تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۲۰۴۶۶۲

صدور ۶۱۵ کارت عضویت انجمن‌های میراث فرهنگی

۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۶۱۵ کارت عضویت انجمن‌های میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۸۳ روستای استان عضو انجمن میراث فرهنگی هستند.
 
به گزارش  کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری در جلسه صیانت از میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد با اشاره به اهداف و ساختار تشکیل انجمن‌های مردم نهاد اظهار کرد: تشکل‌ها اهداف متعالی خود را پیگیری می‌کنند.
img_7000
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: از اهداف متعالی انجمن‌های مردم نهاد کمک به هویت و تاریخچه است.
 
وی با بیان اینکه میراث‌دار تاریخ کهن هستیم که باید از آن حفاظت و نگهداری کنیم، گفت: متاسفانه عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه گذشته و هویت مردم را به یغما می‌برند لذا همه ما در مقابل گذشته خود مسئول هستیم.
 
باقری با بیان اینکه حفاری‌های غیرمجاز در استان دلیل بر ناآگاهی است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.
 
این مسؤول نقش مردم در صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی را موثر خواند و گفت: تشکیل انجمن‌های مردم نهاد و ساماندهی آن‌ها در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در نقاط مختلف استان تاثیرگذار است.
 
باقری از صدور ۶۱۵ کارت عضویت انجمن‌های میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۸۳ روستای استان عضو انجمن میراث فرهنگی هستند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: دهیاران و بخشداران با نهادینه کردن فرهنگ صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی یاری‌گر میراث فرهنگی در سطح استان باشند.
 
وی هدف از تشکیل جلسه را آگاه کردن مردم در صیانت و نگهداری از میراث فرهنگی و تاریخی عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی دارند لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.
 
باقری تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی موزه استان موزه کنونی را به عنوان موزه مردم‌شناسی تبدیل شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در سال جاری ۲۵ میلیون تومان برای بازبینی حریم تپه تلخسرو در نظر گرفته است.
img_7016
 
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی را شروع کردیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در صیانت و نگهداری از آثار تاریخی کوشا باشیم.
 
در ادامه این جلسه هدایت اکبری با بیان اینکه ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم آیندگان به چه چیزی افتخار کنند، گفت: تا زمانی که فرهنگ صیانت از میراث فرهنگی نهادینه نشود که اموال عمومی متعلق به مردم است وضعیت همانگونه که هست خواهد بود.
 
رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: تا ما خود را مطیع و تابع قانون ندانیم قطعا وضعیت بهتر از این نخواهد بود.
 
اکبری پیشنهاد کرد: برنامه‌ای با گویش لری با همکاری صدا و سیما در خصوص گنج‌یابی از سیمای استان پخش شود و مردم را در حفاظت از میراث فرهنگی آگاه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1