تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۰۵۲۴۵

جهت اطلاع مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛ خطر در کمین دانش آموزان مادوان سفلی

۱۰
۰
کبنا ؛مدرسه‌ی ابوریحان بیرونی (متوسطه اول) مادوان سفلی در وضعیت بدی به لحاظ فضای آموزشی بسر می‌برد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در حالی که تمام دنیا بر روی موضوع تعلیم و تربیت «زوم» کرده‌اند و بر این باورند که عامل اصلی رشد و تحول اساسی جامعه در ابعاد مختلف اخلاقی، عقلانی، رفتاری، فرهنگی، علمی، فناوری، اقتصادی و... آموزش و پرورش است، اما متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد این مسئله با کمی بی‌توجهی از سوی مسئولان روبرو است.
در جلسات مختلف بویژه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان از کمبود امکانات، تجهیزات و منابع مالی فریاد زده‌اند. زارع‌پور می‌گوید؛ در استان ایلام و استان کردستان که من با مسئولین آن‌ها ارتباط دارم، استاندار‌ها و سازمان مدیریت توانستند به بدهی مدارس ورود کنند و آن‌ها را صفر کنند؟
به گزارش کبنا، سید علی اکبر هاشمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در مورد این موضوع که چرا در سال‌های گذشته مدیران مدارس اقدام به تسویه و صفر کردن حساب خود نکرده‌اند تا این بدهی‌ها افزایش پیدا نکند، خاطرنشان کرد: ما یک مصوبه داریم که وقتی مدارس می‌خواهند اسناد را تحویل دهند، در گام اول باید حامل‌های انرژی را پرداخت کنند. اما چون مدارس ما سرانه کافی و منبع درآمد مشخص ندارند، نتوانسته‌اند بدهی خود را پرداخت کنند. وقتی یک مدرسه هزینه سالیانه‌اش ۶ میلیون ولی سرانه ۶ ماه آن ۳۰۰ هزار تومان است، مدیر مدرسه چگونه بدهی خود را تسویه کند؟
با این وجود کمبود منابع مالی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
به گزارش کبنا، مدرسه ابوریحان بیرونی (دبیرستان دوره اول) مادوان سفلی در وضعیت بدی به لحاظ فضای آموزشی بسر می‌برد. حیاط این مدرسه به بد‌ترین شکل ممکن است و هنگام حضور دانش آموزان در حیاط مدرسه چنان گرد و خاک بلند می‌شود که دانش آموز به درستی همدیگر را نمی‌بینند و با هر گونه بیماری ناشی از این گرد و خاک هم مواجه می شوند.
بنا بر این گزارش، این مدرسه سرویس بهداشتی ندارد و یک سرویس بهداشتی پیش ساخته در مدرسه دبیرستان دوره اول مادوان سفلی قرار داده‌اند که اکنون با مشکل مواجه است.
فضای کلاس‌های این مدرسه نیز مشکلات جدی به لحاظ تجیهزات، میز و صندلی، روشنایی، رنگ آمیزی و زیبایی دارد که قطعا این موضوعات بر یادگیری دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.
به گزارش کبنا، فضای آموزشی مدرسه ابوریحان بیرونی (متوسطه اول) مناسب یک محیط آموزشی نیست و بدون شک مسئولان کهگیلویه و بویراحمد شاید به هیچ وجه حاضر به تحصیل فرزندان خود در این مدرسه نباشند، لذا امید می‌رود که با کمک خیرین چاره‌ای برای اینگونه مدارس در سطح استان بیاندیشند.
madrce-1 madrce-2 madrce-3 madrce-4 madrce-5 madrce-6 madrce-7 madrce-8 madrce-9 madrce-10 madrce-11 madrce-12 madrce-13 madrce-14 madrce-15 madrce-17 madrce-18
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
جایی که اسم شهر رو روی دوش خود می کشد ولی هیچ بویی از امکانات شهری ندارد.فارغ از حتی یک فضای تفریحی ، ورزشی اینم از وضع آموزش این به اصطلاح شهر مادوان. اگر این است شهرنشینی ما میخاییم برگردیم به همون ده سال پیش.
Iran, Islamic Republic of
سلام به تمام خوانندگان ونویسنده مطلب فوق.
باوربفرمایید این مدرسه جزء مدارس کپری است.
کلاس نهم ب
Romania
مسابقات دهه فجر را برگزار کنید ممنون
Gomnam
Iran, Islamic Republic of
این تازه یه بخش کوچیک از مشکلات این مدرسه هست بهتر بی توجهی معلمان رو هم در نظر بگیریم
كلاس نهم ب
Iran, Islamic Republic of
نبود زمین مناسب برای بازی کردن
هشتم ج
Iran, Islamic Republic of
واقعااین بخش کوچکی ازمشکلات هست مادرزمستان بخاری نداشتیم وبیست وچهارنفردریه اتاق بسیارکوچک مشغول به آموزش بودیم ومتاسفانه ازمدیران نیزهیچ آبی گرم نشد.
باتشکرازتوجهتان به این مدرسه
هشتم ج
Iran, Islamic Republic of
بسیارمدرسه ای فقیرازنظرامکانات است.
امیدفرهادنیا
Iran, Islamic Republic of
بنده یکی ازدانش آموزان این مدرسه هستم ولی متاسفانه این مدرسه بسیارنامطلوب هست.
دانش آموزقدیمی
فقط میتونم بگم واسه مسولین مدرسه و شهرستان خیلی متاسفم. سال ۶۲ و ۶۳ که دانش آموز این مدرسه بودم البته با این تفاوت که فقط مدرسه ابتدایی بود و با عنوانی دیگر. فضای مدرسه بهتر از الانش بود.
امیدفرهادنیا
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه مدرسه رو باکمک وبانک اینده به جایی دیگرمنتقل شد باتشکرازشماوجمیع مسولین..!
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1