تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۲۰۶۰۵۲

نبود اعتبار و مشکل حاد کمبود فضای آموزشی در بویراحمد / نوروزی: ۲۶ درصد اعتبارات آموزش افزایش یافت

۲
۰
کبنا ؛نشست شورای آموزش و پرورش به ریاست معاون امنیتی سیاسی استانداری و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولین استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز نشست شورای آموزش و پرورش به ریاست معاون امنیتی سیاسی استانداری و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
بنا بر این گزارش، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به هفدهمین پروژه پرسش مهر رئیس جمهوری، اظهار کرد: پرسش مهر رئیس جمهور با موضوع عوامل و منشأ خشونت و راه‌های مقابله با آن است و دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند در آن شرکت کنند.amozsh (68)
هادی زارع‌پور گفت: معلمان تمامی دوره‌های کار‌شناسان اداری، دانشجو، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان و دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به بالا می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.
وی گفت: دانش‌آموزان متوسطه دوم و معلمان و دانشجو معلمان تا مرحله کشوری و دیگر مخاطبان تا سطح استان می‌توانند شرکت نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانواده‌ها می‌توانند در قالب هر خانواده ایرانی یک پاسخ می‌توانند در این مسابقه ملی شرکت کنند.
کهگیلویه و بویراحمد به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان به شدت با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه است، گفت: امسال با وجود افزایش ۴ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی مرکز استان، فضای آموزشی هیچ افزایشی نداشت.
زارع‌پور ظهر با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در این استان، اظهار داشت: در کمیته فضا تصویب شده بود که سازمان نوسازی مدارس تا مهرماه امسال، چندین فضای آموزشی را آماده کرده و تحویل دهد اما به علت نبود اعتبار تاکنون این اقدام انجام نشده است.
وی افزود: یکی از این فضاها مدرسه ۱۲ کلاسه‌ای در منطقه مادوان سلفی بود که در این منطقه به شدت با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۴ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی مرکز استان در سال جدید تحصیلی، تصریح کرد: این افزایش در حالی است که فضای آموزشی ما ثابت بوده و افزایشی نداشت.
زارع‌پور خواستار تخصیص اعتبار برای بازسازی فضاهای آموزشی استان شد و بیان کرد: نیاز جدی به چندین فضای آموزشی داریم که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم اداره نوسازی بتواند این فضاها را تا چند ماه آینده در اختیار ما قرار دهد.
وی همچنین به برگزاری هفدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت: امسال چندین سوال با موضوع خشونت به عنوان پرسش مهر مطرح شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۸ رتبه برتر کشوری در پرسش مهر کسب کردیم، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد درخشش بیشتر دانش‌آموزان این استان در این مسابقه باشند.
برگزاری سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای 
به گزارش کبنا، در ادامه سید بهاء‌الدین ملک‌حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: ارزیابی آثار در ۳ سطح منطقه استان و کشور انجام می‌شود و تعداد سهمیه هر اداره حداکثر ۱۵۰ اثر است.
ملک حسینی گفت: فرصت شرکت در این فراخوان ملی تا۳۰ آذر در مدارس تا۲۱بهمن در دانشگاه فرهنگیان و تحویل به دبیرخانه و تا ۱۴بهمن از طریق انجمن اولیاء و مربیان به دبیرخانه است.
وی افزود: برای نخستین سال ثبت‌نام دانش‌آموزان و فرهنگیان از طریق سامانه همگام انجام می‌شود.
ملک‌حسینی، با بیان اینکه سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را برگزار خواهیم کرد، گفت: در برگزاری این المیپاد چندین هدف مدنظر است.
این معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روحی دانش‌آموزان یکی از مهمترین اهداف در برگزاری چنین المپیادی است، افزود: استعداد‌یابی دیگر هدف مهم در این المپیاد است.
ملک‌حسینی تصریح کرد: استعدادیابی ورزشی در مدارس و برگزاری چنین المیپادی به ورزش کشور و استان برای شناسایی قهرمانان ورزشی کمک خواهد کرد.
وی به نحوه رقابت‌ها در این المپیاد اشاره کرد و افزود: رقابت ممکن است درون کلاسی، میان پایه‌ها و بین کلاس‌ها باشد که هشت رشته توپی در این مسابقات خواهیم داشت.
معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه افتتاحیه این مسابقات را از ۲۶ مهر داشته‌ایم، افزود: تا دوم آبان‌ماه در همه استان و مدارس و هفته تربیت‌بدنی و ورزش این المپیاد را داریم که افتتاحیه آن در مدرسه توحیدی یاسوج صورت گرفت.
وی از حضور ۳۸ هزار نفر دانش‌آموز در این المپیاد خبر داد و گفت: المپیاد در همه مقاطع و مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش برگزار می‌شود.
این معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به هفته انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: همچمین در روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه جاری همایش بزرگ انجمن اولیاء و مربیان در سالن همایش اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور مسؤولان استان و اولیاء برگزار می‌شود.
ملک‌حسینی همچنین به هفدهمین دوره پرسش مهر یاست جمهور با طرح سوالی از سوی رئیس جمهور در خصوص خشونت و منشا آن اشاره کرد و گفت: دبیرخانه پرسش مهر را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم و ۴ گروه مخاطب پرسش مهر ریاست جمهوری هستند.
وی از معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و اولیاء به عنوان مخاطبان پرسش مهر یاد کرد و افزود: در سال گذشته هشت رتبه کشوری کسب کردیم که امیدواریم در سال جاری به مانند سال گذشته و به همکاری همه بتوانیم رتبه‌های بیشتر و بهتری را کسب کنیم.
رشد ۲۶ درصدی اعتبارات فصل آموزش در این استان
حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به رشد ۲۶ درصدی اعتبارات فصل آموزش این استان، گفت: امسال ۱۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان به این فصل اختصاص یافت.
نوروزی با بیان اینکه سال گذشته ۸ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان اعتبار برای فصل آموزش استان مصوب شد، اظهار داشت: از این میزان، ۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان تخصیص یافت.
وی به رشد ۲۶ درصدی اعتبارات فصل آموزش در سال ۹۵ اشاره داشت و افزود: امسال ۱۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان برای این فصل مصوب شد که از این میزان، یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان از محل قانون استفاده متوازن از امکانات است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ۱۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان اعتبار مصوب شده برای فصل آموزش، ۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان مربوط به آموزش و پرورش عمومی بوده و ۵۹۴ میلیون تومان برای آموزش فنی و حرفه‌ای مصوب شده است.
نوروزی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای ۱۷۴ پروژه عمرانی فصل آموزش تأمین شده است، گفت: با وجود رشد ۲۶ درصدی اعتبارات در سال ۹۵، باز هم در حوزه آموزش و پرورش نیاز به اعتبارات بیشتری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه از ۱۷۹٫۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال ۹۵، در شش ماهه نخست ۵۰ درصد یعنی حدود ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت، ابراز کرد: از این میزان ۶۷٫۵ میلیارد تومان اسناد خزانه و تنها ۲۲٫۵ میلیارد تومان نقدینگی بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه سالانه ۱۸ میلیارد تومان به نیروهای شاغل در طرح‎های عمرانی حقوق پرداخت می‌شود، این نقدینگی به میزانی نیست که به بخش‌های دیگر اختصاص داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مخالف قوم گرایی
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران
Iran, Islamic Republic of
مشکل بویراحمد مدیریت اموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هست اگه راست میگید ایت تغییر را انجام دهید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1