تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۰۵۹۹۱

همایش ملی معاونین اجتماعی بهزیستی کشور در یاسوج برگزار شد (+عکس)

۲
۰
کبنا ؛همایش معاونین امور اجتماعی بهزیستی استان‌های کشور در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز همایش ملی معاونین امور اجتماعی بهزیستی که با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مسئولان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن بهزیستی استان برگزار شد.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های ما در بهزیستی استان برگزاری همایش‌های کشوری است. برگزاری چنین همایش‌هایی موجب می‌شود که مسؤولان بهزیستی کشور شناخت بیشتری از نیازمندی‌های استان و جامعه هدف پیدا کنند.
علی موسوی‌امجد در این همایش ضمن خیر مقدم به میهمانان کشوری، اظهار کرد: این همایش با هدف هم‌اندیشی، بحث و تبادل نظر در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، بررسی و تبادل نظر پیرامون کاهش مسایل و آسیب‌های اجتماعی، کودکان، آسیب‌دیدگان و زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین موارد مورد توجه در این همایش عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ها و اقدامات خوبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان برگزار شده است، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای نمایش، آموزش مهارت‌های زندگی و فیلم‌های مستند از جمله این اقدامات است.
موسوی‌امجد، تعداد زنان سرپرست خانوار در استان را حدود ۶ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: آمار مربوط به معلولیت نیز همین حدود است.
موسوی‌امجد با عنوان اینکه تعداد افراد در نوبت استفاده از خدمات بهزیستی نیز تقریباً ۶ هزار نفر است، گفت: باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا معلولیت، آسیب‌های اجتماعی و معضلات را کاهش دهیم.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، طلاق، حاشیه‌نشینی، خودکشی و اعتیاد را از جمله آسیب‌های اجتماعی استان بیان کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسد توسعه این موارد در جامه نتیجه عدم کارکرد درست برخی از دستگاه‌های دیگر است.
وی، خانواده، آموزش و پرورش و دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت را از جمله عوامل موثر در بروز یا کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: اگر همه دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام دهند مشکلات بهزیستی نیز در این حوزه‌ها کمتر خواهد شد.
موسوی‌امجد با اشاره به اینکه بسیاری از زنان سرپرست خانوار را به عهده دارند، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی برای این افراد برگزار و در زمینه‌های مختلفی آموزش دیده‌اند.
وی از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: در این زمینه زنان پس از گذراندن دوره آموزشی، مواد و لوازم کار در اختیارشان قرار می‌گیرد و محصولات را نیز از آنها خریداری می‌کنیم.
موسوی‌امجد با بیان اینکه این همایش با هدف تبادل نظر و ارائه راهکارهای مفید و موثر برای کاهش با حضور مسؤولان کشوری برگزار شده است، گفت: امیدواریم روزی برسد که آسیب‌های اجتماعی به کلی کنترل شده و جامعه‌ای اصلاح شده داشته باشیم.
راه‌اندازی ۱۹۰ مرکز مشاوره و پیشگیری از طلاق در سراسر کشور
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از وجود ۱۹۰ مرکز مداخله در طلاق در سراسر کشور خبر داد و گفت: مشاوره این مراکز ۳۰ درصد منجر با سازش زوجین شده است.
حبیب‌الله مسعودی در همایش معاونان اجتماعی بهزیستی سراسر کشور که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی جهت کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارها و طرح‌های متعددی را برنامه‌ریزی کرده است.
معاون سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع طلاق، افزود: این مورد یکی از موارد مهم و مورد توجه سازمان بهزیستی است که اقدامات خوبی در زمینه جهت پیشگیری از آن انجام داده است.
این مسوول از راه‌اندازی ۱۹۰ مرکز مداخله در طلاق در سراسر کشور خبر داد و گفت: مددکاران اجتماعی و مشاوران برجسته‌ای در این مراکز به زوجین مشاوره می‌دهند.
وی با بیان اینکه این مراکز تا حدودی در کنترل و کاهش طلاق موثر بوده‌اند، گفت: مشاوره این مراکز تاکنون منجر به حدود ۳۰ درصد سازش شده است.
مسعودی فرید با یادآوری اینکه مدت و زمان سازش در خانواده‌ها برای ما مهم است، گفت: برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شده است.
این مسوول ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای را برای زمانی که طلاق اتفاق می‌افتد در نظر گرفته است.
وی گفت: این برنامه‌ها شامل مشاوره افراد (زوجین) برای تقویت و کنترل روحی، نگهداری فرزندان و تعامل با فرزندان است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تعداد فرزندان طلاق در سراسر کشور را حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: در خصوص نگهداری و رسیدگی از این فرزندان حدود ۵۷۰ مرکز در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌های جامعی در حوزه طلاق و پیشگیری از آن صورت گرفته است، گفت: آموزش خانواده، آموزش‌های مهارتی، خودآگاهی و تصمیم‌گیری از مهم‌ترین این اقدامات است.
مسعودی فرید، خودکشی را از دیگر موارد آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان آماده مشاوره به مردم در سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه خط تلفن ۱۲۳ نیز در حوزه اورژانس اجتماعی فعال است، گفت: از ۶۰۰ هزار تماس گرفته شده با این خط، تاکنون ۵۰ هزار تماس مرتبط بوده است ضمن اینکه ۸٫۵ درصد از این تماس‌ها مربوط به کودک‌آزاری بود.
این مسوول ادامه داد: تماس‌ها پیگیری و با همکاری قوه قضاییه موارد حل شد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، رسیدگی به موضوع حاشیه‌نشینی را از دیگر موارد در دستور کار این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: طرح پوشش غذایی (یک وعده غذای گرم) از جمله طرح‌های اجرا شده است.
وی با بیان اینکه امسال هفت استان را در این طرح پوشش ۱۰۰ درصدی دادیم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد از جمله این استان‌ها بود.
این مسوول اضافه کرد: در استان‌هایی که این طرح اجرا شده است، مشکلات سوء تغذیه کودکان تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
مسعودی فرید در پایان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز در راس مسایل اجتماعی کشور قرار دارد، یادآور شد: البته نباید در این راه خسته شویم بلکه باید با پشتکار و تلاش کار را ادامه داده تا موثر و نتیجه‌بخش باشد.





سازمان بهزیستی به دنبال توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است
مدیرکل توانمدسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به طور ویژه در دستور کار مسئولان سازمان بهزیستی است.
فریبا بریمانی در حاشیه همایش معاونان اجتماعی سازمان بهزیستی در یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار که بسیاری از آنان یا شوهر خود را از دست داده و یا شوهرانشان از کار افتاده هستند تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.
وی با تاکید بر اینکه توانمندی جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار برای سازمان بهزیستی در اولویت است، عنوان کرد: تا در این دو زمینه به توانمندی نرسیده باشی امکان توانمندسازی در زمینه اقتصادی وجود ندارد.
بریمانی افزود: توانمند سازی فردی، گروهی و اجتماعی با محوریت آماده سازی شغلی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه در دستور کار بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.
مدیرکل توانمدسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی از فعالیت ۱۹۰ مرکز مداخله در کاهش طلاق در کشور خبر داد و افزود: ۳۳ درصد مراجعه کنندگان به کلینیک‎های مددکاری منجر به سازش شدند.
photo_2016-10-17_21-24-35 photo_2016-10-17_21-24-44 photo_2016-10-17_21-25-01
 
 نمایشگاه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با شعار «آماده سازی شغل تا حرفه‌آموزی» با حضور معاونان اجتماعی بهزیستی سراسر کشور در یاسوج افتتاح شد.
photo_2016-10-17_23-14-45 photo_2016-10-17_23-15-06 photo_2016-10-17_23-15-09 photo_2016-10-17_23-15-13 photo_2016-10-17_23-15-16 photo_2016-10-17_23-15-26 photo_2016-10-17_23-15-29 photo_2016-10-17_23-15-32 photo_2016-10-17_23-15-35 photo_2016-10-17_23-15-39 photo_2016-10-17_23-15-54 photo_2016-10-17_23-15-57
نام شما

آدرس ايميل شما

جنترمن
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر کل در استان /مدیر کل بهزیستی است
ممدو
Iran, Islamic Republic of
برادر ارجمند جناب دکتر محسنی بندپی با سلام واحترام آیا مدیر کل بهزیستی این استان همیشه محرم را بر اساس شایستگی .. ونخواهد بود اانستم از نزدیک با جنابعالی هم کلام میشدم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1