تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۰۶۰۷۸

پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد با مشوق‌های لازم واگذار می‌شود

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تسریع در روند مردمی کردن پروژه‌ها و طرح‌های دولتی تاکید کرد و گفت: از بهترین شیوه مردمی شدن اقتصاد، واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است. khadmi
سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان، گفت: در شرایط کنونی به دلیل کمبود منابع دولتی و حجم بسیار بالای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه ‌تمام، بهترین راهکار برنامه ‌ریزی برای واگذاری این پروژه‌‌ها به بخش خصوصی است.
وی اظهار داشت: در این راه هفت ماده قانونی از جمله ماده ۱۴۲ برنامه پنجم، ماده ۴۳، ماده ۸۸، ماده شش و ماده ۲۷ به یاری ما آمده است تا بتوان در شرایط کنونی نسبت به مردمی شدن اقتصاد که کلید توسعه بوده و تاکید رهبر معظم انقلاب است، اقدام کرد.
خادمی، تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌های تمام شده و ناتمام قابل واگذاری و قابل توجیه اقتصادی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، آب و فاضلاب شهری و روستائی، آب منطقه‌ای، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، فرهنگی و آموزش استان شناسائی و آماده برای واگذاری شده‌اند.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، این طرح‌ها که استانی و ملی هستند، فرآیند نهائی آن‌ها صورت گرفته و با فراخوان و اعمال مشوق‌های لازم به متقاضیان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار می‌شوند.
خادمی یادآور شد: نشست‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به اهمیت موضوع به صورت ماهانه و منظم تشکیل می‌شود و عملکرد و گزارشات در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت هفتگی به ستاد فرماندهی مرکزی در تهران ارسال می‌شوند.
وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت مسئله واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهند و در سطح ملی و استانی به طور مداوم پیگیر آن بوده و به این مسئله سرعت بخشند.
پروژه تالار مرکزی شهر یاسوج نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه تالار مرکزی شهر یاسوج نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.
رضا دهبانی‌پور به پروژه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت واگذاری به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه تالار مرکزی یاسوج و مجتمع فرهنگی و هنری گچساران دو پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه تالار مرکزی شهر یاسوج نیمه تمام است که برای بهره‌برداری نیازمند بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.
وی بر لزوم اختصاص اعتبار به پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران تاکید کرد و گفت: این پروژه برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن نیازمند ۲٫۵ میلیارد تومان است.
این مسؤول در خصوص سایر پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی گفت: سالن‌های آمفی تئاتر و اجتماعات در شهرهای سی‌سخت، بهمئی و دهدشت قابلیت واگذاری را دارند که در حال مطالعه و تکمیل طرح توجیهی آنها هستیم.
دهبانی‌پور افزود: تاکنون پروژه‌ای از حوزه فرهنگ و ارشاد به بخش خصوصی واگذار نشده و در مرحله طرح‌های توجیهی و فراخوان هستیم.
در این نشست دستگاه‌های اجرائی آمار طرح‌ها و پروژه‌های قابل واگذاری خود و نحوه قانونی واگذاری آن‌ها را به بخش خصوصی مطرح کردند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1