تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۲۰۵۸۹۹

اعتراض به بانک ها در ستاد تسهیل کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛نوزدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد به ریاست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نوزدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد به ریاست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد.
۵۷ واحد تولیدی تسهیلات دریافت کردند
بنا بر این گزارش، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: از ۴۲۸ واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات رونق تولید، تاکنون ۵۷ واحد تولیدی حدود ۴۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

دیودیده با بیان اینکه ۵۷۶ واحدی تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۸۴ مورد واحدهای صنعتی، ۶۸ مورد طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، ۲۵۶ مورد واحدهای جهاد کشاورزی و ۶۸ مورد طرح‌های کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند.

 
عملکرد ضعیف برخی بانک ها
وی تعداد مصوبات کمیته بررسی را ۵۵۳ مورد عنوان کرد و افزود: ۴۲۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۷۰ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات عقد قرارداد کرده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علاوه بر این، تاکنون ۴۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵۷ واحد تولیدی پرداخت شده است.
دیودیده بیان کرد: از ۵۷ فقره تسهیلات پرداخت شده، ۳۱ فقره توسط بانک کشاورزی، ۷ فقره توسط بانک ملی و ۱۰ فقره توسط بانک صنعت و معدن پرداخت شده و بانک‌های صادرات، تجارت، توسعه تعاون، مسکن و رفاه و کارگران هر کدام به یک واحد تولیدی تسهیلات پرداخت کرده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی بانک‌های استان تاکنون هیچ عملکرد مثبتی در این زمینه نداشته‌اند، خواهان تسریع در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید شد.
وی با اشاره اینکه تاکنون به ۵ هزار و ۹۹۹ واحد تولیدی در سراسر کشور تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است، گفت: استان ما از نظر مبلغ پرداخت شده نسبت به تعداد وضعیت خوبی دارد که نشان می‌دهد اکثر واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند واحدهای صنعتی بزرگ بوده، بنابراین باید طرح‌های بخش کشاورزی و خرد استان در این زمینه فعال شوند.
بازگشت ۲۹ واحد صنعتی به چرخه تولید
در ادامه مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از ابتدای تشکیل کارگروه رفع موانع تولید تاکنون مشکلات ۲۹ واحد صنعتی و تولیدی رفع و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.
محنایی بیان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر تشکیل و مشکلات واحدها را با دقت و ظرافت بررسی می‌کند.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روند رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به کُندی پیش می‌رود که برخی از مشکلات واحدها نیازمند گذشت زمان بوده و برخی خارج از اراده استان است.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای خروج واحدهای تولیدی و صنعتی راکد گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان برای خروج واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید به استان اختصاص داده شده است.
محنایی در خصوص عملکرد برخی بانک‌ها افزود: عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده مطلوب نیست و پرداختی برخی از این بانک‌ها صفر است که در اولین فرصت عملکرد بانک‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد.
محنایی بیان کرد: عملکرد برخی بانک‌های استانی در قیاس با بانک‌های ستادی پایین بوده که عملکرد ضعیف این بانک‌ها به مرکز اعلام می‌شود.
وی با اشاره به ثبت‌نام واحدهای مشکل‌دار در سامانه بهین‌یاب اظهار کرد: واحدهای مشکل‌دار تا ۱۵ مهرماه در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام و برخی از این واحدها به بانک معرفی شدند که انتظار می‌رود بانک‌ها ظرف یک ماه آینده به واحدهای معرفی شده تسهیلات ارائه کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون مشکلات ۲۹ واحد تولیدی و صنعتی رفع و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1