تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۲۰۶۰۸۱

کارنامه شوراهای استان قابل قبول است / شوراها از درگیری و تشنج دوری کنند

۱
۰
کبنا ؛معاون اجرائی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای شوراهای اسلامی مشکلات را شورایی برطرف کنند و از درگیری و تشنج پرهیز کنند.payam
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حاتم پیام ظهر امروز در نشست شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستان های بویراحمد و دنا برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه مشورت کردن چشمه هدایت است و هر کس به نظر خودش بسنده کند به خطر می‌افتد، اظهار کرد: شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عالی ترین پارلمان محلی استان است و از حیث قانون جایگاه نظارتی و تصمیم گیری بالایی در سطح مسائل کلان استان دارد.
پیام در ادامه گفت: موضوعی که هم اکنون در سطح کشور در حال انجام است بحث مهم ثبت نام عمومی نفوس و مسکن است و همانگونه که «مقام معظم رهبری آمار و اطلاعات دقیق، علمی و متمرکز را پایه اصلی تصمیم گیری دانستند و از طرفی لازمه تصمیم گیری درست بجا و کارآمد را مشارکت تمامی مردم در طرح و ارائه اطلاعات بصورت دقیق بیان فرمودند»، لازم هست بدلیل اهمیت بالای ثبت آمار عمومی کشور شوراهای اسلامی بعنوان بازوان توانمند دولت که وظیفه تشویق و ترغیب و مشارکت مردم در طرح ها و برنامه‌های ملی و محلی را دارند، از تمامی ظرفیت خود در روستاها و شهرهای و مشارکت مردم در اجرای موفق طرح سرشماری عمومی همکاری جدی بعمل آورند.
معاون اجرائی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سرمایه الهی که خداوند به انسان بخشیده عقل اوست و تفکر، زیبایی عقل را به نمایش می‌گذارد، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی‌گاه اندیشه و تفکراند و زیبا‌ترین کار خردجمعی، یعنی مشورت و همفکری در شورا‌ها شکل می‌گرد و آن چیزی که به شورا‌ها ارزش می‌بخشد و کارآمدی آن را بالا می‌برد، تصمیم گیری‌های قانونمند و برنامه ریزی عادلانه برای توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستاهاست که آسایش و رفاه عمومی را به همراه داشته باشد.
پیام افزود: هر مجموعه ای برای انجام وظایف خود یکسری شاخص‌هایی را باید رعایت کند، شاخص‌های نظام شورایی قانومندی، عدالت محوری، مسئولیت پذیری، نوآوری و خلاقیت و توافق جمعی، مشارکت، پاسخگویی، هست. اما لازمه رعایت این شاخص‌ها که می‌تواند به تقوبت و ارتقای نهاد شوراهای اسلامی کمک کند تفکر وبینش عاقلانه و رفتار درست برنامه ریزان سیاست گذارن با نظر گرفتن قوانین مقرارت رعایت منافع عمومی و رضایت الهی است.
معاون اجرائی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نهاد اجتماعی شورا اگر بینش و منش مردمی نباشد و نگاه به شهر توسعه پایدار نباشد، یقین بدارید، عملکرد آنگونه که باید رضایت بخش باشد، نخواهد بود، این انتظار هم می‌رود نهادی که برخواسته از بطن مردم و نظر رأی آنهاست و رأی مردم حقوقی هست بر گردن منتخبین به تعبیر مقام معظم رهبری حق الناس هست باید در جهت تامین و برآورده نمودن خواسته بحق و نیازهای مردم حرکت کنند چرا که اساس و فلسفه وجودی شورا‌ها ریشه در مطالعه و شناسایی خواسته‌ها و مشکلات مردم دارد.
پیام ادامه داد: هر گونه نگاهی جز مردمی بودن با مردم زیستن برای مردم تلاش کردن در شورا‌ها محکوم به شکست هست. نباید اجازه دهیم مسائل جناحی و سیاسی و طایفه‌ای در شورا‌ها ورود پیدا کند، مقام معظم رهبری فرمودند؛ «مسائل جناحی و طایفه‌ای زهر مهلک شوراهاست. بنابراین اعضای شورا‌ها از ورود و دخالت دادن موارد خلاف رسالت شورایی به بدنه شورا‌ها توسط خود یا دیگران جلوگیری کنند و آسیب‌هایی که شورا‌ها را تهدید می‌کند را به فرصت تبدیل نمایند».
وی اضافه کرد: شورا بدلیل نوپا بودنش با یکسری مشکلات و نواقصی روبروست ولی باوجود نواقص و کمبوداتی بویژه خلاهای قانونی که دارند خوشبختنامه کارنامه عملکردی شوراهای سطح استان قابل قبول هست اگرچه در برخی شورا‌ها مشکلات درونی وجود دارد که در یک مجموعه با این وسعت وفراوانی اختلاف نظر‌ها قابل پیش بینی هست اما باید تلاش شود این حداقل‌ها هم وجود نداشته باشد و با طرح‌ها و برنامه‌های مفید به تقویت جایگاه خود کمک کنند.
دبیر شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظایف اصلی شورا را می‌توان در سه بخش خلاصه کرد؛ انتخاب شهردار و دهیار، مطالعه و برنامه ریزی، تصمیم گیری و نظارت که برای انجام آن لازم است اعضای شورا خود را به سه اصل مهم تعهد، مسئولیت پذیری و آگاهی تجیهز نمایند.
پیام افزود: ارتباط و تعامل مستحکم بین شورایی ضامن تقویت وانجام امور مردم است سه روش وشیوه تعامل در شورا‌ها که باید رعایت شود تعامل شورا با شورا، شورا با مسئولین، شورا با مردم است
وی بیان کرد: شهرداران و دهیاران منتخب شورا‌ها باید شورا پذیر باشند و از نظر جمعی شورا تبعیت کنند و نگاه یکسان و بدور از گروه بندی به شورا‌ها داشته باشند و از طرفی اعضا با تعامل مثبت و سازنده با شهرداران تا منافع مردم بخوبی تامین شود.
معاون اجرائی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ارتباط و تعاملات با بزرگ منشی و سعه صدر وخوش اخلاقی عمل کنیم اگر مشکلی و موضوعی در شهر یا روستا رخ داد آن را بزرگ نکنیم و طرف را به درگیری و تشنج نکشانید، شورایی موضوعات را حل کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس پیام عزیز....احسنت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1