تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۰۵۵۶۰

نظارت بر مصالح ساختمانی بی‌کیفیت / افزایش میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در گچساران/ راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان / مطالعات تکمیلی تاریخی تپه تل خسرو

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تولید مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد نظارت شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار نظارت مستمر اداره‌کل استاندارد بر فعالیت واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان شد.
پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی اظهار کرد: یکی از ملزومات این کار توجه هرچه بیشتر به موضوع مصالح ساختمانی است.
وی با بیان این که شرط اصلی برای اجرای باکیفیت پروژه‌های عمرانی استفاده از مصالح باکیفیت است، تصریح کرد: به همین منظور لازم است تا بر واحدهای تولید مصالح ساختمانی در استان نظارت بیشتری صورت گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب را در سازه‌ها و پروژه‌های مختلف چه در ساختمان‌سازی شهری و روستایی و چه در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خطرناک توصیف کرد و گفت: بر همین اساس همواره به دستگاه‌های نظارت کننده تاکید کرده‌ایم تا واحدهای تولید مصالح را به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار دهند.
وی با اشاره به رسالتی که اداره‌کل استاندارد در این زمینه دارد، تصریح کرد: اداره استاندارد بر این کار در استان نظارت داشته و با ارائه مهلت به واحدهایی که فاقد پروانه استاندارد هستند آن‌ها را ملزم به اخذ مجوزهای لازم در یک بازه زمانی یک ماهه می‌کنند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: در شورای فنی استان نیز این موضوع به صورت همیشگی و مستمر در دستور کار قرار دارد و در این شورا نیز پروژه‌های استان در زمینه استفاده از مصالح مرغوب مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت هرگونه تخلفی مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

انجام ۱۹ زایمان موفق در آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام ۱۹ مورد زایمان موفق در آمبولانس‎‍‌های اورژانس ۱۱۵ استان خبر داد.
جلال پوران‌فر در کلاس و کارگاه آموزشی پرسنل اورژانس ۱۱۵ از کاهش تلفات حوادث رانندگی در استان خبر داد و اظهار کرد: تلفات حوادث ترافیکی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فوتی‌های تصادفات رانندگی در شش ماهه امسال ۳۸ مورد بوده که در سال گذشته ۵۵ مورد فوتی حوادث رانندگی گزارش شده، که حضور به موقع اورژانس در محل حادثه در کاهش تلفات مؤثر بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: در شش ماهه سال جاری ۱۹ مورد زایمان موفق در آمبولانس‌های اورژانس و توسط تکنسین‌های اورژانس صورت گرفته است.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۴ ساعت کلاس و کارگاه آموزشی برای بیش از ۹۰۰ پرسنل فوریت‌های پزشکی استان برگزار شده است.
پوران‌فر با اشاره به اهداف برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ آموزشی گفت: این کلاس‌ها در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، احیای قبلی ریوی و ... برگزار شده که ارتقای سطح علمی پرسنل بهداشتی و درمانی و پرسنل فوریت‌های پزشکی از اهداف این کلاس‌ها و کارگاه‌ها بوده است.

پیشرفت ۷۰ درصدی ۹ مصلی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت ۷۰ درصدی ۹ مصلای نماز جمعه در شهرهای استان خبر داد.
رضا رنجبر از احداث و در دست اجرا بودن ۹ مصلی در استان خبر داد و گفت: این مصلی‌ها در شهرهای مارگون، لنده، قلعه‌رئیسی، دیشموک، باشت، پاتاوه، بهمئی، چیتاب و چرام در حال اجرا هستند.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار لازم همه این مصلی‌ها در آینده نزدیک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نظارت دقیق و رعایت اصول فنی در اجرای این پروژه‌ها را یادآور شد و گفت: نظارت بر روند اجرای این پروژه‌ها توسط ناظر مقیم پروژه است و توسط ناظر عالی سازمان به صورت هر هفته کنترل می‌شود ضمن اینکه شورای فنی استان نیز سرکشی لازم از این پروژه‌ها را دارد.
رنجبر اظهار نظر صورت گرفته در شورای فنی استان راجع به مصلای مارگون را غیر واقعی دانست و گفت: این پروژه بارها مورد نظارت دستگاه‌های مختلف نظارتی قرار گرفته و تمام اصول فنی مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده است و هیچ گونه مشکلی ندارد.
وی گفت: بیش از یک سال است که در مصلای مارگون نماز جمعه برگزار می‌شود اما نمای آن به دلیل عدم تأمین اعتبار هنوز انجام نگرفته که در صورت تأمین اعتبار عملیات تکمیل نمای آن به زودی شروع خواهد شد.

راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در همه شهرستان‌های استان خبر داد.
داوود نیک‌بخت با اشاره به رشد قابل قبول پژوهش‌سراهای استان اظهار کرد: با همکاری گروه‌های آموزشی توانستیم در همه شهرستان‌های استان پژوهش‌سرا ایجاد کنیم و تعداد آنها را به ۱۳ پژوهش‌سرا برسانیم.
رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد، توسعه کمی و کیفی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی و تشویق دانش‌آموزان به پژوهش را از مهم‌ترین عوامل راه‌اندازی پژوهش‌سرا در همه شهرستان‌های استان عنوان کرد.
نیک‌بخت بیان کرد: گروه‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد عملکرد خوبی داشته‌اند و بر اساس آخرین ارزیابی وزارتخانه از رتبه متوسط به خیلی خوب در سال تحصیلی گذشته از امتیاز ۷۴ به ۹۱ ارتقاء پیدا کرده است.
این مسؤول در ادامه از کسب ۴۰ رتبه اول تا سوم کشوری توسط گروه‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد توانست در جشنواره ملاصدرا رتبه برتر کشوری را کسب کند.
رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد از گروه‌های آموزشی به عنوان بازوان تخصصی آموزش و پروش نام برد و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط سرگروه‌های آموزشی با هدف توانمند‌سازی و دانش‌افزایی معلمان خبر داد.
وی بیان کرد: گروه‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در اجرای برنامه‌های عملیاتی ۵۰ دبیرخانه راهبری دروس در پایگاه‌های کیفیت‌بخشی در سطح کشوری همکاری دارند.

پرونده‌های مودیان مالیاتی سال ۹۴ کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف می‌شود


مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز به همراه معاونان خود به شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه سفر کردند و در این سفر از روند تکمیل ساختمان امور مالیاتی گچساران و اداره مالیات در کهگیلویه بازدید کردند.
محمد علی غفاری در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جامع مالیاتی در گچساران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای این طرح سبب برقراری عدالت اقتصادی می‌شود، اظهار داشت: کاهش یافتن دغدغه‌های موجود در فرآیند وصول مالیات نیز از دیگر مزیت‌های طرح جامع مالیاتی است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ساختمان جدید امور مالیاتی گچساران در ۵ طبقه و با تجهیزات کامل در حال ساخت است، عنوان کرد: ۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای تکمیل این پروژه عمرانی تخصیص یافته است و تا یک سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی  با اشاره به موفقیت‌های چند سال اخیر اداره کل امور مالیاتی استان در انجام وظایف محوله، بیان کرد: در دوره مدیریتی جدید نیز با همدلی ، همکاری و تلاش همکاران متعهد و متخص و با رفع مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ، روند موفقیت‌ها بیش از پیش ادامه خواهد یافت.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد آموزش تخصصی کارکنان به ویژه در زمینه طرح جامع مالیاتی را ضروری دانست و گفت: ارتقاء سطح معلومات تخصصی همکاران سبب تسریع در روند خدمات رسانی بهتر به مؤدیان می‌شود.
غفاری تشخیص صحیح، دقیق و همراه با مستندات را از نکات لازم در جهت افزایش توافق مالیاتی با مؤدیان دانست و تصریح کرد: تشخیص دقیق کارشناسان مالیاتی موجب تمکین آگاهانه مودیان به امر مالیات و در نهایت تحقق حقوق دولت می‌شود.
وی توجه به انجام قرارهای رسیدگی در اسرع وقت، موضوع ابلاغ اوراق مالیاتی و نحوه ی ارتباط با مؤدیان را از جمله موارد مهم و مورد توجه اداره ی کل امور مالیاتی در دوره مدیریتی جدید عنوان و تاکید کرد: رضایتمندی مؤدیان مالیاتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان برای حمایت از بخش تولید از اهداف مهم اداره کل امور مالیاتی استان است.
غفاری در بازدید از اداره امور مالیاتی شهرستان کهگیلویه  نیز ضمن بررسی امکانات، از رفع کمبودهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این اداره تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به تاکید رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاسیه اخیر مدیران کل در تهران در حوزه عملکرد اداره کل باید موضوعاتی چون برداشت اطلاعات اظهاری مؤدیان، اعتبارسنجی اطلاعات و موضوع توافق مالیاتی مؤدیان با روسای امور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: اولویت برنامه‌های این اداره کل به روز کردن پرونده  مالیاتی عملکرد مؤدیان است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که پرونده‌های مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۴ مودیان حقوقی و حقیقی، تا پایان بهمن ماه امسال تعیین تکلیف شوند.
غفاری کارکنان مالیاتی را سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: استقلال و توسعه امروز کشور در گرو تلاش همکاران مالیاتی و همراهی فعالان اقتصادی است.

افزایش میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در گچساران
فرماندار شهرستان گچساران از افزایش تسهیلات پرداختی به ساکنین بافت فرسوده گچساران در راستای نوسازی خبر داد.
امروز جلسه توجیهی مددجویان کمیته امداد ساکن در بافت فرسوده گچساران با عبدالرحیم رحیمی فرماندار این شهرستان برگزار شد.
رحیمی در این نشست اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده میزان اعتبارات اولیه نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان افزایش یافت.
فرماندار گچساران در ادامه افزود: میزان تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر که ۳۰۰ میلیون ریال بود در حال حاضر به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه گزارشات نهایی و بازدیدهایی که در این مدت مسوولان کشوری از بافت فرسوده گچساران به عمل آوردند چنین تصمیمی اتخاذ شده است.
رحیمی گفت: با توجه به اینکه ساکنین بافت فرسوده گچساران جز قشر کم‌درآمد این شهرستان به شمار می‌روند دولت و مسوولان نگاه ویژه‌ای در راستای کمک به ساکنین این بافت دارند.
وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیاز اساسی به نوسازی دارند.
رحیمی در تشریح وام پرداختی از سوی دولت گفت: کارمزد تسهیلات بانکی این وام، پنج درصد است و در یک دوره ۱۵ ساله از سوی مردم پرداخت می‌شود.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: مبلغ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز در این طرح در نظر گرفته شده است که به صورت بلاعوض به ساکنین پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: تخریب، جمع‌آوری نخاله بافت فرسوده، صدور رایگان پروانه ساخت و نظارت، معافیت از پرداخت هزینه انشعاب‌های آب، برق و گاز از دیگر برنامه‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی واحدهای بافت فرسوده دوگنبدان است.
رحیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به تسهیلات ویژه‌ای که از سوی دولت به ساکنین این محلات پرداخت می‌شود، مردم نیز استقبال خوبی از این طرح داشته باشند.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده گچساران ممکن است بحرانی جدی در آینده ایجاد کند، تصریح کرد: به همین خاطر هم نماینده مردم در مجلس و هم مسؤولان استانی و شهرستانی به جد به دنبال نوسازی این بافت فرسوده هستند.

تسهیلات ویژه به مددجویان گچسارانی شرکت‌کننده در بافت فرسوده
رئیس کمیته امداد گچساران از پرداخت تسهیلات ویژه به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد در بافت فرسوده این شهر خبر داد.
امروز جلسه توجیهی مددجویان کمیته امداد ساکن در بافت فرسوده شهرستان گچساران با حضور فرماندار و رئیس کمیته امداد در سالن فرمانداری برگزار شد.
قباد قربانی در این نشست اظهار کرد: طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده یکی از طرح‌های بزرگ در سطح کشور در این حوزه بوده که فرصت مناسبی برای بازسازی بافت فرسوده شهری دوگنبدان بر اساس استانداردهای ساخت‌و‌ساز است.اولویت کار کمیته امداد گچساران تهیه مسکن برای مددجویانی است که در بافت فرسوده این شهر قرار گرفته‌اند.
وی گفت: ۸۰ درصد از مددجویان کمیته امداد گچساران خانه مناسبی ندارند و یا فاقد منزل مناسب هستند. تعداد ۱۱۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گچساران در بافت فرسوده دوگنبدان زندگی می‌کنند.
قبادی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلاتی که کمیته امداد در اختیار مددجویانی ساکن بافت فرسوده قرار می دهد امتیازی فوق‌العاده است که هیچ نهادی این چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهند.
وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به جز خدمات دولت، در ابتدا ۵ میلیون تومان وام کارگشایی برای تهیه منزل اولیه در اختیار مددجویان خود قرار می‌دهد.
قبادی گفت: مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات وام بلاعوض در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در بافت فرسوده دوگنبدان قرار می‌گیرد.مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و شش میلیون تومان وام بلاعوض از طریق بنیاد مسکن در اختیار ساکنین بافت فرسوده قرار می‌گیرد.
رئیس کمیته امداد شهرستان گچساران اذعان کرد: خانواده‌هایی که زودتر اقدام به تخریب منازل خود می‌کنند از طریق کمیته امداد برای زیارت به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

برگزاری ۲۷ کارگاه آموزشی سلامت روان برای فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۲۷ کارگاه آموزشی سلامت روان برای فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سید بهاءالدین ملک‌حسینی با اشاره به اهمیت بهداشت فردی و جمعی اظهار کرد: در دین مبین اسلام نسبت به اهمیت بهداشت دستورات بسیاری دیده می‌شود که بزرگان دین نسبت به آن از جمله بهداشت روان تأکیدات زیادی دارند.
معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مکان‌هایی که باید بیش از هر جای دیگر در زمینه بهداشت و پاکیزگی مورد توجه قرار گیرد مدارس است.
این مسؤول در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس در آموزش و پرورش برنامه‌های متعددی در حوزه بهداشت وجود دارد.
وی به موضوع سلامت روان به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم در امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها در زمینه سلامت روان به اولیا و فرهنگیان برای موفقیت دانش‌آموزان در امر تعلیم و تربیت کمک زیادی می‌کند.
این مسؤول از برگزاری تعداد ۲۵۰ کارگاه سلامت روان در سال جاری در مدارس استان برای اولیا دانش‌‌آموزان خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها در همه مناطق آموزش و پرورش استان برگزار شد.
وی با بیان این که تعداد ۲۷ کارگاه آموزشی نیز برای فرهنگیان در همین خصوص تاکنون برگزار شده است، افزود: در تعداد ۲۰۰ آموزشگاه و در مناطق ۱۳‌گانه استان نقاشی همگانی با موضوع آرزوهای من برای دانش‌آموزان برگزار شد.
این معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که از ۲۴ تا ۳۰ مهر هر سال به نام هفته بهداشت روان نامگذاری شده تصریح کرد: شعار امسال «کمک‌های اولیه روانشناختی و سلامت روان برای همه» است.
وی به توجه آموزش و پرورش به مقوله بهداشت روانی تأکید کرد و گفت: سلامت روان از مهم‌ترین موضوعات برای موفقیت در هر کاری به شمار می‌رود که لازم است اولیا و فرهنگیان با اشراف و آگاهی کامل نسبت به این موضوع با دانش‌‌آموزان برخورد کرده و در هنگام مشکلات بتوانند راه‌حل لازم را برای رفع مشکل داشته باشند.
 
 
 مطالعات تکمیلی تاریخی تپه تل خسرو در دست اقدام است
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: عملیات بازبینی، تعیین حریم و تهیه نقشه تپه تاریخی تل خسرو پیرامون شهر یاسوج در دست اقدام است.

محمد حسین زاده از اختصاص ۲۵۰ میلیون ریال به امور مطالعاتی و تعیین حریم، رسوب سنجی خاک این اثر تاریخی در سال جاری خبر داد و گفت: تپه تاریخی تل خسرو از آثار مربوط به هزاره پنجم پیش از میلاد تا دوران قاجار یکی از محوطه های تاریخی این شهرستان است.
وی کشف آثاری سفالی و وجود سکونتگاه در این تپه تاریخی را یادآور شد و افزود: پیش تر ۱۵۰ مترمربع از زمین های اطراف این تپه از تصرف مالکان خارج شده بود.
تپه تاریخی تل خسرو در سال ۱۳۷۶ و با شماره ۱۵۵۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ با کاوش های باستان شناسی، آثار سفالی و بقایای فرهنگی مهمی در این محوطه کشف شد.
تپه معروف به تل خسرو مجموعه ای از تپه های باستانی و تاریخی بسیار مهمی بود که اکنون تنها بخش مرکزی آن با طول ۱۵۰ متر و پهنای ۱۲۰ متر بر جای مانده است و دیگر بخش های آن در میان باغ ها، زمین های کشاورزی و ساخت و سازهای مسکونی از بین رفته است.
بررسی ها و مطالعات باستان شناسان در دهه ۸۰ نشان داد تل خسرو تنها محوطه استقراری و اسکان دائم در دره بشار و این بخش از بلندی های زاگرس است چون اساس الگوی استقراری در این منطقه بیشتر متکی بر جوامع کوچ رو و متحرک بوده است.
گورستان های باستانی چون تاج امیر (ده­نو)، چال شاهین (لما)، سادات، محمودآباد، تنها بخشی از این گورستان های مهم از هزاره سوم، دوم و اول پیش از میلاد در مجاورت تپه تل خسرو نیز مورد کاوش قرار گرفته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1