تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۲۰۵۹۳۱

رشد بیماری های واگیر در استان

۲
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاثیر بیماری‌های غیرواگیر بر مرگ و میر‌ها، بر ضرورت شناسایی و تبیین خطرات این بیماری‌ها برای مردم توسط مسوولان تاکید کرد.
رضا چمن اظهار کرد: توجه و تامین سلامت مردم از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و به خصوص وزارت بهداشت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولان حوزه سلامت استان تا کنون تمامی تلاش خود را جهت تحقق این هدف به کار گرفته‌اند، افزود: رشد و توسعه پایدار نیازمند تامین یکی سری زیر ساخت‌ها است که حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین آنهاست.
وی با اشاره به تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی، شیوه‌های غلط زندگی و دور شدن از فعالیت‌های فیزیکی به خصوص ورزش باعث بروز مشکلات و بیماری‌های زیادی برای افراد شده است، گفت: بروز و توسعه بیماری‌هایی مانند دیابت، انواع سرطان، بیماری‌های قلبی، فشار خون و بیماری‌های تنفسی نمونه‌هایی از این مشکلات است.
این مسئول با ابراز نگرانی از رشد بیماری‌های واگیر در استان، گفت: اگر چه به نظر می‌رسد بیماری‌های غیرواگیر خطری از لحاظ مسری بودن برای دیگر افراد ندارند، اما کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها به مراتب سخت‌تر از بیماری‌های واگیر است.
وی ادامه داد: چون عامل بیماری واگیر مشخص است، قابل کنترل و درمان است ولی به علت اینکه عوامل متعددی عامل بروز بیماری غیرواگیر است کار را برای درمان دشوار‌تر می‌کند.
چمن بر رعایت موارد پیشگیری از بروز این گونه بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: مردم باید جهت حفظ سلامت خود نکات ایمنی و بهداشتی را مورد توجه قرار داده و آن‌ها را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاثیر بالای بیماری‌های غیرواگیر بر مرگ و میر افراد، گفت: حدود ۷۰ درصد مرگ و می‌ر‌ها در کشور و به تبع آن در این استان ناشی از همین بیماری‌ها است.
چمن با بیان اینکه برخی مردم حتی توان پرداخت هزینه درمان بیماری‌ها را ندارند، گفت: اغلب بیماران سرطانی، بیماران کلیوی به علت هزینه بالای درمان و عدم توان تامین هزینه دارو جان خود را از دست می‌دهند.
وی بر ضرورت شناسایی و تبیین خطرات بیماری‌های غیرواگیر برای مردم توسط مسوولان تاکید کرد و بیان داشت: باید خطرات این بیماری‌ها برای مردم تشریح و راه‌های پیشگیری آن‌ها بیان شود ضمن اینکه پیشگیری همیشه بهتر و آسان‌تر از درمان است.
این مسئول، اجرای شیوه‌های صحیح زندگی، اصلاح تغذیه، تحرک، عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف مشروبات الکلی، ورزش و پیاده‌روی را از عوامل موثر در تامین سلامت و کاهش این بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حمایت و توجه مسوولان و مشارکت مردم شاهد ارتقای سلامت در جامعه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیری
Iran, Islamic Republic of
احسنت به رسانه گذاشتن اطلاعاتی که با سلامتی مردم ارتباط دارد وآنهاراراهنمایی کند خیلی خوب رست
Iran, Islamic Republic of
رشد بیماریهای واگیر یا غیرواگیر!؟!
کبنا دقت کن چیه نوشتی!!!!
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1