تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۰۴۸۷۴

فرودگاه یاسوج ۲۵ روز تعطیل می‌شود

۰
کبنا ؛مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای این فرودگاه از اول آبان سال جاری حدود ۲۵ روز برای اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو خواهد شد.

علی محسنیان افزود: هماهنگی‌ها و تدابیر لازم در این راستا نیز انجام شده و ممکن است تعطیلی این فرودگاه به دلیل طول کشیدن طرح، تمدید شود.
وی با اشاره به طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج بیان کرد: این طرح هم اینک بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عوامل اجرایی به صورت ۲۴ ساعت و در سه نوبت کاری مشغول فعالیت هستند.
محسنیان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را نیز افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تأمین ۵۰ درصد این اعتبار سهم شرکت هواپیمایی و ناوبری هوایی جمهوری اسلامی ایران و ۵۰ درصد دیگر نیز سهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: تاکنون نیز افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
مدیر فرودگاه یاسوج حجم عملیات این طرح را شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۰ هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول ۴۰۰ متر برای عبور آب‌های سطحی اعلام کرد.
وی عنوان کرد: با افزایش طول باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.
محسنیان یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR ۷۲ است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم می‌شود.
محسنیان با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه‌ای، سطح خدمات نیز ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از ۶۰ مسافر به ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که طی عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده ۶۰۰ متر به آن اضافه شود.
فرودگاه یاسوج یکی از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج تا قبل از شروع دولت یازدهم تنها ۲ روز در هفته بود، که با تلاش و پیگیری مسئولان امر اکنون شمار پروازهای این فرودگاه هفتگی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1