برای سازمان‌های دیگر معرفی نمی‌کند (چون سازمان‌هایی که مهم بودند را دیگر از آن نیروهای خود کرده است) و با سیاست‌های حمایت از نیروهای غیربومی وزارت خانه‌ها موجب می‌شود تا نیروهای وامدار استاندار و دو نماینده در منصوب نشوند و مدیر غیربومی را نیز وامدار خود داشته باشد.
برای این مهم می‌توان به سازمان‌هایی از جمله راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و.... اشاره کرد که مدیران غیر بومی این دستگاه‌ها در حال حاضر فقط اعضای کمیته تبلیغات دکتر تاجگردون شده‌اند.
در پایان خطاب به دکتر تاجگردون یک جمله را عرض می‌نماییم که فرزندان این استان لااقل دلسوز توسعه استان هستند و بگذارید با همدلی این استان از گرمسیری و سردسیری و طایفه‌ای خارج شود و همه در راه خدمت و توسعه تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدقاسم شجاعی بوستان
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون خورشیدی است که هماننداودیگرطلوعی وجودندارد.مردی باقدرت سیاسی بالا،متفکر،موقعیت شناس که همچون بزرگانش باسیاست عجین شده است.ذکاوت وهوش بالای اوازایشان یک قهرمان ملی ساخته است.آیندگان ازایشان به عنوان امیرکبیرجنوب یادخواهندکرد.درحرکات شطرنجی خودهررقیبی رامات خواهدکردو برقلب آنان واردخواهدشد.
Iran, Islamic Republic of
چطور قبل تاجگردون که همه مدیران ادارات گچساران یاسوجی ودهدشتی بود ن کسی اعتراض نمیکرد؟
Iran, Islamic Republic of
باز هم نشان دادید که در مقابل تاجگردون کوچک هستید؟ چرا ناتوانی خودتان را به پای تاجگردون می نویسید
برای شما ها و برای این استان غیربومی جواب میده نه نیروی بومی
Iran, Islamic Republic of
خلاصه مطلب همشو نوشتی تا بگی مدیرها نه گچسارانی باشن نه غیر بومی باشن بلکه فقط یاسوجی باشن تا مثل قبل استان به پیشرفت سریعش در عرصه های مختلف ادامه بده و مردم از این که هست خوشبخت تر بشن، اگه قراره یه روز انتخابات استانی بشه تاجگردون به گزینه های دیگه ای فکر میکنه، مث استقلال گچساران از استان.
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی معلومه چه گفتی ولی من میدانم یک مدیرغیربومی گاهی بهترازیک مدیربویراحمدی هست چون مدیربویراحمدی کل استان رافقط دروجودیاسیج می بیندولی مدیرغیربومی اگردلسوزی اش کم باشدبرای کل استانه
همشهري
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدمت همه مسولان استان عرض کنم که آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک الان قریب به دوسال هستش که مدیر ندارد.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
حمزه جان داریوش برای مدیرکلی ورزش و جوانان رد شد و قراره یه غیربومی بیاد
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
تعداد مدیران گچسارانی در استان کمتر از ۹% میباشد .

تعداد کارمندان گچسارانی در ادارات کل استان کمتر از ۱% میباشد .

و این یعنی ظلم و بیعدالتی اشکار به شهرستان گچساران و باشت
زیبا
Iran, Islamic Republic of
یادت نرود برادر نام استان هست. کهگیلویه و بویر احمد نه بویر احمد وکهگیلویه ۳۸سال از انقلاب میگذرد باید بدانیم استان به قشر خاصی تعلق ندارد.
رها
Iran, Islamic Republic of
چطور آن موقع زمان اقای هدایت خواه مدیران غیره بومی مشکل نداشت حالا مشکل درست شده برا نمونه . اقای دانشی آموزش وپرورش گرجی پور وموسوی جهاد کشاورزی و......
الاحقرالسادات سید مصطفی محمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدمت برادر عزیز که این یادداشت رو نوشتند
شما نظر شخصی خودتون رو بیان کردین و این ایرادی ندارد اما نباید قصد تخریب شخصی برای عموم باشد.جناب دکتر تاجگردون مدیران بومی را حمایت کرده اند و میکنند ولی شما به نکته ی اصلی توجه نفرمودین.مدیران غیر بومی نیز نیاز به حمایت دارند.چرا؟چون هم استانی های ما هم در شهرهای دیگر مدیریت دارند و آنها هم غیر بومی آن منطقه به حساب می آِند باید مدیران غیر بومی را حمایت کرد که مدیران همشهری خورمان در شهرها و استان های دیگر نیز حمایت شوند.دلیل دیگر به ما تعداد زیادی هم استانی داریم که در شهر و استانهای دیگر درحال تحصیل و یا اشتغال هستند حال اگر قرار بر اجرایی کردن نظر شما باشد دیگر هیچگونه امنیت شغلی و تحصیلی برای خودمان در استان های دیگر نیست چرا که غیر بومی آن منطقه هستیم.
پس باید گفت آقای تاجگردون مدیران بومی و غیر بومی را حمایت میکند برای کاشتن نهال های جدید در استان های دیگر.
خود شما با کمی تحقیق میتوانید به مدیران هم استانی در شهرهای به این نتیجه برسید که خیلی مورد احترام نمایندگان آن استان ها میشوند .شاید یکی از این دلایل همین احترام دکتر تاجگردون به مدیران غیر بومی هستند.در ضمن نسل نمایندگان ...شوراها...دهیار ها...مدیران ادارات...همه و همه جوان هستند.پس نیاز به زمان دارد برای رسیدن به اهداف والاتر.
قصدم نه حمایت از شخصی بود و تخریب دیگری ..گفتن حقایق بود و بس
الاحقرالسادات سید مصطفی محمدی
ملا
Iran, Islamic Republic of
جون خوت گپ زارع رو نزن
دکترای برق
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سیاست خیلی خوبیه،نیروی بومی وغیر بومی نداریم که ،هر کس لیاقت داشته باشد باید مدیریت یک مجموعه را بر عهده بگیرد،فک و فامیل بازی هم نسیت،به نظر من بهتر از مدیران بدرد نخوری است که نماینده یاسوج به اجبار فقط جهت جلب رضایت صرفا طایفه های یاسوجی معرفی مینماید وبعد از مدتی نیز فورا پشیمان میشود.
اصلاح طلب گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
فتبارک الله کاملا حرف شما درسته. این ا..
رهی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون میخواد همه رو راضی نگه داره کسی که از استان فارس نیرو میاره برای شرکت نفت و اداره های دیگه چه انتظاری ازش میره ایشون .. فرد به مردم گچساران هست
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم داری زیاده روی میکنی واقع امر آینه نشانه های زیادی بر پایان تاجگردون نمود پیدا کرده جوری که حتی بخشدار مرکزی گچساران که زیرک هم نیس قضیه رو فهمیده و طرف مقابل رو بغل گرفته
دانشکده نفت
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم شهرستان گچساران خواهشمند است به حال ما دانشجویان بورسیه دانشکده نفت که بهترین سالیان عمر خود رو با تحصیل در دانشکده نفت با عالی ترین نمرات پشت سر گذاشتیم باید بیکار باشیم در حالیکه فلان شخص فرهنگی با مدرک ادبیات فارسی دانشگاه آزاد با ..خاص به وزارت نفت انتقال داده شود؟؟؟
خاکم لیشتر
Iran, Islamic Republic of
حتما نیروی بومی منظورت جهانگیری?
Iran, Islamic Republic of
عزیز من چر اقلم میگیری ناحق مینویسی!؟ اولا از وزارت کشور واسناندار و بقیه نماینده ها و کارای ناحقشون رو قلم زدی بعد تیتر به اسم تاجگردون زدی،بعدشم چرا وقتی میبینی که استاندار نالایق بلایی به سر استان آورده که اسراییل که هیچ احمدی‌نژاد هم با تمام توانش نتونس ایجور بلایی به سر کشور بیاره باز داری از مدیران استانی حرف میزنی!!تاجگردون که به کما رفته حتی بخشدار گچساران هم دیگ ازش حساب نمیبره، پس ناروا نگو
گشین
Europe
قبل تاجگردون هر کاری دلتو به
خاسی ایکردیت اما ایسو که تاجگردون اومه ده نیتریت چون تاجگردونه
Iran, Islamic Republic of
به اندازه کافی از دلسوزی این نیروهای بومی به ما رسیده دیگه بسه. با همین دلسوزی استان رو به قعر کشیدن. اداره کردن یک طویله هم به این اسونی نیست چه برسه به یه استان
احد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای تاجگردون متاسفانه به قضیه قومی و قبلیه ای دامن زده و فقط تاکیدش برای انتصاب مدیران فقط از چند فامیل و طایفه خواص بوده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1