تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۲۰۵۵۶۲

۲۶ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مسکن مناسب هستند

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۸۰ درصد خانوارهای مددجوی این استان معادل ۲۶ هزار خانوار مسکن مناسب ندارند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، فرید محبی در بازدید از منازل مسکونی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در بافت فرسوده گچساران اظهار داشت: بیش از ۱۴۷ واحد مسکونی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد انقلابی در بافت فرسوده شهرستان گچساران واقع شده که تا پایان امسال بیش از ۲۴ واحد بازسازی می‌شود.
وی عنوان کرد: ارائه خدمات عمرانی و ایجاد پناهگاهی امن برای مددجویان تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است که در این زمینه ۵۴۸ مورد خدمات عمرانی و مسکن به مددجویان این نهاد حمایتی در سال ۹۵ ارائه شده است.
محبی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان در زمینه ساخت ۶۷ واحد مسکن شهری، ۲۹۵ مورد تعمیرات کلی و جزئی و احداث ۱۸۶ مورد مسکن روستایی است، تصریح کرد: برای ساخت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۵ از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و موسسه‌های خیریه به بخش مسکن و ساختمان این نهاد اختصاص یافته است، بیان کرد: بیش از ۲۸ میلیارد ریال از این مبلغ از ابتدای امسال تاکنون جذب شده است.
محبی با بیان اینکه ۸۰ درصد خانوارهای زیر پوشش این نهاد حمایتی معادل ۲۶ هزار خانوار بدون مسکن و یا دارای مسکن نامناسب هستند، گفت: بیش از ۱۴۷ خانوار تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بافت فرسوده گچساران سکونت دارند که تا پایان امسال بیش از ۲۴ واحد بازسازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به هر خانواری که در بافت فرسوده شهرستان گچساران سکونت دارد از طریق بنیاد مسکن ۳۰۰ میلیون ریال وام کم بهره و ۶۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: علاوه بر تسهیلات بانکی مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان وام بلاعوض به این خانوار‌ها پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد حمایتی همچنین به خانوارهایی که در بافت فرسوده واقع شده‌اند برای اسکان موقت ۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.
محبی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار دانش آموز، دو هزار و ۸۰۰ دانشجو، ۹۰۰ بیمار صعب العلاج، ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار، سه هزار و ۱۴۰ یتیم زیر ۱۸ سال و ۱۵ هزار سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارد، افزود: تعداد یک هزار و ۶۰۰ خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته به خودکفایی رسیده و از زیر چ‌تر حمایتی این نهاد خارج شدند.
وی گفت: این افراد در چند سال گذشته با دریافت تسهیلات بانکی کم بهره از این نهاد صاحب شغل مناسب و درآمد پایدار شده و به خودکفایی رسیدند.
محبی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از خیران و حامیان و همچنین ۱۰ موسسه خیریه که با کمیته امداد استان همکاری دارند خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون هفت هزار حامی طرح اکرام حمایت از ایتام کمیته امداد را برعهده دارند و ۱۲مرکز نیکوکاری که در مساجد مستقر بوده در این استان در حال فعالیت هستند.
اعزام ۴۴ مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی به کربلای معلی
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۴۴ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان به کربلای معلی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد فراهم آوردن شرایط اعزام مددجویان برای زیارت عتبات عالیات است که در این سفر مددجویانی که تاکنون به این سفر زیارتی اعزام نشده‌اند در اولویت اعزام هستند.
محبی با بیان اینکه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات یکی از برنامه‌های فرهنگی در دستور کار این نهاد است، گفت: تلاش می‌کنیم تا با کمک خیران و اعتبارات کمیته امداد این اردوهای زیارتی را برگزار کنیم.
وی با اشاره به اعزام زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد برای زیارت حرم مطهر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به کربلای معلی، افزود: این سفر معنوی به مدت هفت روز طول می‌کشد و هدف از این اردو، زیارت و آشنایی بیشتر با زندگی ائمه اطهار، ترویج فرهنگ ناب ارتباط با اهل‌بیت و ائمه معصومان (ع)، تقویت باورهای دینی، تقویت روحیه معنوی و خودباوری، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد نشاط در خانواده‌ها است.
محبی هزینه این سفر را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در طول سال اردوهای زیارتی و سیاحتی متنوعی را با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط برای مددجویان برگزار می‌کند که از نمونه‌های آن می‌توان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و سایر اماکن مذهبی اشاره کرد که در این زمینه تعداد ۴۰۲ نفر از مددجویان تحت حمایت از ابتدای امسال تاکنون به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طرح شوق زیارت یکی از طرح‌های کمیته امداد است که در این طرح با همکاری و مساعدت خیران مددجویان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، گفت: خیران می‌توانند برای مشارکت در اعزام مددجویانی که در حسرت زیارت مانده‌اند، به مراکز نیکوکاری فعال سطح استان و یا مدیریت‌های کمیته امداد واقع در شهرستان‌ها مراجعه و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

2455
Iran, Islamic Republic of
شما لطف کنید م.. کمیته امداد رو عوض کنید که بیسواد است بعد راجب کارهای دیگه صحبت فرمایید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1